even de weg kwijt

Started by geefnietop, Dec 29, 2012, 01:42 PM

Previous topic - Next topic

missy

Lieve Geefnietop,

Super gedaan!
Wat moet dat moeilijk geweest zijn met zo'n partijdige arbeidsdeskundige. Ik zou daar zelf een klacht over indienen bij het bedrijf waar deze meneer werkt, echt geen stijl.

Als je werkgever op economische gronden ontslag aanvraagt moet hij dit wel heel goed kunnen onderbouwen tegenover het uwv. Hij zal van de afgelopen jaren zijn jaarrekeningen en alle andere financiele stukken moeten weerleggen en ook voor de komende jaren de financiele budgetten moeten doorsturen. Deze krijg/heb jij ook die zitten bij zijn aanvraag en de verweren die naar het uwv gestuurd zijn. Mijn advies is om deze even goed te laten nakijken door iemand en aan de hand daarvan wat kanttekeningen te maken voor je verweer naar het uwv. Bijvoorbeeld door aan te geven welke kostenposten in jouw opinie naar beneden kunnen om jouw salaris te kunnen betalen.

Als het uwv geen ontslagvergunning afgeeft zal hij zoals libra zegt zeer waarschijnlijk naar het kantonrecht stappen. In dat geval heb je waarschijnlijk recht op een ontslagvergoeding volgens de kantonrechtersformule als de rechter een ontslagvergunning afgeeft. Ik weet niet hoelang je er al werkt etc maar dit kan een leuk bedrag zijn. Het lijkt me ook zeer waarschijnlijk dat je werkgever dit al heeft berekend en je op deze vervelende manier misschien goedkoper probeerd af te kopen. Maar goed dat is giswerk ik ken niet alle details dus kan daar uiteraard niet over oordelen.

Wees trots op jezelf je heb het hartstikke goed gedaan vandaag! En hopelijk is je advocate er snel weer om je bij te staan.

:-*

geefnietop

Wederom bedankt iedereen voor jullie reacties.......daar ben ik zo blij mee en dat iedereen zo meedenkt vind ik echt helemaal top... :-* :-* :-*

Het was me het ochtendje wel..ik zit hier nu al vana 10 uur met een vreemd onderbuik gevoel. Ik moest van binnen eigenlijk nog wel lachen, toen ik die man vertelde over mijn medische dingen, hij zei, hey wij hebben geloof ik voor ongeveer drie jaar ook met elkaar hier om  de tafel gezeten, je verhaal komt me zo bekend voor. Ik zei nee, dat was mijn collega, die zat namelijk in dezelfde situatie toen als waar ik nu in zat, toen begon hij wel raar te kijken.

Wat moet dat moeilijk geweest zijn met zo'n partijdige arbeidsdeskundige. Ik zou daar zelf een klacht over indienen bij het bedrijf waar deze meneer werkt, echt geen stijl.

Die meneer heeft een eigen bedrijf, dus dat is niet zo handig om daar een klacht in te dienen helaas.

Ook moest ik wel lachen van binnen om mijn baas, hij kan zich zo opgeven voor de plaatselijke toneelvereniging, wat kan die man acteren zeg!

Maandag ga ik meteen met mijn advocate bellen, want haar vervangster kon niets voor me doen, dat moest ik echt met haar bespreken. Hou jullie op de hoogte.

Liefsss

p.s. lijk wel zo'n remi alleen op de wereld, schrijf alleen maar over mijn sores...sorry dat ik niet zo vaak als ik zou moeten reageer op al jullie perikelingen...ik beloof beterschap.....maar voor nu is mijn hoofd alleen maar gevuld met deze ellende helaas. Maar dit weekend verban ik hem uit mijn gedachten...

Kaatje

is de arbeidsdeskundige niet ergens geregistreerd, dat je daar een klacht in kan dienen?

Buster

Ja maarrrrrrr,.....

Is hij niet aangesloten bij een keurmerk?
Bij medische beroepen is dat wel gebruikelijk.
Toch? Iemand?

Kaatje

k heb dezelfde gedachte buster

geefnietop

Ik zat daar ook al aan te denken, om via een soort van branchevereniging-keurmerk te kijken of ik een klacht in kan dienen. Ik zal dit ook eens bespreken met mijn advocate maandag, kijken hoe zij er tegenaan kijkt. Haar collega zei dat dit wel vaker voorkwam, is niet netjes en niet de bedoeling, maar komt dus wel vaker voor. Belachelijk eigenlijk toch. Maar ik verbaas me momenteel nergens meer over.

Knibbel

Ik weet niet of je hier iets aan hebt:

Klacht over arbo-arts of arbodienst
Wanneer je een klacht hebt over een arbo-arts of de arbodienst moet je deze eerst indienen bij de arbodienst zelf. Alle arbodiensten hanteren dezelfde klachtenregeling. Wanneer je vindt dat dit niet voldoende resultaat oplevert, kun je een klacht indienen bij de Geschillencommissie Arbodiensten:

Geschillencommissie Arbodiensten
Postbus 90405
2509 LK Den Haag

De klacht wordt alleen in behandeling genomen wanneer je al een klacht hebt ingediend bij de arbodienst zelf. Het indienen van de klacht moet gebeuren binnen 1 maand nadat je de interne klachtenprocedure hebt doorlopen. Er kan een klacht worden ingediend over
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

geefnietop

Hallo, hier was ik even weer met een kleine update.

Vandaag moest ik weer aan het werk. Heb het welgeteld anderhalf uur, moest er drie, volgehouden, toen ben ik naar huis gegaan.

Thuis aangekomen had ik een mail van mijn advocate. Zij had contact gehad met de advocate van mijn werkgever en hij kwam nu met een voorstel. Nou echt niet normaal. Hij wil me een outplacementvergoeding geven van 1.500 euro en twee maanden opzegtermijn, mijn vakantiedagen die ik nog heb dan niet uitbetalen, wel vrijstelling van werk gedurende twee maanden, wel vakantiegeld en en kleine vergoeding voor advocaatkosten

of

Einde arbeidsovereenkomst per 1 maart 2013; het salaris over de opzegtermijn wordt dan uitbetaald als ontslagvergoeding; uitbetaling niet-genoten vakantiedagen bij eindafrekening (en vakantiegeld uiteraard); outplacementvergoeding

Buster

Welkom thuis en wat knap dat je niet binnen 5 minuten weer rechts omkeert hebt gemaakt.

Advies kan ik je niet geven, heb te weinig kaas gegeten.
Ik lees wel met grote interesse mee,...

geefnietop

Ik heb het voorstel afgewezen en hem een tegenvoorstel gedaan en werd net gebeld dat die ook is afgewezen, dus nu is het afwachten wat UWV beslist. Zoals ik al zei, waarschijnlijk komt hij er gewoon makkelijk vanaf en kost het mij alleen maar geld. Vraag me werkelijk af waarom die man zo doet tegen mij zoals hij doet.

Bah wat een &%&$%& wereld is het af en toe. En je hoort het overal om je heen...die heeft ontslag en die...bah....wat een rottijd voor iedereen. Hoorde ook een verhaal van iemand die had iets gezegd over het bedrijf waar ze werkte tegen iemand anders, niet zo heel positief, hup ontslag. De wereld wordt gek.

Laurentine

Ah, dat is balen zeg geefnietop. Ik kan er inhoudelijk niet zoveel over zeggen maar wil je heel veel sterkte en kracht wensen. En ja, de wereld is idd een beetje gek aan het worden. Ik hoop dat je je toch een beetje kan ontspannen en een fijne avond hebt.  :-*

Knibbel

Hoi Geefnietop, wat een toestand weer toch. En wat vervelend voor je dat je nog steeds niet weet waar je aan toe bent. Maar wel knap dat je naar het werk bent gegaan, al was het maar voor even. Je hebt laten zien dat je wilt komen werken. Tenminste, zo zie ik het.

Helaas ben ik ook niet op de hoogte van het reilen en zeilen in zulke zaken, dus ik kan jou dan ook geen advies hierin geven. Ik krijg wel het gevoel dat jouw baas jou zo murw probeert te maken in de hoop dat je daar zo moe van wordt dat je op een gegeven moment toegeeft, puur om van de zeik af te zijn.

Ik heb een aantal jaren terug bij een werkgever ook zo'n dergelijke situatie gehad. Daar probeerden ze mij en nog een paar collega's weg te werken omdat wij te duur werden!!! Het liefst wilden ze ons eruit en dan jongere werknemers erin. Wij werden ook van alle kanten tegengewerkt en getreiterd. Twee collega's hebben zich toen laten wegpesten. Maar mijn advocate stuurde mij iedere keer weer terug naar het werk, hoe moeilijk ik dat ook vond. Want, zei zij, als je niet gaat werken gebruiken zij dat als werkweigering en dat kan aanleiding zijn voor ontslag. Dus ook als ik niet ingepland werd (daar werd mee gedreigd, omdat het wegens mismanagment slecht ging met het bedrijf), moest ik gewoon naar het werk gaan en aangeven, ik wil werken. Dus ik weet hoe moeilijk het voor je is en hoeveel spanning dit bij jou oproept.

Tja, onze gekke wereld. Het is crisistijd, veel mensen werkeloos, dus werkgevers voelen zich in een bevoordeelde positie: 'Bevalt het je niet? Dan vertrek je maar, voor jou zo tien anderen.' Bij mij op het werk merk ik het ook, steeds hogere eisen, maar wel voor hetzelfde loon. Nu heb ik wel genoeg meegemaakt om mijn mond open te trekken en dat weten ze.

Ik duim voor je dat je niet te lang hoeft te wachten en dat het toch positief uitpakt voor je. Veel sterkte en hou vol. Je bent er sterk genoeg voor. Veel liefs...

Knibbel

geefnietop

Ja, ik zou nu ook graag wel het boek willen sluiten. En dan werken aan mijn herstel en dan hopelijk weer fris en fruitig proberen een nieuwe baan te vinden. Nu blijf je zo in die onzekerheid hangen, dat sloopt inderdaad.

Voor mij is deze situatie geheel nieuw, heb dit nog niet eerder meegemaakt. Tuurlijk wel eens een baan verloren, maar dan omdat het contract afliep, of door lichamelijke dingen, zodat ik het werk niet meer uit kon oefenen, maar nog nooit op deze manier zeg maar. Dus misschien ben ik daardoor er wel zo stuk van.  Maar ik weet dat dit tegenwoordig schering en inslag is. En dan willen ze de regels zelfs nog meer versoepelen.

Ik ga inderdaad vanaf vandaag mijn leven niet meer laten beheersen door het negatieve gevoel wat hij bij mij oproept. Ik heb het gehad!! Ik ga er maar vanuit dat het UWV het toewijst en dan kan ik het boek sluiten en me richten op de toekomst. En dan vooral mijn schulden aflossen, want dat ben ik niet vergeten. Heb nog een extra aflossing kunnen doen, doordat ik de nota van de advocate in twee keer mocht betalen. Hopelijk heb ik alle kleine schulden eind dit jaar weggewerkt. Dat is mijn doel. En dan ga ik me richten op de grote schuld. Ik probeer daar ook zoveel mogelijk vanaf te krijgen. Mocht het nu echt niet lukken om een baan te vinden, dan heb ik in ieder geval een deel van onze schulden minder kunnen maken. Dus dat doel stel ik me nu, beter worden, schulden extra aflossen en een baan vinden.

Liefs

Knibbel

Goed zo Geefnietop, hoofd fier omhoog, laat je baas maar zien dat hij niet alles naar zijn hand kan zetten. Waarschijnlijk zit hij nu ook in onzekerheid, want ook hij weet niet wat het UWV met de ontslagaanvraag doet. Dadelijk moet hij jou van de rechter wel een grotere ontslagvergoeding geven dan hij jou nou aanbiedt. Ik weet natuurlijk niet hoeveel medewerkers hij heeft, maar als de reden economische redenen zijn gaat het ook nog volgens het afspiegelingssysteem. Maar als het maar een heel klein kantoortje is zal dat waarschijnlijk niet opgaan.

Laat hem jouw positieve instelling niet afnemen, jouw gezondheid, jouw huwelijk, jouw geluk, dat is duizendmaal belangrijker dan een baan bij zo'n asociaal figuur. Maar jij komt er wel, je hebt nu al bewezen dat je een vechtster bent. Petje af.....

Veel liefs