Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Graag gedaan knibbel,zonet kaatste jij de bal naar mij toe in het afgeschermde gedeelte maar nu krijg jij hem terug ( lekker stel zijn we) ;D maar jij bent degene geweest die er voor open stond wees heel trots op jezelf knibbeltje vind het fijn dat ik je klein duwtje in de goede richting kon geven. Maar alles is jou eigen verdienste geweest dame jij hebt het toch maar even mooi gedaan en zie waar je nu staat, klasse hoor!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Lieve, lieve Knibbel,

Ik doe een mega polonaise voor jou!!

Wat doe je het geweldig en je mag met recht, supertrots op jezelf zijn!!! ;D ;D

Ik zit hier met een hele brede lach jouw bericht te lezen en ik ben zo ontzettend blij voor je dat je nu het genoegen mag smaken om de schuldenlast af te zien nemen.
Wat is het dan een wereld van verschil vergeleken met hoe je hier in eerste instantie binnenkwam! ;)
En geloof me, dat is heel herkenbaar voor ons allemaal!

Als je dan op de manier zoals jij gedaan hebt, aan de slag gaat met alle tips en adviezen, krijg je dit resultaat! ;D
Fantastisch!!

Een diepe buiging voor jou en heel veel liefs!
:-*

Knibbel

Dank je wel allemaal, weer een geweldige stimulans om op deze voet verder te gaan.

Ook ik zit hier met een brede grijns  ;D ;D ;D hopelijk is die grijns er over een week nog!!
Maar ja wat dan gebeurt dan zorgt (eigen spreekwoord).
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Nou breekt mijn klomp. Zomaar iets boeken zonder overleg met mij!!

De vriend van mijn dochter heeft ook begeleid wonen net als mijn dochter, maar dan bij een andere stichting. En hij heeft een PGB, terwijl mijn dochter AWBZ woont. Enige weken terug vertelde mijn dochter heel enthousiast dat de persoonlijke begeleidster van haar vriend aan mijn dochter heeft gevraagd of zij met haar vriend mee wil op vakantie. Ze gaan dan met een hele groep 'clienten' van de stichting van haar vriend. Mijn dochter moet dus wel alles zelf betalen, en niet zo'n beetje: 950 euro all-in voor 12 dagen. Best veel geld voor zo'n meisje. Ik gun haar die vakantie maar heb haar wel gezegd dat ik eerst moet kijken of ze dat wel kan betalen met haar wajonguitkering/vakantiegeld. Zo heeft mijn dochter dat doorgegeven aan de begeleidster. Nu belt ze me op: mam, ik moet wel meegaan op vakantie want ze hebben al geboekt voor mij. Dit is toch ongehoord, niemand van die stichting heeft met mij overleg gepleegd. Heb de neiging om de boeking ongedaan te laten maken, maar dan heeft mijn dochter misschien verdriet. Dit gaat een pittig telefoongesprek worden, maar moet het ook taktisch aanpakken want ik wil haar vriend ook weer niet in de problemen brengen met zijn begeleidster. Pfff.... weer zo'n dubbel gevoel!!

Weegschaaltje

Wat een rare gang van zaken zeg. Voor jouw ook een dubbel gevoel. Je gunt je dochter haar vakantie maar dat dit compleet zonder overleg gaat door de stichting is wel vreemd hoor.

Knibbel

Het plan opgevat om met Pinksteren op de rommelmarkt spulletjes te verkopen en de opbrengst had ik weer naar de zorgverzekering willen storten zodat hun vordering weer een stuk minder wordt. Maar ook mijn leefbudget is wel erg aan de krappe kant, dus eigenlijk is deze maand iedere extra euro meer dan welkom. Poeh, poeh, wat doe ik nou? Van de ene kant wil ik nog altijd voorkomen dat mijn vordering van de zorgverzekering naar het incassobureau gaat, van de andere kant lokt het idee om dagen op water en brood te moeten leven mij ook niet aan.

Maar op mijn bankrekening heb ik, naast het kleine bedrag van het leefbudget, ook nog een bedrag van 215,00 euro staan. Dit is het termijnbedrag van de creditcard (ook al heb ik geen creditcard meer, de schuld moet toch betaald worden), die ik morgen moet overmaken. In mijn hoofd speel ik ook met de gedachte om niet het hele termijnbedrag te betalen maar alleen 115,00 over te maken naar de creditcard-rekening. Houd ik 100,00 euro extra over voor mijn leefbudget e.d. Heb dit de afgelopen maanden al een paar keer gedaan (eigenlijk loop ik iedere keer een halve maandtermijn achter) en tot nu toe zijn ze daar altijd schappelijk mee omgegaan. Ga er toch vanuit dat ze nu niet ineens anders reageren en meteen een incassobureau gaan inschakelen en het hele openstaand bedrag  gaan vorderen. Ik wil ze ook niet bellen. Ik ga ze niet op ideeen brengen.

Buster

Lieve Knibbel, ik ga je een schop onder je kont verkopen.

Je zit nu op een keerpunt.
Het kan weer afglijden naar beneden of je trekt jezelf boven op de berg waarvan je de berg kleiner kan gaan maken. En natuurlijk gaat die Creditcard maatschappij aan de bel trekken. Dat durf ik je op een briefje te geven.

Wat je nu voorstelt is meer achterstanden opbouwen waardoor de rek in je leefbudget langer op zich laat wachten.
Het nadeel is dat je met een aantal aflossingen vast zit aan een vast bedrag. Daarnaast is er de druk van zorgverzekering. Die twee hebben echt even voorrang op alles.

Als de achterstand bij het CVZ is ingelopen kan je gaan "herschikken" zoals je dat bij Risk noemt. Dat vergt nu even doorzettingsvermogen. En dat heb je, jij kan dat.
Hoe groot de verleiding ook is. Nu is de tijd om creatief te gaan zijn met je boodschappengeld.

Kom op! Je kan het!

Weegschaaltje

Ik kan je twijfel heel goed voorstellen. Op dat punt begon ik ook anderhalve maand geleden. Ik heb voor de optie gekozen die Buster nu aan rijkt. Weinig leefgeld en alle lasten wel betalen. Weet natuurlijk niet wat je aan leefgeld te besteden hebt deze maand. Want met bijna niks kom je ook niet toe.

Knibbel

Quote from: Buster on May 02, 2013, 12:56 PM
Lieve Knibbel, ik ga je een schop onder je kont verkopen.
Ik voel hem Buster.

Eigenlijk weet ik ook wel dat ik het op deze manier weer teveel los laat en zit er ook het besef dat dit niet de juiste weg is. Waarschijnlijk heb ik deze gedachten daarom hier neer gezet. Zodat iemand tegen mij roept: hallo, waar ben jij mee bezig. Zo bereik ik mijn doel nooit. Bedankt Buster, dat je me weer met beide benen op de grond hebt gezet. Ga maar mijn leefbudget in 4 weken delen en zoeken naar goedkope recepten zoals pasta, eieren i.p.v. vlees. Manlief zal me dat niet in dank afnemen..... die vraagt al wanneer hij eindelijk weer eens een biefstukje krijgt. Ik ben al blij als ik een stukje worst op mijn bord heb liggen.

Buster

Ach met een beetje geluk heeft manlief allang biefstuk gegeten alleen stond dat dan niet op de verpakking.

Ken je 24Kitchen.nl al?
Die hebben veel recepten die lekker, gezond en goedkoop te maken zijn.
Pas de recepten gewoon aan naar de ingredi

Knibbel

Quote from: Weegschaaltje on May 02, 2013, 01:21 PM
Weet natuurlijk niet wat je aan leefgeld te besteden hebt deze maand. Want met bijna niks kom je ook niet toe.
Voor deze maand houd ik ca. 190 euro over en dit heb ik als leefgeld voor 2 personen. Dus eigenlijk zou het wel te doen moeten zijn, denk ik. Alleen ik heb totaal geen buffer, dus er mag dan ook niets tussendoor gebeuren. Mijn enigste hoop is dat ik heel snel, het liefst volgende week al, de belastingteruggave binnen heb. Hier heb ik wat ruimte over gelaten als buffer en daar zou ik eventueel wat van kunnen pakken om het leefgeld iets aan te vullen. Maar nu zit ik mezelf een beetje lekker te maken, want je zult zien dat ik dadelijk het belastinggeld pas eind juni terugkrijg. Had ik maar een glazen bol!

Weegschaaltje

Ja dat belastinggeld. Ik zit er ook zo op te azen. Als je een beetje creatief kan inkopen gaat t vast wel lukken. Ik red t meestal met ongeveer 55,- p w voor 3 personen.

Knibbel

Kijk Buster, daar heb ik wat aan, die tips van jou zijn altijd welkom.  :)

Ga meteen neuzen op 24Kitchen.nl. Kijken of ik manlief kan verpletteren met een smakelijke maar supergoedkoop recept.

Knibbel

Quote from: Weegschaaltje on May 02, 2013, 01:48 PM
Ik red t meestal met ongeveer 55,- p w voor 3 personen.
Ja, dat lees ik vaak op jouw draadje. Ik verbaas mij daar altijd over hoe jij dat voor mekaar krijgt. Dat roept altijd weer grote bewondering bij mij op.

Weegschaaltje

Betreft vlees zijn mn kids dol op de goedkopere hamburg variant. Diepvries hamburgers, 4 stuks voor 0,64 cent. Dir worden hier wekelijks gegeten. Macroni maak ik tegenwoordig met hamblokjes. 300 gram, 1,90. Ik ben zelf van de makkelijke kook. groenten uit pot, altijd onder de 1 euro. Diepvries spinazie ala creme, 450gram 0,39 cent. Daar hebben we genoeg aan met zn 3en. De uitspattingen zitten hier in de chips en snoepjes.