Ik weet het, eigen schuld, dikke bult.. Maar toch...

Started by eigenschulddikkebult, Sep 18, 2012, 11:31 AM

Previous topic - Next topic

eigenschulddikkebult

Zoals de titel al doet vermoeden weet ik heel goed dat ik zwaar in de schulden zit door mijn eigen toe doen.. En, hoe ontzettend ik ook mijn best gedaan heb om mijn kop maar in het zand te blijven steken, inmiddels trek ik het allemaal niet meer en zie ik toch wel in dat ik nu echt stappen moet gaan ondernemen om ervoor te zorgen dat ik van alle schulden af kom... Alleen heb ik 1 heel groot probleem.. Ik heb namelijk door alle verhuizingen die ik de laatste paar jaar heb gehad geen idee waar ik nog schulden heb en hoe hoog ze zijn.. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik hier precies achter kan komen? Momenteel woon ik bij een vriendin in en sta niet ingeschreven bij haar, dit ook omdat ik niet wil dat zij weet hoeveel schulden ik wel niet heb.. Ik weet namelijk ook wel dat er een berg schuldeisers ergens achter een boom staan te wachten totdat ik langs die boom kom lopen.. Ik hoop dat er hier iemand is die mij een antwoord kan geven of advies.. Ik word gek van mijzelf.. Ik weet heel goed dat ik het allemaal niet slim heb aangepakt, maar ik ben klaar met mijn kop in het zand steken!

Buster

Hoi E.S.D.B. (sorry, het is wat korter,...)

Welkom.
Erkennen dat je zelf iets hebt veroorzaakt is de eerste stap. Die heb je maar mooi gezet.
Om erachter te komen hoe hoog de schulden zijn kun je de schuldeisers stuk voor stuk schrijven en vragen om een specificatie. He klinkt als slapende honden wakker maken, maar je zal er doorheen moeten wil je de bult aan gaan pakken.

Ik zou je willen adviseren om zo snel mogelijk toch een inschrijving te hebben.
Zodra je opnieuw ingeschreven bent bij het GBA weten echte eisers (gerechtsdeurwaarders) je ook weer te vinden. Maar let op; als ze niks van zich alten horen betekend het niet dat de eis verdwijnt, het betekend alleen dat ze hun administratie niet op orde hebben.

Heb je al eens overwogen om de gemeente om hulp te vragen? 

Libra

Hai,

Welkom hier!

Het is heel herkenbaar dat je niet wilt dat mensen weten dat je schulden hebt.
Dat is stap 2 van het proces waar je doorheen zult moeten.

Ik weet niet hoe goed of slecht je jouw administratie op orde hebt (ervaring leert dat het vaak slecht is bij schulden), maar anders zou je kunnen nakijken waar je de afgelopen jaren je energievoorzieningen (gas, electriciteit en water) hebt afgenomen. E

Bloem2

Haa ESDB!

Jij bent de eerste niet die schulden heeft en je zult ook de laatste niet zijn.
Het is ook niets om je voor te schamen!
Juist als men weet dat je ze hebt krijgt men meer begrip voor de dingen die
je doet en de beslissingen die je neemt. Ook wordt er veel meer rekening met je
gehouden.

Dus: niet schamen, kom uit de kast  ;D , des te eerder ben je schuldenvrij!

sacredfour

Om te beginnen, ga maar niet langs die boom lopen!
Maar zonder gekheid, ga ook geen slapende honden wakker maken.  Voor een dagvaarding om uitvoerbaar te zijn moet  je deze ook hebben ontvangen. Zijn er schulden dan zitten die waarschijnlijk nog in het incassostadium. 
Je staat niet bij je vriendin ingeschreven, zeg je, maar waar sta je dan wel ingeschreven?  Ben je uitgeschreven in Nederland?  Sta je nog wel ergens ingeschreven, dan zal ik toch maar eens de post gaan ophalen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Buster

@Scaredfour, helaas is het niet ontvangen van stukken geen reden om een eis en de hoogte ervan naar beneden te krijgen.

Ik heb dat met een eis van mijn man gezien (meerdere) daar konden ze hem niet vinden en werd 1 maand huur achterstand door allerlei brieven, procedures enz. van fl. 800 uiteindelijk fl. 14000.
Termijn op termijn, rente op rente, ontruiming en onderzoekskosten.

In en incasso stadium kan je tenminste nog bezwaar aantekenen en het aanvechten, als je daar mee wacht vervalt dat recht en word je bij verstek veroordeeld.
Mocht jij daar trouwens een andere visie en tips voor hebben; Graag!

gewoon

Welkom op dit forum snap goed dat je dankbaar bent nu bij een vriendin in huis leeft, maar de kosten die gaan door, om hier weer vat op te krijgen zal je weer ergens ingeschreven moeten staan.

Kan zo ook niet inschatten hoe groot je schulden zijn, denk dat ik een postadres zou vragen bij het leger des heils, die hebben daar ervaring mee.

Maar nog maals ik kan niet inschatten of je nu tijdelijk in deze sytuatie zit met weinig schulden, of dat de problemen groot zijn en lang geen vast inschrijvings adres hebt.

Heel veel goeds gewenst

Gewoon

sacredfour

Buster,

QuoteBW 3:37
3. Een tot een bepaalde persoon gerichte verklaring moet, om haar werking te hebben, die persoon hebben bereikt. Nochtans heeft ook een verklaring die hem tot wie zij was gericht, niet of niet tijdig heeft bereikt, haar werking, indien dit niet of niet tijdig bereiken het gevolg is van zijn eigen handeling, van de handeling van personen voor wie hij aansprakelijk is, of van andere omstandigheden die zijn persoon betreffen en rechtvaardigen dat hij het nadeel draagt.

Hier gaat het dus om ,het onderstreepte gedeelte.
Je hebt dus gelijk Buster als het niet bereiken van de persoon zijn eigen schuld is, omdat hij zijn post niet ophaald/opend.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Olijfje

Hoi,
Ik begrijp dat je niet meer weet waar te beginnen! Ook omdat je (nergens?) officieel staat ingeschreven. Waar ontvang je je post? Ik kan je aanraden om toch een afspraak te maken bij een buro voor schuldhulp. Ik weet niet of je ingeschreven moet staan maar zij kunnen je vast helpen om de eerste orde op zaken te stellen. Wat moet eerst!?
Ik ben er gisteren geweest, ik ben er heel positief over, al zeker de bejegening. Met kloppend hart naar binnen, schaamte, zeker. Maar je moet ergens beginnen! Alleen redt je het nu niet. Maar ga eerst advies vragen en hulp bij een dergelijke instantie. Ze zijn er om te helpen en niet om je af te branden of verder de grond in te trappen. Op internet en hier is veel info over waar je terecht kan.
Doen hoor, je kan nu alleen nog vooruit, anders lost het niet op.

Bloem2

Het is jammer dat ESDB niet mee leest. Ze kan er zoveel aan hebben.