Wanneer eindelijk weer lucht?

Started by Knibbel, Dec 28, 2012, 11:20 PM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Pff... wasmachine draait weer. Manlief heeft van alles gevonden wat er niet thuishoorde: paar haarspeldjes, een 50 eurocent muntstuk. Zijn gezicht sprak boekdelen.  ::) ::)

Vandaag meer informatie over curatele, bewindvoering, mentorschap voor onze dochter. Niet dat de beslissing daar nu makkelijker door wordt.

Het juridisch loket heeft ook al de aanvraagformulieren doorgemaild, had het idee dat zij ter bescherming van onze dochter curatele misschien verstandiger vonden. Bij de rechtbank, waar de woonplaats waar onze dochter woont, onder valt, vertelden ze meteen dat curatele wel vergaande gevolgen heeft voor onze dochter. In ieder geval moet, behalve wij ouders, ook onze zoon goedkeuring geven voor het onder curatele stellen van onze dochter.

Zitten natuurlijk ook kosten aan vast. Griffierkosten 111 euro. Als er een uitspraak is en een curator aangesteld is moeten wij zelf binnen 10 dagen zorgdragen voor publicatie hiervan in de Nederlandse Staatscourant en twee landelijke dagbladen (of onze dochter dat gaat begrijpen, ik betwijfel het, ze zal het niet leuk vinden om met naam en adres in de krant te komen).

Denk dat ik beter eerst een familieberaad organiseer met onze dochter erbij. Alles samen bekijken en doorspreken, misschien komen we er samen uit. Poeh, poeh, bij haar gaat niets vanzelfsprekend. Maar ja, ik leer hier weer van....

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Buster

Wat misschien een goed argument is,...

Met een curator word er gezorgd dat haar geld ook echt voor haar bestemd is.
Niemand anders kan dan zomaar iets voor haar beslissen.

Is wellicht de waarheid met een twist, maar geeft wel het grote voordeel aan.
Succes met bespreken.

Enne,... wasmachine,... proest!  ;D
Wat ontzettend fijn dat je zo'n handige vent hebt.
Als je op het schip motor problemen hebben, dan roepen we hem erbij hoor!

Knibbel

Quote from: Buster on Feb 19, 2013, 09:11 PM
Wat misschien een goed argument is,...

Met een curator word er gezorgd dat haar geld ook echt voor haar bestemd is.
Niemand anders kan dan zomaar iets voor haar beslissen.
Dat argument hebben wij ook in ons hoofd zitten, maar of dochterlief het ook ziet zitten, ik denk dat wij het allemaal goed moeten gaan uitleggen aan haar.

QuoteAls je op het schip motor problemen hebben, dan roepen we hem erbij hoor!
Dames in nood is hij altijd bereid te helpen. ;D ;D ;D

Knibbel

Af en toe ben ik toch ook zo'n oen. Omdat er toch niets meer op mijn rekening sta kijk ik er gewoon niet meer op. Ben al de hele week iedere eurocent bij mekaar aan het schrapen en maar tellen, tellen en nog eens tellen, want over 5 dagen komt pas het salaris van mijn man. Zit ik de hele ochtend op het werk te bedenken wat ik de komende 5 dagen kan ga koken, want heb nog maar  20 euro in de beurs, vind ik bij thuiskomst op de deurmat een envelop van de belastingdienst. Omdat ik vanaf januari helaas uren heb moeten inleveren en dus ook minder loon heb, heb ik een voorlopige teruggave voor 2013 aangevraagd. Daar ging die brief over. Yes, ik krijg 99 euro per mnd. :)

Ik dus heel snel kijken op mijn bankrekening (want misschien, heel misschien, staat het er al op). Staat het al vanaf 16 februari op mijn rekening!!! :o :o

Kaatje

Sorry, maar moest eigenlijk wel lachen!
Heerlijk dat je nu met wat meer dan 20 euro die 5 dagen tot het salaris van je man het kan doen.
Wees wel voorzichtig met voorlopige aanslagen. Als die achteraf toch te hoog blijkt zijn, moet je terugbetalen.

Maar geniet voor nu maar mooi van dat extra geld op je bankrekening :)

Knibbel

Quote from: Kaatje on Feb 22, 2013, 05:34 PM
Sorry, maar moest eigenlijk wel lachen!
Je mag gerust lachen, heb ik zelf ook gedaan. Eerst van opluchting, daarna omdat ik mezelf gek heb gemaakt, terwijl er toch nog wat op mijn bankrekening staat. Maar ik ga heel spaarzaam met die 99 euro om, want ik kan er ook extra achterstand mee wegwerken. :)

Quote from: Kaatje on Feb 22, 2013, 05:34 PM
Wees wel voorzichtig met voorlopige aanslagen. Als die achteraf toch te hoog blijkt zijn, moet je terugbetalen.
Weet ik, dat lesje heb ik al eens mogen meemaken. Maar toch bedankt voor de waarschuwing. Ik probeer het zo goed mogelijk in de gaten te houden.

Buster

Whahahaha (rolt over de grond van het lachen)

Dit soort momenten zijn helaas net zo spaarzaam als jij de buit gat verdelen.
Desalniettemin, onbetaalbaar!

"Geniet" ervan lieve Knibbel.
Beter een oen op deze manier, dan ontdekken dat je geen

Knibbel

Ooh, zo wil ik wel vaker een oen zijn. ;D ;D ;D  Ik voel me op het moment gewoon rijk, met mijn 99 euro.

Libra

;D ;D ;D ;D ;D ;D

De "krenten" in de pap!! ;) ;D

Heel veel liefs

Knibbel

Gisteren erg productief bezig geweest, dacht ik. Overzicht gemaakt van de betalingen die gedaan moeten worden zo gauw het salaris van manlief binnen is. Wat puzzelen en schuiven, het wordt heel krapjes, maar theoretisch zou het net moeten lukken deze maand.

Vallen vandaag toch weer wat "vergeten" rekeningetjes/aanmaningen in de brievenbus.....

Buster

Kaatje

als het die enveloppen van de gemeente zijn, zal het wel wat meer zijn dan die

Knibbel

Knibbel

Quote from: Kaatje on Feb 23, 2013, 07:18 PM
als het die enveloppen van de gemeente zijn, zal het wel wat meer zijn dan die

Knibbel

'Ze zeggen dat je vooruit moet kijken.... maar als ik even achteruit kijk weet ik dat ik de juiste stap vooruit heb genomen.'

Moest dit gewoon even delen. Vanmorgen weer even dat beklemmende gevoel, even was er weer die paniek: hoe moet het verder, houden wij dit vol, gaan we het redden? Even weer het verlangen mijn jas te pakken, de deur achter mij dicht te gooien en gewoon lopen waar ook maar naar toe, als ik maar weg ben. Was ik in het begin blij dat ik een mooi overzicht heb gemaakt van mijn betalingen voor de maand maart en het wegwerken van de achterstanden, nu kijk ik er toch met een benauwd gevoel naar: het geld is nog niet binnen en het is al helemaal vergeven. Pfff...

Maar toen realiseerde ik mij dat wij al bijna eind februari hebben. In december was ik nog helemaal de weg kwijt, compleet in paniek en angstig en was ervan overtuigd dat we het niet gingen redden, dat we binnen een maand failliet zouden zijn. En als ik nu terugkijk: wij zijn er nog, de schulden zijn er ook nog, maar wij hebben wel twee maanden overleefd. Dat geeft mij de hoop dat het ooit goed gaat komen. We leven nu maar van dag tot dag, of liever van maand tot maand.

Geen leuke opsteker voor de zondag, maar nogmaals moest het gewoon even kwijt.