The story of Laurentine

Started by Laurentine, Jan 02, 2013, 05:58 PM

Previous topic - Next topic

Laurentine

De buurman kwam ik tegen in de lift en hij zei dat hij het allemaal niet zo bedoeld had. Hij heeft met name last van zijn naaste buren die erg veel lawaai maken en mijn getik op de vloer was de druppel. Hij gaat de woningbouw niet bellen godzijdank.
Ik ben erg grieperig momenteel en hang maar wat rond in huis. Morgen wel een afspraak met de budgetcoach maar zij komt naar mij toe dus ik hoef niet te reizen. Ben een stuk rustiger nu, laat het allemaal maar op me afkomen. Nog niets gehoord van mijn sollicitatie, hoop dat ik word uitgenodigd. Ik ga mijn bed weer in, loop te sniffen en te niezen en heb intens koude rillingen. Mijn eetlust is matig dus dat scheelt weer boodschappen doen ;)

Buster

Wat fijn dat de buurman dat zo uit heeft weten te leggen.
Scheelt jou weer een zorg.
Ik hoop voor hem wel dat hij er ook met zijn naaste buren uit komt.

Beterschap!

Weegschaaltje

Iig een zorg minder betreffende je buurman. Beterschap met de griep.

Libra

Nou fijn dat je in ieder geval weer een beetje rust hebt!

Heel veel sterkte en beterschap!

Heel veel liefs

Laurentine

Dank dames, kruip over een uurtje mijn bed weer in, nu aan een kopje thee. :)

Knibbel

Fijn dat het met je buurman opgelost is. Vervelend dat je de griep hebt, maar troost je er zijn er al veel jou voorgegaan.

Gauw beterschap, liefs en een dikke knuffel van mij  :-* :-*
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Laurentine

Ook bedankt Knibbel.
Kreeg net een mail dat ik niet uitgenodigd ben op sollicitatiegesprek vanwege het overweldigende aantal reacties. Erg balen.
Zag vanochtend dat de huur en zorgtoeslag pas de 22e worden overgemaakt ipv de 20e, nu ga ik dus in de knoop komen met een paar automatische incasso's die altijd de 20e worden afgeschreven. Daarnaast weer extra kosten moeten maken ivm kapotte laptopadapter.
Nu kan ik echt helemaal niks meer. Ga me maar aanmelden voor de voedselbank en overwegen om de kat af te staan. Afgrijselijke beslissingen waar ik nu helaas wel toe gedwongen word. De kat en koken zijn juist de zaken waar ik erg blij van word, voelt erg wreed en onmenselijk dat ik net die dingen moet gaan opgeven.
Over een uur komt de budgetcoach, maar eens even een goed gesprek met haar hebben.

Libra

Lieve Laurentine,

Ik weet niet bij welke bank jij zit en hoe het daar geregeld is, maar bij mijn bank (ABN Amro) worden automatische incasso's wel gewoon afgeschreven en pas na 2-3 dagen gestorneerd bij  onvoldoende saldo.

De toeslagen worden de 20e niet uitgekeerd omdat dit op een zaterdag is.
Grote voordeel is wel dat er in het weekend geen bedragen gestorneerd worden (daar gaan ze eerst weer op maandag mee aan de slag) en doordat het geld van de toeslagen altijd vroeg gestort wordt, zul je er waarschijnlijk geen last van ondervinden.

De voedselbank lijkt me een hele goede beslissing, de kat afstaan.....?
Daar zou ik eerst nog eens even heel goed over nadenken, want als je dat eenmaal doet valt die beslissing niet meer terug te draaien!

Maar hoe zit het met je spaargeld?
Heb je dit nu besteedt aan die adapter?
Als je niet alles uitgegeven hebt lijkt het me dat je, in combinatie met de voedselbank, deze maand misschien net uit kunt komen.
En dat het er volgende maand heel anders uitziet, omdat je dan niet weer al die apparaten moet vervangen wat je de afgelopen maand wel hebt gehad.

Een goed gesprek met je budgetcoach lijkt me inderdaad heel verstandig!

Succes en heel veel liefs

Laurentine

Bedankt voor je reply Libra. Ik wacht het dan maar even af met die automatische incasso's.
De dame van budgetadvies is geweest, fijne vrouw die zich ook erg opwond over mijn situatie, vooral vanwege de extreem kille en empathieloze reacties van mijn 'familie'. Had net mijn zusje aan de lijn en die verweet me ook nog even dat ze het raar vond dat ik niet kon leven op bijstandsniveau, want ze kende een hoop mensen die dat allemaal wel konden en ze vond het belachelijk dat ik iets van de familie verwachtte want ik deed ook niks voor hen. Ik heb de hoorn erop geknald en ben nu echt klaar met deze mensen. Mijn budgetcoach vroeg zich ook af wat voor toegevoegde waarde zij hebben in mijn leven. Zit in een extreem moeilijke situatie maar krijg van hen ook nog eens verwijten, dat ik mijn zaken niet op orde heb en dat ik geen reden heb om me depressief te voelen.
Net gebeld naar maatschappelijk werk ivm de voedselbank en ik krijg een formulier toegestuurd. Kan daarna met alle documenten bij ze langsgaan. Merk dat ik zo enorm onder hoogspanning sta en voel dat geestelijk en lichamelijk. Meer kan ik er even niet van maken.

Weegschaaltje

Tis gewoon naar, helaas kan je je familie niet uitkiezen. Daar zit je gewoon mee opgescheept. Het enigste wat je kan doen is afstand nemen klinkt vrij 1voudig maar uit ervaring weet ik dat t geheel niet makkelijk is. Kan je wel zeggen dat t een stukje rust kan geven. Dikke virtuele hugh voor jouw

Chrissie

Lieve Laurentine,

Een buitenstaander/familie kan ontzettend goed oordelen maar jij zit in die rollercoaster van emoties en moet er mee dealen. Dit is gewoon ontzettend moeilijk begrijp je volkomen maar je bent zo ontzettend goed bezig probeer dat niet te vergeten. Neem je kat even heerlijk bij je knuffel hem/haar maar heerlijk en huil maar even lekker, dat lucht op meid!

Je krijgt een hele dikke knuffel van me die heb je heel erg verdiend!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Ach lieve Laurentine, ik weet even niet wat ik tegen je kan zeggen om je een beetje te troosten of op te peppen. Wat Chrissie zegt klopt helemaal, voor een buitenstaander is het makkelijk praten, zeker als zij zelf nooit in zo'n situatie zijn geweest. Ze denken dan dat je je aanstelt, maar dat is gewoon niet zo. Je leven maakt nu een behoorlijke diepgang, zowel financieel als ook jouw prive-leven. Het is zwaar en moeilijk en misschien denk je dat je dit niet volhoudt, maar je overleeft het wel. En je kat wegdoen? Nee niet doen, op dit moment is jouw kat waarschijnlijk een van de redenen wat jou op de been houdt. Het gevoel dat je iets hebt waar je van kunt houden en die van jou houdt. Kind, huil, lach, praat, schreeuw, als het je oplucht en je kunt er je emoties in kwijt, gewoon doen!! En als je kwaad bent, pak een kussen en stomp er maar flink in. Ook dat lucht op......

Denk maar zo: alles heeft zijn reden. Deze problemen zullen je alleen sterker maken en meer zelfvertrouwen geven. En als het zover laat je je familie een poepje ruiken!!  ;)

Veel liefs en een dikke dikke knuffel.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Laurentien,

Ik wist even niet wat ik moest tikken.
Vind het zo rot voor je.
Ben blij om te lezen dat je ondersteuning krijgt van de coach.
Je zou zomaar aan jezelf kunnen twijfelen.

Ik moest ooit eens voor mezelf een cirkel tekenen.
In het midden stond ik en daarbuiten een wat grotere cirkel.
Dan kun je invullen hoe dichtbij bepaalde mensen bij je staan.
Als je er dan naar kijkt hoeveel impact mensen hebben die ver van je eigen cirkel staan, kan dat best heel verhelderend werken.

Maar de meningen zwaarder hoe dichter ze bij je staan.
(ik tik het een beetje warrig, maar ik hoop dat je me snapt ;))

Hou vol!

Laurentine

Even een niet zo leuke update. Financieel is het ook niet al te best maar qua gezondheid nog slechter:

Ik heb vervelend nieuws. Ben vorige week met spoed geopereerd geweest, ze dachten dat ik een tumor aan mijn eierstok had. Tijdens de operatie bleek dat de tumor aan mijn darm en baarmoeder vastzit en ze hebben toen 3 biopten genomen en versneld op kweek gezet. Ik blijk een zeer zeldzame tumor te hebben, een mesothelioom. Vorige week zeiden ze dat hij goedaardig is maar heb vanochtend een gesprek gehad met de chirurg en dat is dus nog helemaal niet zeker. Mocht hij wel kwaadaardig zijn dan is de prognose zeer slecht. De maximale overlevingsduur is een jaar.
Op 4 Juni a.s word ik weer geopereerd en dan gaan ze de tumor verwijderen. Hij zal dan op kweek worden gezet en na een week heb ik de uitslag.

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en dat er lichtpuntjes zijn.

Liefs van Laurentine.

Buster

Jeetje Laurentien,...

Blijft de prognose ook nog zo slecht als hij al is weggehaald?
Pfff,...

Heel veel sterkte en een dikke vette knuffel.