even de weg kwijt

Started by geefnietop, Dec 29, 2012, 01:42 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Hallo lieve Geefnietop, ben echt blij te lezen dat het toch nog goed is gekomen met het restant van de betaling. Laat wel jou advocate achter jouw nog uit te betalen verlofdagen gaan. Hoe je het ook wendt of keert, als jij nog verlofdagen tegoed hebt en jouw arbeidscontract is ontbonden dient jouw ex-baas jou die uit te betalen. Dat je vanaf volgende week officieel werkeloos bent mag dan wel akelig klinken, voordeel is wel dat je dan eindelijk van je ex-baas verlost bent. Krijg je eindelijk de rust om aan je herstel te werken. Ik ga er toch vanuit dat je een ww-uitkering krijg of een ziektewetuitkering (want je zit toch nog altijd in de zw).

Dat het je af en toe benauwd is heel herkenbaar. Je moet wennen aan een geheel nieuwe situatie. Maar je hebt tot nu toe laten zien dat je eer aan je nicknaam doet, dit gaat je ook lukken.

Heel veel liefs.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Lieve Geefnietop,

Quote from: geefnietop on May 26, 2013, 03:15 PM
Ben best wel angstig over de toekomst voor wat betreft de schulden enzo. Hopelijk gaat het allemaal lukken met aflossen. Soms grijpt het mij echt naar de keel, net zoals bij jou, ik lees alle draadjes nog wel, dan zie ik het even niet meer zitten. Tot nu toe gaat de schuldenmeter nog gestaag naar beneden, maar hij gaat mij niet snel genoeg. En soms denk ik hoe moet dat nou straks als mijn loon wegvalt. Zal wel zwaar worden met 1 inkomen. En de banen liggen niet voor het oprapen, vooral in deze regio niet.

Jouw angst is heel herkenbaar voor alle schuldenaren. En ook je ongeduld dat het niet snel genoeg gaat.
Maar :P, lieve dame, vergeet nooit dat de schulden ook niet "opeens" ontstaan zijn!
En daarbij komt dat schulden sneller gemaakt zijn dan opgelost.

Voor het moment krijg je gewoon nog een ziektewetuitkering en straks heb je recht op WW.
Het is dus niet zo dat je van het ene op het andere moment totaal geen inkomen meer hebt!
Het zal in eerste instantie op hetzelfde niveau blijven als dat je nu kreeg in de ziektewet.

Ga dus gewoon door zoals je tot nu toe gedaan hebt!
Probeer zoveel mogelijk van de schulden af te lossen, want alleen op die manier kun je voor jezelf "lucht" creëren!

Bovendien heeft het geen enkele zin om je nu al druk te gaan lopen maken over dingen die misschien pas over een half jaar of nog wel langer, aan de orde zijn.
Prioriteit nummer 1 voor jou is dat je zo snel mogelijk het boek met je bijna ex-werkgever kunt sluiten en dat je aan jouw herstel kunt gaan werken!

Zoals altijd, eerste dingen eerst, lieve dame.
Dus je advocaat nog even de puntjes op de i laten zetten en dan weer helemaal gezond worden!!

Heel veel liefs en een dikke knuffel.
:-*

geefnietop

Het is zover, sinds een week officieel werkloos....bah voelt niet lekker. Mijn ex-werkgever moet mij ziek uitdienst melden, en een zw uitkering voor mij aanvragen, maar heeft dit nog niet gedaan. Wat een laks persoon is het toch. Advocate heeft hem al een mail gestuurd, ook houdt hij zich niet aan de gemaakte afspraken v.w.b. de betalingen en ondanks de mail van de advocate, doet hij nog steeds niets. Wat een lullo (sorry) is het toch ook. Begrijp werkelijk niet waarom iemand het een ander zo moeilijk moet maken. Dus ik kan eigenlijk nog steeds niets doen, heb wel het UWV gebeld, zij zeiden dat ik een kopie van mij ex-werkgever moet opvragen met de uitdienstmelding en dat ik dan binnen 3-5 dagen gebeld zou worden voor een afspraak. Heb kopie gevraagd, maar nog niet ontvangen. Als ik morgen niets hoor dan ga ik maar persoonlijk bij het UWV langs.

Knibbel

Lieve geefnietop, reageer nu even niet, zit zelf een beetje vol.... zie even een beetje zwart voor ogen. Kom er wel nog op terug.

Liefs

Knibbel

Hallo geefnietop, ben je al iets verder gekomen? Wat vervelend voor je, denk je nu eindelijk van hem verlost te zijn doordat je nu definitief weg bent daar, heeft ie toch nog een middeltje om je in de tang te houden. Wat een sneu mannetje. Ik vraag mij wel af wanneer jouw advocate de knoop doorhakt en HEM voor het gerecht sleept wegens niet nakomen van afspraken.

Een voordeel is het werkeloos zijn wel....... nu heb je wat meer tijd om op het forum te neuzen.

Liefs

Libra

Lieve Geefnietop,

Zolang jouw werkgever geen melding maakt bij het UWV ben je dus officieel nog steeds in dienst!!

Misschien wordt het een keer tijd dat jouw advocaat echt de botte blij gaat hanteren.....

Heel veel liefs

geefnietop

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ja, die ex-baas van mij, nou dat is echt een geval apart zeg. En dan bedoel ik dat niet positief  :P. Heb woensdag een mail gekregen van mijn advocate, hij had tegen haar gezegd, het was een misverstand en ik kon volgende week het geld tegemoet zien. Ja, ja, als het daadwerkelijk een misverstand is en je een beetje goede baas bent, dan zeg je niet ze kan volgende week het geld tegemoet zien, maar dan zeg je, ik ga het meteen in orde maken. Ook had hij mij inderdaad nog niet ziek uit dienst gemeld. Dus heb het UWV gebeld en de situatie uitgelegd. Hij had namelijk ook toegezegd om dat ook meteen in orde te maken. Ik moet dinsdag terugbellen en mocht er dan nog steeds geen ziek uit dienstmelding zijn, dan krijgt hij een sanctie. De medewerker van het UWV zal dan samen met mij de ziek uit dienst melding doornemen. Dus dan moet ik mijzelf ziek uit dienst melden.

Wat een lakse figuur is het toch ook. Wordt waarschijnlijk wel weer vervolgd. ;)

Libra

Neemt niet weg, lieve Geefnietop, dat hij dus tot datum ziek uitdienst melding gewoon wel jouw loon moet doorbetalen!!
Ongeacht de datum die vermeld staat in de eventuele overeenkomst!!!

Quote from: geefnietop on Jun 14, 2013, 02:34 PM
Ik moet dinsdag terugbellen en mocht er dan nog steeds geen ziek uit dienstmelding zijn, dan krijgt hij een sanctie. De medewerker van het UWV zal dan samen met mij de ziek uit dienst melding doornemen. Dus dan moet ik mijzelf ziek uit dienst melden.

Even voorzichtig zijn met het zelf doen van die melding!
Zorg er wel voor dat al jouw rechten gewaarborgd blijven en niet dat het straks door een eventuele controleur van het UWV aangemerkt kan worden als dat jij in gebreke bent gebleven door een te late melding!

Linksom of rechtsom, jouw baas behoort dit te doen en niet jij!!
Het zou een ander verhaal geweest zijn als bijvoorbeeld jouw contract na een bepaalde tijd afgelopen zou zijn.
Maar hier praten we over een vaststellingsovereenkomst en dan gelden hele andere regels, zeker gezien vanwege het feit dat jij ziek uitdienst gaat!
Dit heeft te maken met het feit dat hij als werkgever een tegemoetkoming in de kosten van de zieke werknemer krijgt.
Het is dus aan hem om te melden dat de situatie veranderd is en hij niet langer recht heeft/gebruik maakt van deze regeling.

Deze meneer heeft op alle fronten misbruik gemaakt van zijn positie en bevoegdheden en je daarmee aardig wat "grijze haren" bezorgd.
Helaas voor jou is de strijd nog niet gestreden en hoe vervelend ook, je zult deze rit toch echt nog even uit moeten zitten in je eigen belang!
En dat eigen belang is gelijk het enige wat van belang is!!

Heel veel sterkte en succes nog even.
Liefs

geefnietop

Klopt lieve Libra, behoorlijk wat grijze haren, zeg maar gerust witte haren hahahaha. Ik ben zo ontzettend klaar met die man! De medewerker van het UWV vroeg mij nog of ik hem gewezen had op zijn plichten. Nou op 23 mei heeft mijn advocate hem daar al op gewezen. Dat was heel goed volgens die man van het UWV. Het zou toch ook niet zo moeten zijn dat IK mij zelf ziek uitdienst moet melden. Ik weet denk ik wel waarom hij weer zo´n lakse houding heeft, bij de melding moet er een re-integratie verslag komen en een plan van aanpak, maar ja dat heeft meneer ook verzaakt om die op te stellen toen ik die dag nog ben komen werken. Dus hij kan niets overleggen.

Ik heb gelukkig alle correspondentie uitgeprint, waaruit blijkt dat ik al vanaf 4 juni erachteraan zit om die melding rond te krijgen, maar dat die rotvent gewoon niets doet. Ik ga dat volgende week maar overleggen bij het UWV indien er nog steeds geen melding is.

Dacht ik per 1 juni weer wat rust terug te krijgen, blijft het gewoon nog doorgaan. Ik vind dat hij ontzettend respectloos met mij omgaat. Heb zelden zo'n ego?ist meegemaakt als die man!!!!

geefnietop

Hallo allemaal,

Even maar een korte update van deze kant. Nog steeds geen geld van de vakantiedagen ontvangen, terwijl dit een wettelijke verplichting is. Wat is een wettelijke verplichting waard als de wederpartij zich hier niets van aantrekt. Ook al 7 weken zonder inkomen. Ondertussen een aantal verjaardagen gehad waaronder die van mijn zoon. Dus dure tijden en geen inkomen..hmmm. Maar goed, met strakke hand worden hier alle uitgaven binnen de perken gehouden. 1 schuldeiser kan ik afstrepen. Nog 4 te gaan. Waaronder een behoorlijk grote, die heb ik nu maar in een meerjarenplan gestopt... ;). Maandag naar het UWV. Ben benieuwd hoe dit nu gaat. Ex-baas heeft zich nergens aan gehouden, overal te laat mee, waardoor ik verleden week plotseling naar zijn bedrijfsarts moest!! Bedrijfsarts deelde mij mede, dat door zijn nalatigheid het in mijn nadeel kan werken voor wat betreft mijn recht op een uitkering. Begin mij echt daadwerkelijk af te vragen in welk krom land ik woon. Maar ik laat het maar op mij afkomen. De schuldenmeter gaat in ieder geval met kleine pasjes naar beneden. Daar ben ik wel blij om.

Knibbel

Wat goed dat je, ondanks dat het allemaal tegenzit, toch nog even de kans ziet om je schuldenmeter omlaag te laten gaan. Zelfs 1 schuldeiser weg, hoera. Je bent heel goed bezig en die andere 4 krijg je ook nog wel weg.

Heel veel succes bij het UWV maandag en laat je niet gek maken!!  ;)

Libra

Lieve Geefnietop,

Misschien een hele rare vraag hoor, maar.........is je arbeidsovereenkomst eigenlijk wel echt beëindigd?
Want op het moment dat jij een oproep ontvangt van de bedrijfsarts, ben je (normaalgesproken) nog altijd in dienst.
Als je ziek uit dienst gemeld wordt krijg je namelijk een oproep van de Arboarts!

Ik heb dan ook hele grote vraagtekens bij het hele verloop van dit verhaal.
Zoals ik ook grote vraagtekens heb bij de kunde van jouw advocaat.......

Fantastisch dat je ondanks het feit dat je geen geld binnenkrijgt van je (ex) werkgever, je toch nog altijd de schuldenmeter omlaag weet te brengen.
Respect, dame!!!

Heel veel liefs

geefnietop

Hallo Knibbel en Libra,

Dank je wel voor jullie reacties. @Knibbel, ik moet steeds aan jou denken als het om eten gaat, ik zei namelijk ook al, dit wordt deze maand aardappelen met appelmoes... :). Het gaat langzaam, de schulden bedoel ik, maar alle kleine beetjes helpen en ben blij dat ik er eentje af kan strepen.

@Libra, mijn contract is wel bee?indigd, ik heb de vaststellingsovereenkomst getekend. Per 1 juni jl. ben ik uit dienst. Ik moest naar de bedrijfsarts vanwege het re?integratieverslag, dat er niet was. Mijn (ex)werkgever heeft namelijk niets gedaan. Eigenlijk had ik in mei naar de bedrijfsarts gemoeten, maar ondanks herhaalde verzoeken van mijn kant heeft hij hier nooit gehoor aan gegeven. Ook heeft hij mij niet ziek uit dienst gemeld. Dit heb ik zelf moeten doen. Ik deel je mening over de advocate. Ik ben ook niet tevreden. Maar heb het gevoel dat het allemaal zo gelopen is, omdat ze in dezelfde branche zitten, je weet wel ons kent ons. Ik moet maandag naar de arts van het UWV. Ik zal daar ook aangeven dat mijn (ex) werkgever een aantal dingen verzuimd heeft te doen. Misschien dat zij mij daar kunnen helpen. Maar frustrerend is het zeker.

geefnietop

Trouwens had hij mij ook niet ziek uit dienst gemeld bij de bedrijfsarts. Hij is gewoon heel erg laks. Gisteren kreeg ik eindrapport van de bedrijfsarts, heeft hij daar doorgegeven dat ik per 1 JULI uit dienst ben. Die man spoort echt niet.

Knibbel

Quote from: geefnietop on Jul 19, 2013, 03:10 PM
Trouwens had hij mij ook niet ziek uit dienst gemeld bij de bedrijfsarts. Hij is gewoon heel erg laks. Gisteren kreeg ik eindrapport van de bedrijfsarts, heeft hij daar doorgegeven dat ik per 1 JULI uit dienst ben.
Ik ga er toch vanuit dat je schriftelijk op papier hebt staan dat je dienstverband per 1 juni beeindigd is. Dan kan die ex-werkgever van jou daar toch niet om heen.

Lieve Geefnietop, heb jij nog altijd diezelfde advocate. Ik hoop toch van niet. Als zij mijn advocate was geweest ik had haar allang buiten bij het oud papier gezet......

Quote from: geefnietop on Jul 19, 2013, 03:03 PM
Maar heb het gevoel dat het allemaal zo gelopen is, omdat ze in dezelfde branche zitten, je weet wel ons kent ons.
Ook al is jouw ex-werkgever een advocaat, jij hebt net zo goed jouw rechten en die heeft hij te respecteren. In die zin begrijp ik niet de laksheid van jouw advocate, zij staat in feite bij jou in dienst, jij betaalt haar om jouw zaken te behartigen, dan behoort ze die te doen. Alleen maar brieven schrijven, nou daar kom je ver mee.

Ik werk bij een franchisenemer en is onderdeel van een hele grote franchiseconcern met top-advocaten. Toen mijn ex-baas eruit werd gewerkt heeft de franchisegever zolang de zaak overgenomen tot er een nieuwe eigenaar kwam. Ze wilden mij dwingen om het vaste contract op te zeggen en opnieuw in het bedrijf te komen onder een payroll-systeem. Dat heb ik geweigerd, waarop ik, net als jij, weken geen salaris heb ontvangen. Via mijn rechtsbijstand heeft de juriste mijn zaken behartigt, zij heeft ten eerste ge-eist dat alle contacten en besprekingen alleen via haar mochten verlopen. En ten tweede heeft zij hun na weken in gebreke gesteld en ge-eist dat binnen 10 dagen mijn gehele achterstallige loonbetaling op mijn rekening moest staan, zo niet wordt meteen op dag 11 een rappel gestuurd en als dat nog niet hielp zou ook meteen een rechtszaak aangespannen worden. Nou 2 dagen na de ingebrekestellings-brief had ik het hele loon op mijn rekening staan.

Kan me heel goed voorstellen dat je moe wordt van de hele gang van zaken, dit duurt al zo lang......

Heel veel liefs