Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Quote from: El on Dec 30, 2012, 08:26 PM

Hopelijk vinden jullie mij niet lastig dat ik zoveel schrijf en blijf schrijven, maar op deze manier blijf ik gefocust en alert op mijn situatie.

Lieve El,

Als je wat meer rust en tijd hebt moet je maar eens wat verhalen doorlezen.
Je bent niet lastig je bent op zoek.
Het is ontzettend fijn om te lezen dat het zoden aan de dijk zet.

Ga zo door!

Libra

Lieve El,

Je doet het gewoon heel goed!!
En lastig?? Nee hoor, totaal niet!!

Ik weet nog toen ikzelf op zoek was naar antwoorden en hoe ontzettend blij ik was toen ik dit forum ontdekte!!
Ik vond niet alleen een luisterend oor, maar ook die virtuele schouder waarop ik even kon uithuilen.
Even je lasten en zorgen te kunnen delen, zonder enige vorm van veroordeling!
En als bonus ook nog eens hele goede tips en adviezen.

Dat is de kracht van dit forum en ik ben alleen maar heel erg blij dat jij ons nu ook ontdekt hebt!
Dus ik zou zeggen: blijf maar lekker schrijven en vragen!! ;)

Heel veel liefs

Knibbel

Lieve mensen,

Ik ga steeds meer van jullie houden.

Vandaag kreeg ik een mailtje terug van F Alleen ik begrijp er niets van. Ik stuur ze een mail met de mededeling dat ik hun aanmaning heb ontvangen en dat ik weet dat ze gestopt zijn in Nederland, maar dat ik nu geen geld heb om het terug te betalen en dat de betaling hiervan nog wel even zal duren. Eigenlijk verwachtte ik een reactie terug in de geest van: Uiterlijke betaaldatum ............. anders incassokosten, of misschien wat meer begrip voor de situatie met het voorstel van een betalingsregeling.

Nee, ik krijg een mail met alleen de medeling: "Klopt, wij zijn gestopt in Nederland maar verstrekken nog leningen in het buitenland". Geen woord over de betaling die zij nog van mij moeten ontvangen........ Willen ze dat ik via het buitenland weer geld bij ze leen of zo?

Dacht het van niet!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

El, hoe meer je leent hoe meer ze aan je kunnen verdienen.
Je doet er verstandig aan niet meer bij ze te lenen.

Dit zal een automatisch bericht zijn.

Ik vermoed dat je die "andere" brief nog wel zult krijgen.

Knibbel

Dus ik kan beter niets ondernemen en gewoon maar afwachten wat er gaat gebeuren? Pfff, dat vind ik dus nu zo doodeng. Ben op dat gebied echt een held op sokken. Ik wil altijd weten wat er op mij afkomt, dan kan ik tenminste actie ondernemen.

Ik heb op internet zitten zoeken of ik ergens reacties en/of ervaringen kon vinden van mensen die hun lening bij F niet konden/wilden terugbetalen. Welke stappen dan door F ondernomen werden. Maar ik kan werkelijk niets maar dan ook niets vinden over ervaringen met incassoprocedures die daadwerkelijk door F of door GG zijn gestart!!! Vind ik toch wel erg vreemd.

"F is dus helemaal geen partij meer in het geschil! Het is belangrijk dat je dit goed begrijpt".
Sacredfour, ik heb het nog eens nagelezen bij GG en je hebt inderdaad gelijk. Het staat er zwart op wit: "zij betalen bij ingebreke blijven van de klant het bedrag aan F". En er staat ook nergens vermeld dat F in dat geval NAMENS GG de betaling kan/mag vorderen.

Dus hoef ik dan nu strikt genomen eigenlijk niet te reageren op brieven of mails van F? Of juist wel, maar dan met de mededeling dat ik een vordering van GG verwacht en niet van F?

Als ik heel diep bij mezelf naar binnen kijk moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk heel heel dom ben geweest en dus ook op de blaren moet zitten. Heel eerlijk gezegd vind ik dat ik het geleende geld wel terug moet betalen alleen die dure kosten bij GG niet.

Wat is wijsheid....

Libra

Lieve El,

Ik denk dat je in deze een omslag in je mindset moet maken.
Natuurlijk is het goed dat je leningen wilt terugbetalen. Het getuigt van moreel plichtsbesef.
Aan de andere kant, F  is niet voor niets gestopt in Nederland!!
Het was gewoon illegaal wat zij deden.
Hetgeen wat je nu aan het terugbetalen bent is waarschijnlijk voor een groot deel de woekerrente.

Ik zou je adviseren in dit geval het advies van Sacredfour op te volgen, daar hij heel veel ervaring en kennis heeft met en over dit soort bedrijven.
Doe hier je voordeel mee zou ik zeggen!!

Ik zou dus, als ik jou was, even rustig afwachten of Global Guarantee het inderdaad overdraagt aan een incassobureau en dan, zoals Sacredfour ook al aangaf, de vordering onder een vergrootglas leggen!

Vergeet niet dat je naast plichten ook rechten hebt!
En de ervaring heeft, helaas, geleerd dat de incassobureaus het over het algemeen niet zo nauw nemen met de rechten van schuldenaren.
De goeden daargelaten uiteraard, maar dit is meer uitzondering dan regel.

Ik wil dan ook met klem onderschrijven wat Sacredfour al aangaf: ga dit niet zomaar klakkeloos betalen!!

En natuurlijk is jouw reactie dat je je hier zorgen over maakt ook heel begrijpelijk.
Bedenk je alleen wel dat je niet meer hoeft te betalen dan wettelijk vastgelegd.

Mocht je wel een vordering ontvangen, dan kun je het altijd hier aan ons voorleggen.
We zullen heel graag met je meekijken of het wel klopt.

Sterkte en liefs!

lotte

lieve EL,

zo zie je maar weer hoeveel wijsheid er hier op het forum rondwarrelt.
Natuurlijk is het moeilijk om op deze wijsheid te vertrouwen, we zijn allemaal totaal onbekend voor je, maar het feit dat je er rustig over nadenkt over de woorden die hier geschreven zijn, zegt heel veel.

Het is precies zoals libra al schreef, hier veroordeelt niemand, denkt men met je mee, en kun je rustig even op een schouder leunen wanneer je het echt even niet meer ziet.

Veel lezen, veel schrijven, daar knap je het snelste van op... dat sterkt je dusdanig, zodat je alles helder en sterk tegemoet kunt treden.

Veel sterkte, en houdt moed

Liefs
L

sacredfour

El, Global guarantee is een in Estland gevestigd bedrijf. Op jouw overeenkomst zijn de wetten van Estland geldig.  Global guarantee zal dus in Estland naar de rechter moeten stappen om te vorderen.  Denk je nu echt dat ze dit gaan doen? Om te beginnen zitten ze met het vertaal probleem. Alle offici
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Knibbel

Sacredfour, je bent zo zeker van je zaak. Ik laat me dan ook door jouw (en van de anderen) advies  leiden en wacht af wat er komen gaat. In ieder geval kan ik dit nu even loslaten. Ik heb mijn aandacht momenteel nodig voor andere urgente zaken.

Bij Ziggo heb ik een achterstand van een maand, deze mag ik nu in 3 termijnen terugbetalen en het eerste termijn is in februari. Het termijn van de creditcard mag ik doorschuiven naar de volgende maand zonder boetekosten. Heb ik volgende maand wel een dubbele termijn, maar ja dat moet ik dan volgende maand maar zien op te lossen. Nu heb ik gewoon het geld er niet voor.

Vandaag ga ik eens goed in kaart brengen welke uitgaven, bij wie en ook hoe groot mijn betalingsachterstanden zijn. Als houvast leg ik het lijstje van Buster met de vaste lasten die altijd betaald moeten worden erbij. En dan een weg zien te vinden in deze wirwar. Pfff...., daar ben ik wel even zoet mee. Beter productief bezig zijn dan passief en angstig afwachten op wat er komen gaat.

Buster

Wat goed dat je de boel gaat aanpakken. Overzicht geeft grip, en met die grip kan je beter voor jezelf opkomen en de zaken grondig gaan oplossen.
Echt petje af.

sacredfour

QuoteHet termijn van de creditcard mag ik doorschuiven naar de volgende maand zonder boetekosten.
Het zal wel verstandig zijn als je deze creditcard doormidden knipt!
Betaal in de eerste plaats alles wat Buster in haar lijst heeft aangegeven, met de financi
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Knibbel

Sacredfour, je hebt gelijk met deze radicale benadering van het omgaan met schulden. Je boodschap is heel duidelijk en klaar binnengekomen. Maar eerlijk, ik schrok er wel van, maar het heeft wel het juiste effect gehad. Stelde mijzelf de vraag: durf je dat, je creditcard doorknippen. Ik schrok van mijn eigen reactie: twijfels, angst, trillende handen, mijn hart voelde ik kloppen in mijn keel. Nu merk ik pas dat ik toch bang ben om echt alle schepen achter mij te verbranden. Ik wil mijn schulden aanpakken, ik wil weer rustig slapen, onbezorgd lachen, genieten, maar....... ik merk dat het angstzweet mij uitbreekt bij het idee dat ik niets achter de hand heb waar ik in hoogste nood op terug kan vallen. Mijn creditcard was mijn nood-hulpmiddel, waar ik het laatste jaar regelmatig gebruik van heb moeten maken voor de wekelijkse boodschappen. Jeetje, ik heb mijzelf afhankelijk gemaakt van al die leningen, maar dan wel een erg dure afhankelijkheid.

Maar ik heb de kaart doorgeknipt!!!!

Voel ik mij nu opgelucht? Nee, op dit moment niet. Ik moet dit even laten bezinken. Sorry, ik heb nu behoefte aan een kop koffie. Zit ik verdorie weer te janken.

Chrissie

Lieve El,

Heel herkenbaar wat je schrijft, dit is de moeilijkste keuze en maar de dapperste keuze. Hiermee zorg jezelf dat je niet verder in de schulden komt. Nu moeten jou gedachten nog die knop omdraaien en dat heeft even tijd nodig dus je reactie is heel normaal laat ze maar toe. Je doet het heel goed heb vertrouwen alles komt wel goed. Dit is de enigste manier om uit de stomme rot schulden te komen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Chrissie

Mag ik je een advies geven, misschien doe je het al dan gooi je dit advies maar in de prullenbak.

Ga nu voor jezelf een budget per week bepalen en pin dit bedrag op een vaste dag in de week en haal niet meer dan dat op. Is het weekgeld op dan is het malen gedaan. Het vereist een ijzeren discipline maar dan merk je dat je de boel omdraait naar de positieve kant.

nog een kleine tip: schrijf van alle winkels de totalen van de bonnetjes op zo houdt je jezelf op scherp doe dit desnoods in een agenda, schrift in ieder geval in iets wat jou bevalt, maakt niet uit wat.
Mocht je een voorbeeld zoeken in de gallery staat een foto waar je misschien iets aan hebt. (taakbalk)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Knibbel

Chrissie, je mag mij altijd een advies geven. Heel graag zelfs.

Ik ben pas heel kort bekend op dit forum, maak ik heb voor mezelf al een envelop gemaakt waar mijn weekbudget in gaat. Ik pin niets meer en ik wil mijzelf de discipline opleggen om echt uit te komen met mijn weekbudget. Voor iedere dag een vast bedrag waar ik onder moet blijven. En de bonnetjes plak ik in een schriftje, zodat ik goed overzicht heb. Ik koop nu ook heel bewust en ook heel anders. Ik maak een lijstje en wijk daar niet vanaf.  Als ik dan langs de warme wafelkraam loop en het water loopt me in mond van die heerlijke geur, draai ik me om en zeg NEE, dat is onnodig twee euro weggooien. Wat bij mij ook helpt: ik ga ALLEEN boodschappen doen. Manlief en kinderen laat ik thuis.