even de weg kwijt

Started by geefnietop, Dec 29, 2012, 01:42 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Ik zeg,... met watervaste stift op je koelkast! Net als bij Vlinder ;)

Je weet een ding zeker; deze baan gaat ophouden.
De vraag is alleen met hoeveel je wegloopt.
Dit is wel en hele zure les om te ontdekken dat niet iedereen ter goeder trouw is.

Het zijn inderdaad bikkelharde tijden.
Dat moet een keer stoppen, de vraag is alleen, wanneer, en hoe lang houden we dit vol.
Voor nu, neem een lekkere douche, kruip eens op de bank tegen de vent van je aan en zink even weg in een leuke film ofzo,..

Dikke knuf!

geefnietop

Nou vandaag de beschikking van het UWV ontvangen en waar ik al bang voor was is gebeurd, hij heeft toestemming om mij te ontslaan. Ik ben altijd iemand die voor de waarheid gaat, maar door dit zou je bijna gaan denken, ga maar liegen en bedriegen, dan kom je er in ieder geval.

Omdat ik in de ziektewet zit heeft hij een opzegverbod staat er, en moet de rechter beslissen, maar ach hij gooit er gewoon een leugen tegenaan en hups de rechter is ook om.

Sorry klink misschien negatiever dan ik bedoel, maar verbaas me er ook gewoon over, mij is altijd geleerd, spreek de waarheid, en doe goed, maar je wordt echt even met je neus op de feiten gedrukt dat dit dus kennelijk niet de manier is. Ach wat verbaas ik me nog, zo werkt dat toch hier in Nederland. Had nooit gedacht dat ik ook eens zoiets zou moeten zeggen.

Liefs

Libra

Lieve Geefnietop,

Je hebt het heel goed gedaan!!!
En inderdaad, hij heeft een ontslagvergunning, maar inderdaad.......hij heeft een opzegverbod!!!
Maak hier lustig ge-/misbruik van!!!!

Dus ziekmelden!!
Zul je zeggen: ik zit toch al in de ziektewet?, maar je bent teruggegaan naar je werk, dus Arbodienst en je baas weer melden dat je ziek bent.
Oproep van de Arboarts afwachten en daar alle emoties even de vrije loop laten! Zelfs de emoties die je misschien niet voelt! Met andere woorden: dik het maar even heel erg aan!!
Niet aardig? Niet sociaal? Normaalgesproken niet nee, maar nu......
Jammer dan!! Deze baas verdient niet beter!!!

Volgende stap is dat hij je in principe pas over 2 jaar kan ontslaan!
Als hij toch besluit naar de kantonrechter te stappen om daar zijn "recht" te halen, je advocaat meenemen (een hoorzitting eisen) en daar alles op tafel gooien!!

Probeer in de tussentijd alles, maar dan ook werkelijk alles! te bemachtigen wat je kan via jouw collega.
Hoe meer je zwart op wit hebt, hoe sterker je staat!!

Het is een hele zware en moeilijke periode waar je nu inzit, maar probeer toch alsjeblieft door deze zure appel heen te bijten.
Bedenk je dat dit niet eeuwigdurend is, maar probeer er alsjeblieft het maximale voor jezelf uit te halen!

In de tussentijd, hou jezelf voor ogen dat jij volkomen te goeder trouw en eerlijk geweest bent!
Je bent een prachtig mens en veel meer waard dan deze kwibus!
En inderdaad, laat dit niet je leven beheersen (hoe begrijpelijk je boosheid en gekwetstheid op dit moment ook is), maar houd je vast aan de liefde van je gezin en de leuke momenten samen!

Heel veel liefs en sterkte nog even lieve dame!!
Dikke knuffel :-*

geefnietop

Dank je wel Libra voor je lieve woorden. Jij hebt echt de gave om de dingen heel goed te verwoorden en daardoor iemand een hart onder de riem te steken.  :-*

Ja, ik baal, maar aan de andere kant denk ik ook, mijn eigenwaarde is mij meer waard. Wat heb ik eraan dat ik daar bij die engerd zit en mij als een stuk vuil laat behandelen. Dus ergens ben ik wel "blij" dat ik daar weg ben/moet. Niet kwa werk hoor, daar baal ik van, ik deed mijn werk altijd met veel plezier en zal dat zeker ook gaan missen. Maar hem en de club der kontkruipers niet.. ;)

Ik ga me nu inderdaad richten op mijn welzijn, eerst beter worden en dan met goede moed op zoek naar een andere baan. Ik laat alles op me af komen, het enige wat zo vervelend hieraan is, dat, indien hij naar de rechter gaat, en dat gaat ie, ik weer diep in mijn buidel moet tasten. Geld wat ik niet kan missen, wat ik beter aan het aflossen van schulden kan besteden. Morgen zou mijn advocate met mij bellen en dan maar eens zien wat zij zegt.

De bedrijfsarts heb ik gisteren meteen een mail gestuurd. Mijn baas heb ik gisteren verteld dat ik het niet trek en weer naar huis ga, mijn advocate heeft in een brief aan zijn advocate meegedeeld dat ik weer ziek ben en ook meegedeeld, dat hij mij werkzaamheden liet doen, die de bedrijfsarts had afgeraden. Dus ik hoop dat ik dit dan aan alle kanten dichtgetimmerd heb.

En inderdaad ik ga me richten op mijn gezin, mijn kinderen hebben hier niet om gevraagd en ik wil heel graag weer een leuke mama voor ze zijn. En dat ga ik doen!!!

En ondanks het nare bericht, voel ik me vandaag best een heel klein beetje vrolijk.. :) In ieder geval een gevoel dat ik al een hele tijd niet heb gevoeld, en dit smaakt wel naar meer  ;)

Liefs

geefnietop

Weet niet of jullie nog wel op een update zitten te wachten, maar mijn gevoel is weer helemaal naar het dieptepunt gezakt. Kreeg vanmiddag een dreigbrief van mijn werkgever, als ik morgen niet kom werken gaat hij stappen ondernemen en o.a. loonbetaling staken.

Vraag me echt af waar die man mee bezig is. Ik ben ziek, en ben zelfs naar het werk gegaan, ondanks dat ik niet hersteld ben, om toch te proberen, is niet gelukt en nu dreigt hij mij dat ik moet komen anders gaat hij stappen ondernemen. In plaats van dat ik kan herstellen, wordt ik alleen maar zieker.

Wat een nachtmerrie dit.

Laurentine

Natuurlijk zitten we wel op een update te wachten, stort je hart maar uit!
Wat een ongelofelijke ass#%$ die baas van jou. Ik snap dat je er helemaal doorheen zit.
Maar volgens mij mag hij dit helemaal niet doen. Ik zou toch proberen rustig te blijven en snel uit te zoeken wat je rechten zijn.
Ik zit me hier ook kwaad te maken over zoveel onrecht. Maar bij dat soort mensen denk ik altijd maar 'Karma is a bitch'.
Heel veel sterkte geefnietop.  :-*

Knibbel

Lieve geefnietop, update jij maar lekker zoveel je wilt. Dat lucht op en dat is altijd beter dan jezelf gek te maken met vragen en boosheid. Het gaat hem zeker niet snel genoeg voordat hij jou kan ontslaan, hij heeft een opzegverbod zolang jij ziek bent en daar wringt bij hem de schoen, denk ik. Ik weet niet of het zijn opzet is, maar volgens mij probeert hij jou onder druk te zetten, want als jij nu gaat werken zegt hij misschien wel tegen de rechter, kijk ze is niet meer ziek, dus mag ik haar ontslaan. Laat je niet gek maken. Alleen de arts waar jij onder controle staat (arboarts?) bepaalt of jij kunt gaan werken of niet. Niet jouw baas, die heeft niets te willen.

Al met al vind ik het een rotvent, als ik in jouw verhaal lees over die spatjes van hem. Ik zou spontaan braakneigingen krijgen als ik hem zou tegenkomen. Ik zou dit meteen doorgeven aan  jouw advocate.

Ik wens je nog veel sterkte en sorry als ik misschien wat fel met mijn woorden ben, maar zit momenteel zelf in een opgewonden standje.

Veel liefs van mij en nogmaals laat je niet gek maken.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Ik wou echt zo graag dat ik je een antwoord kon geven wat een garantie kan geven, maar dat kan ik niet,... Googlen kan ik wel ;)

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4348
http://www.arbeidsrecht.nl/geoorloofde-loonstaking-bij-ziekte/

Zoals ik het lees,...
De arboarts heeft een re

Libra

Lieve Geefnietop,

Ik ben niet eerder online geweest en ik hoop dat je dit onmiddellijk bij je advocaat neergelegd hebt, want een staking van jouw loonbetaling is een hele grote NO NO!!!!!

;D ;D ;D ;D
Want een dombo!! (sorry, heb hier nu echt even leedvermaak :P).
Hiermee snijdt hij zich niet 1 keer, maar 2 keer in zijn vingers.
Jij zit in de ziektewet, ben teruggekomen, maar hebt helaas moeten konstateren dat je echt niet in staat bent om te werken en heb je, volgens de regels, weer keurig afgemeld.

Je niet in een hoekje laten drukken, want dit is echt een dreigement wat hij niet waar kan maken!!
Hij probeert jou inderdaad zo ver te krijgen dat je zelf de handdoek in de ring gooit, omdat hij heel goed weet dat hij geen kant uit kan!!

Dus lieve dame, laat je niet gek maken!!!!!
Hij weet dat hij jou nog gewoon 2 jaar moet uitbetalen (of hij wil of niet) zolang jij in de ziektewet zit!
Hij heeft een ontslagvergunning voor jou gekregen van het UWV waar hij op dit moment helemaal niets mee kan. Zeker niet zolang jij in de ziektewet zit.

Dus.........zoals ik al eerder zei, alle toeters en bellen uit de kast trekken en je ziekteverzuim zo lang mogelijk rekken!!
Psychische aandoeningen (zoals overspannenheid/burnout) zijn niet altijd even makkelijk vast te stellen... ;) ;D ;D

Ik kan je alleen maar adviseren om je "blik op oneindig, verstand op 0" te zetten.
Want waar gaat het aan het einde van de rit om?
Dat jij zolang mogelijk je volledige salaris vangt, zodat je in staat bent om zoveel mogelijk achterstanden/schulden weg te werken voordat je daadwerkelijk in de WW komt en dan nog maar 70% vangt van je laatstverdiende salaris.

En nee!!!, dit soort adviezen geef ik normaalgesproken niet omdat ik geloof in eerlijkheid en openheid voor en door iedereen.
Maar jouw baas is er zo eentje die je het liefst even zou kielhalen en een heel naar koekje van eigen deeg zou willen geven.
De akties die hij nu onderneemt (en dan praat ik nog maar niet eens even over wat hij al allemaal uitgehaald heeft), gaan alle perken te buiten en verdienen geen ander antwoord!

Dus dame, houd je poot strak (bij wijze van spreken), laat je niet gek maken door hem, leg deze dingen neer bij je advocaat en volg de regels!
Op die manier valt jouw niets te verwijten.

Heel veel liefs en heel veel sterkte!!
:-*

sacredfour

Mijn interesse is ook gewekt in het verhaal van geefnietop.  Libra en buster wat zijn jullie hier goed bezig met hulpverlening! Petje af!!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Ik heb een probleem met onrecht........ :P Sacredfour ;)

Als de baas van Geefnietop te goeder trouw en eerlijk was geweest, dan was het een h

geefnietop

Wie kan mij helpen met het volgende: mijn baas heeft weer een voorstel neergelegd en ik ben geneigd om daarmee akkoord te gaan, domweg omdat ik rust wil voor mij en mijn gezin en aan mijn herstel wil werken. Nu is het zo dat ik dan via het uwv een ziektewet uitkering aan moet vragen. Indien die wordt afgegeven, krijg ik dus ziektegeld, omdat ik dus ziek uit dienst ga.

Maar hoe gaat het dan als ik na bijvoorbeeld een halfjaar hersteld ben en ik nog geen baan heb. Dan stopt het ziektegeld dus en heb je dus niets meer. Als ik in de ww zou belanden dan had ik recht op 2 jaar ww uitkering, nu heb je dus maar een halfjaar ziektegeld.

Ik weet niet hoe dit allemaal in elkaar zit, en kan er ook niets over vinden bij de site van het uwv.
Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Buster

Geefnietop,

Ik ga even voor je zoeken, want ik geloof dat ziektegeld via het UWV tegenwoordig ook op 70% staat, net als de WW, bovendien gaat het van de duur van je WW af. Het is volgens mij dus blij maken met een dooie mus.

Ik ga even zoeken,...

Buster

Whoo,... dit is raar.

Ten eerste mag jij helemaal geen ziektewetuitkering aanvragen, dat moet HIJ doen.

Zij (UWV) maken dan, nadat een arbodienst of bedrijfsarts heeft aangegeven dat je inderdaad ziek bent, de ziekte uitkering aan hem over. 70% van het laatst betaalde loon. Hij hoort dan extra bij te betalen zodat je op 100% komt, maar dat is alleen als je nog in loondienst bent, en dat ben je straks niet meer.

Zoals ik het lees is het een sigaar uit eigen doos.
Het is eigenlijk een non-aanbieding.

Dit waren wat mij betreft de meest informatieve bladzijden bij het UWV
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_geen_werkgever_meer/ziek_en_geen_werkgever_meer/contract_loopt_af_tijdens_ziekte.aspx
http://www.uwv.nl/Particulieren/ik_ben_ziek/ik_ben_ziek_en_heb_een_werkgever/mijn_inkomen_tijdens_ziekte/een_ziektewetuitkering_als_ik_een_werkgever_heb.aspx

Ik kan alleen niet vinden wanneer je in aanmerking komt voor een Ziektwet uitkering.
Want wat gebeurt er als het UWV nee zegt? Is hij dan van al ijn verplichtingen verlost?
Wat staat daar over in het voorstel?

Kaatje

Als een medewerker ziek uit dienst gaat moet de werkgever dit aangeven bij uwv.
Dacht dat jedan 13 weken zw uitkering krijgt.

Geefniet op. Ik weet dat je rust wilt wat begrijpelijk is, alleen gooi je eigen glazen niet in. Ik zou het niet heel snel tekenen, voordat jealles uitgdplozen hebt. Niet met mjnder genoegen nemen!