Modaal volgens het kabinet (blog)

Started by Buster, Nov 04, 2012, 02:16 AM

Previous topic - Next topic

Herrie

Quote from: Buster on Nov 04, 2012, 01:58 PM
Precies Peter,

De mensen die in de meest fragiele positie zitten zijn huiseigenaren met verlies van inkomen.
Als het verzamel inkomen dan na het verlies boven de 31.000 blijft kun je je huis wel verkopen maar de kans is groot dat je meer aan huur kwijt bent dan aan hypotheek, ondanks de verminderde hypotheekrenteaftrek.

KNIP

Ik zit dus in dat schuitje. Mijn / onze schuld, betalingsproblemen liggen juist daar.
1e hypotheek wordt netjes betaald ondanks hoge rente
PL betalen we met een regeling
2e hypotheek (HDV BANK) knijpt ons uit, wil niet meewerken.
Andere achterstanden zijn er niet.
Mijn vrouw heeft (per 1-2-16 niet meer) een eenmanszaak die eindelijk iets begon op te leveren.
Schuldhulpverlening is erg 'simpel'. Oplossing is colgens hun.

1. Beeindig de zaak. [punt]
Zonder verder nadenken, geen idee hebben wat daarbij komt kijken en het zakelijk krediet te beschouwen als een persoonlijke schuld.
2. Verkoop uw auto.[punt]
In de veronderstelling dat het een dure prive auto is (VW Touran, grijs kenteken met laadruimte, van de zaak)
Levert bij verkoop nog niet d helft op van de aanname van schuldsanering.
3. Zet uw woning te koop.[punt]
Zonder nadere informatie, ervan uitgaand dat wij goedkoper af zijn als we een wning huren.
Helaas 'vergeten' ze dat mijn inkomen (ww plus uit onderwijs) en de WAO van mijn vrouw, samen boven het maximale inkomen voor een sociale huurwoning ligt.
Vrije sector huur hoger is dan onze netto hypotheeklasten.

Zijn wij dan 'geholpen' met schuldhulpverlening?
Ik betwijfel het!
Sterker nog, ik twijfel aan de kennis van schuldhulpverlening, c.q. KrediebankLimburg.

Helaas ben ik 'schuldenaar' en dus de 'zwakkere partij' in mogelijke onderhandelingen met schuldeisers.
Ik moet a.h.w.  'Op mijn vlote knieen smeken' bij mijn schuldeisers.
In de wetenschap de mijn hypotheekverstrekker bij verkoop van de woning én een WSNP een kapitaal verliest.
Ik absoluut niet geholpen ben met een dure huurwoning en er per saldo niks mee opschiet.

Of ben ik nou zo slim?
Ik ben en vlijf de regisseur van mijn leven