Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: Libra on Apr 16, 2013, 10:21 AM
Jij hebt, door je eigen manier van handelen, je pot gevuld met golfballen. ;)
Nu nog de gaatjes vinden!!

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Knibbel

Post!! IIMNederland Credit Management Services BV, GGN mastering credit, Yourcollection incasso diensten. Alles groot en duidelijk op de envelop te lezen.  Hoezo discretie?

Buster

Nee, das een overactieve PR medewerker.

Ach, als de postbode ernaar vraagt zeg je maar dat je er hebt gesolliciteerd  ;)

Knibbel

Quote from: Buster on Apr 16, 2013, 03:18 PM
Nee, das een overactieve PR medewerker.

Ach, als de postbode ernaar vraagt zeg je maar dat je er hebt gesolliciteerd  ;)

Niet gek toch, kan ik mijn eigen incassotraject op de rails zetten.  :D :D

Knibbel

Dit zijn van die momenten dat ik het zo jammer vind dat mijn dochter niet om de hoek woont. Niet alleen mijn wereld staat de laatste maanden op de kop ook die van haar. Zoveel veranderingen op zo'n korte tijd vraagt wel heel veel incasseringsvermogen voor iemand met autisme. Ik merkte het vanmiddag aan haar stem toen ze mij belde. In 4 maanden tijd op jezelf gaan wonen, wennen aan een nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe regels, je baan verliezen, allerlei nieuwe vaardigheden aanleren, een moeder die je lastig valt over bewindvoering of curatele, een vriend die zich verzet tegen de regels van de woonstichting, zelfs ik zou daar tureluur van worden.

Krijgt ze nu weer een pakketje onzekerheid op haar dak. Ze heeft sinds een maand, met behoud van uitkering, proef gedraaid in een leuke lunchroom in de stad waar ze nu woont. Ze voelt zich daar zo thuis, leuke jonge collega's, heel zorgzaam ook naar haar toe, ze wilt daar graag blijven.  En de  baas wilt haar ook graag een jaarcontract geven. Gaat haar arbeidsdeskundige van het UWV ineens moeilijk doen. Hij wilt eerst de werkplek bekijken, nagaan of vijf dagen niet te veel voor haar is. Of het werk niet te zwaar is. Alles goed en aardig, maar op haar vorige werkplek draaide ze ook in totaal vijf dagen en daar was veel meer stress, bovendien sleepte ze daar met zware kratten in het magazijn (goed voor haar scoliose), en daar moest ze blijven van het UWV!!

Wij hebben 4 jaar lang niets gezien of gehoord van haar arbeidsdeskundige, we hebben in al die jaren twee keer een gesprek met hem gehad, op haar andere werkplekken is hij nooit van te voren gaan wezen kijken. Waarom nou ineens zo voorzichtig?

Er wordt toch zo hard geroepen dat er meer wajongers aan het werk moeten!! Nu wilt een wajonger graag aan het werk en dan mag het niet!!

Ik mag dat eigenlijk niet zeggen..... maar dadelijk te weinig werk over voor te veel arbeidsdeskundigen?

Libra

Lieve Knibbel,

Tja.......en dan ben en blijf je moeder!!

Ik zou zeggen: klim in de telefoon en ga een gesprek met de arbeidsdeskundige aan!

Jouw dochter belt je niet voor niets!!
Dus dame, trek (figuurlijk) je harnas aan en trek ten strijde!

Heel veel succes!
:-*

Buster

Jeetje Knibbel,...

Het UWV is een energie(vr)etend orgaan.
Je snapt er niks van.

En nu? Nu klim je weer in de pen of hang je aan de bel?
Je zou een verweerschrift kunnen schrijven met daarin de motivatie waarom jou dochter gebaat is bij deze baan.
Aangevuld met commentaar van de werkgever.

Heb je in elk geval een document.
Wellicht kan de begeleider van haar woongroep er ook nog iets van vinden als ervaringsdeskundige.

Hou vol!

Knibbel

Ik heb meteen telefonisch contact met haar jobcoach gehad. Eerst van hem willen horen wat nu precies aan de hand is. Ook hij weet niet goed waar het UWV naar toe wil. Voor hem is dit blijkbaar ook nieuw. Zijn handen zijn in feite ook gebonden. Zelf heeft hij contact gehad met het UWV om zo snel mogelijk die arbeidsdeskundige richting lunchroom te krijgen, maar helaas die heeft een paar dagen vrij. Dus nu bellen heeft geen zin. Nu wilt de baas van de lunchroom mijn dochter heel graag bij hem laten werken, maar wilt ook weer niet weken wachten op toestemming, bovendien moet de arbeidsdeskundige ook nog berekenen hoe hoog het salaris bij haar 'nieuwe' baas moet zijn (i.v.m. de subsidie). In mijn ogen had hij dat allang in die maand proeftijd kunnen hebben gedaan. Maar ja ambtelijke molens.... traag, traag.

Ik ga begin volgende week een afspraak maken bij haar arbeidsdeskundige voor een persoonlijk gesprek samen met de jobcoach. En Libra, ten strijde trekken, voor mijn kinderen altijd!! Wordt nog vervolgd....

Quote from: Buster on Apr 17, 2013, 02:21 PM
Wellicht kan de begeleider van haar woongroep er ook nog iets van vinden als ervaringsdeskundige.
Nee, die leggen dit gewoon bij haar jobcoach op het bord. Het enige wat die doen is vrijwilligerswerk zoeken voor mijn dochter in de woonvorm zelf zodat ze niet de hele dag maar wat verveeld in haar appartement zit.

Libra

Quote from: Knibbel on Apr 17, 2013, 02:49 PM
En Libra, ten strijde trekken, voor mijn kinderen altijd!! Wordt nog vervolgd....

;) Ik had ook niet anders verwacht!! ;D

Heerlijk toch die ambtenaren! :(
Gelukkig heb je haar jobcoach mee, dat scheelt almaar weer, want dan sta je er niet helemaal alleen voor, maar heb je een bondgenoot!

En ik vind het wel een goed plan van Buster hoor!
Vraag aan haar werkgever of hij op schrift wil stellen dat ze uitstekend functioneert en dat hij haar heel graag op zeer korte termijn in dienst wil nemen.
Tezamen met de bevindingen van haar jobcoach en dit schrijven heb je dan een hele goede "binnenkomer" bij de arbeidsdeskundige.

Succes nog even!!
Heel veel liefs

Knibbel

Gisteravond verjaardag van onze dochter gevierd en vanmorgen weer begonnen mijn in- en uitgavenrooster voor de maand mei uit te puzzelen. Globaal weet ik wel wat er in en uit gaat, maar wij krijgen op drie verschillende periodes in een maand inkomsten binnen, begin, halverwege en eind van de maand. Behalve de vaste lasten en vaste schuldeisers zijn er nog vijf achterstanden en heb ik zes betalingsregelingen lopen.

Dus het vraagt erg nauw in welke periode bepaalde rekeningen betaald gaan worden. Pfff, af en toe moet ik het gewoon even opzij leggen, want anders gaat het mij een beetje door elkaar lopen. En ik ben als de dood zo bang dat ik er eentje vergeet!!

Gistermiddag weer een 'pech-momentje'. Manlief ging onze tuintafel, die een mooie zwarte glazen boventafel heeft, eens een goede wasbeurt geven. Tafel op een zij gelegd, insoppen en emmers koud water aan beide kanten er tegen aan. Daarna tafel weer rechtop gezet. Combinatie koud water en felle zon? In ieder geval een oordovend gekletter en duizenden glasstukjes op de grond. Mijn man en ik keken elkaar aan, en ondanks dat het eigenlijk om te huilen was, schoten we allebei in de lach. Van  schrik misschien??

Nu gaat ie op zolder kijken of hij nog bruikbare planken of dergelijks vindt om zelf een houten tafelblad te gaan maken. Krijg ik gegarandeerd weer zijn favoriete uitspraak over mij  heen:

Knibbel

Krijg net met de post een brief van de werkgever van mijn man. Net als afgelopen jaar willen ze wegens economische redenen eind juni het salaris en het vakantiegeld apart uit betalen. Dat houdt dus in dat het vakantiegeld een week later dan gebruikelijk wordt uitbetaald. Vervelend, kan ik al die schuldeisers, waarmee ik heb afgesproken eind juni met vakantiegeld te betalen, weer bellen of mailen. Misschien verstandig een kopie van de brief mee te sturen? Staan wel bedragen op vermeld waarvan ik vind dat het prive is.

peim

Lieve Knibbel,

Wat een vervelende tegenvaller  :( Ik zou de schuldeisers gewoon de brief toesturen, en hetgeen wat je niet wilt dat ze lezen, doorstrepen. Ze hoeven nog niet niet alles van je te weten toch. Jij bent van goede wil,maar als het ineens een week later komt,kun je daar niks aan doen. Daar zullen ze toch wel begrip voor hebben.

Knuffeltje voor jou,
liefs Peim

Knibbel

Dit was ik ook al van plan Peim, maar waarschijnlijk hebben wij toch geluk bij een ongeluk. Mijn man belde net op, ook hij had het nieuws in de wandelgangen al gehoord van andere collega's. De meeste collega's, ieder natuurlijk om zijn eigen redenen, zijn een beetje ontstemd hierdoor. Zijn werkgever wil wel uitzonderingen maken voor die werknemers die hierdoor in de problemen komen. Die kunnen bij hun direkte baas aanvragen om toch hun vakantiegeld of een voorschot hierop uitbetaald te krijgen. Wij gaan dus eerst de schuldeisers een week uitstel van betaling vragen met de brief als bewijs en mocht dat moeizaam gaan, dan wil mijn man wel een voorschot of als nodig het gehele vakantiegeld aanvragen. En ik vind het geweldig moedig van hem dat hij openlijk durft toe te geven bij iedereen dat het momenteel financieel slecht loopt bij ons. Ik weet dat hij dat erg moeilijk vindt, alleen daarom vind ik dat hij een dikke knuffel verdiend heeft. :) :)

peim

Je man is inderdaad een kanjer!!! Je mag trots op hem zijn ;D

Komt allemaal goed,keep your head up ;D

Liefs,
Peim

Buster

Applaus voor Meneer Knibbel!  ;D

Enne,.. zo zie je maar weer, niet alleen jullie zitten met smacht te wachtten op het vakantiegeld.