even de weg kwijt

Started by geefnietop, Dec 29, 2012, 01:42 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Pffff wat een ,.....

Allereerst; om je verwijtbaar te maken zal hij op de proppen moeten komen met een dossier, opgebouwd over minimaal 6 maanden waarbij hij documenten en verslagen heeft die aangeven dat jullie in gesprek zijn gegaan met elkaar en hij ondersteuning aanbied en jij daar niets mee hebt gedaan. Met onder ieder verslag JOUW handtekening!

Dat zelfde geld voor de dingen die hij nu verteld.
Als hij je een cursus heeft aangeboden moet er een lijst zijn met deelnemers waar jij ook op staat of een contract met jouw handtekening dat bewijst dat je die cursus zou gaan doen.

Hij is een kat in het nauw, en hij maakt hele rare sprongen.
Dit gaat hem nog veel geld kosten.

Hou vol!

Knibbel

Inderdaad, wat een kl..tzak is die man. Heel begrijpelijk dat je erg boos bent, ik zou ook witheet geworden zijn.

Wat die zogenaamde cursus betreft die hij jou aangeboden heeft, mijn man moet op zijn werk ook vaak cursussen volgen, sommigen vrijwillig, sommigen verplicht. En dit krijgt hij via brief of email medegedeeld. Ik zou zeggen: laat hem maar bewijzen dat hij jou die cursus heeft aangeboden.

Lieve geefnietop, ik wil je ook een hart onder de riem steken. Hou vol en laat je niet gek maken.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

geefnietop

Het doet echt pijn dit. Ik heb me altijd in dienst van zijn  bedrijf gesteld. Moest er nog een termijn weg, maar was het al 5 uur, geen probleem ik bleef, net zolang tot het klaar was. Als hij me belde om in te vallen, ook dat zonder morren. Collega viel landurig uit, ik ben meteen 40 uur gaan werken de eerste tijd. De boekhouding, no problem, doe ik wel helemaal alleen erbij. Voor 2 advocaten werken, dan ga ik toch een tandje harder en ga zo maar door. En nu, alsof het niets is, worden er gewoon leugens over je verteld. Wat een harde leerschool is dit. Je voelt je zo machteloos en boos, kwaad, verdrietig en alles wat er tussenin zit. Mensen zeggen tegen mij, jij moet ook met stront gaan gooien...je moet dit doen en dat, maar ach..uiteindelijk ben ik degene die mijzelf nog recht in de ogen kan aankijken in de spiegel en die zonder gewetenswroeging kan gaan slapen. Alhoewel hij dat ook wel zal doen, hij heeft er namelijk geen  ;) blijkt wel.

Misschien moet ie zijn naam maar gaan veranderen in firma list en bedrog met als directeur Pinokkio!!!!

He bah....ik wil zo graag verder, zo graag rust, zo graag me weer goed voelen.....zo graag hier komen met leuk nieuws en iedereen helpen en opbeuren. Maar het lijkt alsof alles uit mijn handen glipt en ik aan de zijlijn moet staan toekijken.

Dank jullie wel voor weer alle bemoedigende woorden.......daar knap ik echt van op!!!   Dikke knuffel voor jullie van mij.

Libra

Lieve Geefnietop,

Dit is z

geefnietop

Het wordt nog gezellig....vrijdag moet ik naar kantoor.....met een arbeidsdeskundige en baas praten. Hoop dat ik sterk genoeg ben...zie er wel tegenop, maar ja...even door de zure appel heenbijten.

Knibbel

Quote from: geefnietop on Feb 13, 2013, 01:44 PM
Het wordt nog gezellig....vrijdag moet ik naar kantoor.....met een arbeidsdeskundige en baas praten. Hoop dat ik sterk genoeg ben...zie er wel tegenop, maar ja...even door de zure appel heenbijten.
Lieve geefnietop, kan me heel goed voorstellen dat je hier tegenop kijkt. Zeker na al die spelletjes die je baas gespeeld heeft. Ik weet natuurlijk niet waarom er een arbeidsdeskundige bij betrokken wordt en wie daarom gevraagd heeft. Jouw baas of het UWV? Misschien moet deze wel beoordelen of er sprake is van een verstoorde arbeidsrelatie waardoor het voor jou moeilijk wordt om terug te keren naar je arbeidsplek en moet hij bemiddelen tussen jou en je baas om te komen tot ontslag met wederzijdse goedkeuring. Of, want je zit toch nog in de ziektewet, wil hij bekijken naar een soort van reintegratieplan zodat je weer aan het werk kan of probeert jouw baas (hij is toch advocaat!) via de arbeidsdeskundige te bewerkstelligen dat het UWV jouw loon als ziekteuitkering moet gaan betalen. Ik weet niet of dit mogelijk is in jouw geval, op mijn werk is dat wel het geval. Een collega is al bijna een jaar ziek thuis. Na heel veel strubbelingen en contacten met arbodienst, arbeidsdeskundigen en UWV, is mijn collega nog altijd in dienst van mijn baas maar krijgt haar ziekengeld rechtstreeks uitbetaald via het UWV. Mijn baas kost het dus 0 euro. Het enige wat hij niet kan of mag is een nieuwe arbeidskracht in dienst nemen.

Wat is de rol van jouw advocaat hierin? Kan zij jou niet hier op voorbereiden of bij het gesprek aanwezig zijn? Per slot van rekening vertegenwoordigd zij toch jouw zaak en is het haar taak om zoveel mogelijk eruit te halen wat er uit te halen valt. Laat je in ieder geval niet gek maken. Ik wens je sterkte voor a.s. vrijdag.

Knuffel van Knibbel

geefnietop

Lieve Knibbel, dank je wel voor je reactie. Mijn werkgever heeft een arbeidsdeskundige ingeschakeld, dit omdat ik volgens de arbo-arts 25 februari a.s. weer zou kunnen werken. Vandaar dat mijn werkgever mij uitgenodigd heeft om samen met de arbeidsdeskundige de stappen te ondernemen om te re

missy

Wat een rotsituatie zeg. Ik snap heel goed dat je er als een berg tegenop ziet.

Maar zoals je zegt kan je het waarschijnlijk idd het beste allemaal op je af laten komen. Jij hebt geen leugens verteld dus je hebt ook niets te verbergen. Voor je werkgever zal het des te moeilijker zijn al die onwaarheden hard te maken en aannemelijk te maken dat jij tegenwerkt/cq niet wil werken of meewerken.

Die arbeidsdeskundige is neutraal en zal zich heus niet voor het karretje van je werkgever laten spannen. Dus hoe moeilijk ook, blijf rustig, tel tot 20000 als hij met onwaarheden komt en wees eerlijk dan komt het vast goed.

Ik vind het echt heel knap hoe je jezelf hier doorheen slaat, ik ga voor je duimen vrijdag!

Liefs

geefnietop

Dank je wel lieve Missy voor je reactie, ik doe me stoer voor maar van binnen sterf ik duizend doden... :( :(

Het is zo'n klein kantoor, en vrijdag is mijn collega er ook nog niet, dus ik ga echt naar het hol van de leeuw, zijn vrouw is er die dag ook en die zal mij wel helemaal niet leuk meer vinden. Maar goed het zal wel moeten, t'is net alsof je naar de tandarts moet brrr.

Maar net wat je zegt, ik strooi niet met leugens, mijn advocate zei al, hij doet waarschijnlijk net of z'n neus bloedt.

Dank je wel voor het duimen, ik ga dat zeker nodig hebben....

Liefs...

missy

Ja heel begrijpelijk dat je het doodeng vind.

Waarom neem je zelf niet iemand mee? Als je werkgever het nodig vind een "entourage" mee te nemen zou ik gewoon ook een vriendin/familielid meenemen voor moral support. Dan voel je je misschien niet zo alleen en heb je altijd iemand die je verhaal kan bevestigen mocht het nodig zijn.

Liefs

geefnietop

Helaas kan mijn man niet mee, hij moet werken morgen. Maar misschien ook maar beter, hij is namelijk nogal boos op mijn baas, dus of ik er dan goed aan doe hem mee te nemen ... ;)

Verder weet eigenlijk niemand nog van deze situatie, ja mijn ouders en schoonouders en 1 vriendin. Maar ja mijn ouders zijn 87 en 83, en mijn schoonouders wil ik er ook niet mee lastigvallen. Dus ik ben bang dat ik het alleen moet doen.

Liefs

Knibbel

In gedachten zal ik morgen erbij zijn voor je.  Hou je sterk.

Liefs Knibbel

geefnietop

:-* Dank je wel lieve Knibbel....ik zal dat in mijn gedachten houden als ik tegenover hem zit....doet me goed..

Liefs

Libra

Lieve Geefnietop,

Ik kan me zo goed voorstellen dat je hier als een berg tegenop ziet, maar.....JIJ bent te goeder trouw!!!!

Doe jezelf een plezier, schrijf het hele verloop in chronologische volgorde op:
-wanneer je ziek geworden bent;
-bezoeken aan huisarts, bedrijfsarts;
-ziekte van je dochter;
-wanneer je weer aan het werk bent gegaan;
-enz. enz.

Neem je hele "papierwinkel" mee zodat je eventueel de bewijzen kunt overleggen.

En, niet in de laatste plaats, en dit is echt heel zuur, bereid je erop voor dat je baas niet alleen inderdaad zal doen of zijn neus bloedt, maar hij tevens alles zal proberen om jou onderuit te halen!!!

Neem dus ook alle documentatie mee die je hebt over het verloop van zijn ontslagaanvraag en de correspondentie met het UWV (jouw verweerschriften).

Met andere woorden: zorg dat je tot je tanden toe gewapend en voorbereidt morgen naar dat gesprek gaat!!!
En laat je niet verleiden tot een welles/nietes dicussie!
Zorg ervoor dat alles wat je aangeeft ondersteund is door bewijzen.

Je kunt dit, lieve dame!!!!

Je hebt de kracht in je om dit allemaal tot een goed einde te brengen!
Ik heb hier alle vertrouwen in en ik stuur je alle licht en liefde.

Heel veel succes morgen en alle liefs.
:-*

Laurentine

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen morgen. Ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet. Laat je niet gek maken en ga niet aan jezelf twijfelen.
Ik hoop dat je vannacht een beetje slaapt en ik denk morgen ook aan je.