Schulden, er lijkt maar geen einde aan te komen.

Started by devilken87, Oct 22, 2012, 07:54 PM

Previous topic - Next topic

devilken87

Ik ben het omdraaien van elke euro meer dan beu,vooral als het lijkt dat mijn vriendin het niet wilt beseffen dat we boven onze stand leefden en ze denkt dat het zo wel in orde zal komen vanzelf.

Chrissie

hoi devilken87, jou vriendin steekt haar kop in het zand, probeer ondanks alles haar er toch bij te betrekken en te vragen hoe zij het zou oplossen of waar ze bang voor is. Misschien dat het bij haar nog werkt als je iedere stap uit legt zodat ze misschien minder eng vindt, maar houdt ook haar ook een spiegel voor van wat er gaat gebeuren als jullie niet ingrijpen ( de bekende afgrond) mocht dit niet helpen schakel dan een maatschappelijk werker of werkster, huisarts of een psycholoog in meestal kunnen deze ook veel bereiken.

Mijn man had precies hetzelfde en nu jaren later zegt hij als hij alles geweten had dan had hij direct achter me gestaan maar de angst voor het onbekende was groter daarom sloot hij zijn ogen ervoor. Ik heb er meerdere mensen maatschappelijk werkster, GKB, een klant van zijn werk bij nodig had voordat bij hem de knop omging. Ik zelf heb het nooit voor elkaar kunnen krijgen. Vooral de laatste (klant van zijn werk) heeft er een grote hand ingehad dat mijn man past besefte wat hij aan doen was. Deze man had ervaring met verslavingen dus die heeft hem op een harde manier aangepakt maar dat ons gezin ten goede gekomen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wat mee kunt. Geef de moed niet op en blijf bij jezelf want je ziet het allemaal heel goed!

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik schrijf want ik heb een verschrikkelijke dag en kan me niet zo goed concentreren dus sorry voor de vele schrijffouten en slechte zinnem
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Hoi Devilken,

Het is heel zwaar om steeds maar met je portemonnee te denken en niet met je hart of je maag.
Ik kan wel zeggen dat het went, de waarheid is dat je het steeds beter weg kan zuchten en zo nu en dan zit er weer eens een week tussen dat je hartstikke baalt.

Ik hoop voor je dat je tot je vriendin door kan dringen. Wij hebben hier thuis ook regelmatig "discussies" over het budget. Mijn man sputtert dan wel tegen maar zoals hij laatst ook zei; "ik hoor echt wel wat je zegt hoor, en daar doe ik dan ook iets mee, maar ik vind het gewoon niet leuk"

peter

Denken met je portemonee, is lastig omdat je mens bent met gevoelens. Ik moest mij exact aan het boodschappenlijstje houden, anders had ik bij de kassa een probleem. Op mijn boodschappenlijst stonden de prijzen. Als er een aanbiedings was had ik een paar euro om meer uit te geven. Als de prijs van aardappelen was gestegen, nam ik minder cola en koek mee.

Het is een manier geworden om te overleven in schuldenland. Wij zijn vaak verplichtingen aangegaan voor de korte termijn. Dit had gevolgen dat wij in de schulden waren beland. Wij hebben een aantal jaren, zeer goedkoop moeten leven. Een nieuwe auto, zat er niet in, een auto van 750 euro, was max. Je had de omgeving moeten horen.

Nu kunnen wij goed leven, maar niet boven onze stand. Een auto is vervoermiddel, het brengt mij van a naar b. Ik ga niet meer lenen voor zo'n vervoermiddel. Hier heb ik jaren lang voor moeten betalen.

De knop moet om en dan kom je eruit en blijf je uit de schulden.
Peter
Administrator Forum

Libra

Het is allemaal zo begrijpelijk en net als de anderen hier voor mij gezegd hebben, het is de knop die om moet.

Maar aan het einde van de rit is het iets wat jullie samen moeten doen!

Weet jouw vriendin bijvoorbeeld dat je hier schrijft en als dat zo is, leest ze hier ook weleens mee?
Misschien zou dat ook een "eye-opener" voor haar kunnen zijn!
Want, me dunkt, er staan hier genoeg verhalen van mensen die, te laat, een hele nieuwe levensstijl hebben moeten aanleren.
En ook de gevolgen aan den lijve hebben ondervonden van het "boven je stand" leven.

En ja, ik denk dat dat voor ons allemaal hier geldt, elke dag weer, week in week uit altijd maar weer leven op een budget en elke euro vier keer moeten omdraaien voordat je 'm 1 keer uitgeeft, is zwaar.
Heel zwaar!!
Maar wel de moeite waard om op een gegeven moment weer rustig te kunnen leven, zonder schulden en schuldeisers.

Ook ik hoop van harte dat dit besef tot je vriendin zal doordringen, omdat het de enige mogelijkheid is om uit de narigheid te komen.

Heel veel sterkte en succes!

devilken87

Thx voor de tips, heb nu wel tot haar kunnen doordringen tot op een bepaalde hoogte dan toch en ze beseft nu ook toch wel dat het anders moet. Hoogst waarschijnlijk is er een bijkomende moeilijkheid en is de kans groot dat ze zwanger is aangezien ze bijna 3 weken over tijd is.Ze zegt dat ze zich zwanger voelt en aan de symptonen te zien die ze bij de eerste ook had is de kans wel erg groot dat het zo is. Een bijkomende stimulans voor mij om minder uit te gaan geven. Hou jullie wel op de hoogte.

Chrissie

devilken wat een  geweldig nieuws, Gefeliciteerd.

Het besef is er gelukkig dan heb je al een groot deel gewonnen dat maakt het gewoon een stuk gemakkelijker. Maar blijf haar er bij betrekken  (misschien gaat het af en toe even weer verkeerd hoeft natuurlijk niet) maar dan houdt je elkaar bij de les en werkt zeer stimulerend voor jullie beide.

Een advies probeer nu niet op de zaken vooruit te lopen hoe moet het nu als de kleine er is laat het gewoon op je afkomen voor alles komt wel weer oplossing. Weet het is moeilijk maar probeer toch te genieten van het mooie wonder want negen maanden zijn zo voorbij en die kan je niet zomaar weer even overdoen ;)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

devilken87

Quote from: Chrissie on Nov 26, 2012, 02:51 PM
devilken wat een  geweldig nieuws, Gefeliciteerd.

Het besef is er gelukkig dan heb je al een groot deel gewonnen dat maakt het gewoon een stuk gemakkelijker. Maar blijf haar er bij betrekken  (misschien gaat het af en toe even weer verkeerd hoeft natuurlijk niet) maar dan houdt je elkaar bij de les en werkt zeer stimulerend voor jullie beide.

Een advies probeer nu niet op de zaken vooruit te lopen hoe moet het nu als de kleine er is laat het gewoon op je afkomen voor alles komt wel weer oplossing. Weet het is moeilijk maar probeer toch te genieten van het mooie wonder want negen maanden zijn zo voorbij en die kan je niet zomaar weer even overdoen ;)

Vrijdag of zaterdag gaat ze een test doen en zijn we zeker dat we er een tweedde kindje bijkrijgen of niet, maar na 3 weken over tijd te zijn lijkt daar nog weinig twijfel over te bestaan :-)

lotte

Rede te meer, om met de komst van een tweede spruit, er voor te zorgen dat de schulden teruggebracht zijn/worden tot een minimum!
Van harte gefeliciteerd, het blijven toch altijd weer kleine wondertjes!

Laat dit wondertje juist jullie motivatie worden, om hier snel en kordaat uit te komen.  ;)

devilken87

Vandaag hebben we een zwangersschapstest gedaan, en we krijgen er als alles goed gaat een tweede kindjes bij in juli  ;D

Buster

Libra

Van harte gefeliciteerd!!

Wat een heerlijk blij en positief nieuws! :)
Ik hoop dat je vriendin een fijne en probleemloze zwangerschap heeft.

En net als Lotte schreef, wat een geweldige stimulans om de schulden nog even keihard aan te pakken, zodat er straks de ruimte is om van die kleine te genieten.

devilken87

Vandaag ook een collectieve schuldbemiddeling aangevraagd.

Buster

Gefeliciteerd!

Hoe gaat het met de zwangerschap?
Word je al gek van de hormonen ;)