vooraankondinging beslag

Started by Xdewit, Nov 14, 2012, 04:17 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Van de schuldeisers die ik heb, is een deurwaarderskantoor niet akkoord gegaan met het aanhouden van het dossier. Ik heb een vooraankondiging van beslag op roerende zaken gekregen. 19 november om 8 uur (leuke tijd ook i.v.m de kinderen die dan nog thuis zijn en pas om 8.20 naar school gaan...).

In de brief stond ook dat een beslag heel veel geld gaat kosten (niet hoeveel). Weet iemand wat ze nu in beslag gaan nemen voor het bedrag van 677 euro?
En wat zijn de kosten van zo'n beslag?

Overigens is dit een DUO schuld waar al meer dan 1100 euro op afbetaald is.

Ik heb al eerder met hen gesproken maar zeggen dat ze geen ruimte krijgen van de opdrachtgever, dat een raar verhaal is omdat een andere schuld van de DUO bij een andere deurwaarder wel het dossier aanhoudt.

Iemand enig idee wat ik nu het beste kan doen?
(ja er klinkt enige vorm van paniek hier...)

er is op dit moment zo veel te regelen, dat ik slecht toekom aan het reageren op eerdere posts, sorry daarvoor!

Buster

Xdewit

wat moet ik zonder jou Buster, en dat meen ik!
Ik ben die teksten aan het doorlezen en de stukken die ik heb aan het nakijken. Ik vermoed dat het nu gebruikt wordt als oneigenlijk gebruik, zeker gezien de kosten van de openstaande vordering en de bijkomende kosten en de waarde die hier in huis staat.

Als ik meer weet post ik... wat een gedoe :-X

Xdewit

Ik heb het even nagekeken. Ik heb een dwangbevel van de DUO met daarin een overzicht van de kostenopbouw. verder heb ik geen info behalve dat alle kosten op mij verhaald zullen worden.
Kan er dan zomaar beslag gelegd worden? Ik dacht dat er dan ook nog een executoriaal beslag via de rechter gevraagd moest worden? Maar misschien heeft de DUO een uitzonderingspositie waar ik niets van afweet?

goed, ik geloof dat ik dus het exploot moet nakijken van de deurwaarder? Ik geloof dat ik het niet meer snap:)
maar ben nu wel zo ver dat ze maar moeten komen, als ze de rotzooi die ik heb voor 677 euro kunnen verkopen vind ik ze knap:)

Buster

Zover ik het begrijp,...

Moet er een aangetekende brief (of overhandigd door de deurwaarder zelf) zijn met de titel; "Uit naam des Konings,..."
De volgende stap is dat je 2 dagen krijgt om het bedrag alsnog over te maken.
Daarna volgt een huisbezoek waarbij word gekeken wat je in huis hebt en wat dat zou opleveren.
Daarna een brief waarin staat wanneer en hoe laat de inbeslagname word uitgevoerd
Daarna en aankondiging van verkoop op je deur geplakt
Daarna een advertentie in de krant waarbij de koop word aangekondigd
En uiteindelijk de verkoop veiling.

De deurwaarder heeft deze stappen te volgen, zo niet is hij in overtreding en kan dat schade betekenen aan zijn be

Xdewit

Ik heb alle tips ter harte genomen en in een brief gegoten. Kreeg bericht terug van de deurwaarder... geen beslag! of ik met een nieuw voorstel kon komen.
Ik weet niet hoe ik jullie kan bedanken! Maar ik ga een lekker weekend in;)

Buster

Lieve X,

Je hoeft niet ons maar moet vooral jezelf bedanken.
Wij hebben hier allemaal de info verzameld omdat we er zelf ook tegenaan liepen.
Toen ik hier aankwam had ik nog nooit van een beslag vrije voet gehoord.
Of van maximale incasso kosten.

Er gaat dan een wereld voor je open, de opdracht is dan wat je zelf doet om de zaken aan te pakken. Wat een geweldig nieuws dat het beslag van de baan is, nu blijven praten en oplossingen zoeken.

Zo kom je er wel, het is een tergend lange en langzame weg, maar er is licht an het einde van de tunnel, ook voor jou!

Veel succes!

Xdewit

Buster, dank je wel! je woorden doen echt goed! Ik ben nu zelfs zo ver om eens te kijken wat de DUO gaat zeggen van mijn bevindingen over hun onterechte dwangbevel. Als ik meer weet dan zal ik het eens verder hier uit de doeken doen!

Buster

Duo zal als antwoord geven (weet ik uit ervaring) "Dat zij niet gaan over de communicatie die u heeft met de gerechtsdeurwaarder"

Duo was voor ons de meest lastige, irritante en administratief rampzalige eiser die er tussen zat.
Een gedeelte liep via een deurwaarder en de rest via Duo zelf. (heel makkelijk allemaal ;))

Als ik belde, uit naam van mijn man, kreeg ik een hele aardige telefoniste, die alles begreep, en me van informatie voorzag. Vervolgens kreeg ik een brief, met totaal andere bedragen. Als ik dan weer belde waren ze de machtiging kwijt en mocht ik me dus niet bemoeien met de betalingen van mijn man. Zucht,...

Ik hoop echt dat je meer geluk hebt.
;D

Xdewit

Nee, geloof me de telefoontjes met de DUO ken ik al te goed, en geen geluk...daarom ligt het bij de deurwaarder. Maar als de DUO regels heeft die niet transparant zijn en ik daardoor opgezadeld wordt met extra kosten dan klopt er iets niet. Ik laat jullie weten waar het over gaat als ik meer weet. Wil de 'fun' nu nog niet direct bederven :D