Orthodontist weigert behandeling

Started by Boeddha, Oct 31, 2012, 09:44 PM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Sinds 8 maanden zit ik in het minnelijk traject. Het is nog niet volledig rond maar ik draag wel elke maand geld af naar mijn boedelrekening.
Ik krijg mijn volledige salaris min het boedelbedrag overgemaakt en betaal al mijn rekeningen zelf. Dit gaat goed en er is een hele rust over mij heen gekomen.

Tot 2 maanden geleden. De orthodontist van mijn dochter, ze heeft al 5 jaar een beugel, heeft via Fa Med te horen gekregen dat ik in het traject zit en er een vordering openstaat uit 2011. Welke opgelopen is via Credios tot een bedrag van 340 Euro. Mijn dochter die een afspraak had staan om eindelijk na 5 jaar haar beugel te verwijderen werd zonder pardon naar huis gestuurd en werd medegedeeld dat ze pas weer welkom is als het openstaande bedrag overgemaakt is.

Ik heb dat bedrag niet!

Mogen ze dit zomaar doen, vraag ik mezelf af. Vanaf januari worden alle behandelmaanden keurig op tijd betaald, en dan te bedenken dat we ook niet meer aanvullend verzekerd zijn vanaf 2012, omdat ik ook een achterstand had bij de zorgverzekering!

Mijn dochter is toe aan een leven zonder beugel, maar het lijkt er op dat ze nog ongeveer 3 jaar moet wachten tot het zover is!

Ik voel mij enorm klein en verdrietig dat Credios zoveel macht in handen heeft!
Be strong, have faith!

Buster

Jeetje Boeddha, das niet niks.

Ik zie 2 mogelijkheden;
Of je vraagt je bewindvoerder hoe te handelen en wellicht  kan hij of zij bemiddelen.
Of je stelt voor aan de orthodontist om de behandeling cash te betalen.

Het zal hem gaan om het risico dat hij geen geld krijgt. Daar heeft je dochter niks aan, maar als dat hem beweegt dit toch te doen, kan ze in elk geval van die beugel af.
Ik weet trouwens niet of er speciale regels zijn als het om medische zaken gaat.

Wat ik via Google kan vinden is dat er een behandelrelatie is en er dus niet geweigerd kan worden.
Helaas geen bron of wet waar deze wijsheid vandaan komt.
Wie weet kan je je vraag eens stellen bij het juridsich loket, die hebben veel kennis als het gaat om de wet.
www.juridischloket.nl

Succes!

Boeddha

Na bijna een jaar zal ik eens vertellen hoe het alsnog opgelost is.
Na heel veel telefoontjes, zelfs naar de patiëntenvereniging en de overkoepelende organisatie voor orthodontisten bleek dat ze helaas in hun recht stonden.

ik ben naar een andere ortho gegaan, al mijn ellende eerlijk en open op tafel gelegd en hij heeft kosteloos de beugel bij mijn dochter verwijderd. Ik heb de volgende dag een doosje merci gebracht. Hij had dit niet hoeven te doen maar hij vond het zo erg voor mijn dochter en stond te kijken over de hele gang van zaken.
Mijn dochter is inmiddels 10 maanden beugelvrij en super trots op haar gebit :-)
Be strong, have faith!

tuthola

Zo zie je maar weer dat er toch nog mensen zijn met hun hart op de goede plaats...Toppie van de Orthondontist dat hij het voor niets de beugel verwijderd heeft. Van dit soort berichten word ik blij :-)