IK ben nu 5 jaar officieel gescheiden. Na allerlei vervelende zittingen waarin door mijn ex keihard is gelogen en de rechter ons heeft veroordeeld tot overgaan boedelscheding blijft mijn ex weigerachtig.
Mijn advocaat heeft al een paar keer op de zitting documenten overlegd, en daarop geeft de rechtbank mijn ex de kans verweer te voeren.
Ik loop al meer dan 5 jaar allerlei gezamenlijke schulden te betalen middels loonbeslag op mijn inkomen.
Mijn ex heeft nooit 1 cent meebetaald.
Wij waren op huwelijkse voorwaarden getrouwd.
Nu ik bijna alle gezamenlijke schulden heb betaald heeft ze een schuldsanerings aanvraag gedaan.
Ik mag mijn vorderingen ( alles wat ik betaald heb minus 50%) indienen bij de instantie.
Helaas is het zo gelopen dat omdat mijn ex weigerachtig was te betalen aan de verplichtingen die we samen aangegaan waren, er schulden zijn ontstaan.
Dagvaardigen zijn aan har betekend en meteen de vullisbak ingegaan. Evenzo met de uitspraken.
IK merkte pas dat er wat aan de hand was toen er loonbeslag gelegd werd en ik ineens minder op mijn rekening kreeg.
Ze heeft toen het gezin verlaten en na 2 jaar werd er eindelijk de echtscheiding uitgesproken.
Ik kan aantonen dat er moedwillig schulden zijn ontstaan, door haar wanbetaling.
Nu bericht de schuldhulpverlener mij dat ik na 3 jaaar kans heb op een kleine uitkering en naar de rest kan fluiten.
Je kan toch niet de wsnp in als je aantoonbaar bewust schulden maakt???
Het zal toch niet zo zijn dat ik jaren heb gebloed en zij straks na 3 jaar lachend over de vloer rolt???
De boedelscheidings procedure loopt nog steeds.
Ik kan pas met een vordering komen als de rechter mij een vordering toewijst.
Ook al zijn er talloze vonnissen op beider namen en wordt er allen bij mij geind.
Op mijn verzoeken aan de diverse deurwaarders ook bij haar te innen is tot nu toe afwijzend gerageerd.
U kunt het bij haar verhalen is het standaard antwoord.
Ik ben niet van plan om mee te werken aan een minnelijk traject.
Dan rest alleen de wsnp is mij per brief verteld.
Als ze de wsnp in gaat is er van verhalen geen sprake.
Hoe kan ik voorkomen dat een rechter haar toelaat in de wsnp?