Zorgverzekeringen 2013

Started by Buster, Oct 03, 2012, 07:19 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Hoi allemaal,

Ik kreeg een tip van de buurman;
Sluit je aan bij de vakbond dan kun je profiteren van kortingen op zorgverzekeringen.
Dat wil ik eerst natuurlijk goed uitzoeken.

Bij deze maak ik een draadje aan voor linken naar vakbond sites, hun voordelen en tarieven.
Ook ben ik dit jaar weer bezig om de goedkoopste aanbieding binnen te slepen.
Omdat elk gezin anders is en elke leefsituatie verschillend kan iedereen zo zelf zijn beslissing maken.

Soort van boodschappen onderzoek maar dan voor de zorg.
Als er iemand lid is van de consumentenbond? Die info kan ik niet opvragen,...
2 weten meer dan 1  ;)

Kaatje

ik krijg via de bank een collectiviteitskorting, omdat ik een bankrekening bij hun heb. de bank is rabobank.

10% korting op basisverzekering en 15% op aanvullend of precies andersom, 15% op basis en 10% op aanvullend.

ik ben geen lid van de consumentenbond. :( dus kan je niet helpen aan die inof.

Buster

Dat bedoel ik, ben ook bij de Rabo en dat wist ik dus niet,...

Voorlopig zijn er nog geen nieuwe prijs opgaven binnen.
Bij de FNV krijg je in elk geval korting bij Menzis.

Kaatje, bij wie krijg je korting via de Rabo?

http://www.fnv.nl/lidmaatschap/fnv_ledenpas/

Kaatje

Bij Interpolis.

Speciaal voor klanten van de Rabobank......

Libra

Ik ga straks in november/december als de nieuwe prijzen bekend zijn shoppen via Independer.
Heb dit ook al een aantal jaren voor mijn autoverzekering gedaan en is me prima bevallen.
Zij komen inderdaad met de goedkoopste opties.

Bloem2

Ik maak bij Agis gebruik van de collectiviteitskorting Nationale Postcode Loterij.
Daarvoor hoefde ik niet mee te spelen.. (en dat doe ik dus ook niet  :D)

Libra

Ik denk dat iedereen zo langzamerhand de nieuwe polis zorgverzekering voor het komende jaar weer binnen heeft gekregen.

Dus nu wordt het echt tijd om weer te gaan shoppen!! ;D

Ik heb het zelf net even gedaan en heb dus binnen 5 minuten 8,50 Euro per maand bespaart!
Toch weer een zeer prettige besparing op de vaste lasten! ;D

Buster

Ik weet dat de keuze heel persoonlijk is.
Maar waar ik mee stoei, op dit moment,... de eigen bijdrage.
Met

Kaatje

als je die 20 euro per maand opzij zet voor het geval je wel iets zelf moet betalen, dan heb je dat als spaarpotje.

je kan niet in de toekomst kijken, maar als de meest voorkomende zaken in het basispakket zitten waarvan je denkt die nodig te hebben, dan is het misschien nog niet zo gek om het eigen risico omhoog te schroeven.

waarvan ik sta te kijken is dat het bij jullie maar 10 euro per persoon per maand scheelt. als ik het omhoog schroef, scheelt me dat bijna 21 euro per persoon per maand.

Kaatje

ik heb de post erbij gepakt. en dat komt omdat er bij die 20 euro de collectiviteitskorting is meegenomen.

ik twijfel dan juist om te gaan switchen, terwijl ze bij kassa zeiden dat het juist loont om te switchen.

Buster

Het lonen van switchen zit hem in de korting die je als nieuwe klant wel krijgt en als oude klant misloopt.

Maar als je oude polis goedkoper is, zonder korting, dan loont het dus niet.

Ik heb nog even gekeken en idd, het is

Kaatje

ik ga volgend jaar wel naar de tandarts, maar ik heb een slecht gebit, dus ik moet de kosten van dit jaar die vergoed zijn even naast de premie zetten, maar ben bang dat als ik de verzekering er uit gooi dat ik dan opeens veel hogere kosten heb.

buster is die premie van 79 euro per maand met eigen risico van 850 per persoon???
ik zie bij mijn papieren dat als ik eigen risico doe van 850 dan kom ik op 78 euro per maand en daar zit dan collectiviteitskorting bij in. scheelt 1 euro. :) :)

kunnen verzkeraars niet een loyaliteitskorting invoeren????

gewoon

Hoi

Ik zou ook die korting pakken, dit door te bedenken dat een verhoogt eigen risico van 350 naar 850 dus ...extra  risico is  E 500,--

Opbrengst 12 X  40,-- dus winst              is E  480,--

Als je, alles tegen zit, heeft heeft het je max E 20,-- gekost.

gewoon

Buster

Kaatje, de goedkoopste die ik kan vinden is

Buster

Ik ben net overgestapt naar Anderszorg.
Met een maandpremie van