mijn ex man zit in de WSNP en ik geraak er ook in

Started by esjejayton, Dec 21, 2012, 12:46 PM

Previous topic - Next topic

esjejayton

hallo

ik heb met mijn ex man een zoon van 5 jaar mijn ex man zit in de WSNP en ik geraak ook in de WSNP das nog allemaal in aanvraag en in afwachting tot gesprekken er is uitgesproken dat mijn ex man gedurende de wsnp dat hij geen alimentatie hoef te betalen maar ik maak wel kosten van mijn zoon kwa ziekte kosten ik vind het belachelijk dat ik daar in me 1tje voor op moet draaien ik heb hierover mijn advokaat ingelicht en die zegt ook dat hij er mee weg komt en de kosten dus voor mij zijn! weet iemand of ik het niet voor mekaar kan krijgen dat de zorgkosten die ik maak voor mijn zoon ergens kan verhalen? mijn zorgverzekering die dek die kosten niet eerst je eigen risoco moet je op maken en dan vergoeden zij de rest
ik hoop op tips!

Buster

Hoi Esjejayton,

ls er voor de uitspraak van de WSNP een alimentatie achterstand openstond gaat die ook mee in de berekening. De alimentatieplicht word tijdens de WSNP bevroren en dus niet uitgekeerd. Het is een stomme regel.

Het eigen risico kom je niet onderuit, ben ik bang. Hou er in elk geval rekening mee, aankomend jaar dat je het eigen risico zo laag mogelijk houd.

esjejayton

hoi buster

mijn ex man heeft vanaf januari 2011 tot nu nooit kinderalementatie betaald hij is in juli 2012 in de WSNP geraakt en uiterraad heb ik er ook alles aan gedaan om de alementatie in te dienen want die is wel tijdens de scheiding uitgesproken en echter nooit aan mij betaald
ik ga uiterraad je advies opvolgen en bij de gemeente en huisarts informeren naar een potje voor mijn geval
bedankt voor je advies

Buster

Ik vergeet helemaal de sociaal juridische dienst. Dat is een soort maatschappelijk werk maar dan gericht op juridische vragen. Zij weten waarschijnlijk meer.
Als je op Goole "sociaal juridisch" en dat de naam van je stad intikt kom je vast op een link.

En heb je al eens navraag gedaan bij het LBIO? Dat is de landelijke organisatie die alimentatie opeist als een ex niet betaald terwijl dat wel is opgedragen door de rechter.
http://www.lbio.nl/

esjejayton

ik loop bij een maadschappelijk werkster en ik kan indd bij haar mischien om informatie vragen verder heb ik me vraag ook aan mijn advokaat voorgelegt en dat antwoord was dat ik dus ook de kosten draag voor mijn zoon kwa ziektekosten ik heb het ook nog eens nagevraagt aan een ander jurist en die gaf ook hetzelfde antwoord als mijn advokaat meneer zit in de wsnp en kan dus niks mee betalen! verder heb ik LBIO ook ingelicht en ook daarvan krijg ik geen helpende antwoorden ik moet voor alles zelf opdraaien en vader wordt overal voor vrij gesteld! mischien als mijn ex man over 3 jaar uit de wsnp zit dat ik een stukje betaling mee krijg maar das nog maar de vraag

Buster

Voor de kosten die je nu maakt en de komende drie jaar zal hij niks mogen bij dragen. Al zou hij willen,...

Het gaat om de periode januari 2011 tot juni 2012, in deze periode had hij moeten betalen en heeft hij dat niet gedaan. Dat maakt jou mede schuldeiser in het traject.
Dat krijg je dan niet nu meteen, maar zou je over 3 jaar aan het einde van het traject moeten krijgen.

Het LBIO had hier allang achteraan moeten zitten. Anderhalf jaar niet betalen is een behoorlijke achterstand. De kans bestaat dat als het nu niet is meegenomen in het traject die schuld zelfs kan worden kwijtgescholden omdat het een vordering is van voor juni 2012.