hallo

Started by hentje, Oct 05, 2012, 10:27 AM

Previous topic - Next topic

hentje

Hallo Allemaal

Ik ben 48 en mijn man is 46,we hebben op dit moment een zakelijk krediet van 8000 euro en verder geen schulden en betalingsproblemen en achterstanden gelukkig.
Mijn man is al 11 jaar  zzp,r  in de bouw en heeft momenteel door de crisis weinig opdrachten en ikzelf zit 80/100 in de wao
Omdat het slecht gaat in mijn mans werk ben ik nu flink bezig om de maandelijkse kosten omlaag te brengen en goedkoop boodschappen te doen.
Wij hebben gelukkig geen grote problemen maar om die te voorkomen ben ik flink aan het bezuinigen.
Ik heb inmiddels vele verhalen hier gelezen en ik moet zeggen,ik ben trots op jullie allemaal,hoe jullie bezig zijn om je leven weer op de rit te krijgen:diep respect.
Ik besef dat wij het nog goed hebben maar zoals ik al zei,we moeten flink aan de gang om grote problemen te voorkomen.
Ik heb veel dingen gelezen hier die mij kunnen helpen om de maandelijkse lasten omlaag te brengen.
We hebben het geluk dat wij ons huis lang geleden gekocht hebben en een lage hypotheek hebben,
Vanmorgen heb ik 50 kunnen besparen op de maandelijkse energierekening.
Boodschappen bespaar ik inmiddels ook flink op ,abbonementen opgezegd,dat scheelt al heel veel.
We hebben nu 2 maanden geen inkomen gehad van mijn man en dat hakt er erg in,gelukkig heeft ie nu wat kleine klusjes kunnen regelen voor de ak weken maar een maandinkomen is dat zeker niet.
De zakelijke kosten lopen gewoon door elke maand wo een arbeidongeschiktheidsverzekering,beleastingen enz.
Ik wil proberen om het zakelijk krediet te gaan inlossen want we betalen alleen rente en dat schiet niet op,vanmiddag een afspraak maken bij de bank om te kijken of we dat krediet kunnen omzetten in iets wat niet zoveel rente kost en waarbij we ook gaan aflossen.
Ik hoop hier veel wijzer te worden en blijf veel lezen om te kijken wat ik in onze situatie kan gaan doen.
Dan nog iets heel anders,ik heb hier 3 vuilniszakken met goede kleding staan (geen rommel)
vanaf maat 38 tot maat 44,er zit van alles tussen,als ik hier iemand blij mee kan maken dat zie ik wel een email verschijnen,het is dames kleding en ik hoef er niets voor te hebben.
Ik woon in noord brabant,plaats vermeld ik uiteraard in de email.
groetjes Hentje

Buster

Wauw Hentje,

Welkom enne,.. wat ben je goed bezig!
Op deze manier voorkom je schulden. Echt super om zo'n verhaal te lezen.
Qua besparen kun je trouwens nog heel veel info lezen op consuminder blogs.

Hier zijn een paar linkjes;
http://zuinigaan.blogspot.nl/Een zeer informatieve blog.
http://maghetwatminderzijn.weblog.nl/Marga, moeder van 3, alleenstaand en consumindert uit noodzaak.
http://sparenbesparen.blogspot.nl/De bespaar chick; 29, werkend en verloofd. Het doel wat deze dame voor ogen heeft is het zo snel mogelijk financieel onafhankelijk te worden zodat zij niet meer hoeft te werken.
http://legezakken.punt.nl/De lege zakken vrouw, moeder van 3, getrouwd en bazin van 2 honden.

Ben benieuwd of je er iets aan hebt.

Hou vol!

Libra

Welkom Hentje.

Dit is geweldig om te lezen en een hele grote stimulans voor ons.
Maar wat ik het meest bijzondere vind, is dat je nu al maatregelen aan het treffen bent voordat je problemen hebt!
Dit is zo geweldig goed!!

Ik wens je hier heel veel leesplezier (hoe wrang dat ook klinkt :P) en veel goede tips en adviezen.

Van mijn kant een diepe buiging!!

Turfje

Welkom Hentje,

Net als de anderen zeg ik : Wat ben je goed bezig!
Heel goed om nu al maatregelen te nemen inderdaad.

Succes met alles..

Turfje.

strijdlust

Hoi Hentje Welkom,

Wat super goed van je dat je maatregelen treft voordat het echt mis gaat! Dat is namelijk een grote fout die wij hebben gemaakt! Toen ons inkomen vorig jaar terug begon te lopen, mijn man is ook ZZP ben in weer gaan werken zodat we de gaten op konden vangen! Beter hadden we kunnen snijden in de vaste lasten dan hadden we niet zoveel achterstanden gehad zoals nu! Echt top zoals jij het aan pakt!

hentje

goedemorgen lieve mensen

Ik wil jullie heel hartelijk danken voor de lieve warme woorden.
De links die ik heb gekregen die moet ik nog gaan bekijken,heb er nog geen puf voor gehad omdat ik met erge rugpijn zit .
Met mij is er op gezondheidsgebied erg veel aan de hand,ben onder behandeling bij de pijnpoli,heb een zware nekoperatie en een hartinfarct gehad in de laatste 3 jaar en daar heb ik nogal veel klachten aan over gehouden waardoor ik dus niet meer kan werken en dagelijks veel pijn heb en aan de morfine zit.
Nu heb ik weer een hernia in m,n rug bah bah,
Het sociaal isolement bij mij is er ook net als bij jullie maar bij mij is m,n gezondheid dus de reden, en daardoor veel mensen kwijt geraakt ...want ik kan niet veel meer,nou dat zijn dus geen vrienden geweest
Gisteren zijn we bij de bank geweest en ik heb het telnr van onze zakelijk adviseur (wist niet dat we die hadden) gekregen en ik kan hem maandag bellen voor een afspraak te maken
Dus die stap in  in werking gezet,heb gisteren ook weer flink bespaard op de boodschappen,en ik had geen limonadeglazen meer (die laat ik regelmatig uit m,n handen vallen door gevoelsstoornissen in m,n hand en arm) en heb bij de kringloop 6 glazen van 15 cent pst gekocht. ;D ik ga dus niet meer naar de gewone winkels in de stad,
Nou dit was het weer voor vandaag,ik wens jullie ondanks de problemen en het slechte weer toch een fijn weekend, groetjes Hentje

tinkelbel

Hallo Hentje,

Helaas...ik heb maar weinig tijd maar ik wil je nog wel alle beterschap en goeds wensen :D

Leuk (jammer genoeg om redenen die niet zo florisant zijn :() dat je erbij bent....

Groetjes vanuit het zonnige deel van Nederland!

Bloem2

Hallo Hentje,

Ik vind het helemaal super van je dat je nu al naar je uitgaven kijkt!
Zo ben jij straks, als het eventueel nog minder wordt, al helemaal voorbereidt.

Het is vervelend als je door je gezondheid in een isolement raakt en er dan
ook nog achterkomt dat je vrienden geen vrienden waren Jammer  :-\

Wat een lekker gevoel geven die glazen dan h

Vlinder307

Hallo Hentje,

Ook van mij een heel warm welkom op dit prachtige forum!
Wat ben jij goed bezig zeg!! Ik neem mijn petje af dat je zo op tijd aan de bel trekt.
Ik vind het heel erg voor je dat je zo met je gezondheid worstelt het is nogal wat wat jij allemaal opnoemt.
En om dan niet in beperkingen denken maar in mogelijkheden is een hele opgaaf maar denk ik toch de enige manier.

Kan niet anders schrijven dat ik je bewonder.

Liefs Vlinder..

hentje

Lieve Strijdlust/Vlinder/Libra/Gewoon/Buster/Bloem/Turfje/Tinkerbel en alle andere

Ik ben nog steeds goed bezig met de wekelijkse booschappen en heb inmiddels elke week zo,n 30 euro bespaard door goed te kijken naar aanbiedingen en goedkope merken,Eerst aten en dronken wel alleen maar merkspul,maar we zijn al zo gewend aan de goedkope merken dat we niet anders meer willen.
Ook heb ik mijn vriendin ingelicht over onze nieuwe manier van leven,want ik ga elke week 2x met haar wandelen en daarna lunchen in de stad en dan keek ik nergens naar,nu neem ik zelf m,n boterhammen en drinken mee en eten we tijdens het wandelen ipv na het wandelen en dat scheelt me ook zo,n 20 euro per week aan versnaperingen,
Mijn vriendin heeft daar begrip voor en gaf zelfs toe dat ze het zelf ook niet meer breed heeft en het eigenlijk ook niet meer kan betalen,dus nu zijn we  allebei bezig met bezuinigen.
Tot zover het bezuinigen hihi

Dan wil ik jullie nog even laten weten dat ik trots ben op jullie!!!

Ik schrijf niet vaak ,dat komt omdat ik dat moeilijk vind en het heel moeilijk vind om gevoelens te tonen,ik heb altijd een masker op Ik zeg ook altijd dat het goed gaat,ook als het niet goed gaat,heb daar vele malen met de psycholoog over gesproken maar ik krijg dat niet afgeleerd.
Ik blijf jullie verhalen dagelijks volgen maar reageren vind ik moeilijk,wat ik nu geschreven heb dat vind ik al lastig,dus denk aub niet dat het me niet interesseerd ,want dat doet het wel,heb alleen moeite met schrijven en me verwoorden
Ik blijf jullie volgen en zal proberen om te reageren

Op 30 okt krijg ik weer een pijnbehandeling in het ziekenhuis,hopelijk gaat ie werken zodat ik minder pijn heb,want dan zit ik ook weer beter in m,n vel

dikke kus voor jullie

Bloem2

Lieve Hentje,

Je doet het goed hoor  :D , dikke duim !!

In alle opzichten: lekker besparen , je zorgen met je vriendin delen.
Zo hoor je dat je toch niet alleen staat h

Libra

Lieve Hentje,

Zo fijn om dit berichtje te lezen!
De kleine dingen tussen de regels door: de steun en begrip die je bij een vriendin vindt is onbetaalbaar.
Net als het probleem bespreekbaar maken: daarmee stel je jezelf heel kwetsbaar op en me dunkt dat je dan even het masker laat vallen!!
Zo zie je dat die gesprekken met je psycholoog toch zijn vruchten heeft afgeworpen!

Het fijne hier is dat niets verplicht is!
Je mag hier lezen, je mag hier schrijven, maar niets hoeft.
Het feit alleen al dat je schrijft dat je onze verhalen volgt, geeft al meer dan voldoende aan dat je betrokken bent en dat je wel degelijk ge

Buster

Lieve Hentje,

Alles heeft zn tijd.
Wat goed dat je het zo kan aangeven.
Het is heel herkenbaar wat je schrijft.
Je hoofd loopt over en het is gewoon een mega klus om alles op de rit te krijgen.

Hou vol!

Vergeet ik helemaal te schrijven WAT GOED DAT JE ZO UIT BENT GEKOMEN! En wat heerlijk dat je een maatje hebt aan die vriendin van je, net als hier; gedeelde smart is halve smart. Zo,... dat wilde ik nog even schrijven ;)

strijdlust

Ben Hellemaal ontroerd door Hentje haar woorden, weet dus even niet zo goed hoe te reageren. Bh Hentje ik vindt dat je het super doet, en je mag echt trots op jezelf en je man zijn voor de manier waarop julie het roer hebben omgegooid.

En wat betreft eerlijk zijn naar je omgeving, daar heb je helemaal gelijk in mijn ervaring is ook dat als je eerlijk bent er blijkt dat anderen net zo goed aan het battelen zijn met rond komen, en dus niet meer zo kunnen leven als een paar jaar terug.

Dikke knuf voor Hentje

hentje

Dank jullie wel lieve mensen ,voor de fijne reactie,s....goh dat doet een mens goed
Ik ben weer naar de kringloop geweest en heb iets voor mezelf gekocht,een doos met 5 legpuzzels erin van 1000 stukjes,ik ben helemaal gek op legpuzzelen en kan me dan echt ontspannen en alles van me afzetten voor een paar uurtjes.
Normaal kocht ik via internet een nieuwe puzzel van zo,n 15 tot 20 euro,maar dat doe ik dus niet meer
Ik kan nu effe vooruit met die puzzeldoos van jawel: