Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Knibbeltje, knibbeltje aan de wand,
Wie is de slimste in het land?

Dat die schop van Buster even welverdiend was, is wel duidelijk neem ik aan.
Maar goed, beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald! ;)

Want inderdaad, hoe moeilijk ook, als je het op deze manier gaat aanpakken, doe je gewoon weer een reuzen stap achteruit!
De woorden "schuiven met lasten" mogen niet meer in jouw woordenboek voorkomen!
Schrappen!!, voor eens en voor altijd!

Nog even een tip voor een goedkope, maar zeer smakelijke maaltijd:
Spaghetti met tonijnsaus.

- Spaghetti;
-1 ui;
-blikje tonijn in olie;
-1 pakje gezeefde tomaten (Euroshopper 0,28 cent);
-2 laurierbladen;
-zout;
-peper;
- 1 schep suiker;
- gedroogde Italiaanse kruiden (oregano, basilicum).

Ui versnipperen/in kleine stukjes snijden
Bodempje olie in een pan doen
Uitjes glazig laten worden
Met een vork de tonijn losmaken en uit het blikje halen (overtollige olie eerst afgieten)
Pakje gezeefde tomaten toevoegen
Schepje suiker, zout, peper, laurierblad (even "kneuzen") en kruiden toevoegen
Iets in laten koken terwijl je de spaghetti kookt
Spaghetti afgieten (nooit!!! naspoelen met koud water!)
Saus toevoegen en klaar!

Eet smakelijk en heel veel liefs

Knibbel

Ik zal het NOOIT meer doen Libra!!

Moest terugdenken aan een waarschuwing van mijn moeder die zij mij altijd meegaf als ik met vriendinnen op stap ging: 'denk eraan al is de wil sterk, het vlees is zwak'. Dat werd toen wel in een ander context gebruikt, maar vandaag voelde het even zo aan.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Even een kleine update over mijn dochter en het UWV (voor degenen die hier interesse in hebben). Allereerst, jippie, ze heeft eindelijk haar volledige wajonguitkering ontvangen!! Het gesprek met de arbeidsdeskundige is dus niet doorgegaan vanwege zijn vakantie, maar ze heeft bericht dat de arbeidsdeskundige zijn 'werkbezoek' aan haar eventueel a.s. werkplek heeft gepland op 16 mei. Van enige snelheid hebben ze bij het UWV blijkbaar geen kaas gegeten. Mijn dochter mag zichzelf van blijdschap in haar arm knijpen dat die werkgever haar heel graag bij zijn team wil hebben, anders had die man allang naar een ander uitgekeken, want ook hij zit te springen om versterking van zijn team. Hopelijk wordt de administratieve afhandeling hiervan wel met een beetje turbo-snelheid verwerkt, maar ook daar heb ik een zwaar hoofd in.

Maar ze heeft ook leuk nieuws ontvangen, waar ook ik blij en trots op ben. Ze heeft bij 'stichting droomwens' een wens mogen indienen en ze hoorde van haar begeleiding dat men bij die stichting heel graag met haar wil gaan werken om die wens uit te laten komen. Haar droomwens, die zij al jaren koestert, gaat binnen niet al te lange tijd in vervulling: zwemmen met en tussen de dolfijnen.

En ze hebben haar gevraagd om het openingslied te zingen bij de feestelijke opening van haar nieuwe woonvormcomplex. Met tv, burgemeester en anderen. Ze straalde helemaal van het nieuws en haar mamma niet minder....

Weegschaaltje

wat zal jij ongelofelijk trots zijn op je dochter, dat ze mag zingen voor een groter publiek. Tof dat haar wens uit mag komen. Heb begrepen van andere met die ervaring dat het iets onzettend moois is.

Ben je er overigens nog achteraan gegaan ivm de vakantie die men voor haar had geboekt zonder overleg met jouw??

Knibbel

Quote from: Weegschaaltje on May 04, 2013, 04:55 PM
Ben je er overigens nog achteraan gegaan ivm de vakantie die men voor haar had geboekt zonder overleg met jouw??
Jazeker, alleen liep het iets anders dan ik voor ogen had. Bedoeling was een pittig (telefoon)gesprek met haar hierover te voeren, maar het werd uiteindelijk een gezellig onderonsje. Ze heeft in het begin natuurlijk wel vijf keer haar verontschuldigingen aangeboden, omdat het allemaal op een miscommunicatie berustte. En eerlijk gezegd vond ik haar meteen aan de telefoon al sympathiek en dan ben ik verkocht. Kon niet boos zijn op haar. Wel gaan we volgende week samen een kopje koffie drinken om het nog eens duidelijk en goed uit te praten. En de kosten: de reis is al geheel betaald door de Stichting. Zij zorgt ervoor dat het bedrag wat mijn dochter te weinig heeft door de stichting wordt bijgelapt. Eind goed al goed, zal ik maar zeggen. Ze weet nu dat ik graag vanaf het begin erbij betrokken wil worden en, op vrijwillige basis, het beheer over de financien heb.

Buster

Dus zingen, zwemmen, op vakantie en een hele blije moeder.

Echt super!
Ik hoop dat de arbeidsdeskundige een goede vakantie heeft en goed uitgerust met een goed humeur zijn werk weer oppakt ;)

Gefeliciteerd!

Knibbel

;D ;D ;D Niets wat een moeder gelukkiger maakt dan een gelukkig kind.

Knibbel

Dat de kartrekker zijn vaak een lastige taak is heb ik ondertussen wel mogen ervaren, maar er zijn van die momenten dat ik het zo'n ondankbare taak vind.

Dat zijn van die momenten dat meneer Knibbel, verleidt door allerlei reclame, zich helemaal verliest in dagdromerij en in gedachten het hele huis aan het verbouwen is. Dat hij het idee heeft een luxe-appartement te kunnen kopen, dat hij zomaar overweegt die nieuwe fiets aan te schaffen. En ik de ondankbare taak heb om hem weer met beide benen terug op de grond te brengen.

Dat zijn van die momenten dat meneer Knibbel je tijdens de discussie een blik werpt van: ach, daar komt zij weer. Om vervolgens geheel abrupt met een teleurstellende blik het gesprek te beeindigen met de woorden: je moet altijd iets te dromen hebben, iets om naar uit te kijken, anders heeft het leven geen zin meer. Om er verder geen woord meer aan vuil maakt en stil achter de tv te kruipen.

Dat zijn van die momenten dat ik me best schuldig en ook wat verdrietig voel.

Dat zijn van die momenten dat ik kartrekker zijn enorm haat....

Weegschaaltje

Heel begrijpelijk. Maar kan je het idd niet in de context brengen zoals hij het zegt? Dromen mag altijd. Zodat jij je niet schuldig hoeft te voelen. Je doet zo ontzettend je best. Er zou overigens helemaal geen schuld gevoel moeten zijn van jouw kant. Je bent samen met hem dit traject in gegaan. En ja dat is zwaar maar over een aantal jaren kan hij misschien wel een deel van zijn dromen waarmaken als jullie uit de geldzorgen zijn.

Chrissie

Heel herkenbaar wat voelt knibbel. Dat maakt het leven met schulden ook heel zwaar je wilt wel graag maar om te zorgen dat je niet verder in de schulden komt moet je tegen je gevoel in gaan dit doet gewoon pijn. Maar vergeet niet je bent hartstikke goed bezig en over paar jaar kan weer alles weer doen zonder die rot schulden eindelijk geen dubbeltjes meer omdraaien.

Ik begin ieder keer als ik de boeman weer moet zijn en nee moet verkopen al standaard met het zinnetje sorry maar ik ben weer de spelbreker maar het gaat helaas niet door, het is niet dat ik het jullie niet gun maar het is eenvoudig weg gewoon niet mogelijk. In het begin liep mijn man ook weg, nu het laatste jaar zegt hij je bent geen spelbreker ik weet nu gewoon dat je het al die tijd gelijk had en legt nu alles vrij vlot naast zich neer.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

@Weegschaaltje, natuurlijk gun ik mijn man zijn dromen, ik heb ook mijn dromen maar ze moeten wel binnen bereik liggen, haalbaar zijn. Ik ben wat dat betreft misschien wat te realistisch. Als ik een doel voor ogen heb wil ik dat doel halen en als dat waarschijnlijk niet te halen is begin ik er bij voorbaat al niet aan. Misschien zit ik verkeerd en zou ik meer met mijn man moeten meedromen, ik weet het niet. Vind het alleen iedere keer weer zo sneu voor hem.

@Chrissie, het doet mij inderdaad vaak pijn om nee te zeggen en vooral omdat ik het mijzelf toch aantrek dat wij zo in de problemen zitten. Weet dat dat fout is, maar denk wel eens was ik toen niet zo ziek geweest en financieel er een puinhoop van gemaakt, wie weet hoe wij er dan nu voor zouden staan. Ik hoop dat mijn man over een tijdje mij ook niet meer ziet als spelbreker en ziet wat wij wel hebben i.p.v. wat wij niet hebben. Ook voor hem is dit natuurlijk allemaal moeilijk. Ik heb dat min of meer zien aankomen, hij niet, hij moet nog altijd wennen aan onze drastische bezuinigingen.

Weegschaaltje

Ik begrijp je heel goed hoor. Ik ben zelf een heel nuchter type. Als ik van te voren weet dat iets niet gaat lukken leg ik het ook naast mij neer. Dat voorkomt dan alleen maar evt teleurstellingen.

Mijn vriend daar in tegen is een grote dromer. We wonen dan wel ( niet ) meer samen maar de dromen die hij na jaagt zijn eigenlijk niet haalbaar. Na een paar keer hem temperen daarin heb ik het opgegeven. Want t komt niet aan bij hem. Ik laat hem dus maar lekker verder dromen. Als hij daar gelukkig van wordt. Wie ben ik dan om hem de mond te snoeren.

Libra

Lieve Knibbel,

Allereerst wat een geweldig nieuws allemaal van je dochter!
Wat heerlijk voor haar dat al haar wensen en dromen uitkomen!
En ja, je bent zeker terecht heel trots!!
Want tenslotte heb je er zelf een heel groot aandeel in gehad dat je dochter, ondanks sommige beperkingen, uitgegroeid is tot een hele evenwichtige en zo te lezen gelukkige jongedame!

Meneer Knibbel en de kartrekker.......
Hoe moeilijk ook, niet schuldig gaan voelen!
Vertel meneer Knibbel maar dat hij volkomen gelijk heeft, want wat is tenslotte een mens zonder dromen?
Een goed antwoord zou inderdaad kunnen zijn: "schat.....natuurlijk mag je dromen!, alleen zal het nog wel even een poosje duren voordat we die dromen zullen kunnen realiseren!"

Houd vol, lieve dame!

Heel veel liefs!
:-*

Chrissie

Quote@Chrissie, het doet mij inderdaad vaak pijn om nee te zeggen en vooral omdat ik het mijzelf toch aantrek dat wij zo in de problemen zitten. Weet dat dat fout is, maar denk wel eens was ik toen niet zo ziek geweest en financieel er een puinhoop van gemaakt, wie weet hoe wij er dan nu voor zouden staan. 

Lieve knibbel herken je gevoelens heel goed heb ook zo ontzettend vaak van als ik dat maar, dan was misschien dat, dan was misschien... maar jij hebt er totaal niets aan kunnen doen dat je ziek werd en dat je het financieel even niet meer zag wees niet zo streng voor jezelf sommige dingen heb je gewoon niet in de hand. Weet dit is heel gemakkelijk gezegd want die gevoelens komen vooral in de gevallen dat je nee moet verkopen heel erg om hoog drijven.

Weet even niet hoe ik het moet zeggen en misschien zie ik het ook verkeerd, wie er anders overdenkt mag het gewoon zeggen of gillen maar is het eigenlijk niet zo dat je beide verantwoordelijk bent voor de financi
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Quote from: Chrissie on May 06, 2013, 08:41 PM
Weet even niet hoe ik het moet zeggen en misschien zie ik het ook verkeerd, wie er anders overdenkt mag het gewoon zeggen of gillen maar is het eigenlijk niet zo dat je beide verantwoordelijk bent voor de financi