Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Lieve Kaatje en Chrissie, mijn bufferpotje zal inderdaad voorlopig leeg blijven (jammer), momenteel kan ik die alleen met lucht vullen. Het wordt geen bufferpotje, maar Busterpotje (wat een - positieve - invloed heeft Buster toch  ;D ;D).

En die zorgverzekeraar ligt mij inderdaad heel zwaar op de maag. Ik moet daar nog over nadenken welke opties ik hierin heb.

Heb ook gedacht zoals jij Chrissie om gewoon al iets beginnen te betalen, ik weet alleen niet of ze dat accepteren. Ik ga sowieso maandag alle opties bekijken.

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Chrissie

Zelf denk ik altijd "iets is beter dan niets" en ook al is het klein het bedrag het geeft toch heel veel vertrouwen dat je ermee bezig bent, dan stel je hun ook gerust en jij hebt rust. En wat ik veel voorbij zie komen en hoor waar ik me compleet achter kan scharen is houdt goed contact met ze dan weten hun waar ze aan toe zijn volgens mij is er dan best wel veel mogelijk.

In mijn gedachten draai ik de boel altijd om, hoe zou jij het vinden als iemand niets liet horen? ook niet leuk toch? En hoe zou je het vinden als iemand je op de hoogte zou houden en een x bedrag zou overmaken dat geeft toch vertrouwen dat diegene je niet vergeten is en dat je je geld waar je recht op hebt terugkrijgt. 
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Lieve Knibbel, Chrissie en Kaatje,

Jullie zijn schatten, en ik beschouw de vorige berichten als een dik vet compliment ;)

Die buffer,.... die komt als laatste kijken.
Eerst de lasten en het eten, dan de aflossingen en als et dat toelaat, kan er iets in de buffer.

In het begin, dat weten we allemaal, is het nog zo rommelig omdat er onverwachte rekeningen opduikelen, is het een wonder als je aan die buffer toekomt.

Maak je wat dat betreft niet ongerust. Die buffer komt echt we.
Als de achterstanden zijn weggewerkt en CVZ is aangepakt.

Knibbel, je weet nu in elk geval hoe het ervoor staat.
Lat ze in elk geval weten dat het bericht je heeft bereikt, je zelf geen idee hebt waarom de maandelijkse aflossingen niet gewoon zijn doorgegaan.
En doe ze een voorstel wat je kan missen.
CVZ is dan wel een eiser met voorrang, zij hebben ook te maken met de beslag vrije voet.
Leg ze uit dat je nu net bezig bent om de boel op orde te krijgen, dat je je lasten hebt terug gebracht naar de beslag vrije voet en je van daaruit je voorstellen doet.
Dat je op dit moment

Knibbel

Lieve dames, ik heb heel even snel jullie reacite gelezen, kom daar later op terug. Ok? Mijn broer staat voor de deur, of ik mee ga dagje uit met hen. Vind ik zo keuk van hem.

Doei

Kaatje

Knibbel, geniet er maar mooi van samen met je broer! Dat zijn onbetaalbare hoognodige momenten :)

Knibbel

Quote from: Kaatje on Mar 03, 2013, 01:04 PM
Knibbel, geniet er maar mooi van samen met je broer! Dat zijn onbetaalbare hoognodige momenten :)
Dat heb ik zeker gedaan Kaatje. Super fijne dag gehad met mijn broer en zijn vriendin. Ze wisten dat mijn man de hele dag weg was voor zijn vrijwilligerswerk en wilden mij een ontspannende dag bezorgen. Heerlijk gewandeld, zalige lunch gehad. Aanvankelijk vond ik het wel bezwaarlijk dat zij alles wilden betalen, maar achteraf heb ik er heerlijk van genoten. Potjandorie, schiet ik alweer vol. Zo'n momenten zijn echt goud waard voor mij.

Knibbel

Quote from: Buster on Mar 03, 2013, 12:51 PM
Lieve Knibbel, Chrissie en Kaatje,
.... ik beschouw de vorige berichten als een dik vet compliment ;)
Die jij dubbel en dwars verdien Buster!!

Quote from: Buster on Mar 03, 2013, 12:51 PM
Knibbel, je weet nu in elk geval hoe het ervoor staat.
Lat ze in elk geval weten dat het bericht je heeft bereikt, je zelf geen idee hebt waarom de maandelijkse aflossingen niet gewoon zijn doorgegaan.
En doe ze een voorstel wat je kan missen.
CVZ is dan wel een eiser met voorrang, zij hebben ook te maken met de beslag vrije voet.
Leg ze uit dat je nu net bezig bent om de boel op orde te krijgen, dat je je lasten hebt terug gebracht naar de beslag vrije voet en je van daaruit je voorstellen doet.
Dat je op dit moment

Buster

:P

Knibbel, bellen prima, maar vraag wel aan het einde of ze het even schriftelijk aan je willen bevestigen ;)

Knibbel

Zorgverzekeraar vanmorgen gebeld, maar heeft niet echt iets opgeleverd. Een betalingsregeling behoorde niet meer tot de mogelijkheden. Kreeg weer hetzelfde advies: betaal zo snel mogelijk de oudste vordering van ca. 160 euro, dan win je daar waarschijnlijk weer tijd mee. Nu heeft mijn broer voorgesteld mij dat geld even voor te schieten, maar eind maart moet hij die weer terug hebben om zelf niet vast te lopen met zijn betalingen. Het is lief van hem aangeboden maar ik ga daar geen gebruik van maken. Op de eerste plaats zit ik dan volgende maand met een nog groter tekort, i.p.v. 170 euro heb ik dan een tekort van 370 euro. En het is ook geen garantie dat na het betalen van de oudste vordering de rest van de vordering niet naar het incassobureau gaat. Nou, ben erg netjes gebleven aan de telefoon en (met Chrissy's tip in mijn achterhoofd) die mevrouw beleefd uitgelegd dat ik geen 160 euro heb en dat ik zal proberen links en rechts wat geld los te peuteren en zo een bedrag van 30 of als het mogelijk is 50 euro te betalen. Vond mevrouw een goed idee, of het zoden aan de dijk zet wist ze niet, maar in ieder geval wordt de achterstand weer minder. Ja, zo kun je het ook bekijken.

Ze stelde mij wel voor om over twee weken weer terug te bellen en te informeren of de vordering nog bij hun is of al is doorgestuurd naar het incassobureau. Is dat niet het geval spreek ik gewoon af dat ik een klein bedrag betaal. Kijken of het wat oplevert. Ik kan me er wel druk om blijven maken maar daar schiet ik niets mee op. Meer doen als afwachten hoe het verder afloopt zit er denk ik nu toch niet in.

En als we dan toch bezig zijn met de negatieve spiraal: mijn mobiele telefoon is geblokkeerd. Termijn van maart konden ze niet afschrijven en de achterstand van januari en februari was ook nog niet geheel voldaan, dus zijn ze overgegaan tot blokkade. Maar ik wist dat dit ging gebeuren, heb extra niet betaald omdat ik het geld voor urgentere betalingen nodig had. Had wel verwacht dat het blokkeren veel eerder zou gebeuren. Hebben ze toch 3 maanden mee gewacht. Maar ik heb hier nog een oud prepaidtelefoontje liggen van mijn dochter met een prepaidkaart waar nog wat tegoed op zit en ik kan er nog 80 sms-jes mee sturen. Stuur ik degene die ik met hebben gewoon een sms-je: 'bel mij even'.

Heel verhaal geworden met weinig echt nieuws, maar ik had gewoon zo'n behoefte om het op te schrijven, mijn hoofd even leegmaken.

Libra

Lieve Knibbel,

Leeg maar lekker je hoofd! :)
Pfff.......het is zo ellendig als je "maar" 170 Euro tekort komt..... :(.
Voor de een is dit peanuts, maar voor een ander.......een berg zo hoog als de Mount Everest!!

Maar goed gedaan hoor met de verzekering!
Elk beetje lucht wat je op deze manier voor jezelf kunt cre

Knibbel

Dank je wel lieve Libra voor die bemoedigende woorden.

Ik heb mijn eigen draadje vanaf het begin nog eens goed doorgelezen en ik sta er echt van te kijken wat er de afgelopen twee maanden allemaal gebeurd is. Ik heb geen flitskredieten meer afgesloten, geen creditkaart meer in bezit, geen onnodige uitgaven gedaan, geen nieuwe kleren gekocht, niet meer naar de kapper gegaan (goedkope haarverf bij Action gehaald), me de moeite genomen om echt van de ene supermarkt naar de ander te fietsen vanwege de aanbiedingen. Boodschappen doen met een heel krap budget, iets wat ik al een jaar van plan was, maar steeds ging dat fout. En nu? Het is niet makkelijk, maar het is te doen en het is vol te houden. Ik had nooit gedacht dat ik zover zou kunnen komen. De lijn van de schulden is dalende, het gaat langzaam, langzamer dan ik misschien zou willen, maar hij daalt. En ook mijn man wordt overal bij betrokken, hij moet wel nog wennen aan het zuinige leven, maar hij doet zo zijn best. Ik heb nu voor mezelf een hele strakke planning gemaakt en zoals het er nu naar uitziet kan er na de vordering van de zorgverzekeraar eigenlijk niets onverwachts meer komen waar ik niets van afweet. Door mijn budgetplanning zie ik dat maart en april de twee dieptepunten gaan worden van het traject, dus ik moet de eerste 60 dagen heel goed oppassen dat er niets extra bijkomt. Hierna kan het langzaamaan alleen maar beter gaan, hoop ik.

Las net in een boekje een spreuk die ik wel passend vind voor mij: 'De enige gemakkelijke dag is gisteren'.

Maar lieve mensen, zonder jullie hulp en steun was mij dit allemaal nooit gelukt. Jullie hebben mij gestimuleerd om door te zetten en daar ben ik jullie allemaal zo dankbaar voor. Dat mag best wel eens gezegd worden.

Het zonnetje schijnt hier door de ramen naar binnen, daar word ik innerlijk blij van. Heerlijk, een echt oppeppertje. 

Buster

;D ;D ;D ;D

Knibbel is een kanjer!

Je hebt het maar mooi voor elkaar gebokst!
De dagen zullen best lang duren nu, maar ooit word het juni, echt!

Knibbel

Een staaltje van bureaucratie of een mentaliteit van 'werk hebben is niets, maar werk houden...' ??

Eind januari  heb ik het UWV schriftelijk op de hoogte gebracht dat het voorlopig contract van onze dochter beeindigd is en dat zij vanaf februari weer volledige wajonguitkering dient te ontvangen. Haar jobcoach stuurt dus zijn rapportage naar de afdeling die over reintegratie gaat, met bijgevoegd een kopie van de contractbeeindiging. Ook haar (ex-)werkgever stuurt alle benodigde papieren (ook kopie contractbeeindiging) naar de arbeidsdeskundige van het UWV waar zij de contacten mee hebben. Krijg ik nu een brief van de afdeling UWV die de uitkeringen uitvoert: ze hebben geen kopie contractbeeindiging van onze dochter, en zonder dat papier kunnen ze niet overgaan tot uitbetaling volledige wajonguitkering.

Zeg je: 'ja maar, jullie zijn toch al in het bezit van een kopie van de contractbeeindiging, twee zelfs.' Krijg je doodleuk het antwoord: 'dat is een andere afdeling, wij moeten echt van u een eigen kopie hebben.' 'WIJ HEBBEN MAAR EEN DOCHTER DIE WAJONG KRIJGT, HOEVEEL DOSSIERS HEBBEN JULLIE VAN HAAR???'

Jeetje, ben zo vaak met mijn dochter in dat UWV-gebouw geweest, al die afdelingen zitten in een zelfde gebouw. Maar schijnbaar werkt dat allemaal langs mekaar door.

Kon ik vanmiddag in allerijl een kopie van het voorlopig contract met beeindigingsdatum op de post doen, anderhalve week voor de verwerking van de uitbetaling. En nu maar hopen dat het voor de uitbetaling van de maand maart nog verwerkt kan worden. Hier word ik zo moe van.....

Buster

Knibbel,

Ik zeg niks,...
Been there, done that,... heb er net geen maagzweer aan overgehouden.

Kopje thee?
Dien vooral GEEN klacht in, dan reageert elke afdeling apart.
Zoek de meest actieve er tussenuit, neem daar contact mee op en vraag of hij het wil regelen.

Proest, heb je al en bewindvoerder?

Knibbel

Quote from: Buster on Mar 05, 2013, 11:44 PM
Kopje thee?
Met suiker graag.

Quote from: Buster on Mar 05, 2013, 11:44 PM
Proest, heb je al en bewindvoerder?
Voorlopig ben ik nog even bewindvoerder en mentor. Ik wil eerst een gesprek met de leiding, gedragsdeskundige, psycholoog enz. van de woonvorm om te weten wat hun ervaringen hierin zijn. Ik weet dat in de woonvorm van mijn dochter heel veel nieuwe bewoners zijn en hun ouders zitten gegarandeerd met dezelfde vragen. Misschien kan ik vragen of de leiding van de woonvorm een voorlichtingsbijeenkomst hierover wil organiseren. Mijn dochter zelf begint een beetje te begrijpen waarom curatele in haar situatie waarschijnlijk beter is, maar heeft ook aangegeven dat, of het nu curator of bewindvoerder wordt, ze niet familie (behalve mij) wil hebben, dus niet haar broer of oom of tante....