Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: Buster on Mar 09, 2013, 12:21 AM
Knip en plak je afschrift met daarbij de datum in een email.
Die stuur je naar beide, IJ en het bedrijf.
Die datum geeft namelijk aan dat je wel degelijk op tijd hebt betaald.
Dat is je "bewijs", deze datum telt.
Helaas, toch 40 euro incassokosten. In de aanmaningsbrief stond: 'betaling moet binnen 14 dagen na dagtekening verwerkt zijn'. En iets verderop stond ook vermeld: 'houdt u er rekening mee dat het 2 a 3 dagen kan duren voordat uw betaling administratief verwerkt is.' Helaas was ik 1 dag te laat, de vordering was de dag tevoren al automatisch doorgestuurd naar het incassobureau. Jammer van die 40 euro.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Knibbel

Kaatje

Dat positieve moment is echt super! Geniet maar mooi van die momenten :) :)

Chrissie

Heel begrijpelijk en heel herkenbaar dat je de schuldenlijn wilt zien dalen en dat je zat bent van het blokken iedere schuldenaar heeft dat. Ze willen er liever gisteren nog uit dan vandaag maar schulden oplossen vergt een engelen geduld.

Maar je bent hartstikke goed bezig je hebt wat verkocht via marktplaats en dit in je schulden gestopt. Dus je keert de boel prima om je kunt hartstikke trots op jezelf zijn knibbel. Geniet van dat heerlijke moment je doet het super!!

Weet je welke fout ik in het begin maakte, dat ik dacht dat het schulden oplossen zo ging als je ziet bij "dubbeltje op zijn kant"  en de andere programma's  nu ben ik al een aantal jaar bezig en ben er heel hard achtergekomen dat het helemaal niet zo werkt of ik ben ergens verkeerd gegaan zo kan je het ook stellen natuurlijk ;D, het lijkt allemaal zo eenvoudig op televisie. Maar het is een gewoon pittig karwei waar je je handen vol aan hebt om het tot een goed einde te brengen. Er hoeft maar een kink in de kabel te komen en de zaken komen direct weer anders te liggen!

:-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Ja, ik vond het ook een heerlijk gevoel. Het geeft weer frisse moed om er tegen aan te gaan.

Quote from: Chrissie on Mar 11, 2013, 10:26 PM
Heel begrijpelijk en heel herkenbaar dat je de schuldenlijn wilt zien dalen en dat je zat bent van het blokken iedere schuldenaar heeft dat. Ze willen er liever gisteren nog uit dan vandaag maar schulden oplossen vergt een engelen geduld.
Ik weet het Chrissie, je hebt volkomen gelijk. Het vraagt inderdaad een engelen geduld. Ik heb alleen soms het gevoel alsof ik uit een of andere droom ben ontwaak. Alsof ik al die tijd in een schemerwereld heb geleefd en nu in de realiteit ben beland. En hier moet ik nog mijn weg zien te vinden, ik moet er nog mee zien om te gaan en natuurlijk nog vertrouwen in krijgen dat het allemaal 'goed' komt. Soms zakt mij de moed erg diep in de schoenen en begin ik te wanhopen. Soms denk ik ook wel eens: ik wil terug naar die schemerwereld, naar die nonchalantheid van: ik zie wel hoe het loopt, naar het makkelijk ontkennen dat er een groot probleem is.  Maar dat gaat niet meer, ik ben nu eenmaal deze weg ingeslagen dus zal ik  verder moeten. Ik heb dan ook grote bewondering voor jullie allemaal, jullie houden dit al zo lang vol, ik ben nog maar pas begonnen.

Chrissie

Knibbel straks wil je niet meer terug dan wordt het een sport vooral als je ziet dat je er grip op krijgt! Jij gaat dit ook redden Knibbel je bent op de goede weg blijf in jezelf vertrouwen en geloven je kunt het!!!

Knibbel

Lieve Chrissie, dank je. Je bent een engel  :-*

Libra

Quote from: Knibbel on Mar 11, 2013, 10:44 PM
Soms zakt mij de moed erg diep in de schoenen en begin ik te wanhopen. Soms denk ik ook wel eens: ik wil terug naar die schemerwereld, naar die nonchalantheid van: ik zie wel hoe het loopt, naar het makkelijk ontkennen dat er een groot probleem is.

Dit is z

Knibbel

Dank je wel lieve Libra, voor die geweldige energie-boost!! :-*

Chrissie

Knibbel mag ik je een tip geven? ik doe het tenminste zelf wel zo dus hoop dat jij er ook wat aan hebt.

Weet niet of je het wilt dat moet je natuurlijk zelf bepalen. Maar ik drijf er al jaren op!
Schrijf of print de tekst van Libra (gisteren 11:06:03) uit of op, hang dit op je kast. Ik had het niet beter kunnen verwoorden namelijk.

Iedere keer als ik de moed dreig te verliezen dan schiet vooral de tekst van Peter me te binnen ( 22 november 2011)  dan ben ik direct weer bij de les, dan heb ik nog een tekst van die man van het gkb (cursus) die ik gevolgd heb in 2007 Heel goed, heel precies!! Als je het zo blijft doen als hier staat komt het helemaal goed.  lees ik dan weer en alle steun die ik hier van iedereen krijg dat trekt me er elke keer weer doorheen. Dat geeft me dan toch weer de kracht om door te zetten!

Hoop dat jou dit ook mag helpen, je bent zo goed bezig namelijk!!

Knibbel

Quote from: Chrissie on Mar 13, 2013, 10:55 AM
Knibbel mag ik je een tip geven? ik doe het tenminste zelf wel zo dus hoop dat jij er ook wat aan hebt.
Lieve Chrissy, je mag me altijd een tip geven. Je hebt altijd goede tips waar je wat aan hebt. Ik vind het geen slecht idee om zo'n peptalk uit te printen en ergens in het zicht te hangen. Iedere ochtend gaat op mijn mobiel een alarm af en verschijnt de tekst: 'denk aan je dagbudget'. En dat werkt grandioos. Ik ben me nu heel bewust van mijn inkopen. Ik ben heel zuinig, misschien wel een beetje aan de gierige kant, koop wat ik nodig heb en geef geen cent te veel uit.

Een half jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik zo'n ommezwaai zou kunnen maken. Dat ik die stap heb gezet vind ik al heel wat. Stiekem ben ik zelfs een beetje trots op mezelf. Ik hoop over een jaar of vier, vijf (?) een groot kruisteken te kunnen maken: 'missie geslaagd'.  :)

Chrissie

QuoteEen half jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik zo'n ommezwaai zou kunnen maken. Dat ik die stap heb gezet vind ik al heel wat. Stiekem ben ik zelfs een beetje trots op mezelf. Ik hoop over een jaar of vier, vijf (?) een groot kruisteken te kunnen maken: 'missie geslaagd'.  Smiley

Een beetje trots ???  Hier past het woord " beetje" niet, alleen maar beretrots!!!

Zal ik je vertellen waarom je beretrots op jezelf mag zijn? De angst voor het onbekende is voor vele (lees: niet voor iedereen) mensen velen malen groter, daarom durven sommigen deze stap niet te maken. Ze zien jammer genoeg niet dat als je schuldenvrij bent weer heerlijk zorgen vrij kunt leven, je hoeft niet meer over je schouder te kijken van oei wat hangt me nu weer boven het hoofd. Natuurlijk heeft schulden aflossen met pijn te doen  omdat je er veel moet opzeggen maar je krijgt er zoveel voor terug en als je schuldenvrij bent kun je gewoon weer alles kopen en doen wat je wilt.. Jij bent nu een stap verder jij durft die sprong in het diepe wel te doen vandaar dat je beretrots op jezelf mag zijn!!

Libra

Quote from: Chrissie on Mar 13, 2013, 01:21 PM
QuoteEen half jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik zo'n ommezwaai zou kunnen maken. Dat ik die stap heb gezet vind ik al heel wat. Stiekem ben ik zelfs een beetje trots op mezelf. Ik hoop over een jaar of vier, vijf (?) een groot kruisteken te kunnen maken: 'missie geslaagd'.  Smiley

Een beetje trots ???  Hier past het woord " beetje" niet, alleen maar beretrots!!!

Zal ik je vertellen waarom je beretrots op jezelf mag zijn? De angst voor het onbekende is voor vele (lees: niet voor iedereen) mensen velen malen groter, daarom durven sommigen deze stap niet te maken. Ze zien jammer genoeg niet dat als je schuldenvrij bent weer heerlijk zorgen vrij kunt leven, je hoeft niet meer over je schouder te kijken van oei wat hangt me nu weer boven het hoofd. Natuurlijk heeft schulden aflossen met pijn te doen  omdat je er veel moet opzeggen maar je krijgt er zoveel voor terug en als je schuldenvrij bent kun je gewoon weer alles kopen en doen wat je wilt.. Jij bent nu een stap verder jij durft die sprong in het diepe wel te doen vandaar dat je beretrots op jezelf mag zijn!!

;D ;D ;D ;D

En zo is het maar net!!
Je hebt het geweldig verwoord, lieve Chrissie!

Ook deze mag uitgeprint en door iedereen op de koelkast gehangen worden! ;)

Knibbel

Quote from: Libra on Mar 13, 2013, 02:54 PM
Hier past het woord " beetje" niet, alleen maar beretrots!!!
Heerlijk Chrissie, zoals jij het verwoord. Je hebt gelijk, het is niet niks om zomaar een ommezwaai te maken, de deur achter je dicht te gooien en een nieuwe (soort) leven te beginnen. Daar is eigenlijk wel moed voor nodig en daar mag ik dan ook wel 'beretrots' op zijn.

Eigenlijk ben ik van binnen 'blij' dat ik een schuldenaar ben en op dit forum ben terechtgekomen, anders had ik nooit geweten van het bestaan van jullie. Ik ben zo blij met jullie en ik vind jullie geweldig fantastische mensen....

Veel liefs.

(Voor degenen die het zich afvragen 'dit tijdstip'(?), heb de kleinzoon vandaag hier te logeren en heb nu pas rust en tijd om iets voor mezelf te doen)