Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Aangezien ik volgende maand met een tekort van 170 euro op mijn leefbudget zit (althans tot nu toe), nu al een beetje aan het 'oefenen' nog goedkoper inkopen te doen en het geld wat ik mij nu hiermee verdien opzij te leggen voor volgende maand. Niet dat het een geweldig bedrag zal zijn, maar ja, ik ben nu in een fase dat alle kleine beetjes heel erg welkom zijn.

Vandaag heb ik 5,89 euro gescoord. Maar dit gaat niet iedere dag lukken. Vanaf nu hebben wij dus de eerstkomende weken officieel 2 dagen in de week: warme soep met broodmaaltijd-dag. Goedkoper kan ik het niet maken.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Je bent supergoed bezig.
Bij ah en c1000 zag ik laatst pizzadeeg in de koeling, zelf beleggen, ook lekker.
Stamppottenmaken is toch ook niet heel duur?

Knibbel

Dank je Kaatje. Inderdaad stamppotten zijn ook niet duur, en met de weersvoorspellingen van volgende week gaat dat erin als koek.  ;D ;D ;D

Pizzadeeg zelf beleggen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Altijd van die luie huisvrouwen-pizza's gekocht, hup zo de oven in....

Zo komen wij er wel!!

Kaatje

Ik heb die zelfbelegde pizza zelf nog niet gemaakt,  wel eens bij vriendin gegeten en t was velen malen lekkerder, dan kant en klaar.

Wet gelijk watik voor volgende week ga maken, stampot:)

Buster

Als het bij ons super goedkoop moet dan duik ik altijd in het vriesvak van de euroshopper groenten.

Spinazie, rode kool, erwten en boontjes.

Brood bij de soep kan je wat lekkerder maken door wat olie, knoflook, zout en peterselie te malen met een staafmixer en dat over het brood te smeren, even onder de gril.

Knibbel

Met al die goede tips en lekkere gerechten moet het toch wel lukken met het budget.
Zo houden wij in ieder geval de moed erin  :) :)

Libra

Quote from: Buster on Mar 07, 2013, 11:18 PM
Als het bij ons super goedkoop moet dan duik ik altijd in het vriesvak van de euroshopper groenten.

Spinazie, rode kool, erwten en boontjes.

Brood bij de soep kan je wat lekkerder maken door wat olie, knoflook, zout en peterselie te malen met een staafmixer en dat over het brood te smeren, even onder de gril.

Kaatje

ik wist dat van de diepvriesgroente :) :) gebruik het alleen te weinig  ;D

Knibbel

Gezond, goedkoop en ook nog eens lekker makkelijk ;D ;D ;D

Kaatje

Knibbel

Quote from: Kaatje on Mar 08, 2013, 08:52 PM
wat wil je nog meer??  ;D ;D ;D ;D
Mij hoor je hierover niet klagen.  ;)

Wel over IJ!! Eind januari had ik nog 21 euro aan de watermaatschappij moeten betalen. Heb daar ook een herinnering over gekregen, met de mededeling dat als het niet binnen 14 dagen betaald was, het aan IJ werd overgedragen vermeerderd met 40 euro incassokosten. Het loon van mijn man zou 13 dagen daarna op de rekening staan dus ik heb het gelaten voor wat het was (achteraf stom) en heb meteen toen het salaris binnen was de rekening betaald. Krijg ik nu toch een vordering van IJ: 61,03. Meteen gebeld naar IJ dat ik al betaald heb. Antwoord: de vordering was al aan hun doorgegeven voordat mijn betaling verwerkt was bij de watermaatschappij, dus de 40 euro incassokosten moeten wel betaald worden.

'Mevrouw, ik heb nu geen 40 euro'. 'Geen probleem, doen wij niet moeilijk over, ik zie dat u zich altijd aan de betalingsafspraken hebt gehouden, u mag ook in 2 termijnen betalen, 20 euro begin april en 20 euro begin mei.' Ik heb maar toegezegd voor die 2 termijnen, tenminste ik ga er vanuit dat ik verplicht ben die 40 euro te betalen.

Nu heb ik de afgelopen jaren wel eens vaker met IJ te maken gehad, maar dat je een dossier hebt waar ook nog in vermeld staat of je bij IJ een goede betaler bent of niet, vind ik toch wel erg kras.

Hun zogenaamde adviezen om onduidelijkheden en miscommunicatie te voorkomen is ook al zo'n ding: Bij uitblijven van betaling wordt indien mogelijk overgegaan tot het beeindigen van de waterleverantie. En nieuwe vorderingen die niet voor het eind van de betalingstermijn betaald zijn worden - zonder verdere aanmaning - onmiddellijk overgedragen aan het incassobureau.

Buster

Knibbel,

Knip en plak je afschrift met daarbij de datum in een email.
Die stuur je naar beide, IJ en het bedrijf.
Die datum geeft namelijk aan dat je wel degelijk op tijd hebt betaald.
Dat is je "bewijs", deze datum telt.

Een bedrijf hoort daar ook rekening mee te houden.
Wat je in het vervolg kan doen is na het overmaken het afschrift knippen en plakken en in een mail naar het bedrijf verzenden, dan weten ze dat het eraan komt.

Chrissie

QuoteWe gooien eigenlijk standaard de meeste vitamines weg wanneer we de groente afgieten.
           We gooien dus eigenlijk "het kind met het badwater weg "! ;D ;D 

Je kan je groentes ook gaar stomen, weet niet of je hier mee bekend bent zoja dan is dit gedeelte niet van toepassing, zo nee dan heb je hier misschien nog wat aan, dit is een pan van twee etages de onderste gedeelte doe je water  en in de bovenste (dit gedeelte lijkt op een vergiet) doe je je groentes, dan kun je dit verlies van vitamines voorkomen.

En waar ik zelf voor jaren terug op ben gewezen door mijn vriendin haar man die is kok, wat onze huisvrouwen fout is ( geldt natuurlijk niet voor iedereen) ik zelf deed het wel verkeerd is dat wij onder onze groentes  te veel water doen. Daar spoelen wij een gedeelte van de smaak van de groentes ook nog mee door de gootsteen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Quote from: Chrissie on Mar 09, 2013, 07:24 AM
Je kan je groentes ook gaar stomen, weet niet of je hier mee bekend bent zoja dan is dit gedeelte niet van toepassing, zo nee dan heb je hier misschien nog wat aan, dit is een pan van twee etages de onderste gedeelte doe je water  en in de bovenste (dit gedeelte lijkt op een vergiet) doe je je groentes, dan kun je dit verlies van vitamines voorkomen.

En waar ik zelf voor jaren terug op ben gewezen door mijn vriendin haar man die is kok, wat onze huisvrouwen fout is ( geldt natuurlijk niet voor iedereen) ik zelf deed het wel verkeerd is dat wij onder onze groentes  te veel water doen. Daar spoelen wij een gedeelte van de smaak van de groentes ook nog mee door de gootsteen.

Twee hele goede tips lieve Chrissie!!

Voor mezelf geldt dat ik eigenlijk (bijna) nooit "hollands" eet. ;)
De groentes eet ik rauw, gestoomd of gewokt.

Een enkele groente kook ik (bloemkool, broccoli en sperziebonen), maar dan ook nooit lang omdat ik houd van "beetgaar".
De bloemkool en de broccoli gratineer ik dan in de oven af met spekjes, room en kaas.

Ik ben dus niet de standaard eter, want gekookte aardappels eet ik hooguit 5 keer per jaar en dan alleen nog in de winterstamppotten. ;)

Knibbel

Groenten gaar stomen doe ik ook. Maar dan alleen bij bepaalde groenten. Ik gebruik hiervoor de rijststomer. Ideaal hiervoor. Je proeft dan heel duidelijk het verschil. De groenten hebben veel meer smaak.

Alleen als ik weinig tijd heb of gewoon een beetje gemakkelijk, zeg maar wat lui, ben grijp ik toch naar het kant-en-klaar-potje.

Maar het is een hele goede tip Chrissie...