De machinist en zijn Miep

Started by Bloem2, Nov 26, 2012, 12:05 AM

Previous topic - Next topic

Bloem2

De machinist en zijn Miep gaan in februari 2009 in de schuldbemiddeling via de gemeente.
Ze krijgen 110 euro leefgeld per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen en gaan beginnen aan het minnelijk traject.

Het huwelijk is inmiddels, door toedoen van Miep, stukgelopen dat zij in maart 2012
de echtscheiding aanvraagt. Deze wordt in juli 2012 uitgesproken.

In maart 2012 wordt ook het traject met succes afgesloten.
Vrijwel meteen daarna gaat het weer fout. Miep doet de financien, machinist is daarin
enigszins beperkt en gelooft alles wat zij zegt.

In september geeft Miep aan, met achterlating van de kinderen, het huis uiteindelijk
te gaan verlaten om naar het buitenland te vertrekken.
De machinist besluit uiteindelijk om zelf de administratie ter hand te nemen en vraagt
mij hem te helpen.

Vlinder307

Hier heb ik echt geen woorden voor!! 110 euro is dit alleen voor boodschappen?
Wat is er in die moeder gevaren dat  haar eigen belangen voor gaan dan die van haar kind.
Zelf heb ik het afgelopen maand heel krap gehad maar de kids hebben gewoon warm eten gehad en dan leef ik zelf wel op een broodje.'
Niet dat ik zo "goed" ben hoor maar ik vraag me dus af wat zo'n vrouw beweegt om dit soort beslissingen te nemen.
Ik hoop dat hij wegen vindt om zich niet emotioneel te laten chanteren.

Liefs Vlinder..

lotte

zo, daar zakt je toch figuurlijk de broek van af.
Echt weer een moment dat je hoopt dat deze vrouw ook ooit gaat oogsten wat ze gezaaid heeft...

Ik heb het al een paar maanden bijzonder krap, maar mijn meiden hebben iedere dag een bord warm eten gehad (ik zelf ook hoor  ;D) al deed ik de meiden wel vlees, en maakt ik er voor mezelf een vegetarische maaltijd van.

Ik hoop dat de machinist in dit verhaal door de letterlijke verwijdering van mevrouw, nu de tijd krijgt om stevig genoeg in zijn schoenen te gaan staan, en zich niet meer door haar laat intimideren

Lichtpuntje in dit verhaal... de machinist heeft hulp van onze reddende engel BLOEM!

Bloem2

Topic aangepast omdat een heel stuk was weggevallen.

Hoe ging het verder....

Miep vertrekt in januari 2013 met achterlating van achterstanden,
schulden en gekwetste kinderen. Het contact met hen was het afgelopen
jaar minimaal, wel zijn beide kinderen inmiddels bij haar op vakantie geweest.

Ik trof achterstanden, onbetaalde rekeningen van Miep en veel ongeopende post aan.
Machinist liet mij de vrije hand en deed wat ik hem voorstelde.

Hoe is de stand nu:
Toeslagen zijn betaald
Achterstanden ingelopen
Er is nog 1 betalingsregelingetje voor eigen risico dochter dat hij op zich genomen heeft, einde in juni2014.
Hij heeft een reservepot op de bank van ruim 2000euro.

Zo rijk is hij in jaren niet geweest.

Het kan dus wel!!

tuthola

Geweldig bloem wat je bereikt hebt met de machinist, hij mag zijn handen dichtknijpen met jou hulp  :-)

burningspirit

dat geeft de burger moed  ;D leuk om te lezen dit
dank je bloem voor het delen
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)