Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Libra

Lieve El,

Chapeau!!!!!!
Wat ontzettend dapper en moedig van je dat je de creditcard doorgeknipt hebt!

Je hebt een mega-stap gezet en je mag echt supertrots op jezelf zijn!

Natuurlijk is het doodeng als je na jaren opeens je "schijn" zekerheid overboord gooit, maar geloof me, het is de enige manier om hieruit te komen.

Je hebt nu alle handvattten gekregen om op weg te gaan naar een schuldenvrije toekomst.
Het wordt zeker nog een lange en zeer moeilijke weg, maar je doet het heel goed hoor!

Jank maar zoveel als je wilt ;)! Het kan alleen maar opluchten en het is goed dat alle opgekropte spanning en stress van de afgelopen tijd er uitkomt!
Maak van je hart geen moordkuil en blijf maar lekker alles van je afschrijven.

Je doet het heel goed!! :)

Heel veel liefs, sterkte en succes!!

Buster

El,...

Ik lees met grote bewondering hoe je erin staat en er mee omgaat.
Je angst is, net als mijn voorgangers schrijven, zeer herkenbaar.
Het is niet alleen afhankelijk zijn maar ook je overlevings mechanisme geweest.

Grappig om te lezen dat jij ook man en kinderen thuis laat.
Scheelt weer scheve blikken bij onnodige boodschappen en je bent veel sneller klaar ;)

Ga zo door!

Bloem2

El,

Het is heel lief van jou dat je in de topic van Vlinder307 aanbiedt om een bedragje op haar rekening te storten.

Maar.. waar wil je dat van doen? Je kunt zelf je hoofd nauwelijks boven water houden en zult echt tegen jezelf moeten zeggen dat je eerst jezelf moet gaan helpen nu en dan straks weer die ander.
Zo te lezen ben je supergoed opweg met het stellen van je doelen!!

Ga daar lekker mee door, eerst jij, dan komt die ander later wel. Okee?
Blijf dit tegen jezelf zeggen, je KUNT jammergenoeg momenteel gewoon geen anderen helpen, helpt eerst jezelf!

Heel veel succes
Bloem

Be

Goed van je dat je die creditcard hebt doorgeknipt!!!! Daar raak je dan nu even van in de stress maar je hebt er echt alleen maar baat bij. Je bent goed bezig hoor

tuthola

Inderdaad heel goed dat je de credit card stuk geknipt hebt...ik ga ook vaak net na het eten mijn boodschapjes doen dan kom ik niet in de verleiding ook nog is andere winkels in te gaan want alleen de supermarkt is dan open  ;D

Vlinder307

Lieve El ,

N.a.v je reactie op mijn draadje ook hier even een persoonlijk berichtje.
Je bent heel duidelijk een gevoelsmens met het hart op de juiste plaats net als ik en toch kan dit zoveel struikelblokken met zich meebrengen probeer op je hoede te zijn door bv jezelf te gunnen wat ego

Knibbel

Quote from: Bloem2 on Jan 02, 2013, 04:18 PM
El,

Het is heel lief van jou dat je in de topic van Vlinder307 aanbiedt om een bedragje op haar rekening te storten.

Maar.. waar wil je dat van doen? Je kunt zelf je hoofd nauwelijks boven water houden en zult echt tegen jezelf moeten zeggen dat je eerst jezelf moet gaan helpen nu en dan straks weer die ander.
Zo te lezen ben je supergoed opweg met het stellen van je doelen!!

Ga daar lekker mee door, eerst jij, dan komt die ander later wel. Okee?
Blijf dit tegen jezelf zeggen, je KUNT jammergenoeg momenteel gewoon geen anderen helpen, helpt eerst jezelf!

Heel veel succes
Bloem

Dat is het juist. Ik denk daar niet bij na, ik doe gewoon. Dat ligt in mijn geaardheid.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Quote from: Vlinder307 on Jan 02, 2013, 08:20 PM
Lieve El ,

N.a.v je reactie op mijn draadje ook hier even een persoonlijk berichtje.
Je bent heel duidelijk een gevoelsmens met het hart op de juiste plaats net als ik en toch kan dit zoveel struikelblokken met zich meebrengen probeer op je hoede te zijn door bv jezelf te gunnen wat ego

sacredfour

El, Je bent op de goede weg. Heb je al brieven verstuurd naar de minikrediet aanbieders en Wehkamp?  Deze brieven zullen je later ook helpen als je met deze bedrijven een betalingsregeling moet treffen.
Ik kan goed begrijpen dat je andere ook probeert te helpen, ondanks je eigen financi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Knibbel

Pfff... wat duurt de maand toch lang. Heb nog wat geld op mijn rekening bestemd voor:
- voorlaatste termijn van de betalingsregeling zorgverzekeraar + nieuwe maandtermijn
- 1 x betaling levensverzekering (achterstand van december)
- 1 maand huur cv-ketel (betalingsachterstand van december)
- 1 x betaling bij Essent (betalinsregeling, heb ik twee maanden achterstand)
Heb dan zegge en schrijven 160 euro over. Maar ik verwacht binnenkort de aanmaning over de gemeentebelastingen, waar ik dus ook bijna 250 euro achterstand heb. En mijn koelkast begint aardig leeg te raken.

De rest van de rekeningen en aanmaningen zullen met en met wel binnen komen druppelen. En dat zal ook nog een aardig bedrag zijn. Moet dan maar bekijken hoe ik dat moet gaan oplossen. Heb gelukkig geen achterstand met de hypotheek.

Bijverdienste gevonden: Ga vanaf maandag twee keer in de week bij mijn vader poetsen en krijg hiervoor 25 euro in de week. Toch mooi meegenomen.

Sacredfour
QuoteEl, Je bent op de goede weg. Heb je al brieven verstuurd naar de minikrediet aanbieders en Wehkamp?  Deze brieven zullen je later ook helpen als je met deze bedrijven een betalingsregeling moet treffen.
Nee, nog niet, ik weet niet hoe ik het beste zo'n brief kan opstellen, heb jij hier misschien voorbeeldbrieven van?

Wat betreft Wehkamp: bestaat dan niet het gevaar dat bij hen allerlei alarmbellen gaan luiden? In de geest van: "Nou nou, die vrouw zit zwaar in de schulden, dadelijk kan ze ons niet meer terugbetalen. Wij eisen nu het hele bedrag op en anders eisen wij loonbeslag." Of worden  wij gedwongen ons huis te verkopen of zoiets. Daar ben ik nu zo bezorgd over.

En wat de kids betreft: hier hetzelfde. Een heeft nu op dit moment acute geldnood. Geen geld voor eten. Ze moeten het uitzingen tot eind volgende week. Ze hebben me niet om geld gevraagd, maar toch.... Ik loop al de hele ochtend met een behoorlijke knoop in mijn maag.  Kom uit een heel groot gezin waar ook iedere cent vier keer omgedraaid werd voordat ie uitgegeven werd. Daar heb ik geleerd hoe je met weinig budget toch smakelijke en gezonde gerechten voor een groot gezin kunt bereiden. Ik denk dat ik ze deze dagen vaak zal uitnodigen om te komen eten.

Knibbel

Zojuist een mail ontvangen van Santander, waar wij een persoonlijke lening hebben lopen. Ik had uit voorzorg een mail gestuurd naar Santander. We hebben daar tot nu toe geen achterstand in de betalingen, maar ja, wat niet is kan nog komen.

QuoteIn antwoord op uw mail delen wij u het volgende mee.

Wij bedanken voor de achtergrond informatie omtrent uw priv

sacredfour

El, stuur ze deze brief:

Quote<Adres>

Uw ref.
Onze ref.
Datum

Geachte heer,mevrouw,

In bovengenoemde zaak deel ik u mede dat ik op dit moment een inventarisatie aan het maken ben aangaande de schuldenlast van cli
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

El,

De gemeentebelastingen kun je kwijtschelding voor aanvragen.
Als ik het goed lees heb je niet een hoog inkomen.
Dan is de kans groot dat je daarvoor in aanmerking komt.
Vraag ook gelijk zorgtoeslag aan.
Mocht al het anvragen je teveel worden en je hebt daar ondersteuning bij dan zijn er 2 organisaties binnen je gemeente die je gratis en anoniem kunnen ondersteunen;

Het maatschappelijk werk en de sociaal raadslieden.
Het kan zijn dat de drempel enorm groot is. Maatschappelijk werk een plek voor een goed gesprek met iemand die kennis heeft van zaken en die je kan helpen de weg te wijzen zodat je het zelf op kan pakken. De sociaal raadslieden hebben weer meer kennis als het gaat om juridische zaken.
Je kunt altijd langs voor een inloop gesprek.

Dat het net nu niet goed gaat met je kinderen lijkt wel de wet van Murphy.
Jij kan ze alleen ondersteunen (financieel) als je eigen basis (huis, gas licht, eten enz.) op orde is.
Wat wel een idee is, is om  keer per week met elkaar te eten.
Hoe meer personen hoe goedkoper het word per persoon.
Bijvoorbeeld; soep met brood.
Of als er kleinkinderen zijn; pannenkoeken.
Of wat dacht je van macaroni, zo'n hele grote pan?
Dat scheelt hun en dag eten koken, het kost relatief niet zo heel veel en je bent weer eens bij elkaar zonder dat het en zwaar onderwerp betreft.

Hou vol je doet het hartstikke goed!

Knibbel

Quote from: sacredfour on Jan 03, 2013, 01:05 PM
El, stuur ze deze brief:

Quote<Adres>

Uw ref.
Onze ref.
Datum

Geachte heer,mevrouw,

In bovengenoemde zaak deel ik u mede dat ik op dit moment een inventarisatie aan het maken ben aangaande de schuldenlast van cliënt , de heer (mevrouw) <> te <>

Ik wil u dan ook vriendelijk verzoeken om cliënt een uitstel van twee maanden te geven, zodat ik alle schulden in kaart kan brengen. Hierna zal ik een (hernieuwd) betalingsvoorstel doen.

Medio <> zal ik bij u op de zaak terugkomen.

Met vriendelijke groet,
<>
<afzender>

Stuur ik die brieven het beste per aangetekend?

Lieve Buster,
Ben bang dat wij niet in aanmerking komen voor kwijtschelding. Wij verdienen schijnbaar net iets te veel. Onze zorgtoeslag hebben ze ons twee jaar geleden al afgenomen (hebben we allemaal mooi mogen terugbetalen). Doordat ik ook een parttime baan heb zitten we net boven de grens. Probleem bij ons dat wij zo'n twee jaar geleden een behoorlijke terugval in inkomsten en extra uitgaven erbij hebben gekregen, waardoor het de afgelopen twee jaar erg zwaar was en nog steeds is.

Maar toch bedankt voor het meedenken. Je bent een lieverd. Maar ik ga morgenvroeg toch naar het gemeentehuis en vraag of ik (als ik tenminste niet te laat ben ermee) eventueel een betalingsregeling kan krijgen.

sacredfour