Reclamefolders en verleiding..

Started by Bloem2, Sep 19, 2012, 12:02 PM

Previous topic - Next topic

Bloem2

Voor mezelf merkte ik dat het inkijken van reclamefolders me aanzetten tot kopen.

Vooral bij de folders van Action, Kruitvat en Trekpleister kreeg ik het hebbe, hebbe, hebbegevoel. Kost veel geld en ik werd er niet gelukkiger door.

Eind vorig jaar heb ik een ja/nee sticker op mijn brievenbus geplakt.
Dat scheelt een hoop geld en oud papier en de reclames haal ik nu van internet.

Kaatje

ik heb in mijn nieuwe huis ook zo'n sticker er op zitten. Zat er al op toen ik hier kwam wonen. Hierdoor mis ik veel reclame, maar pas als ik iets nodig heb, ga ik op internet zoeken waar het in de aanbieding is. Ik krijg wel van de supermarkten elke week mail in mijn mailbox.

Bloem2

Hoi Kaatje,

C1000, Lidl en Aldi krijg ik wel in de mail, Appie kijk ik op zondag.
Alle andere winkels hebben hun folders ook on-line.
Voor grote dingen (heb nu een nieuwe printer nodig) kijk ik op voordeelmuis. (wil niet spammen).

peter

Je spamt niet, dus zet het gewoon neer  :D
Peter
Administrator Forum

Buster

Ik ontvang de noodzakelijke via de mail, dat is bij ons dus Kruidvat en Lidl.
Herken de impuls ook hoor, maar heb mezelf geleerd direct te denken; en dus,.. heb je het nodig dan? En dat werkt.

Hmm,.. al tikkende denk aan een scene met Pippi die zichzelf naar bed stuurt.
hahaha.

Chrissie

Ik krijg de folders in de deur pak ze op loop naar de groene container want die is bij ons  voor het oud papier en kwak ze er zo in bekijk ze niet eens. Eigenlijk is het onzin dat ik ze in de deur krijg moet in het andere huis maar een sticker ja/nee op halen!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Be

Ik krijg ze allemaal en lees ze ook allemaal!! Met een kladblok ernaast zelfs. Door alle supermarktfolders speuren, vlees en groente in de aanbieding... op mn briefje. Vind het heerlijk om ze allemaal door te speuren - niet dat ik er snel verder iets van koop dan de supermarkt aanbiedingen. Maar nu toch ook weer de kortingstickers van AMEH er tussenuit geplukt. Koffiepads...

flits

ik kijk alleen de c1000 de aldi en de kruitvat de rest gaat hier zonder te kijken in de oudpapier doos zonder te kijken van de c1000 en de kruitvat krijg ik ook mail
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

Olijfje

Even een update van dit topic. Ik heb sinds een half jaar de nee-sticker op mn brievenbus. Want ja, ik keek toch en zag dan bv van de Xenos leuke dingen waar ik allerlei redenen voor had om ze te willen kopen...Of kleding in de aanbieding. Nu zonder die folders is dat verlangen ook weg. Als ik bv iets voor in huis nodig heb, kunnen die folders ook online bekeken worden. Maar dat doe ik eigenlijk nooit. De kooplust is echt veel minder. Ik beweerde wel dat het met mijn kooplust wel mee viel, maar ik weet dat als ik die folders zie, toch denk dat ik die 'NU'goedkope leuke dingen toch wil hebben. Dingen voor in huis, in de tuin. Wel lees ik hier op de site tips als, speur de folders af naar supermarktaanbiedingen, stel daar je boodschappen op in. Maar voor mij werkt dat toch niet. Bij de ingang van de supermarkt liggen die folders ook, maar oh, dan is dit of dat in de aanbieding, wat ik niet eens in mijn hoofd had om te kopen, maar dan is het een mooie aanbieding en koop ik het toch, niet altijd, maar het verleid me toch om meer te kopen dan ik eigenlijk nodig heb. Zo vind ik ook de Action bv een linke winkel.

Mijn tip is: neem geen bankpas mee, maar alleen contant geld, niet teveel.Dan moet je wel afwegen wat je koopt. Op =op. Geen verleiding, want die kan je op dat moment niet betalen. Eenmaal thuis vergeet ik die leuke aanbieding weer, vergeet dat ik het wilde kopen, maar heb het ondertussen mooi niet uitgegeven!  :)

Ik pin een vast bedrag per week voor boodschappen, verdeel dat over de week en neem dus per keer maar een afgepast bedrag contant mee. Zo kan ik niet eens meer kopen dan nodig! En het ouderwetse boodschappenlijstje werkt goed! En daar het mee te nemen bedrag op inschatten.

Groente en fruit koop ik bij de kleine turkse groenteboer of elders waar je losse groenten en aardappelen kan kopen. Het voelde i.e.i. wat genant...met m'n losse 4 aardappels, 1 ui, 1 bol knoflook en handjevol boontjes. Ook eieren kan je er los kopen. Maar wat moet ik alleen met zo'n grote zak aardappels? Maar ik kan dan wel 2 dagen lekker eten ( ze verkopen er ook div specerijen los ipv die dure Silvopakjes en zakjes) voor rond 1 a 2 euro! Vlees hoeft ook niet iedere dag, bij lange na niet. Ik vind het eigenlijk wel leuk om voor zo weinig geld toch lekker te kunnen eten.

Niettemin gun ik mezelf dat ik twee keer per maand ook wel eens mag pakken waar ik zin in heb. Dat is dan een traktatie, maar binnen de perken. Maar toch die lekkere bak tiramisu van 4 euro o.i.d. Niet te spartaans anders houd ik het niet vol. Maar met wat creativiteit is het bekniebelen op boodschappen om toch lekker te eten, wel te doen.