En Nu?

Started by strijdlust, Sep 26, 2012, 07:41 AM

Previous topic - Next topic

strijdlust

Hoe heeft het zo ver kunnen komen?

Ja hmm eigenlijk weet ik het antwoord natuurlijk wel, jaren lang op het randje van net wel net niet leven! Maar dm van hard werken toch elke keer je hoofd boven water houden! Elke Januari jezelf voornemen om het dit jaar toch anders te doen, en een plan maken om voortaan gebudgetteerd leven te leiden! En voor periode van tijd lukt dit ook, dankzei hard werken en de economische  welvaart, er ontstaat zelfs een reserve pot!

En dan noodlot door ziekte baan kwijt, en ziekte is dusdanig ernstig dat een andere baan zoeken ook niet zomaar gaat! Doordat Economie terug loopt ook inkomen partner zwaar onder druk, partner is ZZP

Buster

Hoi Strijdlust (geweldig naam trouwens)

Welkom.
Jeetje wat een herkenbaarheid.
Jullie zijn wat je noemt ook echt slachtoffer van de tijd.

Als ik het zo lees sta je op het keerpunt, er zijn nog gen deurwaarders maar dat zal niet lang op zich laten wachten.
Heb je al contact gehad met het UWV voor een WW uitkering voor je partner? 

Hou even in de gaten dat als je niet meer aan de vast lasten toekomt dat je je op tijd meld bij de gemeente voor hulp. Die hebben de plicht je te helpen en hoe eerder je aan de bel trekt hoe beter.

Hou vol!

Libra

Hai Strijdlust, welkom hier!!

Pfff......wat een zware klus ligt er voor je.

Net als Buster schrijft, balans opmaken, uitkering aanvragen eventueel ook bijstand bij de Gemeente (voor het geval het UWV de aanvraag afwijst om wat voor reden dan ook) en je aanmelden voor schuldhulpverlening.
Want als ik het zo lees zul je misschien inmiddels achterstanden opgelopen hebben in je vaste lasten.
Het is heel belangrijk om snel aan de bel te trekken en niet te wachten totdat je de incasso bureau's of deurwaarders op de stoep hebt staan.

Heel veel sterkte en succes!!!

strijdlust

Hee bedankt voor de tips,  al betwijfel ik of mijn partner een uitkering kan aan vragen hij is immers zelfstandige. Dat was 5 jaar gelden voor ons ook precies de reden waarom we een Arbeid ongeschiktheid verzekering hebben afgesloten. Maar niet niet geschoten is altijd mis, dus zeker de moeite waard om naar te kijken.

Ben ind druk bezig om achterstanden te inventarissen en de betreffende bedrijven en instanties aan te schrijven.

En slacht offer van deze tijd? Ja en nee tuurlijk hebben we als je nu terug kijkt teveel geld uitgegeven! En is er te weinig buffer opgebouwd! Aan andere kant hebben we elke jaar zo

Libra

Ja, het is heel zuur!!
De verzekeringsmaatschappijen staan in de rij om je allerlei verzekeringen aan te smeren en noemen altijd legio voordelen en redenen op waarom je er

Buster

Quote from: Libra on Sep 26, 2012, 02:34 PM
Wees alleen voorzichtig dat je ze geen toezeggingen gaat doen die je misschien niet na kunt komen!
Ze zullen vaak met een betalingsvoorstel komen, maar kijk eerst even goed na hoeveel schuldeisers er zijn en wat jullie inkomsten en vaste lasten zijn.
Met deze link kun je even je beslagvrije voet narekenen, dan weet je in ieder geval hoe ver je kunt gaan.

http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/kwijtschelding/invoerBeslag.php

Nogmaals succes en sterkte!!

Wat Libra al aangeeft; je hebt recht op een beslag vrije voet, dat is en bedrag, afhankelijk van je inkomen, huur en zorgtoeslag waar geen beslag op mag worden gelegd. Het slimste is om te zorgen dat je je plaatje rond krijgt zoveel mogelijk van dat bedrag. Als je dan een voorstel dot en ze zijn het er niet mee eens kun je aangeven dat er meer simpelweg niet te halen valt.

Gouden tip; draag niet zomaar alles aan, hou een bedrag voor jezelf om een buffer op te bouwen.
Mocht er dan een keer een kink in de kabel komen, dan kun je dat zelf opvangen.

En weet,.. dat het voorstel dat je doet voor een incasso nooit genoeg is. Trek je daar dus niet zoveel van aan. (Capslock blafbrieven enzo,...) Zij willen alleen geld, jij moet ook nog leven. 

strijdlust

Ik heb al berichtje naar http://www.schuldhulpmaatje.nl/ gestuurd hoop dat zei me kunnen helpen om een haal baar plan te maken, en een stuk overzicht in onze financi

Buster

Ik heb geen idee wat het beste zou zijn.
Wellicht dat ze je dat bij het juridisch loket kunnen vertellen, die hebben vast vaker met het bijltje gehakt.

Wat betreft de WW, ik zou toch maar eens een aanvraag doen, het ergst wat er kan gebeuren is dat je er geen recht op hebt. 

Vlinder307

Welkom strijdlust op dit fijne forum! Hier kan je delen zonder afgewezen te worden..echt veel tips heb ik momenteel nog niet voor je omdat ikzelf ook in de beginfase zit..en die rekeningen openen dat bezorgd je buikpijn ja pff maar is o zo hard nodig om inzicht te krijgen ..zonder inzicht geen vooruitzicht ik wens je veel sterkte , positiviteit en kracht toe!! Samen staan we sterk! Liefs vlinder ..

strijdlust

Goede Morgen allen dank Je wel Vlinder, en Buster jullie steun en tips doen me echt goed!

Zo meteen eerst werken, en dan vanmiddag weer verder met ons schulden vrij plan, ik ga vanmiddag eens kijken of ik een goede oplossing vindt voor weg doen auto, auto is op lease basis en in wegenbelasting en verzekering nou niet bepaalt goedkoop! + rijd ie op gas en ook brandstof kosten rijzen de pan uit! Ik heb uitgerekend dat de auto ons +/-

sacredfour

Als zelfstandige heb je geen recht opuitkeringen. De enige optie is dan om je te laten uitschrijven bij de KvK. Je heb dan recht op een bijstandsuitkering.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

Om in aanmerking te komen voor WW moet je van de afgelopen 5 jaar tenminste 3 jaar 20 weken pe jaar in loondienst zijn geweest.

Is dat niet het geval dan word er naar het gezinsinkomen gekeken, als dat boven de

strijdlust

Helaas gaat voor mijn man inderdaad het verhaal ww. niet op, en bijstand wordt hem ook niet omdat ik op dit moment fulltime werk! Enige oplossing voor ons is op dit moment in kaart brengen wat er aan laste open staat en dan zorgen dat onze lasten naar benden gaan en inkomsten omhoog! Wat mij opvalt dat er op dit Forum of misschien lees ik daar over heen, maar weinig zelfstandig ondernemers zitten, terwijl ik uit mijn omgeving toch bijna zeker weet dat met name de ZZP

Bloem2

Hey Strijdlust (prachtige naam)!

Het is gewoon schandalig dat die AOV's op alle terreinen steeds weer redenen aanvoeren om toch maar niet uit te hoeven betalen.
Datzelfde komt men ook telkens weer tegen in de hypotheekmarkt.

Kijk eens op www.broodfonds.nl  , misschien kunnen je partner en jij daar iets mee.

Voor niet betalende klanten kun je ook meteen een deurwaarder inschakelen (na maning en aangeven d

Buster

Er zijn wel een aantal ex ZZP'ers en ondernemers te vinden,...

Wij hebben i.v.m. een hernia de stekker zelf uit het bedrijf getrokken. We zaten nog in het opstart jaar en dus had het bedrijf nog nauwelijks reserves die de pensioen afdracht en de verzekeringen konden dragen.

En verder zijn er ook mensen te vinden die zijn opgelicht door bedrijfs partners.

ZZP'rs hebben het idd zwaar, geen rechten vooral wel plichten en overal aan het kortste eind trekken.

Hou vol!