Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Wat denk je zelf? :P

Probeer eerst A als ze er niets van willen weten dan pas B
(B kan altijd nog,..)

Knibbel

Quote from: Buster on Jul 17, 2013, 03:34 PM
Wat denk je zelf? :P
Zelfde als jij Buster, hopelijk krijg ik meneer Knibbel ook zover. Die vindt mij momenteel een behoorlijke vrek omdat ik zo op de centen (belastinggeld) zit.  :( :( :(
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

LANG LEVE AEGON!!

Bij thuiskomst van het werk ligt er een brief op de deurmat. Meneer Knibbel is toevallig ook vrij van het werk. Maak de brief open, he wat is dit? :o :o Dit kan niet, onmogelijk, dit moet een andere meneer Knibbel zijn. Krijgen zowaar een brief van Aegon over een spaar-/levensverzekering die wij jaren terug bij Aegon hadden lopen. Kijken mekaar aan: hadden wij daar een verzekering lopen? Onze steeds grijzer wordende hersenen zijn dit compleet vergeten. Deze levensverzekering hebben wij toendertijd stopgezet bij het overstappen naar een andere verzekering, de toen geldende waarde van de polis is overgenomen door de nieuwe verzekering.

In de brief stond vermeld dat de verzekering weliswaar was opgezegd maar dat er nog een bedrag uit te keren viel. Alleen stond er dat uiterlijk half april 2012 het geld overgemaakt zou worden. Meneer Knibbel op mijn aandringen natuurlijk meteen contact gezocht met Aegon voor uitleg en informatie.

Wat bleek nu: er moeten verscheidene brieven in de afgelopen 3 jaar zijn geweest, maar steeds naar een foutief adres. Vermoedelijk nog ons oud adres. In die brieven was uitleg over woekerpolis en een akkoord die Aegon zou hebben gesloten met Stichting Verliespolis en Stichting Woekerpolis Claim. Hebben wij natuurlijk nog nooit van gehoord. En vanuit dit akkoord zouden wij recht hebben op een uitkering van 1954,00 euro!! Omdat wij, natuurlijk, niets van ons hadden laten horen en men bij Aegon toch het geld wilde uitkeren hebben zij via de gemeente (ik wist niet dat dit mocht) informatie opgevraagd en zijn zo aan ons adres gekomen.

Eerst sprakeloos, toen beduusd maar nu het echt tot ons doordringt dat wij daadwerkelijk dat bedrag krijgen, wauw.... we voelen ons alsof wij een kanjerprijs in de loterij hebben gewonnen.

En..... natuurlijk meteen rekenen en afspraken maken: eerst worden de zorgkostenrekeningen van ons en dan maar tegelijk die van onze dochter betaald (pfff.... het kon niet beter). En de rest gaat naar het 'BUFFERPOTJE'. Of zoals Buster altijd roept: Sparen jongens, sparen!!

Als wij dit bedrag vorig jaar uitbetaald hadden gekregen, zoals in de brief stond vermeld, dan was het geld opgegaan aan allerlei zinloze en luxe dingen. Nu wij door schade en schande wijzer zijn geworden, wordt dit geld nuttig besteed en gespaard.

Zou Libra dan toch gelijk hebben? Toeval bestaat niet. Had dit zo moeten lopen?

Kaatje

Ik zit met een big smile jouw bericht te lezen! Echt super zeg!!! en inderdaad toeval bestaat niet. Het had zo moeten zijn :) :) Geniet er maar mooi van zo vlak voor het weekend :) :) :) :)

geefnietop

Wauw Knibbel, wat een ontzettend fijn nieuws zeg. Geweldig!!! Zulke brieven zou je vaker moeten ontvangen he  ;). En zo zie je maar, het is waarschijnlijk niet voor niets dat je hem verleden jaar niet hebt ontvangen. Inderdaad toeval bestaat niet, daar geloof ik heilig in.

Liefs

tuthola

Geweldig nieuws Knibbel.....heerlijk dat je geen zorgen om de verplichte eigen bijdrage zorgkosten hebt dit jaar :-)

Buster

Wat een super nieuws en wat fijn voor jullie alle drie dat je even geen zorgen hoeft te maken om de zorgkosten.

Ik ben echt blij dat dat gebuffer zo'n positieve invloed heeft.

Knibbel

Quote from: Buster on Jul 19, 2013, 09:11 PM
Ik ben echt blij dat dat gebuffer zo'n positieve invloed heeft.
Ja, de hele familie is er onderhand mee besmet.  :) :)

Libra

Quote from: Knibbel on Jul 19, 2013, 02:32 PM
Zou Libra dan toch gelijk hebben? Toeval bestaat niet. Had dit zo moeten lopen?

;) ;D ;D

Wat een heerlijk nieuws, lieve Knibbel!

Driedubbel heerlijk!! ;D
Ten eerste kun je nu de zorgkostenrekeningen zonder pijn in je buik betalen.
Ten tweede kun je de buffer/spaarpot weer lekker spekken.
En, last but not least!!, kom je nu ook niet in de verleiding om aan het gereserveerde geld van de Belastingteruggave te komen!!

Een mega polonaise dus!!

Heel veel liefs.
:-*

Be

Dat is nog eens leuke post!!!! Gefeliciteerd!!

Weegschaaltje

Dat is post die je wel wekelijks zou willen ontvangen. Wat ontzettend lekker zeg.

Knibbel

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes :-* :-*.

Het raakt mij iedere keer weer dat jullie, ondanks dat de meesten het ook zo hard nodig hebben, toch oprecht blij voor je zijn!! Vraag mij soms wel eens af waar ik dit aan verdiend heb......

Knibbel

Lieve allemaal, ik heb besloten om dit draadje maar eens af te sluiten, want ik schrik er een beetje van hoeveel pages het zijn geworden.  :o :o

In december 2012 heb ik mij in blinde paniek, vol met angst en radeloosheid bij dit forum geregistreerd en ik moet zeggen dat dit het beste is wat mij ooit is overkomen. Ik had voor mijzelf drie doelen in gedachten:

1. van de flitskredieten afkomen
2. mijn achterstand helemaal wegwerken
3. mijn schuldentotaal eind 2013 met de helft te verminderen

De eerste twee doelen zijn behaald, geen flitskredieten meer, alle achterstand is weggewerkt. Mijn derde doel ga ik niet halen. Hoe jammer ik het ook vind, ik zal mijn doel moeten bijstellen.

In januari was mijn schuldentotaal 25.500 euro. Nu bedraagt hij 21.180 euro. Is weliswaar een vermindering van 4.320 euro maar met nog vijf maanden te gaan 8.430 euro zien af te lossen, die vlieger gaat echt niet op.

Vind voor mezelf de tijd gekomen dit hoofdstuk af te sluiten en met een nieuw draadje te beginnen en met een nieuwe frisse blik naar de toekomst aan mijn schuldenlast te gaan werken. Ik ga dus niet weg, want al weet ik nu hoe ik mijn budget binnen de perken kan houden, hoe ik met schuldeisers kan omgaan en wat ik kan en wil doen om mijn schuldenlast aan te pakken, alleen lukt mij dat nog niet. Op zijn tijd een schouderklopje als het goed gaat, een schop onder mijn kont als het fout gaat of als ik te nonchalant ben, een arm om je schouder als het even tegenzit. Dit heb ik nog wel een tijdje nodig.

En ik hoop natuurlijk dat ik voor anderen met mijn eigen bescheiden ervaringen en verhalen een beetje tot steun kan zijn.

Knibbel