Nieuw hier en mijn verhaal

Started by delta, Nov 24, 2012, 08:11 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Delta,

Ik zit met stomme verbazing te lezen,...
En niet alleen dat er gestapt word van de vers verdiende

delta

nee mailtje heeft niks geholpen, heb er niet eens een reactie terug van gekregen!

Buster

Zoals Bloem al aangaf, bewaren, opslaan, uitprinten!

Mocht je het nodig hebben, ooit,... sta je in elk geval een stuk sterker dan een hij zegt/zij zegt verhaal.

Libra

Quote from: delta on Dec 07, 2012, 09:42 PM
Ik ga volgende week maar eens een advocaat benaderen, ik weet niet of ik dit goed heb, maar kan ik nou een bewijs van onvermogen krijgen nu er beslag op mijn inkomen is gelegd?

Voor zover ik weet, niet Delta.
Bij een toewijzing wordt alleen gekeken naar het inkomen en wordt als peildatum de belastingaangifte van 2010 gebruikt.

Wat je wel zou kunnen doen is even op de site van het Juridisch Loket te kijken. Daar staat een staffel op van de eigen bijdrage gerelateerd aan het inkomen.

Mocht je er op die manier niet uitkomen dan kun je altijd nog kontakt opnemen met de Sociaal Raadslieden van jouw gemeente.
Misschien dat zij iets voor je kunnen doen in deze.

Normaalgesproken zeg ik niet zo snel om aan een relatie een einde te maken, maar in dit geval........
Ik adviseer je dringend om een einde aan dit huwelijk te maken, omdat het van kwaad tot erger gaat en jij straks met je kinderen aan de bedelstaf zit!!

En inderdaad, ik snap jouw vrouw niet helemaal, want dit heeft ook gewoon hele grote consequenties voor de kinderen en het lijkt me dat dat toch wel het laatste is wat je wilt!!!

Trek maandag alles uit de kast en ga bij alle instanties hulp zoeken, voordat het zo direkt echt te laat is!!

En hoe wrang dit ook mag klinken, ga er lekker op uit met je kinderen dit weekend!
Het is prachtig weer voor ze en alle ingredienten voor een paar uur plezier zijn aanwezig.

Heel veel sterkte en ik sla (virtueel) even een arm om je schouders.
Succes en liefs!

tuthola

Beste Delta,

Ik heb even de tijd genomen om je verhaal goed te lezen, ik leef met je mee met je zorgen om het uitgaven patroon van je vrouw. Ik kan er alleen niet achter komen wat je nu eigenlijk zelf wilt, wil je van je vrouw scheiden met alle gevolgen van dien of wil je toch bij haar blijven en haar dwingen minder geld uit te geven. Ik ben geneigd te denken dat je van haar wilt scheiden maar ook dan kom je financieel er niet goed af omdat je in gemeenschap van goederen bent getrouwd en bij mijn weten ook je koophuis daaronder valt tel daarbij de "gezamelijke" schuld en dan is het niet te overzien wat er gaat gebeuren.
En dan heb ik het maar niet over hoe dit zal zijn voor de kinderen met een moeder die niet met geld om kan gaan. Ik wens je veel wijsheid en sterkte met je besluit.