op weg naar een schuld vrij leven.

Started by Jen, Sep 29, 2012, 12:41 AM

Previous topic - Next topic

Jen

Ik heb mij geregistreerd omdat ik graag van mijn schulden afwil zoals velen van jullie.
Met mijn familie en kennissen praat ik er niet graag over.
na veel verhalen die ik hier gelezen heb ben ik gemotiveerd om de stap naar een schuld vrij leven te maken.
Later maak ik een lijstje met wat er allemaal aan schuld is.
Het wordt wat later op de avond omdat ik ook nog  kinderen heb en natuurlijk een huishouden
die ik ook op orde probeer te krijgen.
Ik heb een stok achter de deur nodig en hoop het hier te vinden.
Gelukkig is ook mijn man zich ervan bewust dat we hieraan moeten werken.

Chrissie

Welkom Jen,

Doe maar rustig aan wanneer jij er de tijd voor hebt zien we het wel verschijnen, mocht je vragen hebben stel ze gerust er zit hier een schat aan ervaringen van allemaal mensen op die je prima kunnen helpen. Wat ik fijn vind om te lezen is dat  jij en je man gelukkig de neuzen dezelfde kant op hebben staan daar heb je al heel veel mee gewonnen! Als de
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Jen

Hallo Chrissie,

wat fijn om al reactie te krijgen.
jouw verhaal is ook zo inspirerend, ik ben al een paar dagen aan het lezen en heb al hele goede tips gezien en er komen vast ook vragen van mijn kant. mischien krijg ik zo wat orde en rust in mijn hoofd. Mijn man en ik kunnen er goed over brainstormen hoe alles op te lossen maar het is ons nog niet gelukt.
Ik heb op het moment geen achterstanden maar als het zo door gaat kunnen die er komen dus wil ik dat alles voor zijn.
Ik heb heel wat op mijn te doen lijstje voor de komende tijd.
voor vandaag:
de administratie zodat ik later hier de schulden kan posten.
verder mijn terras zowel boven als beneden alles opruimen.
en natuurlijk heel veel klein huishoudelijk werk en mijn lieve kinderen
aandacht geven.                               

Dick

Welkon Jen,

Er zijn enkele goede signalen, je kan er met je man over praten en je gaat het aanpakken. Neem je tijd en stel hier je vragen. Geen enkele vraag of opmerking is dom.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Jen

Daar ben ik weer, na een hele tijd op zolder gezeten te hebben met alle mappen en een muziekje zodat er wat sfeer en motivatie in kwam heb ik het allemaal uitgezocht.

Als het gaat om afbetalingen dan is de stand vandaag
29 september 2012

Lening    16845,97
wehkamp     41,10
H&m          228,02
totaal      16915,09

Verder staat de rekening in de min -251,69
deze wordt aangezuiverd met de kinderbijslag en dinsdag komt er weer geld binnen
van mijn man zijn salaris.

Ik ben nu begonnen met 25 euro maandelijks sparen.
mijn eerste 25 euro staat er dus op.

Wat ons totaal niet lukt is een vast bedrag aan boodschappen.
We doen beiden de boodschappen.
tips zijn welkom.

ik heb niets anders dan de administratie kunnen doen en de zolder wat op orde
gebracht.
Nog 1 stapel aan facturen moet ik nog op volgorde zetten dan heb ik dat ook netjes
maar dat komt vanavond tijdens het tv kijken wel zoniet volgende week.

ik heb wat openstaande rekeningen die binnen volgende week en
20 november betaald moeten worden, de twee eerste betaal ik volgende week.

belasting 17   28 sept
inkt         40   28 sept
cjib          255  7 nov. en 20 nov

ik schrijf op een later tijddstip wat ik allemaal probeer aflossen volgende week.

lotte

is het een idee, omdat je ook voor de boodschappen een vast bedrag wilt hebben, om heel ouderwets een huishoudportemonnee in het leven te roepen?
Je pint wekelijks een bedrag, en of jij, of manlief of iemand anders de boodschappen doet, er wordt betaald met geld uit die knip?

Oh... en wees welkom hier... ;D

Buster

Hoi Jen,

Welkom hier en alvast veel succes!

Wat Lotte zegt is en goede, wat je ook kunt doen is een keer per week samen de boodschappen doen. Maak vooral een lijstje dat helpt ook, dan vergeet je niks.

De administratie is inderdaad even uitzoeken, heb je mappen in huis om ze in op te bergen? Dat scheelt later weer zoeken. Als je alles hebt gesorteerd is het een kwestie van bijhouden.
Dat kan dagelijks maar ook wekelijks, verzamel alles op een vast punt en berg het een keer per week weg, schrijf op de betaalde facturen een dikke krul en wat later betaald word zet je in je agenda 3 dagen voor de vervaldatum. Zo hou je speling voor jezelf.

Heel veel succes en zoals Dick en Chrissie al aangaven,.. vraag gerust, we zitten hier allemaal in hetzelfde schuitje op weg naar de oplossing.
Enne,.. petje af oor je spaarplan!

Jen

Dick ook jij bedankt voor je berichtje.

Lotte ik neem jouw advies mee voor dinsdag als het loon er is.
Morgen zal ik het met mijn man erover hebben, hij ligt nu te slapen  ivm zijn nachtdienst.
Het moet wel lukken.

Buster het lijstje is ook een super goed idee morgen maak ik alvast de balans op wat er in huis is.

De administratie heb ik al in mappen. Heb het de afgelopen tijd zo druk gehad met vanalles dat het zich begon op te stapelen ik moet daar dus een balans in vinden.

Mijn streven is om 2 maanden inkomsten te sparen op het moment weet ik niet hoe ik dat voorelkaar kan krijgen omdat ik precies moet weten wat boodschappen en benzinegeld bij elkaar per maand zijn.De vaste lasten heb ik al op een rijtje
Dit doel heb ik omdat mijn man gebruik maakt van een factoring maatschappy dit omdat het loon er anders nooit optijd is soms maanden duurt voor je het hebt.
En ik wil hiervan af want het kost per jaar heel veel.

Per maand los ik af voor de lening
200 euro en daarvan is ongeveer 115 rente
deze maand heb ik 100 euro extra afgelost en ga proberen dit iedere maand te doen.

de wehkamp 20 euro per keer
dus nog 2 keer dan ben ik daar klaar mee.

de H&M ga ik 40 euro betalen
en als ik klaar ben met de wehkamp gaat die 20 euro naar de H&M.

De komende tijd moet ik voor de kinderen laarzen kopen
ook voor mijzelf heb er geen meer en voor mijn jongste ook een jas.
spijkerbroeken voor de oudste en voor mij.
Kwam net bijna in de verleiding om het bij de wehkamp te bestellen en over 5 mnd te betalen.
Ik heb besloten toch op marktplaats te gaan shoppen als het geld er is.

Zo nu even naar beat de best kijken ter  ontspanning en mijn facturen sorteren.

Vlinder307

Welkom Jen op dit prachtige forum! Compliment hoe goed jij bezig bent! Wat een start zeg! Heb er alle vertrouwen in zoals je nu bezig bent..ook ik ben begonnen met een contant weekbedrag en het levert veel meer inzicht op..succes! Liefs Vlinder.

Chrissie

Door een weekbedrag op te halen kom je minder in de verleiding om meer te pinnen en je houdt goed overzicht, daarnaast schrijf ik in een tabellarisch kasboek, je kan ook het voorbeeld bij de "Gallery" gebruiken mijn totaal van de bonnetjes van alle winkels op dan gaan je de ogen nog beter open. Door jezelf een spiegel voor te houden blijf je heel gemotiveerd.

Je bent trouwens wel heel goed bezig, petje af!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Jen

Hallo Chrissie,

Ik ga dit zeker onthouden.
Zometeen even kijken bij de galerij.
Mijn man die vergeet meestal de bonnetjes
dus ik ga hem daaraan moeten herinneren.
Ik heb al opgeschreven wat ik dinsdag moet
halen aan boodschappen.

Gisteren heb ik de facturen niet meer
gesorteerd hoop het vandaag te doen
en ok moet formulieren voor school invullen.

Ik heb 1 terras al af dus dat schiet lekker op.

flowerpower

welkom Jen!
je bent goed bezig :-)

Jen

Dank voor het compliment flowerpower.

De facturen zijn netjes in de map en ook
de formulieren voor school van de kinderen
zijn ingevuld.

Ik heb net al op marktplaats rondgekeken
voor mijn dochter en in mijn favorieten gezet
wat ik leuk vindt morgen kijk ik samen
met mijn dochter of zij het leuk vindt.

Morgen heb ik in de planning de kinder
slaapkamers opruimen afstoffen en het dakterras.

Vinden jullie het ook zo moeilijk om een beetje
regelmaat in het huishouden te hebben?
Tips zijn welkom want dat is ook 1 van mijn
doelen. Alle troep eruit ik denk dat het
ook voor rust zorgt.

Buster

Ja regelmaat vind ik best lastig, zeker in het huishouden.
De kinderen dwingen me wel tot regelmaat en dat staat dan ook als een huis.
Ook de boodschappen en het eten koken gaat best goed.

Maar dingen als stofzuigen, afstoffen, dweilen en zelfs douchen daar komt nogal eens de klad in.
Misschien maar eens en schemaatje gaan maken, meestal helpt dat.