En Nu?

Started by strijdlust, Sep 26, 2012, 07:41 AM

Previous topic - Next topic

Turfje

Op jouw vraag heb ik geen antwoordt maar ik hoop voor je dat het klopt want dan kan
je daarmee misschien nog iets ongedaan maken uit de brief van AOV.
Want dan gebruiken ze gegevens die er niet meer toe doen nu.

Turfje.

strijdlust

En er is ook positief nieuws hahaha,

GGN laat  dagvaarding nog even liggen krijg nog 2 weken tijd om vordering te voldoen. Dat scheelt weer smak extra kosten, pff en is te danken aan de knok inspiratie die ik uit Julie haal vordering is nu nog

Buster

Strijdlust,..

Ik heb geen idee over de 10 jaar regeling maar ik zou even met je huisarts bespreken hoe de situatie van je man van toen in het dossier staat.

Een burn out krijg j namelijk niet weg met een tablet, je kunt ook echt niet werken dan.
Het kan zijn dat hij helemaal de diagnose overspannenheid niet heeft staan in zijn dossier.

lotte

Geniet van het moment, en van het gevoel dat het met zich mee brengt.

Heel fijn om te lezen dat het op verschillende fronten zo goed gaat! Daar trek ik me echt even aan op!

strijdlust

@ Ik heb Generali al aangeschreven dat ik de rapporten die door behandelden artsen zijn aangeleverd wil ontvangen. Vermoed dat ze huisarts om medische gegevens uit het verleden hebben gevraagd, maar volgens mij mag een verzekering niet vragen om gegevens ouder dan 10 jaar.

En zo,n 12 jaar geleden is mijn man midden in zijn scheiding een keer bij de huisarts geweest met klachten van overspannenheid! Huisarts heeft toen een kalmerend middel voorgeschreven, en de AOV zegt nu dit had je moeten melden toen je de verzekering aan vroeg. Wij hebben daar in 2008 niet aan gedacht, Scheiding was in 1999 en na die inzinking ging  het toen eigenlijk al heel snel weer de goede kant uit ging met mijn man juist omdat hij wel parttime bleef werken bezig ging zijn leven op te bouwen.

Waar het mij om gaat is dat de huisarts dit helemaal niet had hoeven melden, als een verzekering niet om gegevens ouder dan 10 jaar mag vragen.

Voor ons maakt het zo wi zo niet meer uit, want ze blijven bij hun stand punt, gaat me alleen om de trap na die ze nog even denken te moeten geven.

En toont maar weer aan dat het voor een ondernemer bijna onmogelijk is om uitkering te krijgen uit z,n AOV zijn zoveel kleine lettertjes een verzekering maatschappij kan er na genoeg altijd onderuit.

Libra

Hai Strijdlust,

De 10 jaar regeling klopt wel hoor, althans dat is de algemeen gehanteerde periode.
Het grote punt is natuurlijk de eventuele achterstand.
Dit staat nog niet eens in de kleine lettertjes, maar is altijd een van de voorwaarden.

Fijn om te lezen dat er ook zoveel goed nieuws is!
De krenten in de pap! :)

Je doet je naam eer aan!!
Liefs

Buster

Strijdlust, ik zou echt even contact opnemen met het Juridisch Loket, het klinkt namelijk aan alle kanten alsof de verzekering handelingen plaagt die ze niet mogen doen.

En nogmaals; hoe staat het omschreven in zijn dossier, een overspannen toestand is nog geen overspannenheid. Overspannenheid betekend totale rust, waarbij klassieke symptomen als; achtervolgingswaanzin, paniek aanvallen, totale lichamelijke uitputting vaak en rol spelen.

Als ik het zo hoor heeft jouw man het toen flink voor zijn kiezen gehad, en had hulp nodig van de huisarts om zich te herpakken. Als een benaming verschil uitmaakt tussen uitkeren of niet is het zeker de moeite waard om er eens achteraan te gaan.

Vlinder307

Lieve Strijdlust,

Je bent met een heftige klus bezig meis ...
Petje af hoe je telkens elke dag weer alles oppakt!!
Ik hoop ook voor jou dat je snel alles in kaart hebt dan heb je in ieder geval tenminste overzicht!!

Liefs en knuffel Vlinder!

strijdlust

Zo even tijd voor een up date,

Al met al weer hectische week met ups en Downs. Maar voel me wel stukken rustiger dan paar weken terug.

GGN dreigde met gerechtelijke stappen, welke dan weer een hoop extra kosten met zich mee zouden nemen, maar ineens kwam er maandag toch een betaling binnen van een opdracht gever en mijn salaris dus kon een fors bedrag alvast voldoen, en daarna als laatste red middel een mail gestuurd met het verzoek om ons toch echt nog even tijd te gunnen. Binnen paar minuten belden ze al terug en gingen akkoord.

En doordat die betaling binnen kwam, kon ik nog een aantal andere hele dringende facturen ook nog voldoen waardoor ik heb voorkomen dat er weer extra kosten bij kwamen.

Dus iets meer lucht op dit moment, niet in de  zin van geld want alles wat er maar binnen komt gaat gelijk in een openstaande rekening, maar tot nu toe echt ernstige gevolgen kunnen voorkomen.

Ben met garage in onderhandeling over inruil van mijn auto, en dan een klein goedkoop auto,tje terug maar dit gaat nog moeizaam ze willen gewoon niet genoeg geven op de inruil, en dan kom ik weer in de problemen met lease maatschappij. Aan andere kant elke dag dat die auto hier nog staat kost het weer een dag te veel geld!

Wat betreft de AOV schiet niet echt op, maar heb hem wel opgezegd nu dat scheel ook weer een aanzienlijk bedrag in de maand. En nu rond kijken naar eentje die goedkoper is, maar weten nu wel beter waar we op moeten letten.

Er lopen ook nog wat andere zaken, die veel van mijn aandacht vergen vandaar dat ik niet heel structureel up date, maar hoe het ook zei ik heb de afgelopen periode echt heel veel aan jullie gehad!

Met name het in kaart brengen, en overzicht krijgen in de achterstanden zeg maar gerust de enveloppen open maken heeft heel veel geholpen. De brieven en mails sturen naar de instantie,s is ook niet verkeerd geweest, dan blijkt dat er over algemeen toch wel begrip is als je maar wat laat horen. En wat ook echt werkt is niet alles in een keer willen doen. Ik ben begonnen bij de meest dringende en die heb ik eerst aangeschreven, en in map gedaan. Je moet soms ook weer even rust nemen en afstand, maar jezelf wel ook schop onder de kont om de rest ook aan te pakken.

Nee we zijn er nog lang niet hoor, daarvoor is onze schuld veel te hoog maar het begin is er en zuinig leven kost ons op dit moment geen moeite, ook al wat langer niet zeg maar. Maar die druk van de onbetaalde rekeningen daar werd / wordt ik echt gek van.

Buster

Strijdlust, je doet het geweldig!

Kan niks anders zeggen dan hou vol en ga zo door.
Wat fijn dat er zoveel schot in de zaak zit.

Vlinder307

Geweldig Strijdlust!!
Ik lees vooruitgang en daar ben ik blij mee...

(libra zou weer een diepe buiging voor je maken maar ze heeft al zoveel gebogen dat ze het er van in de rug heeft) :D

Is het niet mogelijk om de auto op marktplaats te verkopen?
Heb er zelf ook al aan gedacht om in te ruilen maar je krijgt er idd zo bar weinig voor terug  , de maandelijkse kosten moet je natuurlijk ook berekenen maar zou er toch zoveel mogelijk uit proberen te halen wat kan.

Liefs Vlinder.

lotte

ik lees op de achtergrond bij iedereen mee hoor... wilde jou toch even laten weten dat je echt super goed bezig bent.
Complimenten dame!
Ook uit dit soort dingen kun je heel veel energie halen, als je het eenmaal op de rit gekregen hebt. Dus top!

Libra

Quote from: Vlinder307 on Oct 18, 2012, 09:09 PM
(libra zou weer een diepe buiging voor je maken maar ze heeft al zoveel gebogen dat ze het er van in de rug heeft) :D

;D ;D Nee, Libra buigt op het moment zeker even niet! :'(
Maar wel in gedachten hoor Strijdlust!

Je doet het echt fantastisch en zo fijn om te lezen dat je steeds meer dingen op de rit krijgt.
Het is precies zoals je schrijft: als je wat van je laat horen, weten ze dat je serieus met dingen bezig bent en valt er vaak wat te regelen.

Je bent heel goed bezig!
Liefs