Zorgverzekeringen 2013

Started by Buster, Oct 03, 2012, 07:19 PM

Previous topic - Next topic

Kaatje

maar dan hebben jullie geen aanvullende verzekeringen meer?

jullie besparen dan flink op de verzekeringspremie voor 2013, dat is wel ontzettend fijn!

tuthola

Het blijft altijd lastig de zorgverzekering, als je gezond bent kan je de gok nemen om je niet aanvullend te verzekeren, maar owee als je dan wat krijgt want dan kan je je niet meer aanvullend verzekeren. Ik ben dus aanvullend verzekerd en ook nog is een tandartsverzekering als ik dat opzeg scheelt het mij per maand rond de 39 euro, ik zit nu te dubben of ik deze aanvulling nog wel kan en wil blijven betalen. Mijn eigen risico ben ik zowiezo elk jaar kwijt ook daar een kostenpost van 29 euro per maand en volgend jaar nog meer.
Aan de andere kant denk ik weer tja die 39 euro die ik dan uitspaar gaan dan toch ook weer op aan eten of wat dan ook, ondanks WSNP ben ik nog niet zo goed in het opzij zetten van geld.
Ook heb ik in de krant gelezen dat er in 2014 nog het een en ander gaat gebeuren omtrent de inhoud van het basispakket dus hou me hart vast....heb nog even tot eind december om het allemaal te overzien.

Kaatje

ik heb besloten dat ik het van de week toch maar uitgebreid ga uitzoeken ivm psychologische hulp, waarvan het nog wel eens kan zijn dat ik die volgend jaar nodig heb en goedkoop is die hulp niet.

stel ik ga 5x naar 1elijns psycholoog voor 85 euro per uur, dan betaal ik 425 euro, maar omdat dit via eigen risico loopt, betaal ik 350 euro zelf als ik geen extra vrijwillig eigen risico heb. en je bent vaak niet klaar na 5x bij een psycholoog geweest te zijn.

dus toch maar uitzoeken en bedenken wat voor mij wijsheid is om te doen.

Kaatje

Quote from: gewoon on Nov 19, 2012, 02:49 PM
Hoi

Ik zou ook die korting pakken, dit door te bedenken dat een verhoogt eigen risico van 350 naar 850 dus ...extra  risico is  E 500,--

Opbrengst 12 X  40,-- dus winst              is E  480,--

Als je, alles tegen zit, heeft heeft het je max E 20,-- gekost.

gewoon

volgens mij is het niet 20 euro wat het je kost, maar 520 als je de volledige eigen risico's nodig hebt van beide personen, want die 40 euro is voor 2 personen en er wordt rekening gehouden met extra eigen risico van 500 euro per persoon, terwijl je volgens mij uit moet gaan van extra eigen risico voor 2 personen dus 1000 euro

misschien dat ik het niet goed zie, maar ben even een uurtje bezig vanavond om mijn huidige verzekering + aanbod te bekijken en dat op een rij te zetten, zodat ik van de  week met de rest kan vergelijken.

gewoon

Hoi Kaatje

denk dat je gelijk hebt overal wordt gepraat in enkelvoud, dus eigen risico per persoon en niet per gezin.

Maar dan ook blijft dat je dan bijde  heel veel kosten moet hebben gehad

alle twee meer dan E 850,-- om aan een verlies van E 520,-- te komen.

Gewoon

gewoon

beter is het dus te zien als dat de korting zeker E 250,-- per persoon is met als nadeel als je ziek word dit een verlies kan worden van E 250,--

dus blijft het een persoonlijke keuze of je meer kosten denkt te hebben dan die bassis van  E 350,--eigen risico

Kaatje

en dan blijft het volgens mij nog lastig inschatten.

Buster

Het blijft inderdaad glazen bol kijken.
Niemand kan voorspellen wat je gaat overkomen (afkloppen)

Wat ik wel ieder jaar doe is bedenken wat er in de verwachting ligt dat er eventueel kan gebeuren.
Nu de oudste net leert lopen vind ik het wel belangrijk dat ik gebruik kan maken van en spoedeisende hulp, voor het zelfde geld valt hij zich een gat in zijn hoofd.

Ik had het er toevallig net over met mijn buurvrouw, die is diabeet, voor haar is het voordeliger om het eigen risico zo laag mogelijk te houden, zij komt met gemak boven de

gewoon

Hoi consumenten bond schrijft het volgende, dat na dat gebruik gemaakt heb van een overstapservice het daarnaast ook raadzaam is per E mail of aangetekende brief de oude polis op te zeggen, dit om dubbel verzekering te voorkomen.
Ook natuurlijk dat de nieuwe polis er  beslist moet zijn voor 1febr anders volgt er een fikse boete van CVZ.
Algemene tips.
1 Maak ieder jaar opnieuw een vergelijking
2 nieuwe polisen zijn er al op 17 november vergelijken kost tijd begin snel
3 Ga na of de verzekaar een goedkopere internetpolis heeft
4 Bij digitaal afsluiten 14 dagen tijd deze kostenloos op te zeggen
( wet verkoop op afstand )
5 zeg schriftelijk op duidelijk aan geven welke polis ( basis of aanvullend )
6 Overstappen kan niet bij een betalingsachterstand
7 bij vrijwillig hoger eigen risico zet het bedrag op een spaarrekening voor onvoorziene medische uitgaven.

Gewoon