Schulden, er lijkt maar geen einde aan te komen.

Started by devilken87, Oct 22, 2012, 07:54 PM

Previous topic - Next topic

devilken87

Hey ;

Ik en mijn vriendin ( 25 en 24j ) hebben dus een redelijke schulde opgebouwd voor onze leeftijd zo een kleine 6000 euro om precies te zijn, komt er nog eens bij dat mijn vriendin begin vorige maand haar werk is verloren en nog wat andere tegenslagen in de loop der jaren zoals een slecht geisoleerd appartement ( vorig jaar 2800 mazout verwarming moeten betalen ) en dat terwijl we echt wel gekeken hadden op de verwarming, was ook wel een stookketel van meer dan 30 jaar oud. voor de rest heb ik door omstandigheden 3 maand mijn mastercard niet kunnen betalen en daarom heeft de bank besloten loonsoverdracht uit te voeren, zit ik ook nog met een lening bij een andere bank waar ik 3 maand achter sta heb ondertussen gevraagd aan die bank om de betalingen te mogen opschorten tot januari 2013.  Soms lijkt het beter dat ik in collectieve schuldbemiddeling ga, maar als ik de verhalen er over lees heb ik daar niet veel zin in ).

Buster

Hoi Devilken, welkom hier.

Zo te lezen kom je uit Belgi

Dick

Devilken, welkom bij de schuldigen.........

Buster heeft gelijk, Flowerpower heeft (helaas net als ons) de nodige ervaring met schulden. Echter zo te lezen, staat het water aan je lippen en ik kan niet anders dan je adviseren om hulp te zoeken bij de collectieve schuldhulpbemiddeling. Ik weet niet hoe het precies bij jullie werkt, maar misschien moet ik een aparte afdeling maken voor mensen met vragen en informatie voor mensen uit Vlaanderen.

Het maakt niet uit waar je vandaan komt, schulden zijn altijd een probleem.

Een tip die je kan geven wacht niet te lang, de problemen worden alleen maar groter.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

flowerpower

Quote from: Dick on Oct 22, 2012, 10:13 PM
Devilken, welkom bij de schuldigen.........

Buster heeft gelijk, Flowerpower heeft (helaas net als ons) de nodige ervaring met schulden. Echter zo te lezen, staat het water aan je lippen en ik kan niet anders dan je adviseren om hulp te zoeken bij de collectieve schuldhulpbemiddeling. Ik weet niet hoe het precies bij jullie werkt, maar misschien moet ik een aparte afdeling maken voor mensen met vragen en informatie voor mensen uit Vlaanderen.

Het maakt niet uit waar je vandaan komt, schulden zijn altijd een probleem.

Een tip die je kan geven wacht niet te lang, de problemen worden alleen maar groter.

Flowerpower?? dat ben ik wel he :p
een aparte afdeling voor mensen uit Belgie zou meer dan welkom zijn :-)

Buster

Ja Flowerpower, zo snel gaat dat, je bent nu "ervaringsdeskundige"  ;)

devilken87

Tot wanneer mijn vriendin haar werk verloor konden we de schulden die we al hadden zelf op een normale manier afbetalen, ik probeer op dit moment nog zelf te onderhandelen met de schuldeisers maar de bank waar van mijn mastercard komt is niet echt bereidwillig om samen tot een oplossing te komen voor de afbetaling van de openstaande schuld.
Fouten maken is niet zo erg, zolang je er maar uit leert voor de toekomst ;-)

Vlinder307

Hoi Devilken,

Ook van mij welkom op dit forum , natuurlijk is het beter hier niet terecht te komen maar nu de situatie er naar is kun niet je geen betere plek wensen om je zorgen te delen en tips op te steken waar je wellicht veel aan zult hebben.

Overzicht in je administratie is belangrijk ( en rotklus daar weten wij hier allemaal van) ik hoop voor jou en je vriendin dat jullie kunnen onderhandelen met de schuldeisers en het zou mooi zijn als je vriendin zo snel mogelijk werk zou krijgen!

Groetjes Vlinder..

devilken87

Bedankt vlinder

Op dit moment heeft ze een vervangingscontract gekregen voor naschoolse kinderopvang van 12u30 per week terwijl ze solliciteerde voor 20 u of meer, dus ja zoekt ze nu nog steeds ander werk waar ze meer uren kan werken, maar op dit moment is het beter die 12u30 dan niets.
Mijn administratie heb ik gisteren op orde gezet, en eerlijk gezegd dat heeft mij toch wat deugd gedaan nadien aangezien mijn humeur door die schulden woog op de relatie.
Heb hier al heel wat gelezen,(nog niet veel gepost ) maar dat komt wel goed.
Aan iedereen hier nen dikke proficiat om dat zo maar op een forum te gooien naar onbekenden toe.

Groetjes

devilken87

Eerste maand loonsbeslag citibank loopt niet zo goed, Loon bijna op en nog een twee weken te gaan

lotte

devilken87

Totale schulden :
             Belfius bank            : 172,68 euro      30 per maand na akkoord
             Mastercard Citibank  : 1378,35 euro    150 per maand na akkoord en na maand loonsbeslag
             3suisses                 : 363,51 euro        50 per maand na akkoord
             Gsmabonnement 1    : 313.97euro        30 per maand na akkoord
             Milieubelasting         :  98.01 euro        30 per maand na akkoord
             Neckermann            :  60,33 euro        30 per maand na akkoord
             Eandis                     : 1132,31 euro     29,04 per maand na akkoord
             Yves rocher              : 44.27 euro       30 euro per maand na akkoord
             gsmabonnement 2     : 176,71 euro       30 euro per maand na akkoord
             achterstal lening         : 1800 euro        onbekend/ nog geen akkoord

TOTAAL SCHULDEN                  : 5540,14 euro
Af te betalen per maand : 409,04 euro per maand

lotte

Quote from: devilken87 on Nov 14, 2012, 02:36 PM
Quote from: lotte on Nov 14, 2012, 02:25 PM
hoi Devilken,

wat is bijna op?

de centjes  :'( :-[

ik bedoelde eigenlijk, wat is er nog te besteden deze maand  ;D... sorry voor de verwarring

ik vind het eerlijk gezegd niet hopeloos uitzien. Vind dat je keurig onderhandeld hebt mbt de hoogte van de aflossingsbedragen.
Over 3 maanden ben je al 3 schulden kwijt. dat is toch fantastisch nieuws

devilken87

Quote from: lotte on Nov 14, 2012, 02:44 PM
Quote from: devilken87 on Nov 14, 2012, 02:36 PM
Quote from: lotte on Nov 14, 2012, 02:25 PM
hoi Devilken,

wat is bijna op?

de centjes  :'( :-[

ik bedoelde eigenlijk, wat is er nog te besteden deze maand  ;D... sorry voor de verwarring

Een kleine 130 euro voor ongeveer een 13-tal dagen

Buster