Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

Ik vind het wel een opsteker! Je beseft je nu heel goed dat af en toe omkijken naar het verleden dat je dan beseft dat je nu de goede weg bent ingeslagen, hoe moeilijk dat soms ook zal zijn! Elke stap die je nu zet, gaat er voor zorgen dat je ook van de schulden af gaat komen :)

Buster

Quote from: Knibbel on Feb 24, 2013, 12:42 PM
'Ze zeggen dat je vooruit moet kijken.... maar als ik even achteruit kijk weet ik dat ik de juiste stap vooruit heb genomen.'

Even weer het verlangen mijn jas te pakken, de deur achter mij dicht te gooien en gewoon lopen waar ook maar naar toe, als ik maar weg ben.

Wat een mooi motto en wat een herkenbaar gevoel.
Ik doe het nog steeds hoor, gewoon soms even mijn jas pakken en een blokje om lopen.
De eerste straat ben ik nog boos, de tweede straat bedenk ik me wat ik kan gaan doen, de derde straat heb ik een plan in mijn hoofd en de vierde straat loop ik al iets meer ontspannen terug. Tegen de tijd dat ik thuis ben, ben ik nog steeds niet "heppie de beppie" maar dan heb ik in elk geval een plan.

Plannen geven lucht.

Hou vol Knibbel, jullie zijn op de goede weg ;)
Zoals Kaatje zegt, het is wel degelijk een opsteker!

Knibbel

Dank jullie wel lieve dames voor de hartversterkende woorden.  :-* :-*

Ik probeer ook positief te blijven en niet de moed op te geven, maar soms grijpt het me allemaal net even naar de keel.

QuoteDe eerste straat ben ik nog boos, de tweede straat bedenk ik me wat ik kan gaan doen, de derde straat heb ik een plan in mijn hoofd en de vierde straat loop ik al iets meer ontspannen terug. Tegen de tijd dat ik thuis ben, ben ik nog steeds niet "heppie de beppie" maar dan heb ik in elk geval een plan.
Buster, hier buiten een dik pak sneeuw, misschien is een lekkere wandeling later in de middag toch geen slecht idee.

Quote from: Libra on Feb 24, 2013, 01:20 PM
Amen!!!
Yeah, hallelujah!!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

geefnietop

Hallo Knibbel,

Je doet het harstikke goed hoor!! En dat het je af en toe naar de keel grijpt is heel begrijpelijk, maar jij vindt de kracht om dat toch weer om te laten slaan in een positieve gedachte. En wandelen maakt je hoofd leeg zeggen ze. Ik zou zeggen ga zo door en als je weer dat gevoel krijgt, denk dan even weer aan je eigen quote.....je bent echt op de goede weg.

Liefs

Knibbel

Was ik gisteren nog in jubelstemming, want het salaris van mijn man staat op onze bankrekening, vandaag een heel andere stemming. Heb ik net zoveel mogelijk de vaste lasten betaald, de urgentste achterstanden zoveel als mogelijk weggewerkt en andere rekeningen helaas toch weer moeten opzij schuiven, krijg ik vanmorgen een brief van de zorgverzekeraar. Of ik binnen 7 dagen 800 euro wil betalen!! Anders gaat het naar het incassobureau en moet ik vanaf dan de premie aan een andere instantie (naam ben ik van schrik al vergeten) betalen met nog eens extra een boete van 50 euro per persoon bovenop de premie.

Nu gaat het over 2 maandpremies van februari en maart 2012. Die zaten verwerkt in een betalingsregeling, maar blijkbaar is toen iets fout gegaan (??) en zijn die twee maandpremies niet voldaan. Ik was ervan overtuigd dat alles betaald was, maar ja, niet dus. Daarbij komen ook nog eens 2 rekeningen voor zorgkosten over 2012.

Ook komt daar een rekening eigen risico over 2012 van 200 euro bij. Deze rekening heb ik pas 4 februari 2013 ontvangen, maar die rekening zit ook in die 800 euro verwerkt. Terwijl ik daar nog geen herinnering over heb ontvangen.

Schrikken weer, meteen zorgverzekeraar bellen. Kunnen  mij geen betalingsregeling aanbieden omdat die twee eerste maandpremies al in een betalingsregeling zaten en daarom kunnen ze ook niet voor de andere 3 rekeningen geen betalingsregeling aanbieden.

Was een lieve en begripvolle mevrouw aan de telefoon, maar zij dacht er voor mijn gevoel een beetje te eenvoudig erover. "Mevrouw, u kunt nog voorkomen dat de kosten nog hoger worden door het totaalbedrag nu ineens te betalen."

Lieve kind, waarom denk je dat ik om een betalingsregeling vraag.....?? Ik kan niet eens 10 euro missen, laat staan 800!!

Zal niets anders opzitten dan af te wachten op het incassobureau en maar hopen dat ik bij hun wel een betalingsregeling kan krijgen.

Ik wist dat er wel weer iets onvoorziens zou komen. Ben zo kwaad, heb het even gehad.

Ga Busters goede eigenschap opvolgen en ga mijn boosheid eens laten uitwaaien buiten.

Buster

Ja en Buster heeft nog meer goede raad  ;)

Kijk direct je bank afschriften na of het niet alsnog is overgemaakt.
Als er een organisatie is die een rommelige administratie voert dan is het het CVZ wel.

Nakijken, knippen plakken en emailen.

Tuurlijk heb jij geen

tuthola

Wat zal jij geschrokken zijn van die rekening vooral als je denkt dat het nu wat beter gaat, ik heb geen oplossing voor je en kan alleen aanraden te doen wat Buster al geschreven had. Sterkte hiermee.

Knibbel

Het uitwaaien heeft buiten wel geholpen, maar eenmaal thuis achter de laptop begin ik me toch weer op te winden. Ik had ergens wel verwacht dat er een of ander vergeten rekening op de proppen komt, maar geen van 800 euro. Hier had ik niet op gerekend. Ik baal hier zo stevig van.

Ik kwam onder het lopen op hetzelfde idee als jou, Buster. Vanavond en anders morgen meteen nakijken of die betalingen inderdaad niet zijn gedaan. Alleen die laatste rekening van 200 euro van januari 2013, dat ze die meteen er bij hebben gedaan, daar wind ik mij zo over op.

Sorry, moest even iets uit de magnetron halen. Ik dacht: ik ruik iets. Stom, stom, stom, heb ik diepgevroren vlees in de magnetron gelegd om te laten ontdooien, en wat doe ik: ik zet het vlees met het plastic bakje in de magnetron en inplaats van ontdooien zet ik hem op 6 minuten opwarmen. Getver, gesmolten plastic onder het vlees, gesprongen vlees. Ook dat nog. Zonde van dat eten en vooral van het geld wat het gekoste heeft!!! Ik ben helemaal uit mijn doen. Mijn hele keuken stinkt.

Buster

Lieve Knibbel,.....

Het is tijd voor een bak thee.
Pffff,... dat van dat bakje is het universum (of wie dan ook, jou keuze) dat je aangeeft dat je nu echt veel te veel aan het doen bent.

Morgen kijken,... dan weer verder denken.
Wat heerlijk dat het uitwaaien je geholpen heeft.
Nu de keuken nog ;)

Chrissie

Lieve knibbel... knabbel  ;D

Misschien heb je nog wat aan mijn tip, mocht je vannacht nu niet goed kunnen slapen omdat je misschien gaat piekeren tenminste dat had ik altijd maar dan kwamen de oplossingen ook, dan schreef ik altijd een  gedeelte van die oplossing op zodat ik wist waar het over ging en dan kroop ik weer op bed dan kon ik wel slapen het gaf rust en de volgende morgen werkte ik het rustig af.

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Quote from: Buster on Feb 28, 2013, 09:12 PM
Morgen kijken,... dan weer verder denken.
Buster je hebt gelijk, de knop moet om. Alleen, probeer het maar los te laten, valt echt niet mee.

Quote from: Chrissie on Feb 28, 2013, 09:52 PM
Misschien heb je nog wat aan mijn tip, mocht je vannacht nu niet goed kunnen slapen omdat je misschien gaat piekeren tenminste dat had ik altijd maar dan kwamen de oplossingen ook, dan schreef ik altijd een  gedeelte van die oplossing op zodat ik wist waar het over ging en dan kroop ik weer op bed dan kon ik wel slapen het gaf rust en de volgende morgen werkte ik het rustig af.
Lieve Chrissy, dat is helemaal geen gekke suggestie. Heb het gevoel alsof ik lichtelijk in een shocktoestand zit, dus piekeren wordt het toch. En natuurlijk komen dan allerlei mogelijkheden langs. Als ik ze meteen opschrijf ben ik ze morgen tenminste niet vergeten. En ik krijg het gevoel dat ik bezig ben met 'het probleem', en dat deze niet de macht over mij krijgt. Dank je Chrissy.

Knibbel

Na twee bijna slapeloze nachten, eindelijk vannacht weer eens goed vast geslapen. Had dat echt nodig, die brief van de zorgverzekeraar hakte er behoorlijk in. Vraag me niet hoe, maar blijkbaar zijn die twee termijnen in de betalingsregeling niet betaald. Vraag mij alleen af waarom ze daar niet eerder mee zijn gekomen? En waarom moeten ze die laatste betaling van 202 euro die gedateerd is op 4 februari, erbij doen? Heb daar nog niet eens een herinnering van ontvangen....

Heb mijn in- en uitgavenplanning nog strakker opgezet, zodat ik meteen zie wat, waar en hoe. Weet alleen nog niet hoe ik die 800 euro van de zorgverzekeraar moet gaan inplannen, want het blijkt na navraag dat de vordering op de rol staat om aan het incassobureau te worden doorgestuurd, maar het is nog niet gebeurd. Werd mij geadviseerd om de oudste vordering, indien mogelijk, zo snel als kan te betalen, misschien dat het dan nog wat langer op de rol kan blijven staan. Ik zou alleen niet weten waar ik nu 160 euro vandaan moet toveren. Dit verhaal blijft dus nog open staan met een groot vraagteken!! ???

Mijn schuldenstand van 2-3-2013:

Schuld 1-2-2013         â,¬ 25.250      ---    2-3-2013  â,¬ 24.823
Achterstand 1-2-2013  â,¬ 478          ---    2-3-2013  â,¬ 344

In mijn bufferpotje zit momenteel â,¬ 0,00  :(

Voor volgende maand (april) zit ik, buiten de verwachte 800 euro vordering van de zorgverzekeraar, al met een tekort van 170 euro op mijn leefbudget. Mits er door een wonder 170 euro op mijn rekening wordt bijgeschreven, zal ik dus ergens iets moeten gaan regelen of schuiven. Mij hoor je niet klagen dat mijn leven een sleur is, met al die laag- en hoogstandjes.

Maar we houden de moed erin, moet wel.... Wie weet kom ik de gouden pot van Chrissie wel tegen?  ;)

Kaatje

Ik hoor Buster op de achtergrond praten als ik het volgende ga schrijven.
Maak je op dit moment even niet heel druk om je bufferpotje. Het belangrijkste is de zorgverzekeraar en de achterstand en natuurlijk dat je de belangrijkste vaste lasten blijft betalen.

Puzzelen en slechte nachten daar hebben we wel ervaring mee. Leuk is het niet, maar het is op het moment zoals het is. Ik hoop voor je dat het grote vraagteken redelijk snel een antwoord krijgt, ook voor je eigen geruststelling.

Chrissie

Ik ben dan wel geen buster, maar ik kan me wel aansluiten bij Kaatje zet je bufferpotje even in de koelkast ga eerst voor de betalingen die zijn op het moment het belangrijkste.

Weet niet of ze het accepteren van de zorgverzekeraar maar als je nu bijvoorbeeld een bedrag van 25 euro op hun rekening stort dan geef je wel aan dat je wil betalen maar dat er niet meer mogelijk is. Misschien stellen ze zich dan anders op en is er misschien meer mogelijk. Begrijp je hoe ik bedoel?

Sinds januari 2016 schuldenvrij.