Nieuw hier en mijn verhaal

Started by delta, Nov 24, 2012, 08:11 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Misschien heb je hier iets aan.
http://www.wegwijzerloket.nl/page/pag_view.asp?pag_id=23818

Nou is zo'n stap natuurlijk niet niks, er samen uitkomen is minder ingrijpend. Maar het woord zegt het al; voor samen zijn er twee of meer nodig.
Er is idd wel een medische verklaring nodig, maar dat kan dus ook gaan om een koopverslaving.

delta

Oke bedankt. ik heb iig een maitje naar die kliniek gestuurd. dan heb ik dat ook als eventueel bewijs!

Xdewit

Delta, Ik ben behoorlijk geschrokken van je verhaal, wat zal dat frustrerend zijn!
Heb je al een overzicht waar zij met regelmaat besteld? Ik weet niet of het rechtsgeldig is en of jij kan voorkomen dat zij nog besteld zonder jouw medeweten. Ik weet dat bij grote bedragen een handtekening van de partner nodig is...
Ik hoop dat het je lukt snel de rem er op te zetten en aan schadebeperking te doen. Misschien is het toch goed te overwegen een advocaat te nemen?
Ik weet niet of het kan om nu nog een rechtsbijstandverzekering te nemen omdat het probleem in het verleden is ontstaan?
Ik wens je veel sterkte!

flits

ik he ook een hele periode gehad dat ik heel veel online bestelde terweil er geen geld was met name veel kleding en sinds ik bewindvoering heb zijn mijn acounts zo ingesteld als ik iets wil bestellen dat ik eerst moet betalen voordat ik het produkt krijg en sinds dien bestel ik bijna niks meer ik kan ook niet meer online bankieren en dat bevalt me prima alle vaste lasten gaan via mijn bewindvoering
je vrouw moet gewoon tegen haar eigen beschermd worden ze ziet zelf blijkbaar niet waar ze mee bezig is
je kunt idd het beste even met het juridiesch loket opnem zoals de andere al aangegeven hebben
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Libra

Hai Delta,

Allereerst welkom hier!

Hemeltjelief, wat zit je in een moeilijk pakket!!!

Eerst maar het slechte nieuws, dan hebben we dat alvast gehad.
Jullie zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, dus dat betekent automatisch dat jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de schulden welke tijdens het huwelijk ontstaan.
Doordat de schulden er nu al zijn, vervalt de mogelijkheid om dit alsnog om te zetten naar huwelijkse voorwaarden (in het geval je toch bij je vrouw zou willen blijven om wat voor reden dan ook), omdat door gebrek aan inkomen aan de kant van jouw vrouw, de schuldeisers ernstig benadeeld zouden worden.
Zo'n omzetting zou namelijk goedgekeurd moeten worden door een rechter en gezien de situatie gaat deze hier nooit mee akkoord.

Het volgende slechte nieuws is dat je na een scheiding hoogstwaarschijnlijk partner-allimentatie zal moeten betalen, naast de uiteraard logische allimentatie voor je kinderen als zij bij jouw vrouw blijven wonen, omdat jouw vrouw geen inkomen heeft.
Vanuit de overheid probeert men namelijk eerst een (gedeeltelijk) inkomen voor de ene partner te genereren bij de andere partner.
Als jouw vrouw Bijstand aan zou vragen, is de eerste vraag die gesteld wordt: heeft uw (ex) partner een inkomen?

En als laatste: je vrouw handelingsonbekwaam te laten verklaren heeft totaal geen zin in jouw geval omdat jullie geen gezamenlijke bankrekening(en) hebben.

Ok

delta

Oke hartelijk dank voor je uitleg.

Heb vandaag al alle vaste lasten en inkomen op een rijtje gezet, daar zit het probleem ook, na alle lasten en boodschappen eraf te trekken blijft er niks over om eventuele (af)betalingen te doen.
Inzicht op de schulden heb ik en had ook al alles daarvan op een rijtje gezet.

Wel goed om te horen dat er maar 1 deurwaarder beslag zou mogen leggen op het inkomen, dat is voor mij al een hele geruststelling.
ben afgelopen zomer ook al overspannen geweest om alles (zelfs met suicidale gedachten) gelukkig ben ik daar al redelijk bovenop gekomen dankzij hulp.
Hoop dat mijn mailtje naar die kliniek genoeg heeft gedaan om dat iig stop te zetten.

Heb trouwens geen dagvaarding gehad, nooit niet. die dingen kwamen hier altijd alleen op haar naam door de brievenbus

Libra

Quote from: delta on Nov 25, 2012, 05:26 PM
Heb trouwens geen dagvaarding gehad, nooit niet. die dingen kwamen hier altijd alleen op haar naam door de brievenbus

Als ik dit zo lees, is/zijn er dus wel degelijk een dagvaarding(en) geweest.
Dus geldt hier ook weer, doordat jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, kan/kunnen de schuld(en) die jouw vrouw maakt op jou verhaald worden!

Quote from: delta on Nov 25, 2012, 05:26 PM
Heb vandaag al alle vaste lasten en inkomen op een rijtje gezet, daar zit het probleem ook, na alle lasten en boodschappen eraf te trekken blijft er niks over om eventuele (af)betalingen te doen.

Er zit dan maar 1 ding op en dat is bezuinigen op de vaste lasten en huishoudgeld!
Zeg alle onnodige abonnementen die je hebt zo snel mogelijk op. Ik noem maar wat: krant, tijdschriften e.d.
Neem je verzekeringen onder de loep en kijk waar je daar nog kunt bezuinigen.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel geld jullie nu besteden aan boodschappen, maar probeer dat ook naar beneden bij te stellen.
Een tip: pin 1 keer in de week het huishoudgeld en doe tussentijds geen pinbetalingen meer!
Dat helpt je om grip te krijgen op de wekelijkse uitgaven.

Heel veel sterkte!!

lotte

ik heb je verhaal met stijgende verbazing gelezen en benijd je echt niet.
Kan me een klein voorstelling maken van hoe jij je moet voelen, maar een echte oplossing heb ik 1,2,3 helaas niet.

Persoonlijk zou ik geloof ik juridisch advies inwinnen, over hoe hier mee om te gaan, en afgezien hulp voor je vrouw, ook hulp voor jezelf zoeken. Een vertrouwenspersoon bij wie jij je verhaal kwijt kunt, en die je advies kan geven over hoe om te gaan met het bestedingspatroon van je vrouw.

Even een vraag die bij mij opkomt, voor de echte wijze vrouwen/heren die hier rondzwerven... kan er binnen een huwelijk, een van de partners failliet verklaard worden ???

Hoe hoog is de schuldenpost die je hebt Delta? Is er nog een mogelijkheid om tot aflossingsafspraken te komen met de schuldeisers?
Wellicht kun je ook nog een gesprek aangaan met de bank waar je je hypotheek hebt lopen, aangeven wat de problemen zijn, wellicht kunnen zij met je mee denken en je een oplossing bieden.
Dit alles heeft natuurlijk alleen zin, als er nu gestopt wordt met het maken van nieuwe schulden.

Ik wens je heel veel sterkte, succes en wijsheid in dit verhaal

delta

Ben ik weer.

Mijn mailtje heeft dus geen nut gehad en ze is voorzien van een nieuw gebitje..
tja en nou maar proberen om zoveel mogelijk te snijden in de vaste lasten\ boodschappen!
Goeie tip trouwens van dat weekgeld pinnen, ik pin nou gewoon voor de hele maand en als het op is is het op!
Mijn zorgverzekering op basis gezet, en glasvezelabbo afgezegd.
heb ook nog geen juridisch advies ingewonnen, geen tijd voor gehad, werk nou zo'n beetje 50/60 uut per week.

Bloem2

Delta, ik zou dat mailtje aan de tandarts maar eens uitprinten en heel goed bewaren.
Wie weet kan het je in de toekomst toch van pas komen. Je hebt uiteindelijk gewaarschuwd dat de nota misschien niet betaald zou worden.
Niet geschoten is altijd mis! en wellicht scheelt het je de helft van de rekening te betalen.

Libra

Jeetje Delta.....het houdt ook niet op h

Bloem2

Libra,

Deze deed me zo denken aan de volgende advertentie die nog weleens
in de krant stond, jaren geleden:

"door mij worden geen geld of goederen betaald op naam van ......... "

en dan stond er een naam en adres bij.

Meestal waren dat advertenties van mannen van wie de vrouw ervandoor was.

delta

Dank voor de lieve woorden.
het houd idd niet op!
Ik ga volgende week maar eens een advocaat benaderen, ik weet niet of ik dit goed heb, maar kan ik nou een bewijs van onvermogen krijgen nu er beslag op mijn inkomen is gelegd?

delta

Vanavond is weer het toppunt!

Ze had een bekeuring gekregen van 400 euro voor onverzekerd rondrijden (onverantwoordelijk)
Echter betaalde ze die te laat en niet het hele bedrag, waarna de bekeuring nou dus weer 222 euro meer is geworden. ze moet hem voor de 22ste deze maand betalen om te voorkomen dat die bekeuring 1500 euro word.. ik heb aangeboden om te kijken of ik die bekeuring kan betalen om dat te  voorkomen (omdat het uiteindelijk toch weer op mijn bordje komt) maar ik kom 40 euro te kort!

zij werkt af en toe bij haar moeder en ze had vandaag dus 40 euro ontvangen.. genoeg om de bekeuring te betalen, maar wat doet ze? gaat ze vanavond stappen!!! ik snap het echt niet meer hoor, wat ben ik toch stom geweest :-(

Kaatje

knuffel voor jou.....weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen. het is een rot situatie waar je in zit.