Hoelang moet je wachten bij indienen wsnp aanvraag

Started by mamavantwee, Nov 05, 2012, 05:38 PM

Previous topic - Next topic

mamavantwee

Morgen gaat de wsnp aanvraag de deur uit, mijn werkgever was niet blij omdat ik een functir heb die over geld gaat ben ik mijn functie kwijt en moet ik nu op de klantenservice werken en kon gelijk al mijn spullen houden, mijn lease auto kon ik wel houden. Ik had gewoon wat meer mijn best moeten doen en dan zal ik nu niet in de ellende.
Voel me nu echt met de grond gelijk gemaakt, met de wsnp aanvraag zit ook een verzoek voor een voorlopige voorziening.  Ik zit in de ellende door een aktie van een overactieve wethouder ben overal gelijk gekregen maar de financiele schade is zo groot dat ik nu de wsno in moet. Hoeveel kans maak ik op toelating.

Buster

Hoi Mama,

Iedere functie waarbij je beheer uitvoert over geld hoort een verklaring van goed gedrag bij. Als je in een traject zit word je handelings onbekwaam verklaard en kan je die functie dus niet uitvoeren.
Ik kan me voorstellen dat dat aankomt als een mokerslag.
Zeker in jouw geval, waar je in beland bent tegen wil en dank.

Hoe snel het zal gaan kan alleen een rechter zeggen, het ligt aan de drukte bij de rechtbank.
De rechter kijkt o.a. naar het ontstaan van de schulden, in jouw geval is er geen sprake van fraude. Dat werkt dus in je voordeel. Je hebt minnelijk geprobeerd, en dat is mislukt door afwijzing van de eisers, niet omdat jij niet aan de voorwaarden voldoet.
Garanties kan ik je niet geven, maar ik denk dat het wel goed zit.

Hou vol!
Enne,.. volgens mij heb jij sowieso heel erg je best gedaan!   

mamavantwee

Hoi buster,
Ik ben al jaren aan het vechten en dan is er opeens een leuke deurwaarder die loonbeslag legt omdat hij het niet eens is met het voorstel, mijn werkgever helemaal over de zeik en ik had dit bij het selectieproces moeten bespreken. Ik ben van mening dat ik dat niet hoef en er is niet naar gevraagd, ik heb tot aan de raad van state moeten vechten en was toen dik twer jaar verder waarvan ik 15 maanden geen enkel inkomen had. Ik heb niet als een gek geld uitgegeven, ik had niets en kon mijn lasten ook niet meer betalen. Ik wil alleen maar verder met mijn leven ik kan me prima aan afspraken houden en ben vanuit de bijstand naar een goede baan gegaan wat had ik nog meer moeten doen. Mijn werkgever zegt doodleuk dat hij me niet meer vertrouwd en nu moet om vertrouwen terug te geven mijn complete inkomsten en uitgaven op tafel leggen.... Dat gaat toch ver, ik vind de reactie een beetje apart of ligt dat aan mij.

Buster

Hij mag dat inderdaad niet van je eisen. Priv

Libra

Lieve, lieve Mamavantwee,

Wat een ellende zeg!
ik ben er even helemaal stil van en voel zo met je mee!!

Ik begrijp ook dat het voor je aanvoelt alsof je met de grond gelijkgemaakt bent, maar ik kan ook begrip opbrengen voor de reactie van je werkgever.
Dit is voor hem natuurlijk ook als een donderslag bij heldere hemel aangekomen.
Bovendien ben je nu voor hem uit hoofde van de functie die je had een risico geworden.
Kort door de bocht?
Jazeker!!, maar wel begrijpelijk gezien je werk.

Aan de andere kant reikt hij je toch de hand door je over te plaatsen binnen het bedrijf.
Dus pak die kans met beide handen aan, lieve meid!

Ook begrijpelijk is zijn vraag naar inzicht in jouw reilen en zeilen, maar inderdaad je bent niet verplicht hier gehoor aan te geven.
Bedenk je alleen wel dat als je dit niet diplomatiek aanpakt en je hakken in het zand zet naar hem toe, dat dit weleens hele nare gevolgen voor jou zou kunnen hebben!

Vertel hem hoe deze situatie ontstaan is, geef aan dat je zelf al hulp gezocht had en dat dit door ziekte van jouw dossierbehandelaar niet goed gelopen is en dat je door de aktie van de deurwaarder nu wsnp aangevraagd hebt.
Je kunt hem ook rustig jouw schulden vertellen en hoe dit nu opgelost gaat worden.

Voor wat je WSNP aanvraag betreft, omdat dit aangevraagd is in combinatie met voorlopige voorzieningen (wat zoveel betekent als zeer hoge nood), zul je naar alle waarschijnlijkheid heel snel een oproep van de rechtbank krijgen.
Voorlopige voorzieningen houdt in dat er een bedreigende situatie is en krijgt altijd voorrang.

Laat je niet gek maken en je kunt met opgeheven hoofd het gesprek met je werkgever aangaan!

Heel veel succes en sterkte!
Liefs

mamavantwee

dank je Libra,
ik ging vandaag met lood in mijn schoenen aan het werk en ben direct naar de directeur gestapt en heb hem laten zien dat ik ondanks alles geen financieel warhoofd ben en dat ik simpelweg een idioot van een ex heb die al jaren bezig is om me op te knopen. ik heb hem een aantal brieven laten zien waaraan ik kon aantonen dat ik zelf de deurwaarder op mijn ex heb af gestuurd om ellende te voorkomen en foto's van een woning die allleen als postbus dient en verder helemaal leeg was en dat ik het haasje ben door akties van hem.
hij vertelde dat ze uit bescherming mij naar binnen hebben gehaald zodat ik geen gekke dingen kan doen of in lastige situaties kan komen zodra er duidelijkheid is over hoe nu verder en de rust is teruggekeerd dan kijken we weer verder. heb vandaag mijn best gedaan en laten zien dat ik me niet gek laat maken, meer kan ik niet doen, ik ben gewoon open wat er speelt en dat ik nu dus binnen ben omdat er prive een hoop speelt, eerst moet prive rustiger worden dan kan ik ook weer verder. als met al willen ze me denk ik niet kwijt ik hoef geen raar werk te doen en kan mijn kennis nog steeds benutten hoef alleen nergens naar toe. ik probeer het maar positief te benaderen en maak er het beste van.

ik ga morgen naar het hoofd personeelszaken en laat haar ook de dingen zien en dan moeten ze het er maar mee doen, ik doe mijn werk en blijf positief meer kan ik niet doen. echt leuk is het allemaal niet maar ze hebben me niet naar huis gestuurd en dat is misschnien een beetje postief.

ik hoop echt dat de rechter me gaat toelaten, ik moet nu afwachten en het beste ervan hopen.

Buster

Petje af!

En vergis je niet; in deze tijd, dat een werkgever je binnenboord probeert te houden wil wat zeggen. Je bent blijkbaar erg goed in je vak. Dat is een stille veer, en die heb je verdiend!

Ik ga voor je duimen!

Bloem2

Poeh mama, jij mag je handjes dichtknijpen bij die werkgever.
Volgens mij zijn ze daar toch erg blij met je. Dat gaat wel goedkomen!

mamavantwee

dank je Buster en Bloem,

Tuurlijk was ik gister boos en teleurgesteld vooral omdat mijn direct leidinggevende boos op me was en me opeens niet meer kon vertrouwen..... ik snap nu dat hij in zijn hoofd een heel ander verhaal had dan hoe het echt zit en waarschijnlijk bang was dat ik rare dingen ging doen, ik adviseer namelijk ondernemers met hun bedrijfsvoering..... beetje grappig als je dan mijn drama verhaal kent.

gelukkig zit ik nu binnen bij een leuke groep en adviseer ik nog steeds maar dan op vaktechnisch nivo en minder op het commerciele, ik denk doordat ik er nu open over ben en zoals mijn leidinggevende tegen me riep eerlijk in de spiegel kijken.... ik ben nu eerlijk en dan hebben ze zoiets van tja dat is klote maar niet echt jou schuld.

ik besef me nu pas dat je bij niet veel bedrijven en hier werken ongeveer 200 mensen, gewoon even bij de directeur binnen kan wandelen om je zegje te doen, dat is denk ik wel mijn geluk, dat ik zo makkelijk kan binnenlopen, normaal ben ik alleen op maandag op kantoor en de rest van de week werk ik grotendeels uit huis, omdat ze bang zijn dat ik me te pletter rij of me geroepen voel rare financiele tructjes uit te halen willen ze me gewoon tegen mezelf beschermen totdat er weer rust is.

achterdochtig als ik ben na alle toestanden, moet ik gewoon vertrouwen hebben dat het goed komt, ik werk er namelijk pas drie maanden dus heb nog niet heel veel kunnen laten zien, ik ben via een werving en selectie bureau binnengekomen en de eerste vrouw in deze functie... denk dat mijn leidinggevende daarom zo bot deed, ik kom gewoon binnen met een ander pakket als een ander

ik werk echt hard, en ik denk dat ik mijn vakgebied ook wel begrijp dus ik maak er het beste van, neem morgen foto's van mijn twee monstertjes mee en een pot drop op mijn nieuwe bureau, tegenover mijn oude werkkamer en ik installeer me gewoon dan laat ik zien dat ik er positief mee omga.

wat ik me nu pas realiseer is dat ik mijn werktijden opeens heel ongunstig moest doen en dat heb ik vandaag besproken en zonder probleem kan ik gewoon mijn kleinste monstertje naar school brengen en daarna naar mijn werk...... denk dat ik dus niet moet zeuren en blij moet zijn dat ze me toch steunen in deze rumoerige tijd.

dank je wel door jullie zie ik de boel weer wat positiever in dat helpt om op de been te blijven.... dit moet gewoon allemaal goed komen....

Libra

Wat een geweldig goed nieuws!!!
En ik kan niet anders zeggen dan: wat heb jij een geweldige werkgever!!!

Met eerlijkheid kom je inderdaad het verst, zoals nu gebleken is.
Heb je plek voor nog een veer? ;)

Ik maak een hele diepe buiging voor jou dame!!
Chapeau!!!!!

*Leent even het "Roosvicee-stemmetje" van Lotte*:
Komt wel goed schatje!!!! ;D

Dikke knuffel