The story of Laurentine

Started by Laurentine, Jan 02, 2013, 05:58 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

En nu geniet ik even van de poes die me heel erg lief aan zit te kijken en tegen me aankruipt :)

Ja, het zijn vaak de kleine dingen die 't hem doen.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

QuoteJa El, ik heb ook in zo'n leventje gezeten via mijn ex-partner. Ik werd inderdaad vooral doodmoe van het 'nepgedoe' en de schijn ophouden, dat is helemaal niks voor mij!

Nee, zo'n leven is ook niets voor mij, maar ik zie ze wel in onze kennissenkring. Mijn man (houdt niet zo van confrontaties en ik heb moeite met hun levensstijl) maant mij dan ook wel vaker om mij rustig te houden en geen discussie aan te gaan in onze kennissenkring. Maar ja, eens een dwarsligger altijd een dwarsligger.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Quote from: Laurentine on Jan 19, 2013, 09:15 PM
Net deze uitzending van Zembla zitten kijken op Uitzending Gemist.
Verhelderend maar met name de meneer van het waterschap stemde me verdrietig, mensen met schulden zijn toch geen misdadigers?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1319762

Lieve Laurentine,

Ik vond het ook heel schokkend om te zien hoe onze eigen overheid, die een zorgplicht heeft ten aanzien van zijn burgers, de "ergste" schuldeiser kan zijn die er maar is!

En juist het feit dat het "zomaar" iedereen kan overkomen, maakte dat ik ook heel erg mijn wenkbrauwen fronste toen die meneer van het Waterschap aan het woord kwam.
"Hij maakte alleen maar gebruik van de mogelijkheden die de wet hem geeft".........
Tja.......je kunt je werk doen en je kunt je werk doen.

Ik hoop alleen van harte dat deze meneer zelf nooit in een dergelijke situatie terechtkomt.

En inderdaad, wat er ook gebeurt in je leven, de mooie kleine (maar eigenlijk hele grote) momenten kan niemand je ontnemen!

Heel veel liefs

Laurentine

Haha, dwarse El ;) We lijken denk ik op elkaar...
Ja, die man van het waterschap vond ik echt heel erg, het was niet alleen wat hij zei maar ook zijn uitstraling en manier van kijken, alsof hij zelf enorm veel frustraties had, vroeger erg gepest ofzo, en er nu erg van geniet om macht te hebben over anderen. Hele zielige mensen vind ik dat en je zou eigenlijk hopen dat hij zelf in een moeilijke situatie terecht gaat komen.
Maar goed, dat doe ik maar niet, zonde van mijn energie en in principe wens ik anderen niks slechts toe. Morgen heb ik het gesprek bij de schuldhulpverlening, even wat laatste dingen aan het uitprinten. Ik heb eigenlijk totaal geen idee wat ik er van kan verwachten, hebben jullie er ervaring mee?
Ik ga zo even een brief posten in de kou en sneeuw, even een frisse neus halen. :D

Libra

Quote from: Laurentine on Jan 20, 2013, 03:08 PM
Morgen heb ik het gesprek bij de schuldhulpverlening, even wat laatste dingen aan het uitprinten. Ik heb eigenlijk totaal geen idee wat ik er van kan verwachten, hebben jullie er ervaring mee?

In dergelijke gesprekken wordt in eerste instantie gevraagd wat er precies aan de hand is en hoe de situatie ontstaan is.
Daarnaast wordt je hele administratie bekeken (inkomsten, vaste lasten, achterstanden en schulden).
Als er zeer dringende zaken tussen zitten, zoals achterstanden hypotheek/huur, energieleverancier en/of zorgverzekering, zal deze kontaktpersoon namens jou onmiddellijk kontakt opnemen met de betreffende instantie(s) en uitstel van betaling vragen.

Het is dus eigenlijk een ori

Laurentine

Oke Libra, bedankt voor deze nuttige info. Ik laat het morgen maar een beetje op me afkomen. Heb bijna alles compleet, alleen nog even een paar printjes van mijn rekeningenoverzicht, stopt mijn printer ermee, geen beweging meer in te krijgen >:(
Maar goed, dan vraag ik of ik morgen even bij haar een printje mag maken.
En nu is het tijd voor (zakje oplos) koffie!

tuthola

Hoi Laurentine....heel veel sterkte vandaag bij de schuldhulpverlening ben benieuwd hoe je dit ervaren hebt...

Laurentine

Ook welkom tuthola, doe je jezelf niet tekort met die nickname  ;)
Ik heb vandaag gesprek gehad bij de gemeente en daar is uit gekomen dat ik zeker niet een traject inhoef omdat ik relatief weinig schulden heb hetgeen ook zo is. Voor mij was/is het meer een informatie en advies gesprek geweest en ze heeft een aantal stukken van me ingenomen, inclusief de vragen die ik had opgeschreven en die gaat ze bespreken in het team. Volgende week weer een afspraak. Ze zag sowieso dat de uitkering die ik krijg van het UWV onder de bijstandsnorm zit, en die kan de gemeente aanvullen, dus dat was goed nieuws. Verder gaf ze me een compliment dat ik tijdig aan de bel heb getrokken. Ik vond het fijn om mijn zorgen met iemand te kunnen delen en daarnaast praktische hulp te krijgen zodat ik zelfstandig mijn schulden af kan lossen. Ik voel me weer wat lichter, ook omdat ik een biertje aan het drinken ben ;) Fijne avond en sterkte aan allen hier!

tuthola

Zo zie je maar wat een goed gesprek je kan opleveren...extra centjes vd bijstand en vooral je kan je schulden zelf aflossen, wat zal dat een heerlijk gevoel voor je zijn ik ben dan ook plaatsvervangend BLIJ voor je....jippieeee
Ik heb mezelf tuthola genoemd omdat ik af en toe een echte tuthola ben  ::)

Libra

Fijn Laurentine dat het gesprek goed verlopen is!!
Ik ben echt heel blij voor je!

En ja, het is zo herkenbaar dat je opgelucht bent als je je zorgen even met iemand kan delen.
Maar zeker ook als diegene dan ook nog eens meedenkt en oplossingen aandraagt die een positieve bijdrage leveren.

En die komplimenten die je gekregen hebt zijn volkomen terecht en op hun plaats!

Liefs

Laurentine

Ik baal een beetje. Vorige week dinsdag ging de verwarming in mijn woonkamer niet meer uit en werd ook nog eens loeiheet. Ik ben erg zuinig met stoken, heb de verwarming meer uit dan aan. Vooral om geld te besparen maar ook omdat ik het nooit echt koud heb. Gebeld met de klantenservice van die firma en er kon pas op donderdagmorgen een monteur komen. Die kwam en zag na 5 seconden dat de thermostaatknop stuk was. Die knop moest besteld worden en op maandagmorgen, vanmorgen dus, zou hij de knop komen installeren. Dat was zo gebeurd, de verwarming zou nog even heet blijven zei hij maar daarna zou hij toch uit moeten gaan. Ik had al een voorgevoel dat dit niet zou gaan gebeuren en ja hoor, hij staat nog steeds te loeien, nog heter dan voorheen. Ik heb meteen de klantenservice weer gebeld en er zou vanmiddag nog een monteur komen, maar ik werd weer teruggebeld en het probleem met de verwarming blijkt groter te zijn dan ze dachten dus moet er een

Buster

Laurentine, schrijf zo snel mogelijk de stand van je gasmeter op.
En schrijf hem nog ene keer op zodra de klachten zijn verholpen.
Maak er desnoods een foto van.

Het klinkt parano

Laurentine

IJsje? Ja lekker, doe maar een raket ;)
Ik heb stadsverwarming dus kan geen standen noteren helaas. Heb wel net de woningbouw gebeld om te vragen of ik evt compensatie kan krijgen als mijn eindafrekening te hoog blijkt uit te vallen. Dat kan ik doen maar ze gaf me niet veel kans. Ze adviseerde me om werkbonnen e.d goed te bewaren en even alles goed op te schrijven. Een dossiertje aanleggen dus. Het klinkt misschien vergezocht maar ik heb altijd zo vreselijk veel pech in mijn leven op alle gebieden dat het bijna weleens voelt alsof ik ergens voor gestraft moet worden ofzo of dat er iemand uit mijn verleden aan zwarte magie loopt te doen. Ik denk niet dat dit zo is maar zo voelt het soms weleens.

Buster

Lieve Laurentien,

Juist omdat je zoveel pech hebt is het noodzakelijk dat je jezelf zo goed mogelijk gat beschermen.
In het begin lijkt het soms wel alsof je met een schietschijf op je voorhoofd door het leven gaat.
Hoe meer je leert over je rechten en je die ook weet op te eisen of jezelf te beschermen, hoe minder je die schietschijf nog zal voelen of merken.

Ik stuur je via de kabel allerlei rakketjes met positieve energie.
Gewoon in de vriezer leggen en als je het nodig hebt er eentje uitpakken ;)

Laurentine

Ah, dat is lief zeg Buster. Raketjes met positieve energie. Dank je!  :-*