Weet het nu echt niet meer !!

Started by tris, Sep 10, 2012, 06:17 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Hou vol Tris,

Volgens mij weet je zelf niet half hoe sterk je bent.  ;)

tris

Dank jullie wel lieve allemaal , dit forum doet me zo goed en geeft me zoveel kracht !!

liefs tris

tris

Hier weer even een update van mij .
Het gaat op het moment niet zo lekker met mij , ben op van de zenuwen en wb de aflossingen kan ik het niet meer zolang volhouden, deze maand heb ik al een paar rekeningen niet kunnen betalen en ben bang dat ik het toch niet meer alleen aankan.
Zit er nu toch aan te denken om in januari naar de schuldhulpverlening te gaan .
Weet alleen wel dat het alleen op de minnelijke manier kan omdat ik die belastingschuld heb die door mijzelf is ontstaan kan ik niet de wnsp in.
Pfffff weet het nu echt even niet meer , ben moe van het bidden en smeken bij de incassobureau,s om me nog een kans te geven en komende week verwacht ik ook de beschikking wb de huurachterstand , die zitting is afgelopen donderdag geweest .
Ook de dec maand werkt niet echt mee moet elk dubbeltje omdraaien en dan die feestdagen nog waar eigenlijk niet eens geld voor is .
Tris

Buster

Lieve Tris,

Ga inderdaad hulp halen, bij de gemeente.
Dit hou je niet vol.
Zodra er meer schulden gaan ontstaan om de andere schulden te voldoen is het foute boel.

Ik weet niet hoe je nu zit met je voedingsbudget oer week, maar als het minder is dan

Libra

Lieve Tris,

Niets aan toe te voegen wat Buster al aangegeven heeft.

Ik sla alleen even "virtueel" een arm om je schouders en geef je een dikke knuffel!

Sterkte en houd vol lieve meid!!
:-*

tris

Gisteren weer een brief van de rechtbank , 27 dec wijst de rechter het vonnis ( lijk wel een crimineel ) en krijg dit thuisgestuurd dus wordt niet door de deurwaarder gebracht . Weet toch zeker dat ik het zal moeten betalen dus hoop dat ik daarna met de deurwaarder een betalingsregeling kan regelen , we wachten maar weer af .
Ook gisteren een mail van intrum , wat een achterlijke lui zijn dat toch dat ze een vordering hebben overgenomen en of ik het bedrag van 1400 euro even binnen acht dagen wil betalen terwijl ik toch een afbetalingsregeling heb afgesproken , heb ze meteen een mail gestuurd en had moeite om aardig te blijven , wat een vreselijk bedrijf is dat toch . je probeert afspraken met ze te maken maar hun administratie is waardeloos !!!

tris

Na een tijdje afwezig te zijn geweest door persoonlijke problemen ben ik er weer
Vorige week de uitspraak van de rechtbank gehad wb de huurachterstand en zoals verwacht moet ik het betalen.
Nu wil de deurwaarder dat ik het in 4 maanden afbetaal dat komt neer op 330 euro pm
Zou het het liefste doen om er maar vanaf te zijn maar is natuurlijk onmogelijk met een inkomen van 1000 euro pm. Dit mag de deurwaarder toch helemaal niet vragen ? de beslagvrije voet geldt hiet toch ook voor ?

groetjes tris

Buster

Hoi Tris,

Ja dat klopt, je hebt recht op je beslag vrije voet.
Ontvang je huurtoeslag?
Daar mag hij dan wel beslag op leggen, maar dat moet hij dan regelen met de belastingdienst.

Heb je je voet al uitgerekend?
http://www.jwgd.nl/beslagvrije-voet-berekenen

Enne,.. fijn om je weer te lezen!

tris

Hey buster

ja vind het fijn hier weer te zijn ook al is het  niet om fijne redenen.
Ik heb huurtoeslag maar dat gaat rechtstreeks naar de verhuurder toe dus daar kunnen ze niet aankomen.
Vind het maar wat raar dat ze een betalingsregeling opleggen van zoveel geld terwijl ze niet eens weten wat ik te besteden heb per maand.
Heb ze vanmiddag een mail gestuurd hoop morgen meer te weten
gr tris

Libra

Lieve Tris,

Welkom terug!

Net als ieder ander mens heb ook jij recht op je beslagvrije voet!
Je zult nu naar alle waarschijnlijkheid een brief ontvangen van de deurwaarder, waarin zij je vragen alle inkomsten en uitgaven (voorzien bij bewijzen) op te geven.

Je hebt hier gewoon recht op hoor Tris!
Dus laat je niet gek maken!

Heel veel succes met alles en liefs

Buster

Tris,

Gerechtsdeurwaarders hanteren gelukkig wel vaak de regels zoals dat hoort.
Ik denk dat deze deurwaarder een bedrag heeft berekend, passend bij de hoogte van de vordering.
Jij kunt aantonen dat dat niet haalbaar is en zelf een voorstel doen wat wel haalbaar is.

Het kan zijn dat ze daarbij om bewijzen vragen zoals je loonstrook.
Bij gerechtsdeurwaarders kan dat gewoon.
Neem wel zelf initiatief, dat scheelt een heleboel in de communicatie. 

tris

Hallo allemaal

Gelukkig is het met de deurwaarder goed gekomen en mag ik nu 150 euro pm aflossen
maar het volgende probleem heeft zich weer aangediend kreeg dinsdag een brief van essent dat ze eind maart mijn energie gaan afsluiten en dat met een achterstand van 135 euro !! Had ze eerder al een verzoek voor een betalingsregeling gestuurd maar dit kon volgens hun niet . Kan wel weer een nieuw contract afsluiten maar dan moet ik een waarborgsom van 400 euro betalen, niet te geloven dat kan ik toch nooit betalen !!Nu op zoek naar een andere leverancier die geen borg vraagt en mij binnen 3 weken kan overnemen en heb een mail naar essent gestuurd of ik niet alsnog een betalingsregeling kan afspreken met een borg van 100 euro
pffffff
gr tris

Buster

Tris, ik lees dit met verbazing!

Je had een regeling voorgesteld, waarom kon dat niet, volgens hun?
Wat je zou kunnen doen is opnieuw een voorstel doen en het geld alvast overmaken.
Dan kun je in elk geval aantonen dat je bereidwillig bent om mee te werken.
Dat spreekt altijd in je voordeel.

Libra

Blijf volhouden Tris!!!

Het probleem is dat als je nu wilt overstappen vrijwel iedere maatschappij een borg zal vragen omdat, op het moment dat jouw aanvraag binnenkomt, zij onmiddellijk kunnen zien dat je bij je huidige leverancier een "schuld" hebt.
Het bedrag wat openstaat is niet van belang, al is het 1 Euro!

Linksom of rechtsom, probeer toch de achterstand in 1 keer terug te betalen!
Misschien kan een familielid of een goede vriend jou even helpen en dat je het aan hen in termijnen kunt terugbetalen?

Het probleem is dat elke energieleverancier je af mag sluiten per 01 april a.s. en iedere andere maatschappij een borg mag vragen.
Bovendien, zelfs al zou je een maatschappij vinden die jou accepteert zonder borg, dan nog blijft de schuld bij Essent bestaan en zullen zij dit dan meteen overdragen aan een incassobureau met bijkomende kosten.
En helaas is het zo dat je niemand kunt "dwingen" een betalingsafspraak te maken.

Heel veel succes!!

tris

Vandaag een mail van essent gehad , er is geen betalingsregeling mogelijk en mocht ik toch bij hun willen blijven moet ik het bedrag en 400 euro borg betalen iets anders is niet mogelijk, helaas kan ik het nergens lenen en wil ook niet weer bij mijn ouders aankloppen
Die mevrouw rade me zelfs aan om een andere leverancier te zoeken
Wat zo raar is is dat als ik de eindafrekening krijg ik dan wel ineens een betalingsregeling kan krijgen.
Werkelijk niet te geloven !!
Morgen even nuon bellen daar kreeg ik een mail van dat ik wel bij hun terecht kan dus maar duimen.
gr tris