even de weg kwijt

Started by geefnietop, Dec 29, 2012, 01:42 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Buster

Quote from: geefnietop on Jan 06, 2013, 01:17 PM
Dank jullie wel voor jullie reacties...de moed zakt me inderdaad soms in de schoenen als ik het lijstje vaste lasten naast het lijstje inkomsten leg en dan nog maar te zwijgen over de aflossing van de schulden.
Elke

sacredfour

geefnietop, hoeveel hypotheekrente betaal je eigenlijk?
Je hoeft niet te wachten tot je rentevrije periode is afgelopen om je hypotheek ergens anders over te sluiten. Het boetegeld wat je dan betaald maakt op een bedrag van een hypotheek ook niet zo veel meer uit. Het over sluiten voor de hypotheek op een andere bank zal wel moeilijk worden als je geen baan meer hebt en de hypotheek is op twee inkomens berekend.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

geefnietop

@ Kaatje, dank je wel.....het gaat weer wat beter met hem, ze hebben hem vandaag weer gedotterd.

@Buster, klopt, de tijd die ik nu met hem doorbreng, daar ben ik heel erg dankbaar voor. De laatste jaren waren niet echt gemakkelijk. Mijn oudste dochter heeft een chronische ziekte en was daardoor behoorlijk moeilijk in de pubertijd. Ze is nu 17 en ik hoop dat we het ergste nu gehad hebben, maar ze is al 5 jaar heel erg moeilijk. Kan me ook wel voorstellen dat ze overal tegenaan schopt. Ze ziet al vanaf dat ze 18 maand is alleen maar doktoren en moet bergen medicijnen slikken. Dan wordt je op een gegeven moment ook wel opstandig. Maar ja hierdoor koste het mij/ons heel veel energie en was ik vaak heel erg moe en daardoor kwam ik minder vaak dan ik zou willen bij mijn vader. Voel me daar behoorlijk schuldig over, dus ik pak nu elk moment aan.

@Sacredfour, ik heb al gekeken of het oversluiten van de hypotheek voor ons uit kan, maar we betalen dan teveel boeterente en dat betekent nog een schuld erbij en dat wil ik juist niet. De rente loopt namelijk nog 70 maanden en dat is wel heel erg lang. Ik hoop maar dat tegen de tijd dat de rentevastperiode afloopt, onze 2e hypotheek bijna afgelost is en we dan naar een andere verstrekker over kunnen stappen. Dank je wel voor het meedenken.

geefnietop

Pfff ik zit er even helemaal doorheen. Vandaag de aanvraag voor ontslagvergunning ontvangen. Mijn baas is echt een vuil spel aan het spelen. Maar ja om dat te bewijzen, dat is heel  moeilijk. Maar doet me wel pijn dat hij mij zo maar aan de kant schuift, terwijl ik dus al die jaren me zo ingezet heb voor zijn bedrijf. Het afgelopen jaar was gewoon heel erg zwaar voor mij en nu wordt mij dat gewoon aangerekend en kan ik opdonderen. Zo werkt dat dus tegenwoordig. Ik heb altijd een dubbele functie bekleed, en daardoor uitgevallen omdat mij het teveel werd, maar dat werd nooit serieus genoemen en nu voert hij aan dat die twee functies afzonderlijk van elkaar zijn en ik dus die ene functie niet kan bekleden, en dit terwijl ik dat dus altijd naast mijn normale werkzaamheden in mijn  eentje erbij deed. Hoe gemeen. Ik voel me nu echt heel beroerd. Letterlijk en figuurlijk. Ik hoop maar dat ik hier sterker uitkom. Maar wat een vreselijk achterbakse man is dit zeg. Bah. Sorry moest het even ergens kwijt.

Laurentine

Dag Geefnietop,

Dat klinkt echt als een heel erg smerig spel door je baas. Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit en dat je je afgeserveerd voelt. Ik kan vanaf hier niet veel voor je betekenen maar geef je in ieder geval een virtuele knuffel...

Buster

Lieve Geefnietop,

Bazen zijn mensen, en mensen die moeten overleven maken rare sprongen.
Hij kan zijn bedrijf maar net boven water houden en zal er dus ook voor zorgen dat wat hij droog kan zetten hij dat ook zal doen.
Dat dat absoluut niet sociaal is, daar heb je groot gelijk in.

Jij doet er nu verstandig aan om jezelf te beschermen, want ook jij moet overleven.
Ik denk dat Libra en Sacredfour meer kennis hebben wat er juridisch mogelijk is.
Maar doe je eigen naam eer aan; Geef Niet Op!

Als ik het goed lees deed je twee functies in het tijdsbestek van een en draait hij nu die werkzaamheden terug tot een functie.
Of kreeg je er meer uren bij die nu worden terug gedraaid?
Wat even belangrijk is, is het aantal uren waarvoor hij ontslag aanvraagt, dat zijn het aantal uren waarvoor je WW gaat ontvangen. Als jij de afgelopen 6 maanden meer hebt gewerkt, dan kun je absoluut bezwaar aantekenen. Je moet wel kunnen bewijzen aan de hand van een registratie dat je die uren meer hebt gewerkt.

Hou vol!  

Knibbel

Quote from: geefnietop on Jan 16, 2013, 12:39 PMSorry moest het even ergens kwijt.
Beste geefnietop,
Je hoeft niet sorry te zeggen. Het is toch logisch en zelfs 'menselijk' dat je boos en verdrietig bent wanneer je op zo'n manier aan de kant wordt gezet. Zeker na de moeilijke tijd die je al hebt moeten doorstaan. Mijn ervaring is wel dat je moet oppassen hier niet te lang in te blijven hangen. Op dit forum zijn heel wat deskundigen die je advies kunnen geven. Probeer, hoe moeilijk het ook is, om mogelijkheden of oplossingen te (onder)zoeken zodat je het gevoel krijgt de regie over je eigen leven (en dat van je gezin) weer in handen te krijgen. Ik weet zeker dat je dat op een gegeven moment gaat lukken. Je moet er alleen zelf in gaan geloven. Ik wens je heel veel sterkte en succes toe.
Heel veel liefs El
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

geefnietop

Dank je wel voor jullie reacties, hij zegt nu inderdaad dat er 2 afzonderlijke functies zijn, maar die ik altijd in mijn eentje deed. Ik kan hier niet teveel uitwijden hoe het allemaal zit, je weet maar nooit wie er meeleest. Maar hij wil mij gewoon niet houden en probeert het dus op deze manier te doen en om aan te voeren dat het bedrijf verlies draait, maar ja onze accountant heeft ook een eigen bedrijf binnen ons bedrijf dus die zal wel heel creatief alles aanvoeren. Zo oneerlijk, je staat met je rug tegen de muur.  Ik heb een advocaat, maar ja dat kost mij dus heel veel geld, geld dat ik eigenlijk niet kan missen, omdat ik mijn schulden zoveel mogelijk wil aflossen voordat ik straks minder of geen inkomen meer heb, indien ik geen andere baan kan  vinden. Alles hangt als een donkere wolk boven mijn hoofd...Ook heeft ie mijn loon niet betaald...terwijl al mijn lasten wel doorgaan. Hij moet mijn loon nog doorbetalen tot de ontslagvergunning is afgegeven. Dus mischien moet er maar weer een mail naartoe van mijn advocaat en elk mailtje kost weer geld. Ik zit door hem in  deze situatie en ik vind het zo oneerlijk dat het mij veel geld kost terwijl ik er niets aan kan doen. Ik hoop maar dat ik het grootste gedeelte van de schulden kan aflossen om zo toch een beetje meer lucht te krijgen straks. Ik had nog een klein beetje spaargeld, maar daar zie ik de bodem ook van in zicht komen. Sorry voor al dit geklaag, maar ik kan er eigenlijk met niemand over praten en mijn man die bemoeit zich met niets. Ik sta er dus helemaal alleen voor en soms is dat best heel zwaar. Ik lig er eigenlijk elke nacht van wakker en dan probeer ik te bedenken hoe we uit de rode cijfers komen en waar ik nog kan bezuinigen. Gisteren heb ik de verzekeringen allemaal eens doorgenomen en dingen meteen veranderd. Dit gaf me een besparing van

Libra

Lieve Geefnietop,

Hoe naar en vervelend ook, dit is z

geefnietop

Dank je wel El, je hebt helemaal gelijk. Het rare is dat ik mezelf ook totaal niet meer herken. Ik huil elke dag, voel een letterlijke "steen" op mijn maag liggen. Ik was altijd iemand die zei het komt goed, we gaan ervoor, heel postitief maar nu kan ik opeens nergens meer van genieten. Het komt ook door het hele jaar denk ik. Eerst ik ziek, daarna mijn dochter zeer ernstig ziek, daarna mij ouders aan het kwakkelen en toen mijn ontslagaanzegging en daarna mijn vader een hartaanval. Daarvoor was het al heel erg moeilijk met mijn extreem puberende dochter. En altijd knapte ik het alleen op. Mijn man steunt mij eigenlijk niet tot weinig en eigenlijk praat ik hier nooit over. En toch schrijf ik het hier op, zomaar tegen wild vreemde mensen. Raar he. Soms denk ik weleens, ik kan maar net zo goed alleen wonen, want ik doe het toch allemaal al in mijn  eentje. Maar ja de stap zetten is ook moeilijk. Ik heb nu dus ook de stap gezet om hulp te gaan zoeken, want ik wil zo graag weer een beetje plezier in mijn leven terug. Maar ja ook dat kost weer geld, de hulp dan he. Je moet dan eerst weer je eigen risico aanspreken. Bah, waarom draait alles toch altijd om dat rottige geld...  ;)

Libra

Quote from: geefnietop on Jan 16, 2013, 01:48 PM
Dank je wel voor jullie reacties, hij zegt nu inderdaad dat er 2 afzonderlijke functies zijn, maar die ik altijd in mijn eentje deed. Ik kan hier niet teveel uitwijden hoe het allemaal zit, je weet maar nooit wie er meeleest.

Je mag me altijd een PB sturen om er inhoudelijk dieper op in te gaan als je dat zou willen.

Heel veel sterkte, lieve dame!
Kop op!
Er gaan ook voor jou betere tijden aanbreken!!

Heel veel liefs

geefnietop

Dank je wel Libra voor je reactie. Het is niet zo dat ik niet goed functioneerde. Hij heeft aangevoerd dat mijn functie overbodig is geworden zeg maar. Ik kan hier helaas niet zoveel over uitwijden, want ik ben bang dat misschien iemand meeleest, je weet maar nooit. Hij heeft mij op 7 december te kennen gegeven dat hij iemand moet ontslaan vanwege de financi

Buster

Lieve Geefnietop,....

Je hebt op dit moment onmenselijk veel op je bordje liggen.
Dat je je man niet meekrijgt, dat is jammer, maar zo doorgaan, gaat je je kop kosten.
Om de kar te kunnen trekken met er evenwicht zijn in energie uitgeven en energie krijgen.
Bij jou is dat helemaal uit balans.
Ik zeg dat puur uit herkenning,...

Zou je eens willen denken om naar en inloopspreekuur van het maatschappelijk werk te gaan?
Al was het maar dat je even je verhaal kwijt kon en dat iemand anders je helpt om de weg te zoeken. MW werkt vaak ook samen met de sociaal raadslieden en allebei zijn gratis.
De sociaal raadslieden kunnen je juridisch adviseren.

Please?

Knibbel

Quote from: geefnietop on Jan 16, 2013, 01:55 PM
Dank je wel El, je hebt helemaal gelijk. Het rare is dat ik mezelf ook totaal niet meer herken. Ik huil elke dag, voel een letterlijke "steen" op mijn maag liggen. Ik was altijd iemand die zei het komt goed, we gaan ervoor, heel postitief maar nu kan ik opeens nergens meer van genieten. Het komt ook door het hele jaar denk ik. Eerst ik ziek, daarna mijn dochter zeer ernstig ziek, daarna mij ouders aan het kwakkelen en toen mijn ontslagaanzegging en daarna mijn vader een hartaanval. Daarvoor was het al heel erg moeilijk met mijn extreem puberende dochter. En altijd knapte ik het alleen op. Mijn man steunt mij eigenlijk niet tot weinig en eigenlijk praat ik hier nooit over. En toch schrijf ik het hier op, zomaar tegen wild vreemde mensen. Raar he. Soms denk ik weleens, ik kan maar net zo goed alleen wonen, want ik doe het toch allemaal al in mijn  eentje. Maar ja de stap zetten is ook moeilijk. Ik heb nu dus ook de stap gezet om hulp te gaan zoeken, want ik wil zo graag weer een beetje plezier in mijn leven terug. Maar ja ook dat kost weer geld, de hulp dan he. Je moet dan eerst weer je eigen risico aanspreken. Bah, waarom draait alles toch altijd om dat rottige geld...  ;)
Lieve lieve geefnietop,
Jouw situatie is voor mij zo herkenbaar. Ik zal hier niet teveel over uitweiden, maar we kunnen elkaar bijna de hand geven. Over jouw praktische (financiele) problemen kan ik je helaas niet zoveel in adviseren. Daar zijn Buster en Libra echte keien in. Maar ik ben heel blij dat je hulp gaat zoeken, want dit kun je niet alleen aan en dan heb ik het niet zozeer over de financiele toestand maar meer om jouw emotionele toestand. Dit is de befaamde druppel die de emmer doet overlopen. Mij heeft dat toen ook doen inzien dat ik heel dringend hulp nodig had, want mijn man verschool zijn verdriet en onmacht achter 'afwezig' zijn en kwam alles op mijn bord terecht. Hierdoor werd mijn bagage zo loodzwaar dat ik die gewoon niet meer alleen dragen kon met alle gevolgen vandien. Ik hoop heel erg voor je dat je de juiste hulp en de juiste persoon hiervoor vind. En ik wens je heel veel sterkte en moed toe....
Veel liefs van El
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron