dit is de reden

Started by tinkelbel, Oct 08, 2012, 10:32 AM

Previous topic - Next topic

tinkelbel

Al zolang willen schrijven waarom wij in de schulden zitten (wat klinkt dat naar :-[) en nu ik hier zo zit weet ik niet hoe te beginnen..

voor m'n 30e was ik een tinkelbel die materialistisch was, oordeelde over een ander zonder te kennen..kortom arrogant

't begon na de geboorte van mijn zoon..kort daarna een paranormale ervaring gehad die zelfs nu nog een impact heeft. Er gaat geen dag voorbij dat ik daar niet aan denk.
Ik werd ziek, geestelijk finaal kapot..een postnatale depressie werd gesteld maar 't vreemde was dat ik juist de kinderen bij me wilde hebben....daar heb ik keihard voor gevochten, zij waren en zijn mijn reden tot leven en niemand kon me bij hun weghalen.

Na 3 maanden overleed mijn vader en plots, echt plots ging bij mij de knop om. Ik wilde direct beter zijn en geld.....geld had geen enkele waarde, 't was handig om te hebben maar ach, de bank had genoeg! Mijn man wist werkelijk niet hoe met mijn ziekte om te gaan en oh wee als hij mij terugfloot....mijn argument; we leven maar 1 keer en daar mogen we volop van genieten!

En inderdaad, de bank had altijd genoeg! Ik heb verschillende banen gehad, commercieel gericht maar dat was echt niets meer voor mij, geld was niet belangrijk! Ik ging in de zorg werken, onderaan beginnen als schoonmaakster en een wereld ging voor me open, ondanks alle kritiek van familie omdat ik (volgens hun) toch echt een type was voor de naaldhakjes!

Opleidingen gevolgd maar helaas mijn rug! Ik ben een winkel begonnen, veel geinvesteerd maar toen de crisis....de deur moest op slot! Een probleem, want de bank wilde al hun geld terug. Dit geld hebben we nu bij een kreditbank staan en lossen hier maandelijk op in. Hoewel, aflossen? Nee, we betalen alleen nog maar rente..

Ik probeer hierin duidelijk te maken dat geld me nog steeds niets interesseert maar ga er nu wel verantwoordelijk mee om en mijn man kijkt wekelijks mee en fluit me terug indien nodig. Helaas is mijn man nu ziek en sta ik er eigenlijk een beetje alleen voor en dan kan ik terugvallen en denken.....so what? Ik word vanzelf van 80 jaar en dat zien we dan wel weer :)

IK vind het leven te mooi en waardevol om me zorgen te maken om die rotcenten maar 't moet wel..ik moet me zorgen maken voordat er weer een tijd komt waarin we 7 euro per dag te besteden hebben. Die tijd wil ik niet terug!

Libra

Lieve Tinkelbel,

Ik weet niet zo heel goed wat ik hierop kan zeggen.........
Terwijl ik jouw verhaal zat te lezen schoten er allerlei gedachtes door mijn hoofd, maar op de een of andere manier kan ik het niet goed onder woorden brengen..... :(

Het eerste wat er in me opkwam is: het is een kwestie van leren loslaten, wetende dat we allemaal deel uitmaken van een groter geheel en dat er, hoe dan ook, altijd weer voor je gezorgd wordt en dat er belangrijker dingen in het leven zijn dan geld.........

En hoe hard ik mezelf dit ook voorhoud, onze huidige wereld draait nu eenmaal helaas om geld....
Want hoe hard je ook probeert om daadwerkelijk los te laten en niet in materialistische termen te denken....als je met schulden leeft is dat vrijwel onmogelijk omdat je iedere dag eigenlijk bezig bent met geld en de vraag hoe je er meer van kunt krijgen om de financi

tinkelbel

lieve Libra,

Jij heb me zooooo goed begrepen..dank je wel!

....loslaten.....daar is alles mee begonnen..

Na mijn ziekte (is het ooit over?) heb ik aan de jongens beloofd, in gedachten omdat ze nog te klein waren om iets te begrijpen, dat ik ze nooit meer zou loslaten..

Ik nam zelfs op staande voet ontslag omdat ik niet vrij kon krijgen op de dag dat mijn, toen 4-jr zoontje, zwemles had en daar wilde ik natuurlijk bij zijn..
Financieel kon het echt niet maar so what? Ik was er voor mijn kinderen en niets was belangrijker..

En nog kan en wil ik ze echt niet loslaten. Ook dat heeft financiele consequenties!

Maar....ik ben van ver gekomen, zat op de bodem van de put en ooit haal ik de laatste trede en ik hoop dan te kunnen zeggen....ik heb iets kunnen betekenen voor de mensen! En daar heeft geld niets mee te maken :P

tinkelbel

Libra, 't icoontje met de tong uitsteken is niet voor jou bedoeld hoor!!!!!

Ik steek de tong uit naar het geld ;D ;D

Liefs van mij :)

Turfje

Tinkelbel,zo zijn er meer mensen ..wij dachten vroeger ook dat de bank genoeg had.
Daar kwamen m'n psych. problemen bij en dan denk je gewoon niet na over waar je nu eigenlijk
mee bezig bent.
Het is goed dat je je nu wel realiseert dat je verantwoording hebt daarin.
Niet alleen naar jezelf toe maar ook naar je gezin uiteraard.
Logisch dat je niet meer die tijd terug wil van maar 7 euro per dag te besteden hebben.
Ik hoop voor je dat dat gaat lukken ondanks dat je man even niet mee kan kijken.
Sterkte en succes!

Turfje.

p.s. Geld ..iets betekenen voor anderen..zijn twee heel verschillende dingen inderdaad.

Libra

Quote from: tinkelbel on Oct 08, 2012, 11:18 AM
En nog kan en wil ik ze echt niet loslaten.

En toch lieve Tinkelbel zijn je kinderen een mooie ervaring in het leren loslaten!
Als moeder begrijp ik dit heel goed en ook ik heb er af en toe zelf nog moeite mee hoor, terwijl ze nu allebei al volwassen zijn!
We zouden ze zo graag voor alle obstakels in het leven willen behoeden en elke hobbel op hun pad willen wegnemen......
Maar ook dit is het basisrecht van iedereen: het recht om je eigen ervaringen op te doen, je eigen pad uit te stippelen en je leven op je eigen manier te leven.

We hebben het hele mooie Universele recht gekregen dat we alleen maar onvoorwaardelijk van onze kinderen hoeven en mogen te houden.
Ze te ondersteunen en te stimuleren op hun levenspad.

Ik denk dat je wel begrijpt wat ik hiermee bedoel.

En precies zoals Turfje ook schreef heeft geld niets te maken met er voor iemand zijn en iets betekenen.
Liefde is namelijk nog altijd (gelukkig!!!) niet te koop...... ;)
En kinderen die zich geliefd en gesteund weten door hun ouders krijgen het grootste "goed" wat er maar te krijgen is in dit leven.

Quote from: tinkelbel on Oct 08, 2012, 11:22 AM
Libra, 't icoontje met de tong uitsteken is niet voor jou bedoeld hoor!!!!!

Ik steek de tong uit naar het geld ;D ;D

Liefs van mij :)

;D ;D ;D ;D ;D ;D
Ik ben gelukkig niet zo snel geshockeerd hoor! :P ;)
Ik had begrepen wat je bedoelde! :-*

Heel veel liefs

Vlinder307

Lieve Tinkebel,

Voor jou..

Probeer het waarom achter je te laten.
Je wilt verder met je leven.
Het leven van hier en nu .
Een leven dat alleen nog maar beter kan worden.
Geloof in je doelen en dromen.
Die dromen die ooit uit zullen komen.
Geloof in het heden.
Die zeker beter word dan het verleden.

Dikke knuffel vlinder samen staan we sterk!!

tinkelbel

Quote from: Vlinder307 on Oct 08, 2012, 05:13 PM
Lieve Tinkebel,

Voor jou..

Probeer het waarom achter je te laten.
Je wilt verder met je leven.
Het leven van hier en nu .
Een leven dat alleen nog maar beter kan worden.
Geloof in je doelen en dromen.
Die dromen die ooit uit zullen komen.
Geloof in het heden.
Die zeker beter word dan het verleden.

Dikke knuffel vlinder samen staan we sterk!!

..zo mooi....ben er stil van  :'( Dank je lieve Vlinder....

tinkelbel

Even een mailtje laten lezen aan jullie die ik zojuist verzonden heb.....

Even voor de duidelijkheid; we hebben dus een rekening van 70,-- gekregen voor een behandeling van een half uur!!  Mevrouw (alternatieve arts) berekend dus 1 1/2 uur.
We hebben daar inderdaad zolang gezeten maar inclusief een kennismakingsgesprek van een uur en een 1/2 uur behandeling.

Ik vind het echt van de zotte dat zij de volledige tijd berekend, lekker makkelijk omdat we toch verzekerd zijn....maar.....dan kent ze Tinkelbel nog niet!!

Toch vind ik wel dat ik behoorlijk kattig overkom...wat vinden jullie? Had ik het iets anders (aardiger) moeten formuleren??

afijn....hier komt ie.........

Helaas is bijgaande factuur niet correct.

inzake; Behandeling lichaamsgerichte therapie / cranio sacraal.

Alvorens de behandeling hebben wij een kennismakingsgesprek gehad waaraan geen kosten zijn verbonden en eveneens, zowel schriftelijk als mondeling, geen tijdslimiet wordt / is aangegeven.

Na dit gesprek heeft u ..... behandeld, volgens afspraak, voor een half uur.

Gezien de feitelijke gegevens zijn wij u een bedrag van 25,-- Euro verschuldigd welke wij u aan zullen voldoen zodra wij de factuur hebben ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Bloem2

Mooi recht toe, recht aan briefje Tinkerbel.
Ik ben benieuwd wat ze je gaan antwoorden.

Succes !

Libra

Prima brief hoor!

Kattig..... ??? Ik vind van niet.
Als je iets koopt in de winkel wat 10 Euro kost zeg je toch ook niet als je met een briefje van 20 betaalt "weet u wat, laat maar zitten".

Succes!

tinkelbel

..inderdaad niet kattig..gelukkig!

'k heb alleen de laatste tijd het idee dat ik alles en iedereen voor moet zijn om problemen/zorgen te voorkomen. Ik ben een echte regelneef en 't lijkt wel of ik voor een ander moet denken..af en toe word je er moedeloos van :-\

Met de dame (van de behandeling) hebben we een ontzettend fijn gesprek gehad, heel vriendelijke dame..oprecht..en als klap op de vuurpijl vind ze het nodig om hiervoor een bedrag in rekening te brengen..waardeloos vind ik dat! " kun je daar weer achteraan "!  Ik word er gewoon opstandig van >:(

Maar goed..straks lekker een kop koffie, vanmiddag werken tot een uur of 21.00 uur en morgen lekker uitslapen tot een uurtje of 8 ;D

Libra

Quote from: tinkelbel on Nov 09, 2012, 10:14 AM
'k heb alleen de laatste tijd het idee dat ik alles en iedereen voor moet zijn om problemen/zorgen te voorkomen. Ik ben een echte regelneef en 't lijkt wel of ik voor een ander moet denken..af en toe word je er moedeloos van :-\

;D ;D ;D ;D ;D ;D
Welkom bij de club van contr

tinkelbel

'k moest wel ff lachen om je reaktie :D Je hebt helemaal gelijk hoor!
Betaald worden om vriendelijk te blijven ;D  Jeetje.....wil ik ook wel :D

en ja.....een herziene factuur van 25,-- inclusief btw is toch onder de streep...juist, volgens haar berekening 50,-- Euro (de knop van het euro tekentje werkt niet!)
..dacht het dus niet.....opnieuw een mailtje en ja hoor.....'t klopt.....we moeten 25,-- betalen

Mag ze mooi ff op wachten!

Groetjes, ik ga dus zo naar 't werk!