voordat je gaat stemmen

Started by sacredfour, Sep 12, 2012, 11:05 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Hai sacredfour,

Ons stemrecht is een heel groot goed, waar helaas vaak niet zo "groots" mee omgegaan wordt.
Ik heb zelfs een test gedaan op Stemwijzer.nl, maar kon me niet in de uitslag vinden. :(

Eigenlijk ben ik zeer verbolgen over met name het Europese beleid wat de voorgaande regering gevoerd heeft.

Ik had, voor ik jouw link las, dus al besloten op een kleine partij te stemmen.
Ik wil niet dat mijn stem straks toegevoegd wordt aan de grootste partij (winnaar), omdat ik de gang niet naar de stembus wilde maken.

Het is eigenlijk heel simpel: tijdens de verkiezingscampagnes beloven ze allemaal koeien met gouden hoorns en zeggen voor bepaalde overtuigingen te staan.
Zo snel als de uitslag binnen is en de onderhandelingen beginnen, worden het allemaal opeens draaikonten die met alle winden meewaaien, omdat ze maar

Buster

Ik heb gestemd vandaag, ik stem trouwens altijd, het is met de paplepel ingegoten.
Dus de kinderen zijn ook meegegaan, die krijgen dat met diezelfde lepel mee.

Het zal niet verbazen dat ik links heb gestemd, ook dat is met de lepel ingegoten ;)
Ik heb wel genoten van de debatten, hoe suf je er af en toe ook van werd, uitgerekend gisteren vond ik een heel bijzonder debat. Voor het eerst werd er openlijk gesproken over; "Laten we elkaar niet voor de gek houden, dit kan wel, dit kan niet,..."

Hoe dan ook, ga in elk geval stemmen zou ik zeggen, alleen dan heb je invloed op een verandering.

peter

Ik heb zojuist gestemd samen met mijn vrouw. Meestal stemmen we op veilige midden. Nu hebben we strategisch gestemd. Op wie laat ik even in het midden.
Peter
Administrator Forum

Kaatje

ik heb ook gestemd, ik vind het niet verstandig als men niet gaat stemmen als je het wel kan.
ik vond het wel moeilijk om te stemmen, omdat ik gezien mijn inkomen en werk beter rechts kan stemmen, en qua schulden beter links kan stemmen. Ik heb gestemd, maakt hier niet uit op wie, ik laat dat net als Peter in het midden.

jan

Ik denk dat mij keuze voor iedereen wel duidelijk is.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

jan

sorry peter ik kon het niet laten.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Ik heb ook gestemd maar vond het heel moeilijk omdat ik gewoon niet meer geloof in de heren en dames daar in Den Haag, ze beloven je gouden bergen maar zodra de verkiezingen voorbij zijn dan draaien ze net zo hard de boel weer om. Op wie ik heb gestemd laat ik in het midden maar de grotere partijen hebben mijn stem niet gekregen!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Libra

Hahahahaha......ik vind dit zo grappig om te lezen!! ;D ;D ;D ;D

Vroeger was het zo dat je niet vertelde op wie je stemde, dat was een groot geheim! ;) ;D ;D

Ik heb dus echt strategisch gestemd en wel op de 50Plus Partij. ;D ;D ;D
Gezien mijn eigen leeftijd vond ik dit wel toepasselijk, maar meer nog omdat ik echt niet op 1 van de grotere partijen wilde stemmen.

Maar helaas.......het ziet ernaar uit dat er toch weer 2 hele groten zijn: VVD en PvdA.
Sorry mensen, we worden dus weer door zowel de kat als de kater gebeten :(

gewoon

Hoi

Heb ook SP gestemd

Niet om wat er komen zal, maar verdient meer deed voor de mensen met schulden.

Kijk een beetje naar wat gedaan is, zeker niet wat beloofd wordt, tijdens campages.

Zeker geen stemwijzer gelezen, blijf liever oprecht niet wat voor mij goed is maar wat er nodig is.

Gewoon

Buster

Wij zijn best teleurgesteld hier thuis,...

Als er dan toch 2 groten moeten zijn, dan liever de PvdA net iets groter dan de VVD.
Nou ja,.. we zien wel.
Ze moeten er eerst nog samen uitkomen, wie weet liggen daar nog kansen.

Dick

Ik vond het een moeilijke keus, uiteindelijk ben ik op de CU uitgekomen. Het was een moeilijke keus, want ik vond Samson het erg goed doen. Het jammere is altijd, dat niemand zijn belooftes kan waarmaken.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

sacredfour

De democratie eindigt bij de coalitieregering, immers wij zijn geen partij meer bij de onderhandelingen tussen de partijen die proberen een regering te vormen.  De partijen geven dit zelf ook toe. Maar gaan ze hier iets aan doen? Nee natuurlijk niet!  Ze hebben nu een nieuw excuus om een aantal van hun beloftes niet waar te maken.
De democratie wordt verder ondermijnd doordat de individuele partijvertegenwoordigers niet meer hun persoonlijke mening geven in de kamer, maar verplicht moeten vasthouden aan het partij beleid. Discussies in de kamer zijn dan ook zinloos. Er is van tevoren al bepaald hoe je moet stemmen als kamerlid. Hiervan afwijken is einde loopbaan.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.