Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

en is hij opgelucht dat je hier je tijd doorbrengt???  ;D ;D ;D

Knibbel

Ja, ik geloof wel dat hij opgelucht was.  :)
Wat voor een forum het is kon hem niet zoveel interesseren.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Na 3 weken iedere dag zitten rekenen en recepten bedenken om mijn dagbudget niet te overschrijden vandaag toch overstag gegaan. Salaris van mijn man is binnen..... en de gebakjes in de etalage bij de bakker keken mij zo lachend verleidelijk aan. Ik moest gewoon naar binnen en heb heerlijk in mijn uppie thuis van een gebakje van 1,95 euro en een kopje koffie zitten te genieten. Wat een luxe......

Libra

Hahahaha......
Lieve El,

De boog kan ook niet altijd gespannen staan!
En als je enige "zonde" een gebakje is......nou, dan valt het nog wel mee hoor en daar is ook wel weer overheen te komen!

Het genieten was volgens veel meer waard dan 1,95!!! ;) ;D ;D

Liefs

geefnietop

Hallo El,

Waar je al niet blij van kan worden he... :), maar je hebt het verdient en hebt er lekker van genoten. Soms moet dat toch ook gewoon  kunnen...

Knibbel

Om voor mezelf nu helder voor ogen te hebben en te houden hoe de stand van zaken zijn, hier ook een totaalbeeld van mijn (onze) schulden. Met dank aan Buster  :-* :-*.

Totale schuldenlast is per 1-2-2013:  25.250,00 euro.
(De hypotheekschuld zit hier niet bij, die laat ik even buiten beschouwing.)

Daar komen nog bij de achterstanden van enkele betalingen. En de eerste is al weg, want zag vanmorgen op de site van Essent dat mijn betaling verwerkt is en de bevestiging dat ik GEEN ACHTERSTAND MEER HEB!!!   :D :D :D

Blijft nog over aan acterstanden: 478 euro.
Hier leg ik nu eerst mijn prioriteit neer.
Maar het begin is er......

Kaatje

Heel fijn zeg dat je geen achterstand hebt bij Essent. Dat moet je vast goed doen. En die andere achterstanden betalen gaat je ook lukken!

Het is zo fijn als je overzicht hebt wat nu je schulden zijn en dat je het zichtbaar per maand ziet afnemen. Dat is een stimulans om er mee door te gaan! Je kan het!

Libra

Lieve El,

Quote from: El on Jan 31, 2013, 11:11 AM
Maar het begin is er......

Geweldig nieuws!!

De eerste stap is de allermoeilijkste en die heb je nu achter de rug.
Als je inderdaad alles in kaart hebt gebracht weet je echt waar je aan toe bent en hoe de zaken ervoor staan.

Fijn dat je een steuntje in de rug hebt gehad van Buster!
Die hulp is van onschatbare waarde, want een sparring-partner die even met een "frisse" blik met je meekijkt en bovendien kennis van zaken heeft, kan oplossingen aandragen die je zelf misschien niet zo 1,2,3 ziet.

Zoals al eerder gezegd: komt goed, schatje! ;)

Heel veel succes en liefs.
:-*

Buster

El, de zwaarste stap heb je gezet.

Op naar de volgende!

Chrissie

Lieve El,

De eerste stap is de zwaarste maar doordat je overzicht krijgt en gecre
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Dank jullie wel allemaal voor de bemoedigende woorden. Maar zonder jullie steun en hulp zou ik nu nog aan het aanmodderen zijn of aan paniekvoetbal doen. Nu begin ik er wat meer structuur in te krijgen.

Een achterstand minder, heerlijk, wat een opluchting. Inderdaad. Heb mezelf een klopje op de borst gegeven. Word ik nu te overmoedig als ik zeg: dit smaakt naar meer....??

Buster

hahaha, nee, dat is euforie, dat hoort er ook bij!
Dat zijn de dans momenten.

En dat het naar meer smaakt, dat is alleen maar fijn.
Eet smakelijk!  :P

Knibbel

Quote from: Buster on Jan 31, 2013, 02:49 PM
hahaha, nee, dat is euforie, dat hoort er ook bij!
Dat zijn de dans momenten.

En dat het naar meer smaakt, dat is alleen maar fijn.
Eet smakelijk!  :P

Vandaag eet ik weer smakelijk Buster. Heb twee al bestaande betalingsafspraken met succes kunnen veranderen. Hierdoor zijn de maandtermijnen met meer dan de helft verminderd. Zit ik wel langer aan de regeling vast maar dat moet dan maar.  :) :)

En twee achterstanden (waren wel maar twee kleine bedragen, maar weg is weg) kunnen voldoen.

Buster

Ow wauw El! Wat gaaf!!!!

Dat heb je toch maar mooi voor elkaar gekregen.
Het meekijken heeft mij weer super gemotiveerd om aan de slag te gaan.
Dubbele winst zeg maar!

Ik zeg, en dansje en een slagroom taart!

Proest! Ik zie nu pas de naam op de taart whahahahaha  ;D ;D ;D ;D

geefnietop

Hallo El,

Wauw, dat heb je goed voor elkaar gekregen zeg. Dat is heel erg lekker dat de maandtermijnen met meer dan de helft zijn afgenomen. Ga zo door.....en die taart ziet er goed uit.....eet smakelijk.. :) ;)