Het lijkt wel of ik er nooit uit ga komen!!

Started by Ikkuh, Nov 06, 2012, 08:06 PM

Previous topic - Next topic

Ikkuh

Hoi,

Ik ben nieuw hier op dit forum maar niet al geheel onbekend met dit forum. Ik lees hier graag omdat er veel bekende dingen voor me terug komen in de verhalen die ik lees. Maar ook vanwege de nuttige tips die me beetje bij beetje helpen naar een schuld vrije toekomst.
Ik kom om in de schulden het lijkt wel als of er geen eind aan komt als ik het ene betaal en afgelost heb dan klopt de ander alweer aan. Soms vraag ik me af of ik er

Buster

Hoi Ikkuh,

Welkom in ons midden.  :)
Wat moet het zwaar zijn geweest om zo lang alles voor iedereen verborgen proberen te houden.
Als ik je verhaal zo les wil ik je sowieso een ding meegeven; verwar boosheid niet met hele grote zorgen maken.
Je vriendin is nog bij je, dat betekend dat ze in je gelooft. Je familie staat nog naast je om diezelfde reden. Het vertellen was de zwaarste sap, die heb je genomen.

Gerechtsdeurwaarders en met name incasso's willen maar een ding en dat is geld, wat je betaald is nooit genoeg, al betaal je

Ikkuh

Hoi Buster,

Bedankt voor de warme welkom en je waarde volle tips. Ik ben zo ontzettend blij met deze forum en het feit dat ik hier helemaal mezelf kan zijn ook al is dat soms even wennen.

Ik weet ook wel dat je gelijk hebt. Mijn vriendin en familie houden ook van mij ze steunen me ook maar soms komt het hard aan waardoor ik het precies zoals je zegt verwar met boosheid. Het was ook ontzettend zwaar om alles voor iedereen te verbergen en vooral de smoesjes die je dan steeds moet verzinnen. Op het moment dat ze er achter kwamen was het in het begin ontzettend zwaar voor me maar ben nu wel heel erg blij opgelucht vooral omdat ik nu eerlijk kan zijn en hulp kan zoeken. Dat is voor mij al een gevoel en een start van een missie naar een schuld vrije toekomst.

Het is alleen soms zo moeilijk daar waar ik schulden aflos en daar alles aan doe ontstaan er weer nieuwe. Je komt dan in een soort cirkel terecht. Dit is zo lastig. En vaak ontstaan die nieuwe schulden doordat ik de rekeningen niet meer kan betalen omdat ik bijna mijn hele salaris gebruik om schulden af te lossen.Ik heb hier inderdaad gelezen de over de beslag vrije voet ik heb ook uitgezocht wat dit voor mij zou zijn. Reuze bedankt voor de tip. Ik probeer nu ook op alle mogelijke manieren kosten te besparen we gaan binnen kort goedkoper wonen abonnementen opzeggen die niet noodzakelijk zijn. En hopelijk gaat de schuldhulpverlening inderdaad snel reageren. Ik ga morgen ochtend gelijk bellen om te vragen wat de status is van mijn aanvraag.

Maar jeetje die deurwaarders daar kan ik maar niet aan wennen. Ook leg ik mijn situatie uit en doe ik een voorstel het is inderdaad altijd onvoldoende. Soms voel ik me ook verdrietig om de situatie maar dan denk ik van tsja ik heb het voor een groot gedeelte zelf veroorzaakt.  :'(

lotte

Hoi Hoi,

wees welkom bij de klup.
Deurwaarders zijn nooit makkelijke clubs.. en er zitten er tussen die nog erger zijn dan anderen.
Mocht je het echt zelf willen gaan oplossen buiten het circuit om, tja, dan zit er niets anders op, dan consequent met alle partijen in gesprek te blijven, en openheid van zaken te geven over wat wel en niet kan.

Mijn persoonlijke ervaring is, dat er dan meestal een heleboel te regelen valt, maar... je moet je wel aan je afspraken houden met ze, zo simpel is het in feite.

Je schrijft dat er steeds meer schulden bij komen, dat geeft toch te denken, dat je (ongemerkt) toch meer uitgeeft dan dat er binnenkomt.
Wellicht toch verstandig om nog een keer naar het hele financiele plaatje te kijken, en hier en daar de afspraken naar beneden toe bij te stellen.

Heel veel succes! En vooral veel lezen hier op het forum, het is een bron van informatie, van onschatbare waarde  ;)

gewoon

Hoi ikkuh

Welkom met je verhaal, wat ik oppak is dat je schrijft dat je in een soort cirkel komt, en die cirkel is echt.

Uit deze cirkel komen dat kan, en gaat gebeuren.

Geen deurwaarders meer aan jou deur, en uit de schulden.

Gewoon

Libra

Hai Ikkuh, welkom!

De vicieuze cirkel en neergaande spiraal die je beschrijft is heel herkenbaar hoor!
Als ik jouw verhaal zo lees komt het op mij over dat je teveel aan aflossingen betaalt en dat zodoende je vaste lasten in het geding komen, waardoor er weer nieuwe schulden ontstaan.

Het klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar de tips van de voorgaande schrijvers zijn inderdaad de enige manier om de boel weer op de rit te krijgen.

Omdat je je aangemeld hebt voor schuldhulpverlening kun je een brief aan de gemeente vragen waarin staat dat je je aangemeld hebt en deze kun je naar alle schuldeisers sturen.
Meestal maken ze dan wel een pas op de plaats en geven ze je even lucht.

Nu is het zaak dat je van je beslagvrije voet alle vaste maandelijkse lasten gaat betalen vanaf nu.
Dit is meestal een keiharde eis van schuldeisers, maar ook van de schuldhulpverlening!
En probeer zo snel mogelijk alle onnodige abonnementen eruit te gooien en kijk tegelijkertijd waar je op bestaande abonnementen en verzekeringen kunt besparen.

De deurwaarders.......ja, die wennen nooit!! :P
Maar er is een lichtpuntje!
Nu je schuldhulpverlening hebt aangevraagd kun je ze nu doorsturen naar jouw contactpersoon bij de gemeente.

Wat fijn dat je de moed hebt kunnen opbrengen om het aan je vriendin en familie te vertellen!
Want leven met schulden is al zwaar genoeg zonder dat daar ook nog eens een leven met leugens bijkomt.
En inderdaad zoals Buster ook al schreef, hun boosheid wordt voor een heel groot gedeelte bepaald door hun bezorgdheid om jou.

Je hebt een top vriendin!
Fijn om te lezen dat jullie nog steeds bij elkaar zijn en dat zij je echt door dik en dun steunt!

Heel veel sterkte en succes!

Ikkuh

Jeetje :) Wat hoop tips en trics allemaal bedankt voor alle informatie dat ga ik zeker gebruiken.  Ik heb inderdaad een hele tijd meer geld uitgegeven dan dat ik had. Aug 2012 kwam ik er achter dat het niet langer meer zo kon dus toen ben ik pro-actief gestart met het aflossen van mijn schulden. Maar het is een heel gevecht. Ze willen allemaal tegelijk en niemand wilt wachten en dat is ook terecht. Maar goed soms zit je in een situatie dat je geen geld hebt en dus de incassobureau ook niet kan betalen. Op het moment is het inderdaad zo dat ik te grote bedragen aflos en geen ruimte meer heb om andere schulden af te lossen. En er staat zoals eerder geschreven wel eens een schuldeiser op die nog een schuld wilt gaan incasseren die al een aantal jaar oud is. Maar goed ik heb me voorgenomen mezelf niet meer zielig te vinden maar om keihard te gaan knallen. We wonen nu in een appartement van 1500 euro exclusief, we hebben gisteren getekend voor een appartement van 800 euro inclusief, wel een stuk minder luxe maar wel een hele grote besparing. En van dat geld wat ik daaraan over hou kan ik weer schulden gaan aflossen. We zijn met behulp van jullie tips abonnementen aan het opzeggen en/of terug schroeven. Geen extra zenders meer van kpn al dat soort dingen. Vandaag ga ik dan de brief aanvragen bij de gemeente en weer alle schuld eisers bellen en onderhandelen of ik toch wat minder kan aflossen zodat er ruimte komt voor andere schuldeisers.

Ikkuh

Inderdaad Mijn vriendin is echt zoo top. Ik heb er dan ook spijt van dat ik niet vanaf dag 1 hier gelijk eerlijk over ben geweest. :( Goed ik ga maar aan de slag met me schulden :)

sacredfour

QuoteVandaag ga ik dan de brief aanvragen bij de gemeente en weer alle schuld eisers bellen en onderhandelen of ik toch wat minder kan aflossen zodat er ruimte komt voor andere schuldeisers.
Je kan je schuldeisers beter schriftelijk benaderen. Doe je dit per telefoon, dan heb je de kans dat je, voordat je het weet, weer een afspraak maakt waar je je niet aan kan houden.
Pas als je weet hoeveel geld je echt over hebt om je schulden af te betalen, kan je afspraken maken. Je kunt ook proberen of de schuldeisers akkoord gaan met een tijdelijke betalingsstop totdat je schuldhulpverlening op gang gekomen is.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Quote from: Ikkuh on Nov 09, 2012, 08:00 AM
En er staat zoals eerder geschreven wel eens een schuldeiser op die nog een schuld wilt gaan incasseren die al een aantal jaar oud is. 

Even pas op de plaats!

Voordat je

lotte

Libra spreekt inderdaad hele wijze woorden Ikkuh, dus neem echt even de tijd om het goed uit te zoeken.

Super dat jullie besloten hebben om goedkoper te gaan wonen. Me dunkt, dat scheelt nogal wat! Jij en je vriendin gaan hier echt uitkomen, en nog weer sterker dan voorheen.

Deze valkuil overkomt je nooit meer  ;)

Ikkuh

Hallo allemaal,

excuus voor mij zo veel te late reactie.  ;) We zitten nu eindelijk in onze nieuwe nieuwe appartement. Het is niet zo luxe als onze vorige appartement maar wel veel gezelliger en de verwarmingen doen het.. En we besparen nu een hoop geld.. Inmiddels heb ik ook wat flinke stappen gemaakt. Mijn schuld bij het LBIO word opgeschort omdat ik samen met mijn advocaat heb ik kunnen aantonen dat ik een alimentatie van 790 per maand voor mijn dochter nooit heb kunnen betalen. En het nieuwe alimentatie bedrag komt overeen met het geen wat ik al betaalde dus jeeh 1 schuld minder. Deze maand zijn er 3 schuldeisers waarvoor ik de laatste termijnen ga betalen. Pff kan niet wachten tot het lijstje kleiner word. Dus zodra mijn salaris binnen is ga ik samen met mijn vriendin door de rekeningen heen. Ik ga morgen beginnen om brieven te schrijven naar de overige schuldeisers. De 28e ga ik naar de schuldhulpverlening. SPANNEND!! :o Ik hoop echt zo heel erg dat ik hier super snel uit ben. Maar goed... Als ik het gevoel heb dat het ergens goed gaat dan is er altijd weer iets waardoor het minder goed gaat. Mijn eigenlijke schuld bij de belastingdienst is 1700 euro maar nu zegt de belastingdienst dat die schuld ongeveer 4x zo groter. Ik heb bijna maandelijks 1000+ euro rekeningen van de belastingdienst. Ik snap hier echt helemaal niks meer van. Het lijkt soms wel of ik flink voor het dubbele betaal. Maar ja ook hier komen wel weer uit (hoop ik)

Buster

Hoi Ikkuh,

Wat een goede berichten.
Petje af hoor, deze maand klaar met 3!

Wat betreft de Belasting dienst, het verwarrende is dat ze onder hetzelfde logo verschillende afdelingen hebben.
Wat j kunt doen om het overzicht te krijgen is alle brieven sorteren op kenmerk.
Het kan best zijn dat je een achterstand hebt bij de wegenbelasting, voorlopige teruggaaf, zorgtoeslag, kindgebonden budget. En dat dan ook nog eens uit verschillende jaren.
Dat maakt het uitzoeken lastig.

Als er vanaf volgende maand een nieuw aflos bedrag berekend kan worden, vergeet dan niet een spaarpotje aan te leggen. Dat klinkt raar, maar het is je vangnet. Dus niet bedoeld voor de kapper, cadeau's of vakantie, maar puur voor bijvoorbeeld de APK, tandartsrekeningen enz.

Libra

Hai Ikkuh,

Reacties zijn nooit te laat hoor!
En zeker niet als het zulke positieve berichten zijn!

Je/jullie bent/zijn goed bezig!
Heel veel succes met alles!!

Ikkuh

Thnx Libra en bedankt Buster voor de advies   :)

Ik zit er soms zo lekker in dat ik denk van jeeh ik ga er echt super snel uitkomen. Maar elke keer weer tegenslagen. Af en toe is het een race tegen de klok en vaak is het weer wachten op salaris om weer verder te kunnen. Ik kan niet wachten tot ik 3 rekeningen kan afsluiten aan het eind van de maand. Maar net zoals vorige week komt er ook nu weer iets bij kijken. Het LBIO heeft nog geen kopie van het wijziging verzoek ontvangen. En heeft dus nu de GGN gerechtsdeurwaarder op geschakeld voor een loonbeslag. Ze geven aan dat als ik nog optijd ben ik de loonbeslag kan voorkomen. Nu het probleem, mijn advocaat heeft vrijdag pas tijd om met me te praten. Mijn contact persoon bij het LBIO die heeft vandaag een dagje vrij. En mijn werk gever is behoorlijk pissig  >:( :'(

Ik vraag me echt af of ik ooit uit al deze ellende ga komen.

Eind van de maand dus weer een stapel schulden betalen.. en dan is het geld alweer bijna op en dan overleven naar het einde van december. Ik ga inderdaad proberen om een wat op te sparen.

Nu voel ik me echt weer een beetje dom van dat ik zo enthousiast was en dat ik echt het gevoel had om er snel uit te kunnen komen. Soms vergeet ik dat het slechts een gevoel is en dat de realiteit anders ligt.

Even heel wat anders.. Het is mij opgevallen dat schuldeisers niet echt warm worden of gedesinteresseerd zijn in het feit dat je bij de schuldhulpverlening aangemeld bent. Ervaren jullie dit ook zo?