The story of Laurentine

Started by Laurentine, Jan 02, 2013, 05:58 PM

Previous topic - Next topic

Buster

;) Dan zeg ik niks!

En even totaal wat anders dat niet adviezerig bedoeld is;

Ik bewonder je om het feit dat je de tijd neemt om de zaken te onderzoeken, dat je echt je eigen keuze maakt.

Ik vind je een kanjer!  8)

Laurentine

Dank je Buster  :-* Ik probeer inderdaad een vorm te vinden die recht aan mij doet en ook verstandig is.

Libra

Diepe buiging voor je hoor lieve Laurentine!!

Iedere schuldenaar loopt zijn/haar eigen pad en als je zo dicht bij je eigen gevoel kunt blijven, is dat een dikke pluim waard!

Fijn dat je een gesprek gaat krijgen met een supervisor erbij!
Dat zal zeker ook een stukje rust geven.

Heel veel succes en liefs

Laurentine

Even een korte update. Het is rustig aan het front wat betreft de schulden.
Ik wacht nog op antwoord van de fiscus en de gemeente wat betreft een lager af te lossen termijnbedrag c.q of de gemeentelijke belastingen kwijtgescholden worden.
Ik ga in ieder geval starten met het budgetadvies bedrijf via mijn loopbaancoach en heb vorige week nog een gesprek gehad bij de gemeente met de stagaire en haar supervisor van schuldhulpverlening en hij vond dat mijn schulden niet echt problematisch zijn. Het enige dat vervelend zou kunnen worden is als de bank gaat piepen over de roodstand.
Ik heb nu wel erg weinig geld te besteden, zo'n 25 euro per week, de helft minder dan dat ik in de sanering zou krijgen maar dat is dan maar even zo. Ik werd gewezen op de mogelijkheid van de voedselbank maar heb daar niet zo'n lekker gevoel bij.
Tot zover. Ik hoop dat het voorlopig ook lekker rustig blijft  ;)

geefnietop

Hoi Laurentien,

Wat fijn voor je dat het momenteel even rustig is. Hopelijk krijg je een goed bericht van de belastingdienst en de gemeente en duim heel hard voor je dat de gemeentelijke belastingen worden kwijtgescholden. Erg knap van je om van 25 euro per week rond te komen. Ik heb diepe bewondering daarvoor.

Liefs geef niet op

Laurentine

Van 25 euro rondkomen valt echt niet mee en lukt me deze week ook niet helemaal. Ik wil niet klagen maar heb er vandaag wel even goed de pee in. Door het leven op een bestaansminimum voel ik me ook een beetje buiten de maatschappij komen te staan. Heb geen geld om naar de kapper te gaan en kleding te kopen en dat is niet goed voor mijn zelfbeeld merk ik. Ik denk dat ieder mens en dan met name vrouwen er graag leuk uitzien en genieten van bv een kappersbehandeling. Het lopen in kleding die zijn langste tijd heeft gehad voelt niet prettig. Niet zozeer naar een ander of wat die ervan zou denken, maar puur voor mezelf. Ik zie er graag verzorgd uit. Dus het probleem is niet zozeer het geen of weinig geld hebben maar meer de consequenties daarvan. Vandaag even een baaldag dus.

tuthola

Heel herkenbaar die baaldagen en oh zo vervelend ....een troost die dagen gaan ook weer over, gelukkig gaan we naar de lente toe en kunnen we de oude zomerkleren weer uit de kast halen en ons zelf voor de gek houden dat het weer als nieuw lijkt  ;D

Laurentine

Even weer een korte update: heb vandaag heel erg goed nieuws gehad, de belastingdienst heeft de hele aanslag ad. 1022 euro kwijtgescholden!!
Ik hoef van hen niks meer te verwachten wat betreft deze terugvordering. Wat een opluchting zeg!!! Ik had gehoopt op een lager termijnbedrag maar dit is natuurlijk helemaal perfect!
Wel worden eventuele teruggaves verrekend met dit bedrag maar dat is logisch.
Echt een pak van mijn hart!  ;D

Buster

Wauw, wat een ontzettend goed nieuws!

Gefeliciteerd.
Het kan maar van je lijstje af zijn.

;D

Knibbel

Wat een geweldig nieuws Laurentine. Een hele last die van je schouders afglijdt......
Ben erg blij voor je.  :) :)

Liefs
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Super dit nieuws, weer een stuk lichter ;)
En zo kom je steeds dichter bij de nul!!
Heb een dansje voor je gedaan :)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Ik doe mee met het dansje!! ;D

Geweldig nieuws Laurentine!

Liefs

geefnietop

Wauw Laurentien, dit kon gewoon niet beter!!! Ik ben heel erg blij voor je, wat een last van je schouders zeg.

Liefs

Laurentine

Dank jullie wel!! Ja, ik ben er ook erg blij mee. Ik wist niet dat er de mogelijkheid was tot algehele kwijtschelding. Voor de gemeentelijke belastingen heb ik deze trouwens ook gekregen. Van een kale kip kan je natuurlijk ook niet plukken.
Wat wel een probleempje gaat worden is het eigen risico. Ik heb echt het geld niet om dit te kunnen betalen. Maar goed, ook daar zal ik wel weer een oplossing voor vinden.
Wie weet komt er weer een meevaller. Verder voel ik me stukken rustiger dan een paar maanden geleden, en nu ik kwijtschelding heb gehad van de fiscus ben ik helemaal blij dat ik niet de schuldhulpverlening ben in gegaan. Overigens niks ten nadele van de mensen die daar wel in zitten. Via mijn budgetcoach heb ik allerlei schema's gehad die echt erg praktisch en handig zijn, ik zal eens kijken of ik ze hier op de site kan zetten.
Voor de komende dagen zit ik wel heel erg krap bij kas maar ik heb na wat zitten puzzelen net genoeg in huis om tot dinsdag van te kunnen eten. Ik word ook steeds creatiever in het verzinnen van simpele en goedkope receptjes en dat vind ik erg leuk. Vorige week heb ik voor bezoek zelf kaasstengels gebakken. Simpel, goedkoop en zo klaar!
Goed, ik ga weer even verder. Fijne dag allemaal!

tuthola

Heel fijn dat je kwijtschelding hebt gekregen voor de belastingdienst...
Ik weet ff niet meer hoe lang je al op bijstand niveau zit maar misschien heb je wel recht op bijzondere bijstand van de gemeente, daar je ook kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen hebt. Ik krijg de langdurigheidstoeslag waarvan ik dan weer mijn eigen risico van de zorgverzekering van kan betalen.
Niet geschoten is altijd mis moet je maar denken.