Nog heeeel even te gaan..

Started by jo1979, Oct 18, 2012, 04:55 PM

Previous topic - Next topic

jo1979

De ellende begon allemaal in 2005.. Gescheiden van mijn toenmalige partner, eigen huisje gekocht en leuk ingericht en na een tijdje weer een nieuwe partner. Voor hem mijn huisje verkocht en samen een bouwval gekocht aan de andere kant van het land. Tuurlijk ook voor mezelf gedaan want de afstand van 250 km 3x per week rijden dat is niet te doen. Langszaam zijn we begonnen met het verbouwen van het huis maar we kwamen niet uit met het geld dus een losse lening erbij genomen om de rest van het huis op te knappen. Uiteindelijk was het wel erg gemakkelijk zo'n lening dus werd er flink op los geleefd en zat er alleen nog maar een mooie keuken in. De badkamerspullen lagen in de woonkamer want de hele badkamer moest nog boven aangelegd worden. Na 1,5 jaar weer contact gekregen met mijn man waar ik toen van gescheiden was en we zijn na een half jaar tot de ontdekking gekomen dat we niet zonder elkaar konden en zijn dus weer bij elkaar gekomen. Het huis (bouwval) moest dus in de verkoop want dat kon nooit door hem alleen worden betaald. Later bleek hij helemaal geen rekeningen meer te betalen zoals de energierekening maar gelukkig stond dat op zijn naam. De losse lening daar betaalde hij niks vanaf. Deed of het niet bestond dus kwamen ze wel bij mij terecht. Uiteindelijk is het huis in 9 maanden tijd verkocht wat nog redelijk snel was en bleef ook daar een restschuld van over. Mijn expartner betaalde niks meer af aan de restschuld en aan de losse lening en de banken wilden de lening niet splitsen. Ik heb toen 3 jaar lang 800 euro per maand afgelost aan de leningen, wat meer rente is wat je afbetaald dan dat je het bedrag naar beneden ziet gaan. Het was een schuld van 80.000 euro gezamenlijk. Na 3 jaar zag ik het niet meer zitten en hebben we de knoop doorgehakt dat ik de schuldsanering in zou gaan. Duurde een hele tijd totdat ik naar het eerste gesprek kon maar daarna ging het vrij snel. Inmiddels bevallen van ons eerste dochtertje en het traject ingegaan. Ik hield toen geld over van het vtlb! ipv dat ik per maand 80 euro te besteden had.
Nu zijn we een paar jaar verder en heb ik net alle papieren bij elkaar gezocht voor de laatste controle van het minnelijke traject want daar waren de schuldeisers gelukkig mee akkoord gegaan. Nog 2 weken te gaan en dan is het zover. De laatste controle, er is wel een boedeltekort van 2800 euro maar dat wist ik van tevoren want dat had de bewindvoerder me al verteld. Omdat ik het eerste jaar meer heb afbetaald dan had gehoeven hopen ze dat ze toch akkoord gaan en anders wil mijn man het bedrag aan me schenken om het boek te kunnen sluiten. Wat een heerlijk gevoel moet het geven om mijn salaris weer op mijn eigen bankrekening te krijgen. Ik weet dat de schuldeisers nog met mijn ex partner bezig zijn om het bedrag terug te vorderen. Mij kunnen ze niks meer maken. Wat een rust zal ik straks hebben en kunnen genieten van mijn man en inmiddels 2 kinderen.
Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen met de trajecten die jullie doorlopen of het zelf doen!

Buster

Jo, gefeliciteerd! ook met je dochter uiteraard ;)

Libra

Dank je voor je verhaal Jo!
Wat fijn dat je bijna klaar bent en dat je kunt gaan genieten van je gezinnetje!!

Het geeft de burger moed!
Succes met de laatste loodjes!