Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

hoi knibbel hoop wat te kunnen zeggen waar je wat mee kunt, ik ben ook een man en heb grote plannen nu en dan, die bevecht ik niet maar hou mij voor, dat dat weer mogelijk word na de schulden, zo kom ik er door heen.
Denk dat het daar om gaat dus voor te houden wat er allemaal mogelijk is NA schulden, niet fantasieen bevechten.
Een man kan daar tegen vreemd kijken als er bloemen van een euro in de tuin staan.

Dat fietswiel dat voeld bijna als sabotage terwijl jij juist dingen probeerd te verkopen, maar dat is het niet, je man zat al dagen met dat er geen nieuwe fiets in zit, en wat word uit de hoed getoverd, dan maar de oude opknappen in het kader van de bezuinigen.

Met elkaar praten daar komt het goed mee, dat geloof ik vast hij heeft immers die nieuwe fiets uit zijn hoofd gezet er word dus wel geluisterd en het kwartje zal binnen kort wel vallen, dat dit ook geld uitgeven was, wat er niet is.

En toegeven aan dat je het soms gehad hebt, dat is goed, dat is je zelf wat gunnen

Gewoon

Weegschaaltje

Het zal beide wel voor en nadelen hebben. Als je samen schulden moet aflossen, of je hebt geen partner dat je t alleen moet doen. Waar ik voordeel in zie als je t samen moet doen. Dat je een uitlaat klep hebt om je zorgen mee te delen. Je moet samen t gevecht aan gaan. Want samen sta je sterker dan alleen. Voordeel voor mij, ik doe t alleen. Ik hoef niet contine nee te verkopen aan mn vriend. Wij wonen gescheiden. Delen geen financieen. Hij weet dat ik slecht zit met geld in een bepaalde mate. Aangezien hij op t ogenblik werkeloos is. Daardoor t minima aan inkomen heeft. Weet hij hoe naar het is om zonder geld te zitten. En eigenlijk kan hij nu ook helemaal geen uitspattingen doen.

Knibbel je bent absoluut geen boeman naar je man toe. Jullie zitten hier gezamelijk in en komen er gezamelijk veel sterker uit. Hou vol want je bent een toppertje.

Knibbel

Lieve Gewoon, kan ik jou niet een dagje lenen? Maar even zonder gekkigheid, ik begrijp jouw insteek en het klinkt heel aannemelijk. Toch wil ik (als je het niet erg vindt) mijn 'boosheid' in deze even verdedigen. Mijn man had al geopperd dat hij een nieuwe fiets nodig heeft en natuurlijk heb ik hem netjes bijgebracht dat ik dat ook vind, maar nu ontbreekt het geld heel even. Ik heb hem ook gezegd dat als het probleem van zijn fiets zo groot is onze zoon ook een fiets heeft die hij niet gebruikt. Dan kan hij toch zo lang die fiets lenen. Daar heeft hij toen niet op gereageerd en komt vervolgens ineens vrijdag aanzetten dat hij zijn fiets ter reparatie heeft weggebracht en dat hij die maandag a.s. gaat halen. Mijn boosheid bestaat hierin dat hij mij zonder overleg voor het blok zet, dat hij wist (in ieder geval heb ik hem dat verteld) dat ik nog maar 40 euro in mijn beurs heb en het daarmee moet doen tot zeker a.s woensdag. En zelfs al zou een nieuw achterwiel 10 euro kosten (wat natuurlijk niet zo is), zelfs dat kan ik nu niet missen. Dus mijn reactie: dan wacht de fietsemaker maar tot woensdag. En dat was wel weer even slikken voor hem. En ik voel me natuurlijk weer de boeman.

Maar ik waardeer het heel erg en vind het heel fijn om het via jou, als man, het vanuit een ander standpunt te bekijken. Mijn man en ik zitten vaak op een vlak van de een voelt zich aangevallen en schiet meteen in de verdediging, als je begrijpt wat ik bedoel. Misschien moet ik inderdaad een andere manier zoeken/vinden om samen met mijn man op een lijn te zitten. Vind het wel lief van je hoor Gewoon. Een warme knuffel hiervoor.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Quote from: Weegschaaltje on May 12, 2013, 12:33 PM
Het zal beide wel voor en nadelen hebben. Als je samen schulden moet aflossen, of je hebt geen partner dat je t alleen moet doen. Waar ik voordeel in zie als je t samen moet doen. Dat je een uitlaat klep hebt om je zorgen mee te delen. Je moet samen t gevecht aan gaan. Want samen sta je sterker dan alleen.
Dat is dan wel zo, maar dan moet ik bij mijn man eerst die knop vinden om die te kunnen omdraaien. Want bij mij is die knop wel om, maar hij heeft moeite om het vast te houden. Laten wij maar zeggen dat hij zich heel snel weer laat beinvloeden of verblinden door zijn omgeving. En het doet best pijn als ik aan hem zie dat hij teleurgesteld is omdat ik dan weer nee verkoop. Ik gun hem al zijn wensen maar wat niet gaat gaat gewoon niet. Maar zoals ik al tegen Gewoon zei, misschien moet ik mij ook wat meer in zijn gevoelswereld verplaatsen. Ben bang dat het anders een paar hele lange jaren gaan worden.

Libra

Lieve Knibbel,

Quote from: Knibbel on May 12, 2013, 12:51 PM
Lieve Gewoon, kan ik jou niet een dagje lenen?

Maar ik waardeer het heel erg en vind het heel fijn om het via jou, als man, het vanuit een ander standpunt te bekijken.

Dat was mijn eerste gedachte toen ik het bericht van Gewoon las!

Het is gewoon waar dat mannen en vrouwen dingen anders zien en benaderen. :P
En dat geldt dan dubbelop als de

Chrissie

de laatste alinea van je gevoelens tonen wat Libra schrijft heeft bij ons ook prima gewerkt vind dat een hele goeie. Door goed met elkaar te praten en je zult misschien ontzettend vaak moeten herhalen , misschien volgende week alweer of anders een week later ga zo maar door, valt meestal vanzelf het kwartje.

Nu zijn wij het meeste vrouwen die hier schrijven daarom is de 'anderhalve' man hier een zeer goede voor ons.
Geloof namelijk ook dat er genoeg vrouwen zijn waarvan de man steeds in herhaling moet blijven vallen totdat het kwartje valt.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Quote from: Libra on May 12, 2013, 01:09 PM
P.S. Is het misschien een idee, als deze storm een beetje is gaan liggen, om op een avond rustig met meneer Knibbel op de bank te gaan zitten en hem dan te vertellen hoeveel pijn het je doet en hoeveel verdriet je ervan hebt als je weer eens een keer "nee" moet verkopen?
Toen ik nog in therapie was wachtte mijn psychiater in zo'n geval altijd op mijn weerwoord: 'Ja, maar.....' En dan kwam weer een uitvlucht. Inmiddels ben ik wel zo volwassen geworden dat ik dat niet meer doe. Door mijn kindertijd heb ik een sterke vorm van zelfstandigheid/onafhankelijkheid  gecreeerd en dat heeft natuurlijk zijn voordelen maar ook nadelen. Mijn man weet dat en tot nu toe heeft hij daar niet zo'n problemen mee. In een discussie of bij een meningsverschil te vragen rekening met mijn gevoelens te houden is voor mij hetzelfde als voor jezelf opkomen, maar het idee van jou Libra houdt voor mij in dat ik mijzelf heel kwetsbaar opstel naar een ander ook al is het mijn man. En daar komt bij mij het probleem om de hoek kijken. Maar (hier komt ie toch weer).... ik wil mij daar wel voor open stellen, want door ons schuldenprobleem loop ik hier toch iedere keer weer tegen aan. Je bent nooit te oud om te leren, zeggen ze toch.

Quote from: Chrissie on May 12, 2013, 01:52 PM
Nu zijn wij het meeste vrouwen die hier schrijven daarom is de 'anderhalve' man hier een zeer goede voor ons.
Geef ik je groot gelijk in Chrissie. Als ik naar mijzelf kijk, ben zo bezig met alles op de rails te krijg en te houden dat ik soms vergeet dat er nog iemand naast me staat en dat ik die (zoals Buster ook al eens tegen mij zei) af en toe een liefdevolle schop onder zijn kont moet geven.

Buster

Lieve Knibbel,

Ik heb even de afgelopen dagen met je meegelezen maar had te weinig tijd om te reageren.

Die pas h

Knibbel

Als het begin er maar eenmaal is..... wordt  wel eens gezegd. Nou dat begin was er gisteravond (zoals Libra beschreef) en aangezien ik  het type ben van meteen aanpakken die handel anders ga ik het steeds langer vooruit schuiven, de gelegenheid maar meteen met beide handen aangegrepen. En natuurlijk hield ik het niet droog, ik emotioneel, hem uitgelegd dat ik ook niet blij ben met de positie die ik nu aangemeten krijg, wil niet de hele dag als een politieagent de regels voorschrijven. Manlief eerst geschockt, daarna verdedigend om vervolgens zich rot en schuldig te voelen. Nou, dit was eigenlijk niet direct de bedoeling, alhoewel ik eerlijk gezegd wel even dacht: goed zo, voel je nu maar even rot en schuldig, weet je meteen hoe ik me iedere keer voel. Ik geloof wel dat voor nu even het kwartje is gevallen. Hij erkent dat het niet zo'n handige zet was en wil zich echt inspannen om mee te denken en samen te communiceren, alleen moest ik hem daar dan wel bij helpen. Nou, ik denk dat ik hem er nog vaak aan moet herinneren.

En natuurlijk komt weer die fiets ter sprake. Want ja, die fiets zou hij maandag weer gaan ophalen. En dan komt die g

Libra

Ik ben heel blij voor je, lieve Knibbel dat je de "stoute" schoenen aangetrokken hebt!

Quote from: Knibbel on May 12, 2013, 02:00 PM
maar het idee van jou Libra houdt voor mij in dat ik mijzelf heel kwetsbaar opstel naar een ander ook al is het mijn man. En daar komt bij mij het probleem om de hoek kijken.

Maar dat was nu juist het hele punt.
Op het moment dat je jezelf kwetsbaar laat zien aan de ander, wordt er ruimte gecre

Knibbel

Nou, fietsenmaker gebeld, situatie uitgelegd. Was allemaal geen probleem, gewoon fiets komen halen, hij stuurt wel een rekening en dat geld zag hij dan wel komen (toch een voordeel als je in een dorp woont waar ons ons kent). Gelukkig zijn er nog middenstanders die niet a la minuut hun geld willen hebben.

Ook ik heb mijn voorlopige aanslag 2012 binnen. Krijg 54 euro terug, maar dat wist ik al. Nog geen bericht over de voorlopige aanslag van mijn man. Bah, had het liever andersom gezien, die van mijn man vandaag, want daar zit de bulk geld waar ik smachtend op aan het wachten ben. Geduld is een schone zaak zegt men altijd, nou het kan mij niet snel genoeg gaan.

Knibbel

Vandaag ben de huisarts geweest. Had maandag gebeld voor een verwijskaart voor een controleonderzoek bij de cardioloog. Kreeg ik dus niet!!

Nee, mevrouw Knibbel, wij willen graag dat u eerst op het spreekuur van de huisarts komt.  Nog een poging gedaan door te zeggen: ja maar, ik ben al bekend bij de cardioloog, kijk maar in je computer, lekkende hartkleppen!! Onvermurwbaar is ze, de assistente, eerst op spreekuur bij de huisarts. Knibbel, niet moeilijk doen, luister naar de assistente.

Leuk, arts in opleiding, honderd en een vragen, wat voelt u precies, wanneer precies begonnen, hoe lang zo'n aanval.... Na ieder antwoord weer 10 vragen naar aanleiding van het antwoord. Vond het op een gegeven moment welletjes. Luister, ik heb nu nergens geen last meer van, ik wil gewoon een verwijskaart voor de cardioloog voor een controle om uit te sluiten dat die klachten van het hart uitkomen. Punt uit.

Mevrouw arts in opleiding zal eerst met huisarts overleggen en zal terugbellen. Nou, waar komt ze mee aanzetten,  bloedonderzoek en een hartfilmpje in hun eigen praktijk, ze hebben een fietsonderzoek aangevraagd  in het ziekenhuis, daar krijg ik dan een oproep van. Na afloop weer terug naar de huisarts voor de uitslag.  Ik probeer rustig te blijven, maar ik krijg hier echt een punthoofd hoofd. Meneer Knibbel vind dit allemaal wel goed, want er wordt in ieder geval onderzoek gedaan. Maar ik ben niet zo gelukkig met deze gang van zaken.

moederbeest4

Knibbel je zou het ervan aan je hart krijgen he soms.
Maar aangezien je al bij de cardioloog bekend bent, kan je die dan niet  gewoon bellen voor een afspraak? Volgens mij wel. Je bent al een patient daar toch?

Wel fijn dat het allemaal geregeld is met de fiets. Geeft toch weer rust

Knibbel

Quote from: moederbeest4 on May 15, 2013, 01:06 AM
Knibbel je zou het ervan aan je hart krijgen he soms.
Maar aangezien je al bij de cardioloog bekend bent, kan je die dan niet  gewoon bellen voor een afspraak? Volgens mij wel. Je bent al een patient daar toch?
Ben niet het type om ieder half jaar op controle te gaan. Heb met de cardioloog afgesproken dat als ik ergens last van heb ik contact opneem. Heb ik nu dus ook gedaan, maar mijn vorige verwijskaart is vervallen zodoende moest ik een nieuwe hebben. Heb een nieuwe huisarts waar ik de vorige keer ook al een aanvaring mee had. Dus ik schik me voorlopig maar.

Knibbel

Ben ook maar eens aan het brainstormen geslagen. Ook al is de belastingteruggave van mijn man er nog niet, volgens de bd is hij wel al verwerkt en ontvangen wij binnen twee weken de voorlopige aanslag. Ik weet dat wij ongeveer 1800 euro terug ontvangen.

Van het vakantiegeld die mijn man in juni ontvang gebruiken wij ook nog eens 1000 euro voor het aflossen van schulden. Het resterende vakantiegeld gebruiken we om noodzakelijke kleding en evt. schoenen te kopen en een paar dringende reparatiewerkzaamheden aan en in ons huis te verrichten. En natuurlijk een begin te maken met een bufferpotje. Heb dus ongeveer 2800 euro ter beschikking voor mijn schuldeisers.

Heb natuurlijk een hele lijst met schuldeisers, maar dacht zelf dat  onderstaande lijst met schuldeisers misschien beter als eerste weggewerkt kunnen worden.

Nog openstaande schuld bij de zorgverzekering rond de 400 euro.
Achterstand verschillende betalingen ca. 450 euro.
Twee nog resterende schulden bij de bd van ca. 500 en 700 euro.
Roodstand bank  1500 euro.

De rest van de schulden zoals credit card, postorder bedrijven, pers. lening e.d. laat ik maar  even voor wat het is. Ik wil proberen via een vast aflossingssysteem deze schulden binnen drie jaar weg te werken.