even de weg kwijt

Started by geefnietop, Dec 29, 2012, 01:42 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: Kaatje on Mar 07, 2013, 07:15 PM
Als een medewerker ziek uit dienst gaat moet de werkgever dit aangeven bij uwv.
Dacht dat jedan 13 weken zw uitkering krijg
Ben niet zo goed in al die regeltjes, maar lees via google  over 'benadelingshandeling'.

U pleegt een benadelingshandeling als u recht heeft op doorbetaling van uw loon door uw werkgever en u dit recht opgeeft. Stel u bent ziek en uw werkgever wil uw arbeidsovereenkomst be
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Lieve Geefnietop,

Niet akkoord gaan!!!

Ik begrijp dat je rust wilt en deze zaak wilt afsluiten, maar als je hiermee akkoord gaat benadeel je jezelf onnoemelijk!
Dat kan volgens mij, niet de bedoeling zijn!!!

Knibbel heeft heel goed aangegeven waar in dit geval de schoen wringt!!
En aangezien de regels die het UWV op dit moment hanteert heel strak aangescherpt zijn, zou het zomaar kunnen dat het UWV inderdaad jouw aanvraag afwijst!
Dan ben je nog veel verder van huis!!

Als jouw baas zo graag van je af wil, laat hem dan met een heel goed be

Laurentine

Hey geefnietop,

Hoe gaat het nu?

geefnietop

Hoi Laurentien,

Wat lief dat je vraagt hoe het met mij gaat....tja, waar zal ik beginnen. Ik ben zo flauw van hoe ik mij voel en ik wil ook niet steeds negatief klinken. Ik zou willen dat ik van ieder van jullie een klein beetje positiviteit zou kunnen krijgen, want ik heb echt bewondering voor iedereen hier die ondanks alles toch weer de positieve kant kan zien.

Ik wacht nog steeds tot ik officieel ontslagen ben, ondertussen zijn we bijna vier maanden verder. Maar ik geloof dat het eind nu in zicht is. En dan hoop ik dat ik snel weer een beetje de oude wordt en hopelijk vind ik een nieuwe baan. Het zal geen gemakkelijke opgave worden, maar ik ga er gewoon voor. Ik woon ook niet echt in een gebied waar er veel aanbod is in mijn vak. We zullen zien, time will tell.

Hoe gaat het met jou? Ik had net al een berichtje in je draadje achter gelaten. Wat een super goed nieuws van de belastingdienst heb je gekregen, klopt hun reclame toch nog een beetje voor jou "leuker kunnen we het niet maken"...  ;)

Liefs

Laurentine

Ik begrijp je gevoel over niet negatief willen klinken maar wat mij betreft maakt dat helemaal niet uit. We zijn hier juist om elkaar te steunen en als alles zo geweldig ging dan zaten we hier niet en we zijn allemaal mensch ;)
Als ik het goed begrijp ben je nu dus thuis en loopt de procedure nog met je baas?
Jammer dat er weinig werkgelegenheid is in jouw regio maar wie weet komt er opeens iets voorbij waar je op aan kan haken. Zorg maar goed voor jezelf en probeer te genieten van de fijne kleine dingen die het leven zo bijzonder maken.
En ja, voor mij heeft de belastingdienst het wel even leuker gemaakt ;)
Liefs

Chrissie

Hey Geef niet op!

Voor jou gevoel ben je negatief, maar voor ons ben je niet negatief!
Jij zit gewoon in een hartstikke moeilijk parket dat tonnen energie vreet, verkeerde energie welteverstaan. Het haalt je zelfvertrouwen vaak ook nog eens hartstikke hard onderuit probeer dat niet toe te laten, weet is makkelijker gezegd dan gedaan (ervaring), maar ik kan je alleen maar zeggen je bent hartstikke goed bezig blijf in je zelf geloven!!
Blijf lekker van je afschrijven dan kan je het allemaal beter aan en je valt ons er niet mee lastig dus voel je niet schuldig!

Je ziet het misschien nu even niet zo maar eens komt de zon weer achter de wolken vandaan en kan jij ook weer heerlijk genieten en lachen.
Houdt vol het komt allemaal wel weer goed.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Ik sluit me helemaal aan bij Chrissie en daarbij; ik vind je ontzettend moedig.

Daar staat zo'n heel naar mannetje die, zoals het lijkt, alle touwtjes in handen heeft en je laat heen en weer springen als een marionet.
En toch hou je vol en ga je je recht halen.

Ik vind dat moedig!
En negatief? Hier; en potje positiviteit.
Geconcentreerd en significant verbeterd. ;)

Hou vol dame!

Knibbel

Lieve lieve geefnietop, je klinkt helemaal niet negatief, dat moet je absoluut niet van jezelf denken. Dat je het nu even niet meer zo ziet zitten is heel begrijpelijk. Door de omstandigheden waar je nu in beland bent voel je je teleurgesteld, verdrietig, onzeker en bezorgd wat er op je afkomt. Daarom voel je je nu wat depressief. Dit is niet negatief klinken of zijn, dit is gewoon een menselijke reactie. Lieve geefnietop, het is ook niet niks wat je nu overkomt. Je had alles in de hand, goede planning hoe je alles onder controle kunt houden, een baan, jullie huis, een fijn vooruitzicht voor de toekomst. En dan komt er zo'n akelig, naar mannetje (om de woorden van Buster te gebruiken) en gooit ineens alles overhoop. In een klap slaat hij jou de grond onder je voeten vandaan. Ieder mens zou daar totaal van de kaart van raken. Zoals je zelf zo mooi verwoordt: je bent even de weg kwijt, maar je vind een nieuwe weg, een nieuwe toekomst, nieuwe mogelijkheden. Je moet het alleen even de tijd geven, even wennen aan de nieuwe situatie. En ik ben ervan overtuigd dat, zo gauw jij weer vaste grond onder je voeten voelt, je ook nieuwe mogelijkheden zult zien,  dat ook voor jou de zon weer gaat schijnen en je kunt gaan werken aan een nieuwe toekomst.

Hou vol, Geefnietop. Je hebt je al die tijd zo kranig geweerd, dit gaat jou ook lukken.

Iedere tegenwind gaat uiteindelijk eens liggen.....

Veel liefs en dikke knuffel.

Libra

Lieve Geefnietop,

Quote from: geefnietop on Mar 15, 2013, 01:11 PM
Ik ben zo flauw van hoe ik mij voel en ik wil ook niet steeds negatief klinken.
Ik wacht nog steeds tot ik officieel ontslagen ben, ondertussen zijn we bijna vier maanden verder. Maar ik geloof dat het eind nu in zicht is.

Terwijl ik dit zo lees kan ik een brede glimlach niet onderdrukken!
Lees voor de grap eens even je eerste bericht in dit draadje terug.

Toen dacht je nog dat jouw baas zonder slag of stoot je zo even op straat zou en kon zetten.
Je bent de uitdaging aangegaan en geloof me, je hebt hem een paar aardig benauwde momenten bezorgd!

Dit hele verhaal heeft uiteraard een mega wissel getrokken op je gehele gestel (zowel lichamelijk als geestelijk), maar ondanks dat heb je je staande gehouden!
En daarvoor alleen al mag je jezelf een hele grote schouderklop geven.
Maar bovendien (en op dit moment denk ik even heel erg belangrijk) heb je er meer uitgesleept dan je in eerste instantie voor mogelijk had gehouden!

Met andere woorden: probeer het eens om te draaien en van de andere kant te bekijken.
Je heb echt een grote overwinning behaald!
Dit gevecht had hij echt niet verwacht!! ;)

En jij?
Jij kunt jezelf recht in de spiegel aankijken en je mag trots zijn op jezelf!
Je hebt niet meegedaan aan het "moddergevecht", maar integer en op een eerlijke manier op je rechten gestaan.

Je mag met recht de onderstaande tekst even uitprinten en elke ochtend weer tegen jezelf zeggen in de spiegel:

"Ik ben een fantastisch, integer en eerlijk mens!!"

Nu mag en kun je de focus weer richten op jouw herstel, jezelf en je gezin.
En gezien de kracht die je de afgelopen tijd getoond hebt, zeg ik in volle overtuiging:
*Het komt wel goed met jou, schatje!*

Heel fijn weekend en heel veel liefs!
:-*

geefnietop

Dank jullie wel lieve allemaal, zonder jullie onaflatende steun en geweldige woorden had ik het echt niet gered!!

Telkens als ik het even moeilijk had, en nog heb, hebben jullie mij met jullie lieve woorden en oppeppers er doorheen gesleept. Ik ben jullie daar ontzettend dankbaar voor!!!!

Het afgelopen jaar was best moeilijk, werd ziek in januari, mijn dochter heeft 5 weken keihard gevochten in het ziekenhuis, mijn vader die een hartaanval kreeg, mijn ontslag, een naheffing van onze vrienden van de belastingdienst en zelfs mijn fiets gejat...maar dat is nog het minst erge  :).

Het aller allerbelangrijkste uit dit hele rijtje is wel dat ik nog mijn dochter heb......en daar ben ik super dankbaar voor. Daar kan geen geld, werk of wat dan ook tegenop.

En soms zie ik ook wel de positieve dingen van deze situatie. Zo heb ik mijn vader kunnen helpen na zijn hartaanval, heb ik meer tijd met hem kunnen doorbrengen, ook met mijn moeder en ook dat neemt niemand mij meer af. Dat is onvervangbare kostbare tijd. En nu kan ik mijn zoon verzorgen, hij heeft dit weekend zijn enkel gebroken of zijn enkelbanden gescheurd, dat konden ze nog niet zien op de foto. Dus mams is nu persoonlijke butler  :D

En ik hoop echt mijn goede instelling terug te vinden en de dingen weer in een positief daglicht te zien. Dat zal ook helpen om alles te relativeren en met een goed gevoel naar de toekomst te kijken.

En voor wat betreft mijn ex-werkgever, ook al doet het nog af en toe wel pijn, maar ik kan 's avonds met een goed gevoel gaan slapen, heb nergens een leugen verteld, en ook al is het recht af en toe krom, bij zo'n man wil ik niet eens meer werken, zijn ware aard is nu wel heel goed naar boven gekomen.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle steun die julie mij geven..  :-* :-* :-*

Een hele dikke knuffel voor iedereen

Liefs

Laurentine

Dag Geefnietop,

Ik was benieuwd naar hoe het bij jou is. Zijn de werkperikelen achter de rug?

geefnietop

Hoi Laurentien,

Nog niet helemaal, maar wel bijna. Merk wel aan mezelf dat mijn energieniveau nogal laag is, vandaar dat ik ook niet zoveel schrijf of reageer als ik wel zou willen. Maar ik ben heel erg bezig om weer beter te worden, zodat ik straks goed hersteld op zoek kan naar een nieuwe baan. Zal nog een hele klus worden, want ik hoor alleen maar mensen om mij heen die ontslagen zijn.

Hoe gaat het met jou? Hoop dat jij je goed voelt en blijft voelen.

Liefs

geefnietop

Hallo allemaal,

Hier ook maar weer eens een teken van leven van mijn kant. Ik was de laatste tijd verschrikkelijk moe, zal wel door dit hele gebeuren komen, vandaar dat ik niet veel schreef, maar heb wel veel meegelezen. Nou hier gaat het nog steeds moeizaam met ex-baas. Meneer doet nog steeds waar hij zelf zin in heeft. Ik had nog over de maand april 30% van mijn normale loon tegoed, maar dat schijnt in rook te zijn opgegaan. Kreeg een specificatie aanvulling april 2013 en daar had hij een debet/credit kant en dat streept mooi tegen elkaar weg. Zelfs het opgebouwde vakantiegeld wordt 100% belast. Nu weet ik wel dat vakantiegeld extra wordt belast maar 100% is wel heel erg knap! Hele vreemde constructie. Heb het maar doorgemaild aan mijn advocate. Ben benieuwd wat zij hierover te zeggen heeft. Ben zo klaar met die man, zo klaar met zijn treitergedrag. Zelfs nu trekt hij zijn trukkendoos weer open. Hou mijn hart vast hoe dat straks gaat met mijn opgebouwde vakantiedagen van verleden jaar en dit jaar. Snap niet waarom hij zo moet doen. Zelfs nu ik hem toch mega tegemoet ben gekomen, heeft hij gewoon lak aan alles en doet alsof hij the Godfather himself is. Hij lijdt denk ik aan grootheidswaanzin. Wil dit boek zo graag sluiten en verder gaan, maar die man blijft maar treiteren.....bah......

Maar goed, hij zal vroeg of laat zich wel ergens moeten verantwoorden lijkt me. De schulden nemen met kleine stapjes af. Hoop alleen dat alles straks goed gaat komen met de uitkering. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal ik mijn aflosschema weer aan moeten passen en zal het nog wel heel lang duren voordat ik de meter op 0 zie gaan. Maar dat zien we dan wel weer. Heb mij er nu zo langzamerhand wel in berust, dat de schulden nog lang een blok aan ons been zullen zijn. Vind het alleen zo moeilijk voor mijn kinderen, zij hebben deze rotzooi niet veroorzaakt, en wil hun ook niet met deze zooi opzadelen. Dus waar ik ook maar even kan probeer ik ze niet te laten merken dat het allemaal wat minder moet. Zo heb ik een deel van mijn verjaardagsgeld aan mijn dochter gegeven, zodat ze nieuwe kleren kon kopen en een deel aan mijn zoon zodat hij met zijn club een overnachting kon hebben met een toernooi. En hopelijk schijnt het zonnetje voor ons ook snel weer en vind ik een baan, zodat ik versneld onze schulden kan aflossen.

Wat trouwens een leuk idee om elkaar in het echt te ontmoeten. Helaas gaat het mij niet lukken op 13 juli, maar ik wens degene die gaan heel veel plezier, maar dat gaat vast wel lukken.

Liefs

Knibbel

Hallo lieve Geefnietop, wat fijn om weer eens iets van jou te lezen. Wel vervelend dat je nog steeds niet verlost bent van je ex-baas. Had verwacht dat dat nu wel aan de orde zou zijn. Ja, en als je ex-baas je wilt terugpakken omdat jij hem getrotseerd hebt, waarmee kan hij dat het beste doen, juist door je achter hem aan te laten lopen om jouw rechtmatige loon uitbetaald te krijgen. Wat een ei....  (censuur).

Zit je nog steeds in de ziektewet of duurt het zo lang voordat je iets concreets weet van het UWV?

En je vakantiegeld 100% belasten, hoe komt ie daaraan? Wettelijk mag dat helemaal niet. Hier zijn vastgestelde percentages voor, afhankelijk van je jaarinkomen.

QuoteNetto vakantiegeld
Over het bruto vakantiegeld moet u nog belasting betalen. Hierdoor is het interessant om de hoogte van het netto vakantiegeld te berekenen. Het netto vakantiegeld is namelijk het bedrag dat op uw bankrekening wordt gestort en dus aan het boeken van de vakantie (of een andere bestemming) gebruikt kan worden. Hoeveel belasting u over het vakantiegeld moet betalen hangt af van de belastingschijven die op uw situatie van toepassing zijn. Hieronder vindt u de belastingschijven die van toepassing zijn voor personen jonger dan 65 jaar

Over inkomen t/m â,¬ 19.645 betaalt u 37% belasting;
Over inkomen van â,¬ 19.646 t/m â,¬ 33.363 betaalt u 42% belasting;
Over inkomen van â,¬ 33.364 t/m â,¬ 55.991 betaalt u 42% belasting;
Over inkomen hoger dan â,¬ 55.991 betaalt u 52% belasting;

Bron: Belastingdienst.nl, februari 2013

Laat jouw advocate dit uitzoeken en zorgen dat je dat krijgt uitbetaald waar je recht op hebt.

En wat ben je toch een schat van een moeder dat je je verjaardagsgeld helemaal aan je kinderen besteedt. Begrijp dat je hun niet de dupe wilt laten worden van jullie geldproblemen, maar ze merken dat toch. En je zult zien hoe goed kinderen zich kunnen aanpassen aan nieuwe situaties, mits je ze een beetje begeleidt daarin.

Hou je goed en ik duim voor je dat het alsnog heel snel afgehandeld wordt, dat je je uitkering krijgt en dat je eindelijk weer je blik naar een betere toekomst kunt richten.

Hou vol en heel veel liefs. Geef je een dikke knuffel.

geefnietop

Hallo Knibbel,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb inderdaad contact opgenomen met mijn advocate. Ik heb nu het restant ontvangen. Maar nu heeft hij weer niet mijn niet-genoten vakantiedagen uitbetaald, tenminste niet opgenomen in de eindafrekening. Pffff...wanneer houdt die man eens op! Nog een week en dan ben ik officieel werkloos. Bah, klinkt echt niet leuk. Ik zit inderdaad nog steeds in de zw. Heb er alles aan gedaan om per 1 juni hersteld te zijn, maar het gaat niet zoals ik zelf wil. Het gaat met vallen en opstaan en nu heb ik mij er maar bij neergelegd dat het niet gaat lukken en neem ik de tijd om volledig te herstellen. Mocht ik een nieuwe baan vinden, dan ben ik in ieder geval heel goed hersteld. Ben best wel angstig over de toekomst voor wat betreft de schulden enzo. Hopelijk gaat het allemaal lukken met aflossen. Soms grijpt het mij echt naar de keel, net zoals bij jou, ik lees alle draadjes nog wel, dan zie ik het even niet meer zitten. Tot nu toe gaat de schuldenmeter nog gestaag naar beneden, maar hij gaat mij niet snel genoeg. En soms denk ik hoe moet dat nou straks als mijn loon wegvalt. Zal wel zwaar worden met 1 inkomen. En de banen liggen niet voor het oprapen, vooral in deze regio niet. Maar goed, we blijven maar positief, valt soms niet mee. Hoe gaat het verder met jou? Las dat je binnenkort gaat optreden met je dochter, wat ontzettend leuk. Geniet ervan. Die momenten zijn onbetaalbaar.

Liefs