Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Vanmorgen weer sinds anderhalve week een paar uurtjes gewerkt, even met andere dingen bezig zijn. Boodschappen gedaan bij AH. Krijg vandaag 7 eters aan tafel. Nu merk ik pas wat een gewoontemens ik ben. Heb heel lang geleden ooit eens voor mijzelf uitgemaakt welk merk artikelen waar het goedkoopst waren en koop die dan ook gewoon automatisch. Het heeft even geduurd eer ik alles bij elkaar had (heen en weer lopen, zoeken, tellen), maar voor nog geen 12 euro ga ik straks een heerlijke complete Foe Yong Hai-maaltijd op tafel zetten.

Daarna meteen naar het gemeentehuis voor het aanvragen van een betalingsregeling. Pfff... zweten. Leuk, zo met de billen bloot gaan, maar niet heus. Maar.... heb wel mijn zin gekregen, krijg tot eind februari de tijd om de achterstand te betalen. Vanmiddag het plan om de brieven van Sacredfour te schrijven voor Santander en Wehkamp (wil het iets aanpassen, toch in de ik-vorm) en het is alsof de duivel ermee speelt. Ligt er een mail van de Wehkamp in de mailbox:

QuoteGeachte heer, mevrouw,
Hiermee bevestigen wij u dat u uw afwijkende betalingsregeling succesvol heeft beëindigd. Wij hervatten de maandelijkse betalingen.

Wij verzoeken u vriendelijk weer te gaan betalen door middel van de (electronische) acceptgiro die u iedere maand van ons ontvangt. Uiteraard is het ook mogelijk om uw betaling automatisch af te laten schrijven.

U kunt via Mijn wehkamp.nl 24 uur per dag zelf uw betaalwijze of termijnbedrag aanpassen. Kijk hiervoor bij Mijn wehkamp.nl onder "mijn betalingen" en kies voor "betaalvoorkeuren". Indien u ons had gemachtigd voor automatische incasso, zullen wij dit hervatten.

Wij vertrouwen erop dat u zich in het vervolg aan uw betaalverplichting houdt.

Met vriendelijke groet,

Ellen Boone
Klantenservice wehkamp.nl

Gert-Jan Wunderink
Directeur a.i.
Wehkamp Finance B.V.

Waar komt dit vandaan? Volgens de betalingsregeling moet ik nog twee maanden 220 euro betalen. 440 euro in totaal. Maar het staat er echt (was een officieel ondertekende brief in pdf als bijlage bij de mail). Moet ik hier nu opheldering over vragen of.... geen slapende honden wakker maken.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Lieve El,

Uitprinten en goed bewaren in je administratie!!!

Het zal absoluut kloppen, want Wehkamp is niet een bedrijf dat fouten maakt in de administratie.
Bij deze dus GEFELICITEERD!!!
Je kunt dit dus gewoon voor kennisgeving aannemen.

Wat een heerlijke opluchting zal dit voor je zijn!
Met die 440 Euro die je nu dus niet extra hoeft te betalen kun je een stukje lucht voor jezelf cre

Knibbel

Quote from: Libra on Jan 04, 2013, 03:05 PM
Lieve El,

Uitprinten en goed bewaren in je administratie!!!

Het zal absoluut kloppen, want Wehkamp is niet een bedrijf dat fouten maakt in de administratie.
Bij deze dus GEFELICITEERD!!!
Je kunt dit dus gewoon voor kennisgeving aannemen.
Ja, weet je dat zeker? Het is misschien gemeen van mij, maar ikzelf dacht al: nou als dit niet klopt en ik houd mijn mond win ik in ieder geval tijd om andere urgente achterstanden weg te werken, zoals Essent waar ik een totaalachterstand heb van 460 euro. Lieve Libra, ik ga geen extra lucht voor mezelf cre

Buster

El, gefeliciteerd.

Zoals Libra al aangaf; uitprinten en goed bewaren.
Bij het aangaan van aflossen is je administratie je "minutie"
Als je namelijk ergens bezwaar wil aantekenen of als er onterecht kosten worden berekend moet je met bewijzen komen.
Dit is zo'n bewijs. 

Wat ik doe in dit soort gevallen is er een aantekening van maken in mijn hoofd.
Het kan zomaar zijn dat ze een fout hebben gemaakt en daar later op terug komen.
Dan is dit stukje papier je bewijs om aan te tonen dat je slechts gedaan hebt wat je is opgedragen.
Het ergste wat kan gebeuren is dat ze op een later tijdstip vragen alsnog die twee maand termijnen te voldoen. Ze mogen hier geen kosten aan verbinden, sterker nog; je kan zelf de strijd aangaan dat ze zelf hebben aangegeven dat het is voldaan.

Voor nu geeft het je even de tijd om wat andere rekeningen in te lopen.
En zet inderdaad een gedeelte apart, een begin van een buffer.

Heb je trouwens ons boodschappen onderzoek al ontdekt?
We zijn allemaal naar verschillende winkels gegaan en hebben opgeschreven wat het goedkoopste product is van bepaalde artikelen. Er is nog geen kwaliteits onderzoek gedaan. Persoonlijk kan ik zeggen dat wij thuis van 100% Lidl zijn overgestapt naar 50% Lidl, 50% AH en dan de Euroshopper producten. En we eten hier echt lekker van. 

Petje af hoor, voor 7 personen voor

Knibbel

Buster, het eten heeft geweldig gesmaakt!!

En het boodschappenonderzoek? Ik heb het ontdekt. Op de eieren en de vissticks na lagen er alleen maar euroshoppers in het winkelwagentje.

Knibbel

Vandaag weer begonnen met mijn 'administratie' verder op orde te brengen. Maar ben er toch maar weer mee gestopt. Kreeg het ineens stikkend benauwd, een paniekaanval. Hoe moet ik dit toch gaan aanpakken? Ik wil gewoon te snel resultaat, moet leren geduld te hebben. Sorry, moest dit even kwijt.

Libra

Knibbel

Lieve, lieve Libra,

Natuurlijk zit ik nu weer te janken, maar ben ook blij. Dit steuntje had ik net even nodig.
Dank je en veel liefs van mij.

Buster

Zit met kippevel mee te lezen.

Hou vol El!
Die administratie loopt jammer genoeg niet weg, die ligt er later ook nog wel.

Knibbel

Nou, bij Santander reageren ze wel snel. Kreeg een telefoontje van afdeling incasso n.a.v. de brief die ik gestuurd had. Hadden wel begrip en willen ook wel meedenken met het probleem, maar aan een maand uitstel werd niet gedaan. Krijg wel extra tijd voor de betaling als ie maar eind van de maand betaald wordt. Heb het gevoel n.a.v. het gesprek dat als het volgende maand ook weer moeizaam is dat ze mij wel weer extra tijd geven om te betalen. Toch nog iets gewonnen, denk ik maar.....

Be

Mag je ook tevreden over zijn dacht ik zo. Goed bezig!

Kaatje

Goed gedaan El! En ook heel fijn dat je zo snel reactie van ze krijgt.

Knibbel

Ja, ik ben hier zeer blij mee. Hoop nu alleen nog dat Minilening (lees incassobureau) akkoord gaat met mijn voorstel. Dan heb ik bijna alles geregeld en kan ik een totaaloverzicht gaan maken.

Kan in ieder geval nu beginnen met een "plan van aanpak". Heb nog niet helder hoe ik dat ga doen, maar ik merk dat lijstjes maken een goed steuntje kan zijn. Ik ga niet meer pinnen in de winkel, alleen contant afrekenen. En ik ga overal herinneringsberichtjes plaatsen, in mijn beurs, op mijn mobieltje, op mijn laptop: "DENK AAN JE BUDGET". Klinkt misschien wat onvolwassen, maar mij helpt het. Om te voorkomen dat ik zwicht voor eventuele impuls-aankopen.

Kaatje

Dat is juist wel een heel goed idee met die herinneringsberichtjes! En is totaal niet onvolwassen. Laat je ons weten of het voor jou werkt?

Buster

Lieve El,

Daar is niks mis mee.
Zo deed ik het in het begin ook.
HHet is nu wennen aan een nieuwe manier van omgaan met een budget.
Het word vanzelf iets eigens.

Hou vol!