En Nu?

Started by strijdlust, Sep 26, 2012, 07:41 AM

Previous topic - Next topic

Vlinder307

Lieve Strijdlust,
Allereerst van harte gefeliciteerd met je contractverlenging!!
Jammer dat bij zo goed nieuws gelijk weer negatief nieuws komt wat je vreugde gevoel weer kan overschaduwen.

Ik gun jou ook een schuldhulpmaatje die met je meedenkt en waar je op terug kan vallen...raar dat je nog niets hebt gehoord heb je je via stichting "MEE" aangemeld?

Zoals je al op mijn draadje schreef weet ook hoe het is rekeningen hebben liggen die je niet kan betalen mag ik vragen hoe jij met je gevoel omgaat op het moment dat je het voor ogen ziet??
Kan je redelijk je dagelijkse dingen weer oppakken of hebben de zorgen je helemaal in je greep.

Balen dat je betalingsvoorstel is afgewezen!! Heb je al een voorstel kunnen laten zien dat je echt de jou voorgestelde regeling kan nakomen?

Liefs Vlinder..

strijdlust

Hoi Vlinder,

Gevoel lastig, eerlijk is eerlijk het heeft me een periode verlamt, want anders was het niet zover gekomen toch? ( geschiedenis kom ik nog wel een keer op terug)

En ook ik blijf dit moeilijk vinden hoor, vooral het gevoel van schaamte naar omgeving toe! Wie kent het niet op het werk collega's die met elkaar zo van ohh heb je al gehoord die en die ja schulden sus en zo. Mensen die zelf nog nooit in schulden hebben gezeten hebben nou eenmaal maar heel weinig begrip voor mensen die wel in schulden zitten. Komt bij dat wij in een omgeving leven (geleefd hebben) waar materieel als status gezien wordt. Dus op moment dat je moet toe geven we reden het niet, dan hoor je achter je rug al ohhh wat erg ja, maar ja ze leefden ook veel te groots etc etc. Maar weet je juist dat gevoel zorgt ervoor dat je nog dieper erin gaat! Waarom? Nou toen mijn man vorig jaar ziek werd en zijn inkomsten gaande weg minder werden dacht ik dat oplossing was dat ik weer ging werken! Vanuit omgeving was die verwachting er toch al, want ik was immers genezen verklaard! Achter af hadden we toen juist eerlijk naar kosten moeten kijken, en daar heel hard gaan snijden! Want met mijn baan verdien ik natuurlijk nog niet 1/3 van wat mijn man verdiende, en waar de zakelijke vaste lasten dus ook op gebaseerd waren.

En als je werkt wil je wel weer netjes in kleding, auto moet blijven rijden minder tijd om gebudgetteerd boodschappen te doen etc
etc. Zolang buitenwereld maar blijft denken dat alles ok is!

Maar die knop heb ik om gezet, in het gevecht met verzekering, sorry jongens wij zijn toch niet helemaal die succesvolle yuppen die iedereen altijd dacht dat we waren, of beter wat we anderen wouden laten geloven. En ik zeg wel we, maar mijn man geeft geen ene malle moer om geld, die wil eigenlijk alleen dat ik gelukkig ben.

Eerlijk is eerlijk ik heb mijn knop omzet inspiratie op een slapeloze nacht hier gehaald, toen kreeg ik echt zoiets als hun het kunnen dan kan ik het ook! Dus aan de slag het is nooit te laat om de knop om te zetten! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik in mijn leven best veel tegenslag heb gehad, en ook regelmatig met het mes tussen tanden heb moeten knokken om te overleven. Maar het gevecht met de AOV verzekering van mijn man, en de manier waarop dit werd gevoerd was totaal nieuw voor me!

Er is wel een periode geweest dat zorgen mij in hun greep hadden, gelukkig had ik wel mijn werk zodra ik daar naar binnen loop dan laat ik sores thuis achter me, doe ik heel bewust!

Vlinder307

Idd wat je schrijft Strijdlust mijn hoop is ook nog als ik hier bij anderen lees "wat zij kunnen kan ik ook" !

De kunst is het loslaten en even energie opdoen met andere bezigheden ik vroeg me dus af hoe jij (en anderen hier mee omgingen)

Ik  denk dat het belangrijk is om hier balans in op te maken (wanneer ben je met financi

Buster

Lieve Strijdlust,

Fijn dat je die knop hebt gevonden.
Met die buitenwereld leer je vanzelf steeds beter omgaan.
Ze zijn echt niet belangrijk, alleen moet je dat nog even ervaren.

Het zal je verbazen dat juist degeen waarvan je het niet had verwacht je zal ondersteunen.

Anderzijds scheid het mooi het kaft van het koren.
Scheelt weer tijd en energie ;)

Hou vol!

Bloem2

Lieve Strijdlust,

Wat hartstikke super dat je contract is verlengd! Dat geeft weer even wat rust.
Dat er een loonbeslag ligt heeft natuurlijk helemaal NIKS te maken over hoe jij
op je werk en in je werk functioneert!!

Gefeliciteerd!

strijdlust

Hee Lady's dank voor hart onder de riem, en jullie hebben helemaal gelijk.  Het verbaasd mij over mezelf ook wel een beetje hoor, want inderdaad piekeren levert niks op! Dus ga maar op zoek naar oplossingen daar kom je verder mee.
De slachtoffer rol ligt mij

hentje

hoi Strijdlust

gefeliciteerd met je contractverlenging,harstikke fijn voor jullie
Ik las dat jouw man problemen heeft met de AOV,schandalig hoorpfff 500 per maand en je dan zo laten vallen als je ziek bent,
Mijn man heeft ook zo,n verzekering (TAF) is dat dezelfde die jullie hebben,want als je daar de kleine lettertjes gaat lezen (dat heb ik gedaan nadat ik jouw verhaal las) ..dan schrik je wel,ze kunnen je op zoveel manieren en voor zoveel dingen weigeren dat je gaat denken: als mijn man ziek wordt bv met z,n rug dan is het nog maar de vraag of ze uikeren.

Wij hebben goed nieuws gekregen voor mijn man,na 2 maanden amper werk heeft ie nu weer voldoende binnen kunnen halen,wel het uurloon een paar euro lagen maar toch altijd nog beter als niks,gelukkig ook bij bekende opdrachtgevers van ons dus we weten dat er snel betaald zal worden.deze betalen altijd al na 1 week,dus de druk is hier een beetje van de ketel

Kop op he
lieve groetjes Hentje

Vlinder307

Dappere strijdlustige heldin!!

Succes vandaag met opdrachten binnen halen ik hoop voor jou dat het lukken gaat!
Het zonnetje schijnt dus laten we niet vergeten hier ook nog een beetje van te genieten ik denk dat ik het ga combineren met de tuin.

Liefs Vlinder..

strijdlust

Hee Hentje,

Wat goed van je dat je de kleine lettertjes bent gaan lezen, ik heb uitgerekend dat wij afgelopen jaren zo grof weg â,¬40000 aan premie voor die polis hebben betaald, zou betekenen als we dit op spaar rekening gezet hadden dat mijn man nu zeker anderhalf jaar zonder stress aan zijn herstel had kunnen werken! Maar voor Julie super Hentje dat je iets druk van ketel kwijt bent!

Nog een mooi voorbeeld, wij hebben voor bedrijf een lease bus, met nogal een hoge aflossing in de maand. Maar dan is dachten wij wel alles netjes verzekerd en onderhoud zit erbij in en zo. Man heeft afgelopen jaren paar keer schade gehad, heeft nou eenmaal beroep waarin zwaar materieel gebruikt wordt, en soms gaat er gewoon wel eens wat mis. Bij reparatie blijkt dan ineens dat we eigen risico van â,¬500 hebben, ja hallo wij hadden toch alles netjes voor elkaar daarom betalen we zoveel lease kosten? Yep kleine lettertjes zeg maar kan je vertellen dat ik inmiddels ook vergroot glas heb om bij alles die kleine lettertjes eens grondig na te lezen.
En wat fijn dat deze opdracht gever zo snel betaald, wij hebben echt soms wel 10 weken op geld moeten wachten. Bij een hebben we zelfs â,¬10000 gewoon niet ontvangen. Hadden in verband met scholing traject personeel subsidie afspraak met deze opdracht gever, heel ondoorzichtig allemaal, maar komt erop neer dat zei ons â,¬10000 in rekening brachten, en dit verrekend hebben met bedragen die wij nog van hun tegoed hadden. Dus gewoon 3 maanden geen inkomen voor mijn man! En dan nog nadelig consequentie,s op zijn belastbaar inkomen.

Vandaag alweer veel gedaan, netjes aflos plan opgesteld, ben wel trots over op mezelf! Maar voordat ik bedrijven aan ga schrijven wacht ik nog even want kan zijn dat ik in enthousiasme nog iets vergeten ben. Als mijn man kan blijven werken zoals nu dus voor 50% dan hebben we een half jaar nodig om de ergste druk eraf te halen. Na half jaar doorzetten om echt alle kredieten in te lossen zodat we over 2 jaar schulden vrij zijn.

En nog aantal schuldeisers aangeschreven met eerste uitstel brief, had nog een aantal laten liggen, vorige keer de puf niet voor maar nu toch echt door gezet zit immers ook niet op nog meer kosten te wachten.

strijdlust

Heel verstandig Vlinder nog even genieten van deze mooie zonnige dag ;D

Vlinder307

Heb je trouwens al een weekbudget kunnen samenstellen waar je boodschappen van doet?

strijdlust

Ja denk dat we met +/-

Vlinder307

Dat is een beetje vergelijkbaar met het budget waar ik probeer mee rond te komen per week.
Ben 30 euro kwijt aan reiskosten voor zoonlief per week we zijn door de week met 3 personen en in het weekend met 4 .
Dat is erg puzzelen vooral in de weekenden moet ik zeggen.
De laatste 2 weken heb ik vooral de vriezer en voorraad kast leeggemaakt dus nu komt het er op aan.

Net wat jij zegt je moet er echt de tijd voor nemen !
En tijd kost geld maar tijd kan ook geld opleveren!
Vaak na een lange hectische werkdag ben je veel te makkelijk in het uitgeven omdat je energie op is.

Wat ik nu met de kids heb afgesproken is dat als ze extra's willen hebben zelf moeten gaan halen (zoals b.v mm's echte cola etc)
Daar stond wel tegenover dat ik iets lekkers zou blijven bakken wat ik altijd doe en dat gaat ook lukken.
Deze week appels in de aanbieding dus maak ik een appelcake.. ;)

Verder een grote pan soep met slaatje en stokbrood .

Liefs!!

Libra

Lieve Strijdlust(ige),

Van harte gefeliciteerd dat je contract verlengd is!
Geweldig fijn voor je!! :-*

Tja, en de buitenwereld......pffff.....zo herkenbaar!!
En inderdaad, mensen die zelf geen zorgen of schulden hebben, staan vaak heel snel klaar met hun oordeel, totdat.......het hen zelf overkomt!!
En we weten hier allemaal uit eigen ervaring, dat dat sneller kan gebeuren dan dat je ooit voor mogelijk gehouden had.... :(

Ook jij bent geweldig bezig!!
Zoals ik ook op het topic van Vlinder geschreven heb, ik heb echt mega respect voor jullie allemaal en maak dus ook een diepe buiging voor jou!!!

Heel veel succes, sterkte en liefs
:-*

strijdlust

Even een up date en gelijk ook een vraag,

Hebben een hele onaardige brief van de AOV Verzekering van mijn man gekregen in de trant wij staan volledig in ons recht premie achterstand dus geen dekking etc etc. En wat betreft de teveel betaalde premie ivb met de oververzekering zeggen ze dat ze in 2011 via tussen persoon inkomens gegevens hadden gevraagd! En oh ja uit gegevens huisarts bleek dat mijn man al eens vaker overspannen is geweest in het verleden en dat wij dus hebben verzuimd dit te melden bij de aanmelding!

Nou ja mijn man is ind zo,n 12 jaar geleden eens overspannen geweest na scheiding en heeft toen een kalmerend middel gehad van huis arts. Hij is toen niet echt in ziekte wet geweest ofzo, en kalmerende middel heeft ie misschien eentje van genomen? Maar goed huis arts moet als hij medische gegevens aan leverde natuurlijk wel volledig zijn! Alleen nou hoor ik om me heen dat een verzekering maatschappij maar gezondheid gegevens tot 10 jaar terug mag op vragen bij in behandeling nemen van een claim, weet iemand dit?