Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: Kaatje on Jun 05, 2013, 12:14 PM
kan je ook niet bij een andere verzekering een aanvullende krijgen? Of vanaf volgend jaar wel weer aanvullend?
Door al die zorgen over mijn schulden heb ik daar nog niet over nagedacht. Is een goede vraag Kaatje, ga ik vandaag nog eens achteraan. Wij zijn nu achterstandsvrij, dus wie weet.

Quote from: gewoon on Jun 05, 2013, 02:24 PM
Die matras zou ik eens een paar dagen op de grond leggen....
De matras is helemaal ingezakt, zit een complete kuil in en op enkele plaatsen aan onder- en bovenkant voel je gewoon bulten waar de vering omhoog komt. Als ik nu veel last van mijn rug heb ga ik op een dun kampeermatrasje op de harde bodem liggen. Heerlijk voor mijn rug. Heb al eens gedacht om een plank op mijn matrasgedeelte te leggen. Maar mijn man is daar niet zo van gecharmeerd. Van de andere kant, het matras is wel zo'n 32 jaar oud.

Gewoon, wat je zegt over die btw is dat dan alleen voor de uurkosten van de reparaties of geldt dat dan ook voor het materiaal wat zo'n rioleringsbedrijf gebruikt, zoals stukken nieuwe buis en het gebruik van de rioleringscamera? Moet nog links en rechts offertes opvragen, maar ik ben bang dat het sowieso geen gering bedrag zal zijn.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Man is daar niet zo van gecharmeerd?
Maar jou rug dan?
Die ligt daar toch niet om mooi te wezen?

Kaatje

knibbel jouw rug is zo belangrijk!! Dat heb ik nu zelf ervaren dat je niet zonder rug kan. En een matras van 32 jaar oud is wel eens een keer aan vervanging toe. kijk eens of ze niet een goed aanbieding ergens hebben. of in combi met bed en matras?

zelf ga ik binnenkort ook op bedden- en matrassenjacht :) :) :)

Knibbel

Quote from: Buster on Jun 05, 2013, 03:15 PM
Man is daar niet zo van gecharmeerd?
Hij vindt het geen gezicht als ik een plank op het matras leg. Zelf denk ik dat hij zich schuldig voelt dat hij, als 'grootverdiener in dit huis', nog niet eens een fatsoenlijke matras voor zijn vrouw kan kopen.

Quote from: Kaatje on Jun 05, 2013, 03:22 PM
zelf ga ik binnenkort ook op bedden- en matrassenjacht :) :) :)
Bij ons in de weekbladen staan vaker advertenties van verkoop van opgekochte partijen uit faillissementen van winkels. Ze willen dan alles binnen 2 of 3 dagen tegen dumpprijzen weer verkopen. Nu ben ik dus op die klapper aan het wachten, dat ik voor weinig geld twee matrassen kan kopen. Eentje voor mijn man en voor mij een die zo hard mogelijk en toch comfortabel ligt.

Maar eigenlijk dromen mijn man en ik, vooral mijn man, over heerlijke springboxen met elektrisch te bedienen matrassen.  :) :) Maar voorlopig blijft dat een droom!!

Knibbel

Oei oei, net boodschappen gedaan, heb vanaf zondag een beetje alles op de automatische piloot gedaan. Nog maar 12 euro in de beurs tot en met zaterdag.  Knibbel, hou je blik scherp.

Weegschaaltje

Herkenbaar Knibbel ik had dat nadat mijn vakantiegeld was gestort. Maar je bent je er van bewust. En morgen is het al donderdag  ;)

Buster

Knibbel, ik snap je man.

Toch denk ik dat in dit geval je rug even voor zijn gevoel gaat.
Twee jaar terug kwam uit de consumenten test dat de beste betaalbare te krijgen is bij Ikea, de Sultan. De allerbeste was van Hastens,.. maar ja, zelfs zonder schulden zou ik dat niet kunnen betalen ;)

Wij zijn erg tevreden over de Sultan.
Het was even een investering, iets van â,¬400 ofzo,..
Ligt een beetje aan de afmeting van je bed.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30139982/#/70139975

Knibbel

Bedankt voor de tip Buster. Heb eens gekeken via jouw link. Ziet er best goed uit dat matras. Bij ons is ook een Ikea in de buurt. Misschien staat er wel een bed met zo'n matras erop. Kan ik er gelijk op gaan liggen en uitproberen.

400 euro mag dan wel veel zijn voor een matras (ons bed is 140 bij 200 m) maar voor ditzelfde soort matras ben ik ergens anders misschien wel duurder uit.

Hier bij ons in het dorp is een meubelzaak waar je een eenpersoonsmatras kunt krijgen speciaal voor mensen met reuma of fibromalgy. Kosten ca. 1500 euro. Kunt het matras een maand lang gratis uitproberen en volgens de winkelier krijg je een gedeelte vergoed van de zorgverzekering. Maar dan ben je nog altijd rond 1000 euro kwijt voor een eenpersoonsmatras. Belachelijk gewoon. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zoveel uit te geven voor een matras.

Mrnym

@Knibbel

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ik ben er niet mooi vanaf gekomen qua koophuis. Maar ik heb nog wel wat tips. Want het leven wordt ECHT wel mooier ondanks al dit gezeik  ;D Blijf je nog ff hangen?

Groetjes,

Bart

Mrnym

@Knibbel:
Bij mij was het ook schuiven.

Excel sheetjes bijhouden. Als ik deze maand dit niet betaal... kan ik deze betalen en volgende maand dat weer inlossen en deze andere even achterhouden...

Bij mij waren de flitskredieten "ogenschijnlijk" ook een uitkomst. Zij hebben een aanzienlijk deel bijgedragen aan mijn financiele problemen, maar waren niet de oorzaak en ook niet het uiteindelijke gevolg. Ik raakte gewoon mijn baan kwijt omdat het bedrijf failliet ging. Toen was het gewoon einde oefening!

Beste Knibbel: Het leven eindigt niet met het verkopen van je huis! Een vriend van mij had EXACT dezelfde woning als ik, alleen 20 meter verderop. Hij huurde en betaalde E 423,-. Ik had het gekocht en betaalde E 1237,-

Na het verliezen van mijn baan zag ik het als een falen om ook mijn huis te verliezen. Ik heb uiteindelijk toch besloten om er afstand van te doen en het in de verkoop te zetten.

Mijn huis is inmiddels al vier jaar geleden verkocht. Ik woon nu weer waar ik ben opgegroeid. Het is allemaal niet luxe zoals voorheen. Het is niet "fancy" met openslaande deuren naar terras en ingebouwde keuken.
Maar als ik uit het raam kijk, denk ik: 'Ik ben wel 'thuis'!
Daarnaast kost het me nog ruim niet eens de helft van de hypotheek die ik voorheen betaalde..........

Ik ken je gevoel, echt serieus: Allesbehalve je huis verliezen!!!!!
Geloof me: bij mij was verkoop de beste beslissing die ik in lange tijd genomen heb!
Alleen al vanwege de zorgen. Daarna (na verkoop) staat de gemeente ineens wel voor je klaar.
Ik ben daarna alleen maar in watten gelegd door het UWV. (Zij zijn echt monsterlijk goed in je omstandigheden begrijpen) Ik had het echt niet beter kunnen treffen.

TV-programma's geven je een verkeerd beeld. Ze vertellen je dat je met schulden op een hypotheek alsnog een schuldhulptraject of uitsteltraject in kan gaan. Geloof me (uit meer dan 20 pogingen van ervaring) dat is ECHT onjuist. Je moet te allen tijde eerst je huis opeten. Of een andere optie is je contract openbreken, waarbij je de verschuldigde hypotheek kan uitstellen voor een max 36 maanden. Deze wordt daarna opgeteld bij je hypotheek met een nieuw contract tegen de dan geldende rente.
Dat klinkt bruut. En dat is het ook. Maar het is wel de waarheid! Ik heb werkelijk Alles al geprobeerd, maar je staat gewoon machteloos. Feit blijft: je hebt een "eigen" huis. (ondanks of de bank het nog financieel in eigendom heeft) Geen enkele instantie gaat investeren in jouw "eigen" vermogen onder het mom van "hulp".

Voordat je echter zover bent van verkopen, heb je vaak al jaren een bruut traject meegemaakt.
Echter: De opluchting nadat je een dergelijk "wurghuis" kwijt bent... is zoooooo groot. Geloof me: Daarna ga je pas echt weer leven.

Wurg jezelf niet. Kies voor NU lucht!!
Ik ben ook nog niet schuldenvrij. Maar het huis waar ik jarenlang voor gevochten heb, en net als jou, het gevoel van kreeg zonder adem te zitten, dat ben ik kwijt! Ik wil je maar al te graag adviseren over de beste tactiek!  ;)

Anno nu: Schuldeisers veeg ik zonder moeite van de mat! Ze maken me nu niets meer. Ik ben al door de mangel en de molen gegaan. Schuldhulpverlening stond niet aan mijn kant met een koopwoning. Dus ik moest het zelf doen. En dat heb ik dus gedaan! En ook heel veel van geleerd.

Met mijn simpele maar fijne en kleine en midden in het centrum en ooh zoooo warme knusse huurhuisje,  :P   
ben ik maar al te blij. 

Geen hond die me nu nog kan bijten.

Vergeet dat nooit huh: Blaffende honden bijten niet ;-)

Groetjes,

Bart

Mrnym

Moet (misschien gedwongen) ook nog ff kwijt dat ik vandaag 208 euro gekort ben door een werkelijk onterechte loonvordering van Waternet. Wederom een strijd waarvoor ik in de pen moet klimmen *zucht*

Maar het lot zij aan mijn zijde in 2013 denk ik dan, want de Belastingdienst (notabene terwijl ik nog niet eens aangifte heb gedaan over 2012) zegende mij met een bedrag van 127 euro.

Ben ik nou de enige die het af en toe gewoon niet meer snapt?

Bart

Knibbel

Beste Bart, ik heb met enigszins verwondering jouw bericht gelezen. Ik lees hierut dat je mij met klem wilt adviseren ons huis te verkopen. Nou laat ik dan maar goed voorop stellen dat verkoop van ons huis hier nu helemaal niet ter discussie staat. En dat ik aan geen enkele instantie vraag om te investeren in ons 'huiskapitaal'.

Ook zijn wij niet op zoek naar WSNP of andere vorm van schuldhulpverlening, wij willen deze klus op eigen kracht klaren. Ik denk zelfs, dat al verkopen wij ons huis, wij niet in aanmerking komen voor enige schuldhulpverlening bij de gemeente. Om de simpele reden dat ons gezamenlijk inkomen ruim boven de bijstandsnorm ligt.

Als je mijn draadje echt helemaal doorgelezen hebt, wat ik betwijfel omdat het nogal erg lang is, zul je ook gemerkt hebben dat ik langzaamaan minder hoef te worstelen met mijn schulden. Langzaam aan komt er meer ruimte en lucht vrij.

En dit heb ik allemaal te danken aan mijn lieve forumvrienden die mij al 6 maanden lang met liefde en veel deskundigheid bijstaan en met geweldige tips en raad voorzien.

Fijn te lezen dat deze strategie voor jou goed uitgepakt heeft. Doch wij hebben nu eenmaal een andere weg gekozen.

Ongetwijfeld zul je de beste bedoelingen hebben en corrigeer mij gerust onmiddellijk als ik ernaast zit, maar mij bekruipt het gevoel dat je hier met een of ander verkooppraatje bezig bent.

Knibbel

gewoon

Hoi Knibbel

Over je matras lees ik dat die overleden is, en wat Buster schrijft over de sultan van IKEA dat klopt en ik weet mij nog te herrinneren dat die Sultan het goed deed in de test in vergelijking met juist ook dure matrassen, het is dus echt niet nodig E 1.200 uit tegeven als de IKEA er is met die Sutan van E 400,--

Ik zelf heb zo,n Sultan en die is mij wat te hard maar lijkt mij voor jou juist een wens zou deze dus zeker eens proberen, en wat niet in de test naar voren komt is dat deze matras ook nog eens sterk is heb de mijne al 12 jaar en is nog als nieuw, dus goed koop is geen duurkoop op de langere termijn.

Zelf heb ik er dit jaar een traagschuim dek op gelegt van wellpur van een paar 5 cm dik wat mijn klacht weg nam dat hij stevig is maar dat is persoonlijk voor mij, ik weeg niet veel.

Die BTW waar ik het over had dat is inderdaad over de loonkosten, maar bij reparatie,s van je woning zijn juist de loonkosten hoog en de materialen laag.

Groet Gewoon

Knibbel

Hallo Gewoon,

Ik ga zeker die Sultan matras van IKEA uitproberen. En voor mij geldt inderdaad: hoe harder de matras hoe beter voor mijn rug. Als mijn man de matras te hard vindt kunnen we misschien 2 verschillende eenpersoonsmatrassen nemen en die naast elkaar in het bed leggen.

Quote from: gewoon on Jun 06, 2013, 09:06 AM
Die BTW waar ik het over had dat is inderdaad over de loonkosten, maar bij reparatie,s van je woning zijn juist de loonkosten hoog en de materialen laag.
Het rioleringsbedrijf had ons vorig jaar in november mondeling een geschatte totaalprijs doorgegeven, dat was toen rond de 250 euro inclusief gebruik van de inspectiecamera maar exclusief materiaalkosten. Zij konden nog geen opgave van materiaalkosten doen omdat ze nog niet weten of er iets vervangen moet worden. Maar ze gaven al aan dat dat niet zo schrikbarend hoog zal zijn in vergelijking met de andere kosten. Ik ga er vanuit dat die prijs inclusief btw is en dat de hoogte hiervan 6% is. Ga deze week nog eens daar naar informeren.

gewoon

Ja, dan zou de offerte nu dus moeten zijn E 219,-- tot maart 2013 ex materiaal zou daar zelf over beginnen als je ze beld, dat het daarom in dit jaar wilt herstellen.

Als je er niet over begind, dan zijn ze dat natuurlijk vergeten en rekenen die E 250,--

Gewoon