Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Hè bah, lieve Knibbel,

Mijn duimen heb je in ieder geval hoor en ze zijn hard aan het werk voor een positieve uitkomst!!!

Heel veel liefs en sterkte!!
:-*

Weegschaaltje

Sterkte voor donderdag. Ik duim met de rest mee.

Knibbel

Bedankt voor jullie meeleven.

Ik hoop vooral dat mijn man zich tot donderdag rustig weet te houden. Hij is een persoon die geen blad voor de mond neemt en iemand ongezouten de waarheid vertelt of je nu een collega of de hoogste directeur bent. En hij heeft al heel veel problemen met de verziekte werksfeer en vriendjespolitiek in het bedrijf.

Zelf vrees ik een beetje voor zijn baan. Door zijn burnout is hij van buitendienst naar administratie gegaan. Ja en bij reorganisaties beginnen ze meestal als eerste de administratie uit te dunnen. Of hij wordt weer terug in de buitendienst geplaatst. Maar of hij die hoge werkdruk nog aankan? Ik probeer maar niet vooruit te denken, maar is moeilijk, blijft toch in je achterhoofd hangen.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

geefnietop

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en fijn dat je zo hebt genoten van het zingen en het feest, het is je van harte gegund.

Jeetje wat een vervelende onzekere periode. Ik hoop en duim voor jou en je man dat hij er niet bij zit. Positief blijven. Weet niet hoelang je man daar al werkt, maar meestal gaan, in verband met het afspiegelingsbeginsel, de laatsten het eerst ( helaas kan ik hier over meepraten  ;) ). Ik zal in ieder geval donderdag heel hard voor jullie duimen.

Knibbel

Vind het CAK maar een eng bestuursorgaan. Bel het CAK op omdat ik nog iets wil vragen over de eigen bijdrage, krijg ik toevallig te horen dat de eigen bijdrage AWBZ van mijn dochter deze maand automatisch van haar rekening wordt afgeschreven en vanaf volgende maand wordt die meteen op haar wajonguitkering ingehouden.  ??? ???

Huh, weten wij niets van, daar is mijn dochter niet over geinformeerd.

Dat hoeft ook niet mevrouw, het CAK mag zonder toestemming het geld innen en UWV opdracht geven de eigen bijdrage rechtstreeks van wajonguitkering naar CAK over te maken.

Nou, fijne manier van communiceren dus!!  >:(

Knibbel

Pfff... hoor net dat mijn man vooralsnog zijn baan heeft. Wij natuurlijk blij, maar toch wel verdrietig voor degenen die wel weg moeten. Een paar van zijn collega's en hun gezinnen ken ik ook persoonlijk. Dan komt het ook bij ons toch wel als een klap binnen. En het ergste vind ik nog voor degenen die nog enkele weken moeten wachten voordat ze weten of ze kunnen blijven of moeten gaan. Van de 80 banen die verdwijnen zijn al 30 namen bekend, dat zijn de mensen die indirect in het bedrijf werken, zoals administrateurs, secretaresses, afdelingschefs, managers enz. Die weten dat ze moeten gaan, de andere 50 personeelsleden krijgen  aanstaande weken nog persoonlijk bericht hierover. Je zult maar binnenkort op vakantie gaan, je komt terug en er ligt een brief dat je ontslagen bent. Ze willen eerst met een natuurlijke afvloeiingsregeling beginnen werd verteld, alleen er ligt helemaal geen sociaal plan op tafel. Ook gaan ze de hele vestiging opsplitsen. Manlief weet straks niet meer waar hij hoort, bij zuid, noord, oost, west. Iedereen heeft er een zwaar hoofd in, het gaat een chaos worden.

Helemaal safe is mijn man nog niet, want volgend jaar komt weer een saneringsronde en, heel vreemd, voor deze ronde zijn ze wel met een sociaal plan bezig om 60-plussers te stimuleren vrijwillig te vertrekken. We wachten rustig af, hij heeft nog een baan en we gaan nu proberen om ons schuldenplan nog sneller afgerond te krijgen. Voor het geval dat.....

Kaatje

Knibbel, wat een fijn nieuws dat jouw man voor nu zijn baan kan behouden. Kan me wel voorstellen dat het verdrietig is voor de collega's die je ook nog eens persoonlijk kent. En dat er dan nog 50 mensen het de aankomende weken pas te horen krijgt, dan zit je wel in onzekerheid. volgens mij ga je dan niet lekker op vakantie als je weet dat je 1 van die 50 kan zijn. Hoe weet jouw man dan dat hij niet bij die 50 mensen zit?

Buster

Knibbel, ik kan me het dubbele gevoel helemaal voorstellen.

Hou je aan je plan en buffer, dan kan je altijd nog beslissen wat je waarvoor inzet.
Te snel aflossen zonder vangnet kan je ook je kop kosten.
Je budget is al krap genoeg.

Hou vol!

Knibbel

Quote from: Kaatje on Jun 27, 2013, 09:41 PM
Hoe weet jouw man dan dat hij niet bij die 50 mensen zit?
Omdat die 30 personen al van te voren bericht hebben gekregen dat zij ontslagen zullen worden. Dit is de groep van de afdeling administratie. Mijn man kan dus voorlopig nog op zijn plek blijven, alleen zijn twee chefs boven hem gaan weg.

De andere groep van 50 mensen zijn die van de buitendienst. De tijdelijke werknemers en ingehuurde werknemers zijn al begin dit jaar moeten vertrekken.

Wat alleen zo scheef hieraan is, de vestiging van mijn man ligt dus in het zuiden, hier worden mensen ontslagen, in verschillende vestigingen in brabant en holland worden mensen aangenomen!!!

Knibbel

Quote from: Buster on Jun 27, 2013, 09:45 PM
Hou je aan je plan en buffer, dan kan je altijd nog beslissen wat je waarvoor inzet.
Te snel aflossen zonder vangnet kan je ook je kop kosten. 

Eigenlijk heb je wel gelijk Buster, als ik nu alles op alles ga zetten om sneller van de schulden af te komen kan het zijn dat ik dadelijk weer helemaal vastloop. En dan ben ik nog verder van huis.

Het plan is nog altijd om binnen 2 1/2 jaar mijn schulden afgelost te hebben en als alles loopt zoals nu moet dat lukken.

Maar in mijn buffer zit nu nog steeds 55 euro. Heb er nog geen gebruik van hoeven te maken alhoewel ik soms moeite had om er vanaf te blijven. En morgen komt het salaris en vakantiegeld binnen en dan gaat er ook weer wat in het bufferpotje.

En ik heb nog een groot gedeelte van het belastinggeld, maar die reken ik even niet mee, want die is voorlopig taboe voor mij.

Kaatje

Het is ook heel krom, dat ze op de vestiging van jouw man weg moeten en dat er op andere vestigingen mensen worden aangenomen. waarom laten ze die mensen die nu ontslagen worden daar niet werken? Of het kan zijn dat de mensen die daar aangenomen worden, goedkoper zijn en dat in die regio meer werk te doen is met korte reisafstanden. Het draait uiteindelijk allemaal om geld, en nog eens geld.

Buster

Quote from: Kaatje on Jun 27, 2013, 10:20 PM
Het draait uiteindelijk allemaal om geld, en nog eens geld.

Ja, zucht,...

Kaatje

Quote from: Buster on Jun 27, 2013, 10:23 PM
Quote from: Kaatje on Jun 27, 2013, 10:20 PM
Het draait uiteindelijk allemaal om geld, en nog eens geld.

Ja, zucht,...

het klinkt heel hard, maar bij zoveel bedrijven is het nu wel zo helaas.

Knibbel

Quote from: Kaatje on Jun 27, 2013, 10:24 PM
Het klinkt heel hard, maar bij zoveel bedrijven is het nu wel zo helaas.
Klopt, er zitten steeds minder sociale aspecten in bedrijven. Als er maar geld binnenkomt, werknemers doen er niet meer aan toe. Vind dat werkgevers teveel macht krijgen, vroeger had je nog de echte vakbonden, massale stakingen en personeel die met spanborden voor een bedrijf stonden te protesteren. Maar die beelden zie je hier steeds minder.

Weegschaaltje

Wat fijn dat jullie opgelucht kunnen ademhalen.

Ik zie het zelf nu ook gebeuren. Ik werk in de kinderopvang en onze vestiging gaat echt heel slecht. De bezetting is met 30% gezakt. Men had het al over sluiting van het dagverblijf. Nu is er een stichting in Amsterdam dat vanaf vandaag failliet is gegaan. 4 dagverblijven en 2 bso's. Ontzettend naar voor alle medewerkers daar. Maar daardoor hebben wij morgen wel al de eerste 2 nieuwe aanmeldingen binnen gesleept.  Voelt zo dubbel. Je gunt een ander nooit het verlies van zijn/haar baan. Maar doordat hun werk weg valt hebben wij de kans dat we er misschien weer boven op kunnen krabbelen.